Det er vel noen som har prøvd ut om det går med 37" på en k5.
Jeg gjorde nemmelig en prisforespørsen på Anker AS , men der mente de at 37 " ville knekke automat kassa temmelig fort. Det koster jo litt gryn for slike hjul, men mer vil det koste om jeg må bytte kasse etter bare litt også
Hvor store hjul tåler en 85 mod k5 med 3 tr. kasse
Started by
Blazerhill
, Jun 13 2006 23:00
12 replies to this topic
#1
Posted 13 June 2006 - 23:00
#2
Posted 15 June 2006 - 23:00
byt te 4:56 utveksling så går de bra, har sjål kjørt i over eit år me 35" og orginale utveksling, de går men sliter på kassa, har kjøpt 4:56 nå
tov l espelid
tov l espelid
#3
Posted 17 June 2006 - 23:00
kjøp frå usa, betalte 2600kr for mine +frakt te norge, hørte inorge først og her kosta de 10tusen, heveset kjøper eg også i usa, bilig der
http://completeoffro...ckage_deal.html
tov l espelid
http://completeoffro...ckage_deal.html
tov l espelid
#4
Posted 15 June 2006 - 23:00
Jeg får bare si takk igjen jeg...
Hvor mye vil det koste å bytte til slik utveksling, 4:56 og hvor vil det være best å kjøpe delene?
Hvor mye vil det koste å bytte til slik utveksling, 4:56 og hvor vil det være best å kjøpe delene?
#5
Posted 15 June 2006 - 23:00
Hiver meg på med et spørsmål jeg også, 35" på orginal Chevy Silverado Stepside, går det smertefritt uten utskifting av standardeler`? eller påbygging?
Edit: 3trinns med overdrive btw
-------------------------------------------------
Luftlinje, ikke bare til fly
Edit: 3trinns med overdrive btw
-------------------------------------------------
Luftlinje, ikke bare til fly
#6
Posted 14 June 2006 - 23:00
Det du bør gjøre er å kjøpe en stor kjøler til kassa di, monter den i serie med den orginale.
Tar ca 30.min. Det å få temperaturen ned i kassa sparer den enormt mye.
Lamelene i kassa er jo som litt tykt papir.
Ikke ting som tåler så høy temperatur.
Monter kjøleren forran kjøleren til motoren, da får du best effekt av den.
Jeg ville nok likevel tenkt på å bytte utvekslingen i diffene, om jeg hadde slike planer som du.
- 79 K5
Bad ass boys drive bad ass toys.
Tar ca 30.min. Det å få temperaturen ned i kassa sparer den enormt mye.
Lamelene i kassa er jo som litt tykt papir.
Ikke ting som tåler så høy temperatur.
Monter kjøleren forran kjøleren til motoren, da får du best effekt av den.
Jeg ville nok likevel tenkt på å bytte utvekslingen i diffene, om jeg hadde slike planer som du.
- 79 K5
Bad ass boys drive bad ass toys.
#7
Posted 14 June 2006 - 23:00
Jeg må bvare si tusen takk til dere som svarer:)...
Tempraturføler og innstrument er allerede kjøpt inn til et tidligre prosjekt
så det har jeg..
Men vil det lønne seg å sette inn en større kjøler enn den som står der orginalt eller sette inn en i tillegg??...
Tempraturføler og innstrument er allerede kjøpt inn til et tidligre prosjekt
så det har jeg..
Men vil det lønne seg å sette inn en større kjøler enn den som står der orginalt eller sette inn en i tillegg??...
#8
Posted 14 June 2006 - 23:00
Æ skal sjekke ut om utvekslin fikk med en omregnings tabell i Petterson 4weeldrive men det blir først når æ kommer tilbake fra nesodden.
#9
Posted 14 June 2006 - 23:00
Så lenge du har tilstrekkelig kjøling på girkasse og har "passe" utveksling i akslene skal kassa holde fint. Med orginal utveksling i akslene vil nok temperaturen ta knekken på girkassa fordi motor og gir vil jobbe altfor tungt under vanlig kjøring etter veien.
Skal du kjøre tøfft i terrenget blir nok orginale stikkaksler og diffrensialene det svake punktet.
Med 37" må du nok ha 1:4.56 eller høyere utveksling i akslene.
"It's good to know who hates you and it's good to be hated by the right people."
-J Cash
Skal du kjøre tøfft i terrenget blir nok orginale stikkaksler og diffrensialene det svake punktet.
Med 37" må du nok ha 1:4.56 eller høyere utveksling i akslene.
"It's good to know who hates you and it's good to be hated by the right people."
-J Cash
#10
Posted 14 June 2006 - 23:00
Kommer helt ann på høyrefoten din det!
Jeg kjørte med 37" på min uten problemer, det var med 700 kasse ...
Bare pass på at kassa di får nok kjøling. Monter temp.måler og ekstra oljekjøler så har du kontroll!
Eskild
K5 * (noun) pronounced KAY*FIVE From the Latin meaning: Best damn do everything and go anywhere rig you could ever want
Jeg kjørte med 37" på min uten problemer, det var med 700 kasse ...
Bare pass på at kassa di får nok kjøling. Monter temp.måler og ekstra oljekjøler så har du kontroll!
Eskild
K5 * (noun) pronounced KAY*FIVE From the Latin meaning: Best damn do everything and go anywhere rig you could ever want
#11
Posted 13 June 2006 - 23:00
De har jeg flere av, men er det du mener Raymond. At kassa mest sansynlig vil holde?
Det er jo en 6,2 disel så det er ikke noe lyn akkurat.
Det er jo en 6,2 disel så det er ikke noe lyn akkurat.
#12
Posted 13 June 2006 - 23:00
Jeg tror jeg ville vært mer bekymret for akslene. Med 4 trinns kasse derimot...
Raymond
Raymond
#13
Posted 14 June 2006 - 23:00
Tror ikke du skal bekymre deg så veldig mye over girkassa så lenge du har TH400, den er nærmest "sprengsikker" (har greid å fått den i revers i 60km/t, motoren stoppet momentant, var bare å starte opp igjen-sette den i drive og kjør videre).
Kjører selv med 35", original utveksling og med 300hk. Ingen problemer så langt etter 300.000km-kassa har ennå ikke hatt behov for overhaling. Så lenge man ikke skal dra tunge hengere på en varm sommerdag holder TH400 m/original kjøling bak en vanlig 6,2D. Dessuten er ikke TH400 de aller dyreste hvis uhellet skulle være et faktum.
Banks turbo
http://www.bankspower.com/
http://www.dragonsys...eos/F350Run.wmv
Kjører selv med 35", original utveksling og med 300hk. Ingen problemer så langt etter 300.000km-kassa har ennå ikke hatt behov for overhaling. Så lenge man ikke skal dra tunge hengere på en varm sommerdag holder TH400 m/original kjøling bak en vanlig 6,2D. Dessuten er ikke TH400 de aller dyreste hvis uhellet skulle være et faktum.
Banks turbo
http://www.bankspower.com/
http://www.dragonsys...eos/F350Run.wmv