MountainTruck.no
#121
Posted 06 February 2007 - 22:10
#122 Guest_Punisher_*
Posted 06 February 2007 - 22:36
#123
Posted 06 February 2007 - 23:01
Edited by patrolingen, 06 February 2007 - 23:02.
GI GASSS!
#124 Guest_Punisher_*
Posted 07 February 2007 - 13:08
#125 Guest_Punisher_*
Posted 07 February 2007 - 18:37
Og hva som lønner seg evt effekt tap med lyd potte, eller rakerør på 3" anlegg?
Jeg vil jo tro at rake er best med tanke på fri flyt av eksosen.
Men man lærer jo ikke hvis man ikke tør å stille spørsmål.....
#126
Posted 07 February 2007 - 18:52
#127 Guest_Punisher_*
Posted 07 February 2007 - 19:21
#128
Posted 07 February 2007 - 19:31
Og hva som lønner seg evt effekt tap med lyd potte, eller rakerør på 3" anlegg?
Jeg vil jo tro at rake er best med tanke på fri flyt av eksosen.
Men man lærer jo ikke hvis man ikke tør å stille spørsmål.....
På min trimmede Y60 så er det veldig stor forskjell med potte og uten når det gjelder lyd.. Selv om det er kun en kort gjennomstr. type, 40cm i rustfritt stål. Har stor kulelager turbo og det er virkelig plystring hvis man kjører uten potte, særlig ved spool up/down. hvis man drar på så er det mye bråk, for mye vil jeg si. Med potte så er det passe men den plystringen forsvinner helt, det er litt synd da.
Om det er noe forskjell på toppeffekt veit jeg ikke, men min bil dro bedre fra tomgang uten potte. Hadde eksos som gikk ut foran bakhjul. Skal bygges om i løpet av vinteren med flenser etc.. Har 3" rustfritt fra turbo og bakover.
Ang. trimchip veit ikke jeg, har ombygd mek. pumpe, leverer ca 100% mer diesel enn std. (maks justert kan den gi 130%)
Bør bytte til større turbo ved trimming med chip/eksos, flaskehalsen er eksos men turbon er forholdsvis liten den og, får fort for høyt mottrykk og den leverer for lite luft. går ut i fra at det er samme turbo på Y60/61???
#129 Guest_Punisher_*
Posted 07 February 2007 - 19:51
#130
Posted 07 February 2007 - 19:55
Jeg er usikker på om en god potte stjeler og evt hvor mye?
#131 Guest_Punisher_*
Posted 07 February 2007 - 20:36
Noen som kan si meg om de her dekkene er bedre en de andre??
Goodyear mtr??
Baja claw ?
eller mt mtx??
Og får man disse i 37"??
Skal bruke de til div offroad kjøring
mest vei og litt skog og sandtakk
Edited by Punisher, 07 February 2007 - 20:49.
#132
Posted 07 February 2007 - 20:37
#133
Posted 07 February 2007 - 22:39
Noen som kan si meg om de her dekkene er bedre en de andre??
Goodyear mtr??
Baja claw ?
eller mt mtx??
Og får man disse i 37"??
Skal bruke de til div offroad kjøring
mest vei og litt skog og sandtakk
MTR er jo et veldig bra dekk da, og det får du i 37"
MTX er også et tøft hjul....
Baja Claw er ikke det ypperste du får til veikjøring......MYE støy....
#134
Posted 07 February 2007 - 23:02
Jeg har vurdert dette dekket DICK CEPEK RADIAL F-C II og har ca samme bruk som deg. Jeg skal undersøke mere om dette.
#135 Guest_Punisher_*
Posted 07 February 2007 - 23:23
Jeg har vurdert dette dekket DICK CEPEK RADIAL F-C II og har ca samme bruk som deg. Jeg skal undersøke mere om dette.
Det hadde vært utrolig hyggelig om du kunne. Jeg har hørt litt rundt og alle har sin egen mening om hvilke dekk som er the numero uno...
Litt mye spenn å kaste ut av vinduet hvis man ikke er fornøyd.
Ble skikkelig grinete ette å ha kjøpt bf allterrain, de var noen møkka dekk.
Gudskjelov ble de byttet inn i M T. og fikk jaggu full reklamasjon på 4 nye dekk...
Da ble jeg glad igjen
#136
Posted 08 February 2007 - 01:01
Hadde Mickey Thompson MTX tidligere i 35" og de var kjempefine veidekk på Patrolen i motsettning til Copper ATR - de spora alt for mye. Men ATR igjen er utrolig bra på Pathfinder for onroad kjøring. (Må ha noe med forskjellen på hjulopphenget å gjøre?) MTX fungerte også veldig godt offroad i mine øyne. Jeg var ihvertfall fornøyd, men måtte jo inn med sperra forran titt og ofte.
Good Year MT/R dekkene jeg har nå var jeg veldig spent på. Har overgått alle mine forventninger + litt til. Dette er vinterdekka; seipa midtseksjon og pigg på skuldrene. Ble advart mot støy; "Men det hører jo ikke du!", var kommentaren . Nei - syntes ikke de lagde mye støy. Fikk med "hørende" konsulent og konklusjonen var faktisk at mine MT/R ikke lagde mer støy enn Conti 4x4 Ice Contact i standard dimensjon, de var faktisk litt mer stillegående?! Enda mer imponert er jeg over at disse dekkene sitter bedre på det føret vi har her nå - snø og is. Her tror jeg riktig nok OME demperne skal få noe av æren. De er kjappere i responsen og holder dermed hjula bedre på veien i forhold til standardemperne. Bilen er overhodet ikke plaget av sporingstendenser heller. I det hele tatt, tommel opp. Dette dekket kommer jeg til å velge som sommerdekk også. Seiper muligens midtseksjonen for bedre grep på våt asfalt (samt at seiping reduserer støy). Offroad egenskapene til MT/R dekket kontra MTX var av en annen dimensjon. Var som å få sperre nr 4. Har knapt bruk for ARB-sperra forran lenger. Det skal røyne skikkelig på før den må kobles inn. Men nå har ikke jeg kjørt i skikkelig gjørme enda. Irok neste?! Fin tråd her: http://www.offroad.n...showtopic=71252
Baja Claw: Tøfft dekk det også, helt klart. Og støy? Hva er det?!
Dick Cepec FC -II dekkene overlater jeg til ingos å uttale seg om, men vet de er veldig populære på Island.
#137 Guest_Punisher_*
Posted 09 February 2007 - 23:08
Litt kult å se hva slags biler dere referer til når dere snakker om min d-22 eller d-40, y60'er osv..
Nå er hvertfall utfordringen gitt!!!
#138
Posted 09 February 2007 - 23:21
Edited by ingos, 09 February 2007 - 23:22.
#139
Posted 12 February 2007 - 22:22
Gjett om vi hadde det gøy?!
#140 Guest_Punisher_*
Posted 16 February 2007 - 20:25
Men en ting jeg lurer på er: Effekt anlg har det noget for seg, ja eller nei?
Sperre forran med Goodyear mtr dekk?
Det er utrolig at folk jeg snakker med i offroad miljøet aldri er enige om hva som funker eller hva som ikke funker. Hva man trenger og ikke trenger. Er dette noe "noen" gjør for å selge meg ting jeg egentlig ikke trenger, eller gjør jeg det?? Blir jo litt skuffa at man ikke kan få et svar som er nofenlunde likt.
Da lurer jeg på om man har forskjellige erfaringer om hva som funker på den bilen kontra en annen bil, eller er det rett og slett ferdigheten på de forskjellige sjåførene??