Gå til innhold

Foto

Pajero vs LandCruiser

This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
8 replies to this topic

#1 oppland1001

oppland1001

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 18 Innlegg:

Posted 06 July 2006 - 23:00

Hallo!

Har bestemt meg for å kjøpe en 4x4 bil innen nermeste fremtid. Valget står mellom kort Pajero -86 eller nyere og LandCruiser (kort).

Er det noen som har erfaring med disse bilene og kan si noe om hva man skal se etter ved prøvekjøring (vanlige feil, mangler, etc). Spesielle modeller man bør unngå el.l.

Bilen skal brukes til og fra jobb + litt på tur i fjellet. Har planer om en oppgradering av dekk og evt heving, kufanger, lykter med mer...
Er vel lov å være litt "barnslig" inne her. Hvem er "tøffest" til denne type prosjekt? Er det omfattende å heve disse bilene?

Det var en rekke spørsmål fra en novice på dette området!

Håper på seriøse svar!

mvh
Åge

#2 silverbullit

silverbullit

4x4-Høvding

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2206 Innlegg:

pajero er en suveren bil,ikke så lett å heve noe mere enn 4" pluss dekk!.......de korte er gode både på vei og terreng..er du så heldig å ha cab versjonen så er jo skauen i pakt med deg!!!

GUNG-HO

The artist formerly known as Spyflua

#3 Medusa

Medusa

kongle-samler

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1233 Innlegg:

vil tro landcruiseren er bedre å kjøre når du skal langt, men pajeroen er tøffest. men som sagt, spørs litt hvilke modell, type etc du velger, er ikke bare to du kan velge i der!! smile.gif

http://www.nofear.no
you don`t exist. go away.

#4 Henning

Henning

Grunnlegger Harstad Offroaders

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4712 Innlegg:

Må desverre være uenig med aili...

Kort Pajero er bedre å kjøre enn Kort LC. Har hatt kort pajero med 3 toms BL 33 tommere seipa BFMog fjærer som var 400.000 km gamle. Har nå en LC70 med OME fjørløft som er 30.000 km gamle og 33 tommere også seipa BFM pajeroen er bedre å kjøre.

MEN: KJØRER DU TOYOTA SÅ SLIPPER DU Å LURE PÅ OM GIRKASSA GÅR TIL FAENS....OM TOPPEN DIN RYKER....OM GLØDINGA VIRKER.

Toyotaen er bedre i skogen og har i tillegg lavere verditap og stivaxling foran som er en fordel ren holdbarhetsmessig.

Arguing on the internet is like running in the special olympics.
- If you win, you´re still retarded.

http://www.offroad.n...ed/henning/logo henning.bmp

#5 Jeepir

Jeepir

4x4-Høvding

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3070 Innlegg:

Har kun en ting å si..! Det som er svaret på ditt spørsmål er hvor mye tid, energi og sist men ikke minst hvor mye penger du har tenkt å bruke på din 4x4 drøm..

#6 SuperSS

SuperSS

Gnott

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 688 Innlegg:

Er nok en grunn til at LC'ene er såpass mye dyrere enn pajero.
Jeg jobber selv mye med toyota, og alikevel kjører jeg pajero, kun fordi jeg syns den er tøff!! Og så er det mye lettere å få tak i billige deler.
Mangler du noe kan du bare kjøpe en delebil til noen få tusinger.

#7 toaake

toaake

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 163 Innlegg:

Posted 07 July 2006 - 23:00

jeg har kort EXE pajero, skal selge den nå å bruke LC! er generelt mer fornøyd m toyota er sant som "Henning" skriver!

2,5 TD Power smile.gif

#8 Buhund

Buhund

Skogens Konge

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1600 Innlegg:

Skal du fjærheve bilen er ihvertfall det greiest på LC. Pajero har torsjonsstaver foran og de blir STIVE etter stramming. Det er heller ikke bra for drivverket i det lange løp.

Cherokee XJ 4,0 HO -94.
L 200 til salgs!

#9 kleppen

kleppen

Grand offroader

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 547 Innlegg:

Kopi av melding:
jeg har kort EXE pajero, skal selge den nå å bruke LC! er generelt mer fornøyd m toyota er sant som "Henning" skriver!

2,5 TD Power smile.gif

Opprinnelig postet av toaake

Tosk. Foræder, humlepung, pyse.

Enhver uskyldig er bare en skyldig som ennå ikke er blitt avslørt og tatt.
300 GD 82 Lang
2,5 TD Pajero 87 Lang
2,5 TDI Pajero 85 kort