sp. ang. heving av korando
Posted 29 July 2006 - 23:00
på forhånd takk...
Posted 14 August 2006 - 23:00
Kopi av melding:
Jeg håpet på at det holdt med å kun sette inn klosser for å løfte karossen 2''. Må man virkelig endre på demper og/eller fjør m.m for gi litt plass i hjulbuen?
Gatas Kong rando
Opprinnelig postet av Mute 180
Kopi av melding:
Hevefjærer fra wrangler yj passer vistnok, men tror de er litt lengre. Korando hær på forumet bruker vist det,tror jeg , send han en PM. Funker vel greit med SPOA heving også,men min har skikkelig sigene fjærer, så når den tid kommer blir det 1" bodylift fra CJ7 og hevefjærer på 2,5" for Wrangler YJ. Hevefjærer og bodylift trenger ikke å kjøpes med TüV papirer for dette finnes kun for Jeep og BT godtar det ikke!
AR
oohh! silly me, again...
Opprinnelig postet av fillefranz
og nei man trenger ikke å endre på fjører og dempere for bodylift.

Watt elfa...
Kopi av melding:
Jeg håpet på at det holdt med å kun sette inn klosser for å løfte karossen 2''. Må man virkelig endre på demper og/eller fjør m.m for gi litt plass i hjulbuen?
Gatas Kong rando
Opprinnelig postet av Mute 180
Lurer også på dette, har vurdert å bytte ut de slitene "putene" som ligger unnder karossen til noen nye friske

www.baatportalen.net[/url][/size][/b]

Posted 15 August 2006 - 23:00
YJ Fjærer PASSER IKKE ....COMPRENDE......HEHEHEHE.......ikke uten modifik. av ramma (lesses biltilsin hellvete).
ang SOA mod..... vel, USA her provd dette lengere en norge, og den generelle educated opinion er...... billigt .....not best solution.no min Nr1 choise..... det er diverse problemer med dette løsning, bla. SPRING WRAP............ fungerer dårligere med mere arch i fjære. eg 3-3.5 inch. ....man må sveise i axelne og dette krever litt mer en sveise kunskaper.(må sitte på rightig plass og vinkel) .
derfor jeg velger max 2 til 2.5 inch fjærer CJ7 BACK FJÆRER i før og back axel på korando min i mange år (10) uten problemer.

Posted 01 August 2006 - 23:00

JAN jan.eggen@loqal.no jan.eggen@afgruppen.no
TLF.99206547
GÆRHØLET 4X4 garholet@loqal.no http://www.offroad.n...asp?FORUM_ID=86

Karer som danser er for grådige til å stå i baren!!!
Jon
AR
oohh! silly me, again...
Posted 02 August 2006 - 23:00
Kopi av melding:
Hevefjærer fra wrangler yj passer vistnok, men tror de er litt lengre. Korando hær på forumet bruker vist det,tror jeg , send han en PM. Funker vel greit med SPOA heving også,men min har skikkelig sigene fjærer, så når den tid kommer blir det 1" bodylift fra CJ7 og hevefjærer på 2,5" for Wrangler YJ. Hevefjærer og bodylift trenger ikke å kjøpes med TüV papirer for dette finnes kun for Jeep og BT godtar det ikke! Opprinnelig postet av fillefranz
samme meg meg skjønner du. fjærene forran er så veldig segne, nesten helt beine. derfor jeg vil heve den når jeg må bytte fjærer uansett. tenkt på noe av det samme som deg med litt bodyheving og litt heving med fjærer. takker så mye for tipsene. så bodylift fra cj7 passer?
Posted 02 August 2006 - 23:00
Eneste problemet jeg ser for meg med de litt lengre yj fjærene er at sjakelen vil få en litt "langflat" stilling, og at en dærmed vil få litt stivere fjæring. Kan jo også fortelle deg at grunnen til at cj7 fjærene ikke er noe alternativ, er at de er smalere foran en de på korandoen(lik bredde bak da)
Har du god tid en kveld kan du søke på arkiverte emner, finner masse god info om korando dær, mye jeg også har glemt av det alt.
AR
oohh! silly me, again...
Posted 07 August 2006 - 23:00
pga bittet til 4" .... OBS total lengde på fjarer er INPORTANT eller farlig viktig pga når fjrer presses opp må det totale lengde åkke mell.festepunkt. ellers fjrene blir skadet med engang og misste kontroll av bilen!!!.

Kopi av melding:
jeg hade 2.5" fra cj7 på min begge fra rancho cj bak fjr. passer perfekt, med 29 eller 31 uten bodylift .pass på total vekt f.axel så lesser du i fabkant espek til fjr fabrikant pund per inch spek . korando er tungt i fronten. her ligende rancho dempere frndeles og ditto med fjrersett.
pga bittet til 4" .... OBS total lengde på fjarer er INPORTANT eller farlig viktig pga når fjrer presses opp må det totale lengde åkke mell.festepunkt. ellers fjrene blir skadet med engang og misste kontroll av bilen!!!.![]()
Opprinnelig postet av HAVANA
Trond cj7,cj3b,korando,k5,Hilux,
Posted 08 August 2006 - 23:00
Posted 19 August 2006 - 23:00
Har sett en bil som hadde bråbremset og deretter kjkørt på "noe". Alle delene forran var krøllet rundt akslingen. SPOA gir heller ikke bedre pendlig.
st-lybe@online.no
Gatas Kong rando
Posted 16 August 2006 - 23:00
et annen moment er avstand fra fast feste side til mittre punkt i fjære som er et spesiell
bolt gjenom bladene også fungere såm sentrering til axlene.

Må si meg enig med havana ang spoa, det er ikke akkurat den optimale løsningen, byggde om min ifjor og man får en mildt sagt underlig chassi reaksjon ved litt manøvrering, noe som antagelig kommer mye av de myke orginal fjærene. så jeg skal bygge om igjen med hevefjærer. så hvis jeg forstår Havana rett og CJ bakfjærer passer på korando foran og bak, må jo det være en god løsning.......

Posted 18 August 2006 - 23:00
send pm vis interesant da få du telf.