Gå til innhold



Foto

sp. ang. heving av korando


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
28 replies to this topic

#21 Mute 180

Mute 180

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 76 Innlegg:

Posted 19 December 2006 - 00:00

Tenkte å blåse liv i dette emne igjen. Bilen står nå inne for vinteren, og kan snart begynne videre modifisering. Men må først bli ferdig med en gammel Merc som står i veien med starterproblemer.
Men...altså heving. Jeg tenker (fortsatt) på å kun bruke klosser (bodylift?). Vil i første omgang kun løfte den 2".
Spørsmålene mine er da altså:
- Hvor mange klosser trengs? (av bildet kan det se ut som 8 stk)
- Er det mange steder hvor karosseriet hviler på ramma, slik at man da burde ha ekstra puter?
- Hvilke viktige modifikasjoner må gjøres? (gjennomføringen av girstang, styrestag/snekke m.m.)

Vet at mye av dette sikkert står i gamle emner her, men har ikke funnet noen konkrete svare. Takk for alle hjelpsomme svar.

user posted image


Gatas Kong Rando

#22 Newton

Newton

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 846 Innlegg:

Posted 19 December 2006 - 00:00

Jeg tror det er 10 + foringen til grillen.
Har ikke sjekka, men på 7'n er det to helt bak i hjørnet på bakskjærmen også. Det er sikkert det på Korandoen også.

st-lybe@online.no

#23 yeyeye

yeyeye

    londonbusseier

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 804 Innlegg:

Posted 19 December 2006 - 00:00

Stemmer d Steinar, er 2 der bake også ja, de var av type 4kantet dog, ikke sikker på cj`n?

AR

oohh! silly me, again...

#24 Mute 180

Mute 180

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 76 Innlegg:

Posted 31 December 2006 - 00:00

Endelig er juleferien brukt til noe fornuftig. Har nå løfta bilen 2" ved hjelp av 10 klosser fra BGnor. Av nye bolter måtte jeg ha både 140mm og 120mm. Jobber nå med å tilpasse noen firkantrør som jeg skal bruke som foring bak, og under grillen. I motorrommet har jeg ikke trengt andre modifiseringer enn å senke radiatoren (som sitter festa på karosseriet), gi litt slakk på en drivstoffslange inn til filteret, justere feste til bremserørene, passe på at styrestammen for fri gange, samt sette inn nytt luftrør fra luftfilteret til grenrøret da det originale ble for kort.
Men jeg trenger da et nytt slikt luftrør i gummi (nå har jeg bare skjøtet med et alu-rør fra Biltema).
Trenger også noe som forlenger påfyllingsrøret til dieseltanken.
Siste tingen foreløpig vil være ny mansjetter til gjennomføringen av girstangen.

user posted image


Gatas Kong Rando

#25 Curre

Curre

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 63 Innlegg:

Posted 13 January 2007 - 00:00

Hallo folkens !

I disse hevetider har jeg omsider fått somla meg til og bestille deler ifra "over there " ( Quaratec ) valget falt på 4" hevefjærer og nitro dempere ifra Skyjacker og smørbare currie sjakler så da er det bare og vente ! hehe....
Problemet med ihjælrusta karosseri ordner seg også, hadde ei wrangler balje liggende, ikke like bra som orginal korando selvfølgelig men det får duge ! Så med skjermer ifra Steinar og panseret og grillen ifra min skal det vel gå an og få skikk på det !

user posted image

#26 Parkoman

Parkoman

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 233 Innlegg:

Posted 13 January 2007 - 00:00

Jeg likte spesilet to ting med innlegget ditt Curre

"hadde en Wrangler balje liggende"... ( det er jo helt vanlig :-)) Tror du har større plass og delelager enn meg i alle falll:)

dessuten
"ikke like bra som Korando"... (Wrangler balja altså) Kan vi få lagt den ut på Jeep sidene eller :-)

Når en har parkert er en helt trygg

#27 Curre

Curre

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 63 Innlegg:

Posted 13 January 2007 - 00:00

Hehe !

Alle vet da at Korando er en kraftig forbedret 7er ! ikke at det skal så mye til, men allikevel ! hehe....

#28 Newton

Newton

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 846 Innlegg:

Posted 13 January 2007 - 00:00

Mye bra humor her, men gutter : Dette er facts asse !
Korandobalja er langt bedre enn JEEP's utgave. dette gjelder skjermer, dører og ramme også.
Og det er ingen grunn til å tvile. Jeg har og har hatt begge deler.
Skjærmene til Korando bla. er et hestehode forran JEEP.
Og vinusramma . . . . . Ja det vet de som har kuttet seg gjennom en slik. Korando er spekket med stål. Og i dette tilfellet er det bra.. veldig bra.
Akslinger med detaljer som bremser, etc. er også overmåte bra og overdimensjonert for denne bilen.
Så at vi må ty til JEEP deler for å få skrudd sammen sakene våre er jo litt kipt da.
Men deler som Terraflex, Skyjacker, ++++ lages til alle biler, så at de kan passe Korando også er bra.


st-lybe@online.no

#29 yeyeye

yeyeye

    londonbusseier

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 804 Innlegg:

Posted 14 January 2007 - 00:00

Kopi av melding:
Hallo folkens !

I disse hevetider har jeg omsider fått somla meg til og bestille deler ifra "over there " ( Quaratec ) valget falt på 4" hevefjærer og nitro dempere ifra Skyjacker og smørbare currie sjakler så da er det bare og vente ! hehe....
Problemet med ihjælrusta karosseri ordner seg også, hadde ei wrangler balje liggende, ikke like bra som orginal korando selvfølgelig men det får duge ! Så med skjermer ifra Steinar og panseret og grillen ifra min skal det vel gå an og få skikk på det !

Opprinnelig postet av Curre



Hei!
Du får holde oss litt oppdatert på dette da,bestillingstid,montering,osv....,kjøpte du til cj7 eller yj foresten?
Artig dette, fjærene mine er sigene og en ser godt at de er slitt, så jeg kommer vel også til å gå for utenlandsinnkjøp av hevefjærer.

oohh! silly me, again...