Gå til innhold

Foto

sportsmann eller outlander

This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
34 replies to this topic

#21 Finnlight

Finnlight

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 11 Innlegg:

Posted 11 August 2006 - 23:00

Kjøp en polaris, vist du skal bruke den i tøft terreng! Har en sportsmann 700 selv, prøvde en bombardier 800, med nye dekk, og den kom ikke opp der jeg kjører glatt opp med min polaris med slitte dekk!
Men til gjengjeld gikk bombardieren mye bedre, men da var plomberinga fjernet.biggrin.gif

#22 NM190

NM190

Offroader

• Supermedlem
  • PipPipPip
  • 302 Innlegg:

Kopi av melding:
har vurdert å kjøpe en sportsmann en stund. men ikke fått gjort noe mer. har kjørt en outlander 400 den korte. hvordan er en sportsmann i forhold? Fordeler og ulemper på disse? Hva ville du kjøpt?

Har også litt lyst til å hatt en predator. men kan jo være greit å ha 4x4 og vinsj og div. så kan bruke den til litt "nyttig";)

Eventuelt noen som har en tilsalgs?
Har en scooter som kan byttes inn om det skulle være ønskelig..

Halv halling
Til salgs: http://www.offroad.n...?TOPIC_ID=52777

Opprinnelig postet av odelien

Hvis du ska prøv Predator må du ha pængan klar...., du bli hækta me ein gang! cool.gif
Alt går med fart!

#23 2-yota

2-yota

Offroad-wannabe

• Medlem
  • PipPip
  • 54 Innlegg:

stemmer over hode ikke det med polarisen, vist er det en bra atv, men jeg garanterer at de kjører IKKE glatt opp der outlanderen ikke kommer. hær må vi ikke henge oss opp i merker men fysiske lover, vekt, vektfordeling, delt/stiv bakaksel, sperre eller ikke. Som det hær nevnes "klatring i motbakke" så er faktisk max xt litt lengre og tåler en god del mer motbakke enn polarisen. Dette er fakta. Er noen uenig på akurat dette kan det jo bevises. kom å prøv. men dette er prøvd før så det vet jeg.smile.gif Jeg vil på ingen måte rakke ned på polarisen for det er en glimrende atv. men akkurat dette provoserte meg litt:devil:

#24 odelien

odelien

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 259 Innlegg:

Posted 12 August 2006 - 23:00

noen som veit hvor bombardier har plomberinga? enkelt å fjerne?

Halv halling

#25 AMan

AMan

Ikke spesiellt tungbedd

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5729 Innlegg:

Posted 15 August 2006 - 23:00

any time:P opp bratte bakka å over myr, har 6x6 en anelse fordel, før min egen del har æ aldri måtta snudd i en bakke som e så ikke en 6x6 må snu i.

E jo kanskje en grunn tell at d ikke e så veldig mange som kjør 6x6 eller laga d.

å om du nu sku kom dæ opp en å anna bakke som ikke æ eller en anna dreven 4x4 kjører gjør, så bi du uansett ståanes igjen når skogen bi tett ol:)

ATV 4x4 på hvite skilta kjøpes!!!
BX19 turbo eller delebil kjøpes!!

Niva '97 diesel
Kodiak '98 bensin
Pedalen må vatres av;)

#26 NM190

NM190

Offroader

• Supermedlem
  • PipPipPip
  • 302 Innlegg:

Posted 14 August 2006 - 23:00

Kopi av melding:
stemmer over hode ikke det med polarisen, vist er det en bra atv, men jeg garanterer at de kjører IKKE glatt opp der outlanderen ikke kommer. hær må vi ikke henge oss opp i merker men fysiske lover, vekt, vektfordeling, delt/stiv bakaksel, sperre eller ikke. Som det hær nevnes "klatring i motbakke" så er faktisk max xt litt lengre og tåler en god del mer motbakke enn polarisen. Dette er fakta. Er noen uenig på akurat dette kan det jo bevises. kom å prøv. men dette er prøvd før så det vet jeg.smile.gif Jeg vil på ingen måte rakke ned på polarisen for det er en glimrende atv. men akkurat dette provoserte meg litt:devil:

Opprinnelig postet av 2-yota

De e dæffer dæm har bygd 6-hjuling vett.. cool.gif

Alt går med fart!

#27 AMan

AMan

Ikke spesiellt tungbedd

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5729 Innlegg:

Posted 14 August 2006 - 23:00

kommer like langt me 4hjuling!

ATV 4x4 på hvite skilta kjøpes!!!
BX19 turbo eller delebil kjøpes!!

Niva '97 diesel
Kodiak '98 bensin
Pedalen må vatres av;)

#28 phrode

phrode

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 439 Innlegg:

Som med 6 hjuling?

- - - - - - - - - - - - - - - - -
http://www.arendal-atv.com

#29 Allpro

Allpro

Team Hilux

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2141 Innlegg:

Ingen har sjangs til å slå 6x6 en, har ein sjøl. ingen har klart det til nå. å vi har prøvd. polaris 500. polaris 700,polaris 800,outlander 400,outlander 800, kodia 450, grizzly 660,rhino 660, kawasaki 650 å 750,polaris 330, honda 500. såå ikje kom me den.

#30 Catosen

Catosen

Skogens Konge

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1281 Innlegg:

Hmmm, har selv en 6x6 polaris og tviler på at en 4 hjuling tar seg like godt frem Men, 4 hjulingene er mere smidige i skogen det er det ingen tvil om....Pluss at fremkommeligheten er ikke bare et spørsmål utstyr men også Veldig mye om hvem som kjører...... Finnes sikkert folk som kommer seg lenger inn i skaue med Trå bil enn visse andre gjør med 6x6.... biggrin.gif:D

Catosen

#31 Allpro

Allpro

Team Hilux

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2141 Innlegg:

heilt sannt catosen. hehe. mange sier di skal rævkjøre meg med sin 4 juling. ok sier eg. da tar vi en test. og eg ført tar det heilt med ro oppover og er på toppen uten og ha tatt ett spinntak. hehe. mens di som skal "rævkjøre meg" jir full gass , er reine jorfreserene. hehe..

#32 phrode

phrode

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 439 Innlegg:

Ja 4x4 taper glatt der. Har selv prøvd noen ganger. Det er david mot goliat.

- - - - - - - - - - - - - - - - -
http://www.arendal-atv.com

#33 odelien

odelien

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 259 Innlegg:

Posted 22 August 2006 - 23:00

ja da var jeg inne hos en forhandler i dag. spurte om tilbud på en sportsman 500 efi. så da er det kanskje fare for at det blir en. ;-) med vinsj og feste framme og bak. Noen som veit hvor mye det koster å montere hengerfeste. eller er det enkelt å montere sjølv. hva må gjøres? Glømte å spørre om det. Hvor sitter plomberinga på sportsman?

Halv halling

#34 odelien

odelien

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 259 Innlegg:

Posted 24 August 2006 - 23:00

ingen som veit hvor plomberinga sitter?

Halv halling

#35 Jarlen

Jarlen

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 231 Innlegg:

Posted 28 August 2006 - 23:00

Trudde den satt på det fremste reimhjuet.. Det er bare en foring som hindrer reimhjulet å krype helt sammen slik at den ikke girer seg helt opp... men du må nok låne spesialverktøy av forhandler/verksted for å få løs det reimhjulet, for det må nemlig av fordi denne foringen sitter midt inni det..

------------------------------
Bånn gass
-90 Volvo 960 selges det meste el. og AC. 3,0l 24v