Gå til innhold



Foto

Ny clutch, Orginal eller noe annet?


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
16 replies to this topic

#1 Bergum

Bergum

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2838 Innlegg:

Posted 13 August 2006 - 23:00

Nå klarer ikke bilen å trekke opp en tom henger, opp fra bak huset lengre, cluthsen bare slurer.
Jeg tror jeg må bytte.
Hva kjøper jeg?
Orginal eller import?
Skal ut i skogen og opp i trærene også.....

__________
GPS Fantom. Medlem 135 i Suzuki 4x4 Club Norway

#2 kong_zuki

kong_zuki

    Offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPip
  • 207 Innlegg:

Posted 13 August 2006 - 23:00

Jeg har samme problem og jeg har tenkt til å kjøpe meg orginalt clutchsett på mekonomen. Det koster 1895,-

#3 -=Vollan=-

-=Vollan=-

    Submarine'r

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1499 Innlegg:

Posted 13 August 2006 - 23:00

...eller denne for 2200,- fra RR eller TT. Jeg er ikke helt sikkerpå hvem av de,men begge selger den.

Centerforce Dual Friction Clutch.



Change your clutch for the very last time with this ultimate grippers. A must if you have a 1.6 swap or play hard, a great idea if your clutch is starting to wear.

This clutch kit can really stand up to the rigors of serious offroading. They offer greater holding power than any other clutch on the market in the most extreme offroad situation, while at the same time all you to slip the clutch when you need to keep the engine from stalling out on tough uphill obstacles.

The Centerforce Dual Friction Clutch generates up to a 90% increase in holding capacity over stock systems. This clutch/disc set is designed for use with engines producing 'high horsepower and torque' output, or any modified offroad performance vehicle. This system is ideally suited for use with four wheel drive vehicles.

All Centerforce® clutch systems provide smooth engagement and light pedal pressure without compromising high performance.
Centerforce clutches also last far longer than stock replacements. Do not be fooled by other shops selling their super-dee-duper-dee Centerforce copy. This is no copy.... there is no substitution.... the Dual Friction clutch is the undisputed strongest clutch on the market for your Samurai.

Tekst fra www.rocky-road.com


snakkes i bar'n

OPPDAL 4X4
___________________________
Medlem nr:86 Suzuki 4x4 Club Norway

#4 Roar Hovet

Roar Hovet

    Bygdetulling

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5180 Innlegg:

Posted 13 August 2006 - 23:00

Blir nok en sånn på meg neste gang:)



#5 fra-norm

fra-norm

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2501 Innlegg:

Posted 13 August 2006 - 23:00

Er det noen som er kan forklare hvordan denne clutchen virker?? for dette så aktuellt ut for meg!!

Mvh Frank




Noen sier at de gærne har det godt ,for de vet ikke bedre.
Men de blinde har det bedre, for de ser ikke hva de gærne gjør!!!

http://www.offroad.n...p?TOPIC_ID=5117

#6 sven

sven

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4833 Innlegg:

Posted 13 August 2006 - 23:00

man trår den pedalen til venstre helt inn mot gulvet, så driver ikke motoren hjulene mens pedalen er trådd inn, det fungerer som vanlig når du slipper pedalen igjen da selvfølgelig..wink.gifbiggrin.gif:D

________________________________________________
Suzuki SJ410/413 and Samurai Tech consultant
Medlemsnr 36 i Suzuki 4x4 Club Norway
Tlf: 47 30 69 00

Grøftekanten Auto.. Nå også internasjonale:D

#7 Bergum

Bergum

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2838 Innlegg:

Posted 13 August 2006 - 23:00

Hvordan ligger disse ann i pris kontra orginal?
Er det verd pengene?

__________
GPS Fantom. Medlem 135 i Suzuki 4x4 Club Norway

#8 sven

sven

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4833 Innlegg:

Posted 13 August 2006 - 23:00

mener jeg gav ca 1500 for en originalclutch til 410'en min hos suzuki i fredrikstad, noe dyrere enn hos bilxtra hvor den kom på kr 1200 ca..

men ingen avsettene hos bilxtra passet...

________________________________________________
Suzuki SJ410/413 and Samurai Tech consultant
Medlemsnr 36 i Suzuki 4x4 Club Norway
Tlf: 47 30 69 00

Grøftekanten Auto.. Nå også internasjonale:D

#9 yakuza

yakuza

    Yakuza

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4058 Innlegg:

Posted 13 August 2006 - 23:00

Har ikkje fått montert eller testa min som ligg i hylla enda, men ser av erfaringer folk på andre forum har at den er "a bit grabby" mens andre seier den er heilt ok å kjøre vanlig med. sluring eller anna krøll har hvertfall ingen klaga over.
Eg kjøpte min pga eg skal ha inn 1600 motor men 1300 svinghjul så eg får ikkje brukt den større 1600 clutchen.

- tanke og draum er himmelske køyrety..
http://www.terrengbil.com
Medlem nr.63 Suzuki 4x4 Klubb Norge

#10 ShuDuck

ShuDuck

    x-mod og pirat...

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4142 Innlegg:

Posted 14 August 2006 - 23:00

Kratigere clutch anbefales hvis noe større enn 1300 skal snurre den, min forrige clutch delte seg i småbiter etter at fjærene bånna ut og det gikk metall mot metall.
Blir ikke noe sånt på meg enda, har en god clutch nå som skal bytte ut den jeg har som slipper taket når jeg gir på smile.gif

_____________________________________________________
Sj413 | OME2"+3/4"| 4.16:1 | 2xlockers | 1600cc w/header,kam|31"10.5" on 8" RC
medlem nr:3 Suzuki 4x4 Club Norway


#11 yakuza

yakuza

    Yakuza

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4058 Innlegg:

Posted 14 August 2006 - 23:00

Frank:
Det er en ring med lodd på som skal øke trykket på platene ved hjelp av sentrifugalkrefter (eller blir det sentripental?) i tilegg til verre belegg, verre fjører og kraftigare alt.
Og så er farge, design, navn og slikt med på å gi den et veldig høgt NIF-tal biggrin.gif

- tanke og draum er himmelske køyrety..
http://www.terrengbil.com
Medlem nr.63 Suzuki 4x4 Klubb Norge

#12 fra-norm

fra-norm

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2501 Innlegg:

Posted 14 August 2006 - 23:00

ok da blir det hardere trykk ved mee belastning ???

Mvh Frank




Noen sier at de gærne har det godt ,for de vet ikke bedre.
Men de blinde har det bedre, for de ser ikke hva de gærne gjør!!!

http://www.offroad.n...p?TOPIC_ID=5117

#13 yakuza

yakuza

    Yakuza

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4058 Innlegg:

Posted 14 August 2006 - 23:00

Eller ved meir turtal slik eg har skjønt det...
Men egentlig så skjøner eg ikkje kor dei små puslete lodda skal ha så mykje å seie...

Hadde aldri kjøpt den om det ikkje var for gode erfaringar på andre forum i USA.
Når eg pakka den ut var tilfeldigvis en kompis som driv litt med amcar og racing innom, og han sa berre "wow centerforce clutch"
(Der kom NIF-talet inn smile.gif)

- tanke og draum er himmelske køyrety..
http://www.terrengbil.com
Medlem nr.63 Suzuki 4x4 Klubb Norge

#14 beerman

beerman

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 445 Innlegg:

Posted 14 August 2006 - 23:00

Kopi av melding:
"wow centerforce clutch"
Opprinnelig postet av yakuza

det hørtes i alle fall tøft ut:D

Member: 165 Suzuki 4x4 Club Norway
http://www.dte-syste...norwegisch.html

#15 Roar Hovet

Roar Hovet

    Bygdetulling

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5180 Innlegg:

Posted 14 August 2006 - 23:00

En kompis har sånn clutch i mellom sin Viper girkasse og big-block'en sin. Den er vel bremset til 600+++ gamper eller noe sånt. Var ingen annen clutch ssom ville være med på slike krefter...



#16 epa b loco

epa b loco

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 219 Innlegg:

Posted 14 August 2006 - 23:00

Jeg tror det finnes noen clutcher hos meg, helt nye, send meg en PM hvis det er interresant. Ble kjøpt opp et konkursbo for en tid siden å det var noen zuki-clutcher der:) 700,-+frakt..

#17 Zuki

Zuki

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1858 Innlegg:

Posted 17 August 2006 - 23:00

410-clutcher også i det konkursboet?

Det ergrer meg at alt snopet bare finnes til 413, kunne SVÆRT gjerne tenkt meg Centerforce dual friction sjøl!