Gå til innhold



Foto

***** Krisehjelp *****


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
443 replies to this topic

#421 Tore M

Tore M

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1104 Innlegg:

Posted 21 June 2004 - 23:00

wtf.gif:wtf:Hva skjer:wtf:wtf.gif

user posted image

- '95 Explorer
- '78 Blazer K5

#422 Kjart

Kjart

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 288 Innlegg:

Posted 22 June 2004 - 23:00

Kopi av melding:

Er det noen som tilfeldigvis vet om en Cherokee som er vrak, feks en med 2.5 bensin eller 2.5 TD?
Opprinnelig postet av jma



Hvis du går inn på http://www.bruktbildeler.com/ så finner du faktisk 15 helebiler som er vrak

Saggrenda Billopphuggeri hadde 3 stk 2,5 med frontskader 96,97 og 98 modeller.

mvh
Kjart.

#423 jma

jma

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1227 Innlegg:

Posted 21 June 2004 - 23:00

Ikke en dritt...men jeg har ferie (heldigvis) og har ikke tilgang på mail, så om jeg har fått noe svar fra TV2 vet jeg ikke.

Er det noen som tilfeldigvis vet om en Cherokee som er vrak, feks en med 2.5 bensin eller 2.5 TD?

Dead Indian
www.2050x.com

#424 Jay

Jay

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 547 Innlegg:

Posted 22 June 2004 - 23:00

får du ikke en 4.0HO med kasse og all elektronikk du trenger ganske billig?

#425 gsimon

gsimon

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 330 Innlegg:

Posted 21 August 2004 - 23:00

Bare en kommentar til Jotto;
Sorry, glem den "direkte-koblingen" !!

En av hovedgrunnene til det er at Jeep bruker motorstyringsboksen til innsamling av motordata til instrumentene i dashbordet. Det går bare en databuss opp til instrumentet for temperatur, turtall, oljetrykk, speedometer, osv.

Man kan ikke "koble forbi" Det er i såfall en uendelig engineering oppgave å installere et "datasprut" (programmerbar PLC boks) for å håndtere tenning og innsprut, og deretter bygge en hjemmelaget canbus-elektronikk for signalene til instrumentet, Bare glem det!

Nei her må man bare bytte ut med identiske Jeep deler, alt på en gang, inklusiv sensorer og ledningsnett. Hilsen G.S

#426 jma

jma

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1227 Innlegg:

Posted 29 June 2004 - 23:00

Ingen hadde motorer...4.0 blir for dyrt å regge om i bilen min ettersom den er såpass ny.

Skal man bli nødt til å f##**#*¤¤n i h¤%"#&e å rive ut hele drittsystemet og dunke inn en japsemotor da eller..? Hvis ingen kan fikse bilen så må jeg jo gjøre noe. Kan da ikke kaste bilen. Og forsikring dekker heller ingenting.. Jeg har snart rivd av meg alt håret... Jeg HATER den bilen, får helt sinnsykt fnatt.
Og apropos fikse...Simco sier de kan fikse uansett, men da må de kjøpe alle delene nye og det = dyrt. Men kan de virkelig fikse det da? Stoler jeg på det...?
Og hvorfor oppstod feilen? Har jeg noen garanti for at det ikke skjer igjen?

En ting er ihvertfall sikkert - jeg kommer ALDRI i hele mitt liv til å kjøpe Jeep igjen etter det her, ALDRI..!!

Nei.., nå fortsetter jeg ferien!!
"#¤!§#¤"%&

#427 Blom

Blom

    Fullstendig uautorisert terrengbilbygger

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3571 Innlegg:

Posted 29 June 2004 - 23:00

Fyttirakkern...

Hva med å søke tollvesenet, henvise til linken her, bekreftelse fra verkstedene elll noe sånt ?
har hørt at 2,8TD fra Rocky skulle være bra motor :-)

Blom - 1990 Hilux X-cab og Suki LJ80

#428 Amund

Amund

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 8481 Innlegg:

Posted 29 June 2004 - 23:00

Eller 3,3 TD fra Patrol. Når jeg drar henger irriterer det meg litt at jeg ikke satte i det i steden...

#429 Herman

Herman

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 840 Innlegg:

Posted 14 September 2004 - 23:00

Ja vi er spente:rolleyes:biggrin.gif:P:P

HJL
user posted image

#430 Blom

Blom

    Fullstendig uautorisert terrengbilbygger

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3571 Innlegg:

Posted 30 June 2004 - 23:00

Hmmm... hadde dette vært noe for deg ???

http://www.offroad.n...?TOPIC_ID=15158

Blom - 1990 Hilux X-cab og Suki LJ80

#431 jma

jma

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1227 Innlegg:

Posted 30 June 2004 - 23:00

Nja, nei...litt mye å kjøpe en hel bil, og kanskje litt i overkant hva pris angår. Men tanken var god smile.gif
Hva slags motor sitter det egentlig i Gallopern? ....en lisensprodusert motor?

*** Jeep/Chrysler er en stor spøk!! De er talentløse på bil-elektronikk og feilretting! ***
-Very Dead Indian-

#432 Per F

Per F

    Team x-files

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4284 Innlegg:

Posted 30 June 2004 - 23:00

Sitter lisensprodusert Mitsubishi 2,5 TDI motoren som tilsvarer motoren som satt i 96 modell L200, L300, Pajero osv.
Men jeg ville ha satset på en motor fra en Daihatsu Rocky, jeg, relativt rimlige å få tak i, 2,8 liters volum, 4 sylindre.
Kort og fin motor med bra sprut!
Per
91791531 / 64988722
Per@offroad.no / Ptf@c2i.net
JIPPI: JEG HAR FERIE!!!!

Team X-Files (Du tror det ikke før du ser det!)

#433 Raymond

Raymond

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1699 Innlegg:

Posted 30 June 2004 - 23:00

Før du går til dette ekstremt drastiske skritt å bytte motor, det MÅ jo være råd å få tjuvkobla den forb... injectiona. Er ikke mange signalene som egentlig trengs for å få den til å gå. Det er vanlig coil og fordeler på denne motoren? Simco må vel ha fått skaffet alt av skjemaer til denne nå, så som et plaster på såret burde du ihvertfall få med disse når/hvis du henter ut bilen? Er jævlig rart at ikke Simco klarer å få liv i denne. Vet at det jobber mange meget dyktige folk der. Har du tatt kontakt med forbrukerrådet (sikkert nevnt tidligere, men jeg orker ikke lese alle sidene igjen). I værste fall får du rive av injectiona å sette på gasser.......

http://www.jeepsunli...line=1074693655
-Raymond
-88 Jeep YJ 258" 33" BFG MT 4" Procomp 7" Warnflares
-Rocky B230, Nå har`n Hiluxaksler og 35" på Beadlockfelger

#434 roxxx

roxxx

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 529 Innlegg:

Posted 30 June 2004 - 23:00

Jeg er rystet, og glad jeg kjører japansk.
Du har min medfølelse jma, håper ting ordner seg.
Grotesk lesning...

#435 jma

jma

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1227 Innlegg:

Posted 01 July 2004 - 23:00

Finnes det forgasser med innsug som er bolt on på 2.5 liters motorene da? Noen som vet hvor man får tak i..??

*** Jeep/Chrysler er en stor spøk!! De er talentløse på bil-elektronikk og feilretting! ***
-Very Dead Indian-

#436 JeepZJ

JeepZJ

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 388 Innlegg:

Posted 01 July 2004 - 23:00

Hva med¨å bytte ut startsperresystemet og andre el deler med noe fra en vraket cherokee. Finnes da en del som er vraket.

He he, endelig kan jeg trekke skinnet av pølsa!!!! Å d på skikkelig vis!!!

#437 jma

jma

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1227 Innlegg:

Posted 01 July 2004 - 23:00

Det er akkurat det Simco holder på med, men ikke ser ut til å lykkes med.
Pratet med dem igjen nå, og de skulle prøve å programmere om systemet igjen på mandag (nå begynner det å lukte siste sjanse). Jeg har alikevel ferie, så de kan få lov til å prøve seg bittelitt til. Neste da blir å prøve det gamle TBI systemet til Amund på motoren min, funker ikke det så blir det japse-turbo-diesel.

*** Jeep/Chrysler er en stor spøk!! De er talentløse på bil-elektronikk og feilretting! ***
-Very Dead Indian-

#438 massey

massey

    Skogs samen Antes veiviser

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2872 Innlegg:

Posted 01 July 2004 - 23:00

hva med et painless wireing sett?

-----------------
Toylet
www.toylet.no

#439 jma

jma

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1227 Innlegg:

Posted 01 July 2004 - 23:00

Kopi av melding:
hva med et painless wireing sett?


Det tror jeg ikke hjelper...tror jeg altså. Dette er vel noe man får kjøpt i statene.., til Amerikanske Jeeper. De Europeiske modellene har andre startsperresystemer, og jeg tror ikke man klarer å koble ut startsperra bare ved å bytte ledningsnett (smekk meg på fingra om jeg tar feil).

Det FRISTER faktisk mer og mer å sette inn en annen motor, turbodiesel av stort format hadde vært utrolig gøy. (Og da hadde det kanskje gått ann å bruke bilen også...1 år nærmer seg med stormskritt).

*** Jeep/Chrysler er en stor spøk!! De er talentløse på bil-elektronikk og feilretting! ***
-Very Dead Indian-

#440 Tore M

Tore M

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1104 Innlegg:

Posted 03 July 2004 - 23:00

Jeg skjemmes på amerikanske bilers vegne:blush:blush.gifblush.gif Heldigvis at det ikke er en Chevrolet;)

user posted image

- '95 Explorer
- '78 Blazer K5