***** Krisehjelp *****
#421
Posted 21 June 2004 - 23:00
- '95 Explorer
- '78 Blazer K5
#422
Posted 22 June 2004 - 23:00
Kopi av melding:
Er det noen som tilfeldigvis vet om en Cherokee som er vrak, feks en med 2.5 bensin eller 2.5 TD?Opprinnelig postet av jma
Hvis du går inn på http://www.bruktbildeler.com/ så finner du faktisk 15 helebiler som er vrak
Saggrenda Billopphuggeri hadde 3 stk 2,5 med frontskader 96,97 og 98 modeller.
mvh
Kjart.
#423
Posted 21 June 2004 - 23:00
Er det noen som tilfeldigvis vet om en Cherokee som er vrak, feks en med 2.5 bensin eller 2.5 TD?
Dead Indian
www.2050x.com
#424
Posted 22 June 2004 - 23:00
#425
Posted 21 August 2004 - 23:00
Sorry, glem den "direkte-koblingen" !!
En av hovedgrunnene til det er at Jeep bruker motorstyringsboksen til innsamling av motordata til instrumentene i dashbordet. Det går bare en databuss opp til instrumentet for temperatur, turtall, oljetrykk, speedometer, osv.
Man kan ikke "koble forbi" Det er i såfall en uendelig engineering oppgave å installere et "datasprut" (programmerbar PLC boks) for å håndtere tenning og innsprut, og deretter bygge en hjemmelaget canbus-elektronikk for signalene til instrumentet, Bare glem det!
Nei her må man bare bytte ut med identiske Jeep deler, alt på en gang, inklusiv sensorer og ledningsnett. Hilsen G.S
#426
Posted 29 June 2004 - 23:00
Skal man bli nødt til å f##**#*¤¤n i h¤%"#&e å rive ut hele drittsystemet og dunke inn en japsemotor da eller..? Hvis ingen kan fikse bilen så må jeg jo gjøre noe. Kan da ikke kaste bilen. Og forsikring dekker heller ingenting.. Jeg har snart rivd av meg alt håret... Jeg HATER den bilen, får helt sinnsykt fnatt.
Og apropos fikse...Simco sier de kan fikse uansett, men da må de kjøpe alle delene nye og det = dyrt. Men kan de virkelig fikse det da? Stoler jeg på det...?
Og hvorfor oppstod feilen? Har jeg noen garanti for at det ikke skjer igjen?
En ting er ihvertfall sikkert - jeg kommer ALDRI i hele mitt liv til å kjøpe Jeep igjen etter det her, ALDRI..!!
Nei.., nå fortsetter jeg ferien!!
"#¤!§#¤"%&
#427
Posted 29 June 2004 - 23:00
Hva med å søke tollvesenet, henvise til linken her, bekreftelse fra verkstedene elll noe sånt ?
har hørt at 2,8TD fra Rocky skulle være bra motor :-)
Blom - 1990 Hilux X-cab og Suki LJ80
#428
Posted 29 June 2004 - 23:00
#429
Posted 14 September 2004 - 23:00
HJL
#430
Posted 30 June 2004 - 23:00
http://www.offroad.n...?TOPIC_ID=15158
Blom - 1990 Hilux X-cab og Suki LJ80
#431
Posted 30 June 2004 - 23:00
Hva slags motor sitter det egentlig i Gallopern? ....en lisensprodusert motor?
*** Jeep/Chrysler er en stor spøk!! De er talentløse på bil-elektronikk og feilretting! ***
-Very Dead Indian-
#432
Posted 30 June 2004 - 23:00
Men jeg ville ha satset på en motor fra en Daihatsu Rocky, jeg, relativt rimlige å få tak i, 2,8 liters volum, 4 sylindre.
Kort og fin motor med bra sprut!
Per
91791531 / 64988722
Per@offroad.no / Ptf@c2i.net
JIPPI: JEG HAR FERIE!!!!
Team X-Files (Du tror det ikke før du ser det!)
#433
Posted 30 June 2004 - 23:00
http://www.jeepsunli...line=1074693655
-Raymond
-88 Jeep YJ 258" 33" BFG MT 4" Procomp 7" Warnflares
-Rocky B230, Nå har`n Hiluxaksler og 35" på Beadlockfelger
#434
Posted 30 June 2004 - 23:00
Du har min medfølelse jma, håper ting ordner seg.
Grotesk lesning...
#435
Posted 01 July 2004 - 23:00
*** Jeep/Chrysler er en stor spøk!! De er talentløse på bil-elektronikk og feilretting! ***
-Very Dead Indian-
#436
Posted 01 July 2004 - 23:00
He he, endelig kan jeg trekke skinnet av pølsa!!!! Å d på skikkelig vis!!!
#437
Posted 01 July 2004 - 23:00
Pratet med dem igjen nå, og de skulle prøve å programmere om systemet igjen på mandag (nå begynner det å lukte siste sjanse). Jeg har alikevel ferie, så de kan få lov til å prøve seg bittelitt til. Neste da blir å prøve det gamle TBI systemet til Amund på motoren min, funker ikke det så blir det japse-turbo-diesel.
*** Jeep/Chrysler er en stor spøk!! De er talentløse på bil-elektronikk og feilretting! ***
-Very Dead Indian-
#438
Posted 01 July 2004 - 23:00
-----------------
Toylet
www.toylet.no
#439
Posted 01 July 2004 - 23:00
Kopi av melding:
hva med et painless wireing sett?
Det tror jeg ikke hjelper...tror jeg altså. Dette er vel noe man får kjøpt i statene.., til Amerikanske Jeeper. De Europeiske modellene har andre startsperresystemer, og jeg tror ikke man klarer å koble ut startsperra bare ved å bytte ledningsnett (smekk meg på fingra om jeg tar feil).
Det FRISTER faktisk mer og mer å sette inn en annen motor, turbodiesel av stort format hadde vært utrolig gøy. (Og da hadde det kanskje gått ann å bruke bilen også...1 år nærmer seg med stormskritt).
*** Jeep/Chrysler er en stor spøk!! De er talentløse på bil-elektronikk og feilretting! ***
-Very Dead Indian-
#440
Posted 03 July 2004 - 23:00
- '95 Explorer
- '78 Blazer K5