
Regel diskusjon #2:STYREBREMS I PROMOD
#1
Posted 22 August 2006 - 23:00
Dette er klassen for ALLE.
Her kan man bygge seg en racevogn for små midler, med få begrensninger.
Variasjonen i biler gjør det også til en MEGET populær klasse for publikum.
Jeg drar i gang debatten om styrebrems nå.
ETTER MIN MENING VIL STYREBREMS DREPE KLASSEN!!!!
Styrebrems vil kreve MANUELLE SPERRER forran og bak, og det gir igjen fort en kostnads økning på nærmere 15-20 tusen.
De som vil kjøre med styrebrems i NC/SC bør følge Pål Blesviks eksempel og velge Proto.
Sporten er desverre for liten i Norge til att vi kan legge inn store kostnadsøkninger.
Enig/uenig?
PS! OBS!
Ikke spor av, KUN STYREBREMS/UTKOPLING AV 4 HJULSTREKKI PROMOD HER!
http://www.jyskoffroad.dk/
http://dorkoffroad.no/phpBB2/index.php
#2
Posted 01 September 2006 - 23:00


Pål Blesvik
Tlf: 91531373
Bent There....Broke That!
http://www.limeauto.dk/catalog/
SPONSORS WANTED!
#3
Posted 22 August 2006 - 23:00
Håper på en livlig diskusjon her også..
Tommy Olsen
www.tommyolsen.no
#4
Posted 22 August 2006 - 23:00
Altså må det bestemmes denne vinteren om det skal innføres i 2008.
Da får en tid til ombygging/planlegging.
Det bør være en "regel" for alle forandringer UTENOM sikkerhetsregler etter min mening.
http://www.jyskoffroad.dk/
http://dorkoffroad.no/phpBB2/index.php
#5
Posted 22 August 2006 - 23:00
Bettre att vara bortförd och omkommen, enn bortkommen och omkörd:-)
#6
Posted 22 August 2006 - 23:00
Tommy Olsen
www.tommyolsen.no
#7
Posted 22 August 2006 - 23:00
Promod er også den største klassen i andre land selv om de har innført styrebrems. For 2 år siden i Nordisk kjørte hele feltet med styrebrems untatt de norske bilene. Det har skjedd lite endringer på 2 år og folk har også nå hatt mye tid til å samle og finne billige deler som kan brukes til styrebrems. Hvis vi skal vente 2 år til hva skal vi bruke tiden til ?


Ja, klin til med styrebrems.
Husk at Modifisert og Promod er meget like klasser fra før av. De fleste av oss kommer fra Modifisert da karroseriet ble lit kortere og mer innbanket.
Det må være like regler fra Emhült til Skarnes. Selv om begge tror de er verdens navle

#8
Posted 22 August 2006 - 23:00
Pål Blesvik
Tlf: 91531373
Bent There....Broke That!
http://www.limeauto.dk/catalog/
SPONSORS WANTED!
#9
Posted 22 August 2006 - 23:00
Tommy Olsen
www.tommyolsen.no
#10
Posted 22 August 2006 - 23:00
Vist det blir innført styrebrems i klassen, blir det ett økonomisk press i klassen. Dette tror jeg vi må prøve å unngå, for rekruteringen sin del.
Promod bør være en "økonomiklasse" der du kan ta det du har å bygge en rimelig bil..................

Bjornar@henriksen.cc
www.henriksen.cc
#11
Posted 22 August 2006 - 23:00
Kopi av melding:
bare så det er sagt så er det kun i Norge at Promodifed er virkelig stort...
Tommy Olsen
www.tommyolsen.no
Opprinnelig postet av Tommy
En av grunnene kan vel da være at det er en klasse for alle lommebøker???
Bettre att vara bortförd och omkommen, enn bortkommen och omkörd:-)
#12
Posted 22 August 2006 - 23:00
Synes ting blir litt teit når penger skal være regelsettingen...
#13
Posted 22 August 2006 - 23:00
Jeg mener vel også at reglene for klassen skal styres etter klassens gjennomsnitt av biler.
Men likevel blir det litt feil når man må kjøre proto for å trene til Nordisk og EM!
Bilen er ikke bygget for det...
Pål Blesvik
Tlf: 91531373
Bent There....Broke That!
http://www.limeauto.dk/catalog/
SPONSORS WANTED!
#14
Posted 22 August 2006 - 23:00
(Med styrebrems)
Da Har folk tid til å bygge bil til den klassen de vil kjøre i.
Jeg har ikke lest reglene, men de fungerer vel andre steder.
Tror det er viktig at deltagerne får det som de vil, de er jo det viktigeste.
Uten dem blir det ingen kjøring, vi kan ikke miste noen. Det er få nok deltagere nå.
Det går ann å lage løyper der det ikke har noe å si om du har styrebrems eller ikke.
Jeg stemmer for.
Gard Hansen
#15
Posted 22 August 2006 - 23:00
Kopi av melding:
Hvorfor vente?
Promod er også den største klassen i andre land selv om de har innført styrebrems. For 2 år siden i Nordisk kjørte hele feltet med styrebrems untatt de norske bilene. Det har skjedd lite endringer på 2 år og folk har også nå hatt mye tid til å samle og finne billige deler som kan brukes til styrebrems. Hvis vi skal vente 2 år til hva skal vi bruke tiden til ?Lakker bilen eller skru på litt pynt og dekor
![]()
Ja, klin til med styrebrems.
Husk at Modifisert og Promod er meget like klasser fra før av. De fleste av oss kommer fra Modifisert da karroseriet ble lit kortere og mer
innbanket.
Det må være like regler fra Emhült til Skarnes. Selv om begge tror de er verdens navle![]()
Opprinnelig postet av TJD
Enig for det er jo et minus når vi kjører på ET(ol.) og vi er de eneste som ikke er "vant" med det;)
Min mening!!!!!
Grethe:hug:
Tlf 95212711
200% MAMMA
Trail-bil:Nope :-(
kone-bil:Nope:-(
Gate-bil:Nope:-(
#16
Posted 29 August 2006 - 23:00
Da trenger man bare 2 ventiler som koster 39$ stk for å få styrebrems...
Pål Blesvik
Tlf: 91531373
Bent There....Broke That!
http://www.limeauto.dk/catalog/
SPONSORS WANTED!
#17
Posted 29 August 2006 - 23:00
http://www.jyskoffroad.dk/
http://dorkoffroad.no/phpBB2/index.php
#18
Posted 29 August 2006 - 23:00
Når jeg bruker styrebrems så bruker jeg stort sett bare brems på et forhjul...
Tommy Olsen
www.tommyolsen.no
#19
Posted 29 August 2006 - 23:00
Derfor kan selvsagt de mest styrebremskåte stille der.
Så kan Norges mest populære klasse være som den er.
http://www.jyskoffroad.dk/
http://dorkoffroad.no/phpBB2/index.php
#20
Posted 29 August 2006 - 23:00
Derfor har de aller fleste mekanisk sperre og da koster det maks 1000kr for å få seg styrebrems.
Enkelt å montere og gøy å bruke!
Jeg mener at det burde være tillat i NC men ikke i SC og andre lokale cuper.
Da vil størstedelen av PM feltet som faktisk satser litt seriøst på sporten, ha mulighet for å hevde seg i internasjonale løp.
Pål Blesvik
Tlf: 91531373
Bent There....Broke That!
http://www.limeauto.dk/catalog/
SPONSORS WANTED!