Gå til innhold



Foto

Eksosrør på 6,2


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
32 replies to this topic

#1 Chev_G30

Chev_G30

    Lastebilmekaniker B.O.S

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3313 Innlegg:

Posted 15 September 2006 - 23:00

Hei er den noen som har noe forslag til grøvere eksos på 6,2D er en G30.
Blir det noe bedere med å kutte bort pottene under å skjøte inn rakrør eller blir det for lite motstand da??
Eventuelt hvor stort rør for jeg plass til over bakakselen å som funker på den bilen??
Noen som har noe innspill bilder så mottas det med takk...

#2 TheChieF

TheChieF

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 716 Innlegg:

Posted 18 September 2006 - 23:00

Angående mere effekt, last ned denne pdf'en her står en hel del: http://acclillehamme...emoment_198.pdf og denne: http://acclillehamme...erasjon_806.pdf

****TheChieF****

****************

#3 Bromle

Bromle

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 341 Innlegg:

Posted 17 September 2006 - 23:00

Setter på potte når jeg skal på EU-kontroll. Og når jeg blir vinket inn til kontroll el.l. så er jeg forsiktig på gassen. På tomgang høres det mer ut som Fosenferga:D. Kravene til støy vet jeg ikke. Mener å huske at det ikke er støykrav på lastebil (veldig usikker) men at det skal være lydpotte. Begynner å bli rimelig mange vogntog som har fjernet innmaten i potta, buldrer godt når man møter disseB)

Banks turbo

http://www.bankspower.com/
http://www.dragonsys...eos/F350Run.wmv

#4 Bromle

Bromle

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 341 Innlegg:

Posted 17 September 2006 - 23:00

Kopi av melding:
går det fint med 3" rør på 6,2L med high flow turbo potter??

Aner ikke. Har ikke potteB). Men vil tro det lønner seg å ha når man har sugediesel. Siden jeg har turbo, bruker jeg den som potte. Fungerer som bare det, fin fin bromle og turbolyd. Bråker heller ikke for mye.

Banks turbo

http://www.bankspower.com/
http://www.dragonsys...eos/F350Run.wmv

#5 Raymond_K5

Raymond_K5

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 718 Innlegg:

Posted 17 September 2006 - 23:00

Hvilke krav er det til støy da? Og er det mulig å komme under dette kravet uten potte? Det er jo ikke all verdens lengde på anlegget på en K5.

Raymond

#6 ChevyHoe

ChevyHoe

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3938 Innlegg:

Posted 15 September 2006 - 23:00

3" burde vel gå fint over akselen, men bøyen kan være litt vrien å få til tror jeg..

når det gjelder motstand, så er det bare å kappe vekk og skjøte på!
flere her som kjører med 3" og større raka rør. til og med nesten uten vinkler på røra, og kappa de forran bakakselen!

Kai

Tahoe Z-71
Biler som bruker under 1,5 liter på mila er FEMI!

#7 Chevysub

Chevysub

    4x4-Høvding

  • Slettet
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4997 Innlegg:

Posted 15 September 2006 - 23:00

Jeg har tenk på det selv.

Var innom Thorsov og kikka på rør i dag.

Vet ikke helt om jeg vil ha raka rør uten potter, skal jo sitte inni der også.

Men ei lita fisepotte kan jo dempe litt ihvertfall


Åssen er reglene med rør ut foran bakhjulet ? Er det ikke noe med en viss avstand fra bakerste sidedør ?

Mitt CB forum : http://www.hostingph...rum=privatradio

Gammal dritt ruster mest!!

#8 Nannestad-Sub

Nannestad-Sub

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1601 Innlegg:

Posted 15 September 2006 - 23:00

Rør ut bak dørene skal være minst 30 eller 40 cm fra døråpning. Så skal du har dette lovlig, må nok røret stikke ut bak bakhjulene.

Hvorfor må det være så stort??? I så fall må det være en Subb!!!!

#9 GMC 2500

GMC 2500

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 662 Innlegg:

Posted 16 September 2006 - 23:00

Kopi av melding:
Hei er den noen som har noe forslag til grøvere eksos på 6,2D er en G30.
Blir det noe bedere med å kutte bort pottene under å skjøte inn rakrør eller blir det for lite motstand da??
Eventuelt hvor stort rør for jeg plass til over bakakselen å som funker på den bilen??
Noen som har noe innspill bilder så mottas det med takk...

Opprinnelig postet av Chev_G30



Å bygge om til et system med bedre Flow er et must.
Er det noe som behøves på 6,2L så er det dette.

Om du planlegger raka rør, så gløm det.
Motoren vil ikke gi deg noen respons.
Den bare bråker.
Den må ha litt motstand.
Bruk turbo potte ® med high flow, så funker motoren best.

Motorer med turbo, så kan man fjerne potta.
Her får man motstand i turboen.
Her er det også viktig å ha best mulig flow.
Mindre motstand, gir bedre fart på turboen.

Kjør Diesel...Bensin lukter python

www.v8dieseltech.net

#10 Chevysub

Chevysub

    4x4-Høvding

  • Slettet
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4997 Innlegg:

Posted 16 September 2006 - 23:00

Kopi av melding:
Rør ut bak dørene skal være minst 30 eller 40 cm fra døråpning. Så skal du har dette lovlig, må nok røret stikke ut bak bakhjulene.

Hvorfor må det være så stort??? I så fall må det være en Subb!!!!

Opprinnelig postet av Nannestad-Sub



Det var vel egentlig det jeg hadde en anelse om jeg.

ja ja. Får sveise igjen bakdørene da biggrin.gif

Neida.

Var å kikka på rør i dag hos Torshov også. dem har 2.5" da, rette og bøyer etc. Og noen potter. Er bare usikker på hva jeg skal bruke. Dem har sånne runde potter til ca 400 kr stk med 2.5" stuss på. Synes bare det ser litt smått ut liksom.

Mitt CB forum : http://www.hostingph...rum=privatradio

Gammal dritt ruster mest!!

#11 Chev_G30

Chev_G30

    Lastebilmekaniker B.O.S

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3313 Innlegg:

Posted 16 September 2006 - 23:00

Takker for alle svar..
Går det bra med 3" rør og turbopotter på 6,2`n??
Hvordan gjøres dette opp med manifolden for der må det vel lages om noe for å få 3" ut derfra??

#12 Chev_G30

Chev_G30

    Lastebilmekaniker B.O.S

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3313 Innlegg:

Posted 16 September 2006 - 23:00

Glemte en ting her hehe hvor har dem diverse rør og turbo potter som har litt kvalitet?? jeg jobber rett ved Vangbo på kløfta dem burde vel ha litt diverse som kan brukes med oppheng å greier av røra???

#13 TheChieF

TheChieF

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 716 Innlegg:

Posted 16 September 2006 - 23:00

Hvis du jobber ved vangbo, så er det vel egentlig ikke noe tvil om hvor du bør handle.

****TheChieF****

****************

#14 roy hp

roy hp

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 417 Innlegg:

Posted 16 September 2006 - 23:00

En bekjent som driver med og bygger 6,2 diesler får båter sier att det er ca 30 hk mer i 6,2 en ved bytte til ett ordenlig eksosannlegg, og stemmer dette så e jo det en god ting:D

#15 GMC 2500

GMC 2500

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 662 Innlegg:

Posted 16 September 2006 - 23:00

Kopi av melding:
En bekjent som driver med og bygger 6,2 diesler får båter sier att det er ca 30 hk mer i 6,2 en ved bytte til ett ordenlig eksosannlegg, og stemmer dette så e jo det en god ting:D

Opprinnelig postet av roy hp



Har aldrig målt hk etter bytte av potter.
Men på alle biler det er gjort på, så er det en markant økning.
30 HK er det ikke, men det vil merkes godt.

Kjør Diesel...Bensin lukter python

www.v8dieseltech.net

#16 diesel daniel

diesel daniel

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 509 Innlegg:

Posted 16 September 2006 - 23:00

Her trenger vi amatører bilder etterhvert som dere bytter ut eksosrøra. Dette høres interessant ut.

#17 Nannestad-Sub

Nannestad-Sub

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1601 Innlegg:

Posted 16 September 2006 - 23:00

Jeg kommer til å bygge nytt eksosanlegg på min 87 mod subb, når jeg i løpet av høsten/vinteren får bygd opp min nye 6,5 TD med mekanisk pumpe fra 6,2

Da blir 3" rør fra turbo, og etter dette 3,5" eller 4" rør og såkalte turbo potte.

Men jeg har ikke bestemt meg om det blir 3,5" eller 4", noen gode tips:wtf:wtf.gif



Hvorfor må det være så stort??? I så fall må det være en Subb!!!!

#18 Bromle

Bromle

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 341 Innlegg:

Posted 16 September 2006 - 23:00

Kopi av melding:
Men jeg har ikke bestemt meg om det blir 3,5" eller 4", noen gode tips

Jeg valgte 3", da fikk jeg perfekt flow. 4" tror jeg blir overkill.

Banks turbo

http://www.bankspower.com/
http://www.dragonsys...eos/F350Run.wmv

#19 Chev_G30

Chev_G30

    Lastebilmekaniker B.O.S

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3313 Innlegg:

Posted 16 September 2006 - 23:00

Lurte bare på en ting her hvordan gjøres dette oppe ved manifolda må det lages noe nytt feste der eller bare kappe bort det som er der også frese opp å sveise røret på orginale feste på manifold???

går det fint med 3" rør på 6,2L med high flow turbo potter??

#20 GMC 2500

GMC 2500

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 662 Innlegg:

Posted 17 September 2006 - 23:00

Mener at det er 2 1/4" ( 57mm ) ut fra manifoilene.
Skal sjekke det i morgen.
Har tre - fire sett ligende her.
Det trangeste punktet er kon stykket, mellom manifoild og rør.

Kjør Diesel...Bensin lukter python

www.v8dieseltech.net