Eksosrør på 6,2
#1
Posted 15 September 2006 - 23:00
Blir det noe bedere med å kutte bort pottene under å skjøte inn rakrør eller blir det for lite motstand da??
Eventuelt hvor stort rør for jeg plass til over bakakselen å som funker på den bilen??
Noen som har noe innspill bilder så mottas det med takk...
#2
Posted 18 September 2006 - 23:00
****TheChieF****
****************
#3
Posted 17 September 2006 - 23:00
Banks turbo
http://www.bankspower.com/
http://www.dragonsys...eos/F350Run.wmv
#4
Posted 17 September 2006 - 23:00
Kopi av melding:
går det fint med 3" rør på 6,2L med high flow turbo potter??
Aner ikke. Har ikke potteB). Men vil tro det lønner seg å ha når man har sugediesel. Siden jeg har turbo, bruker jeg den som potte. Fungerer som bare det, fin fin bromle og turbolyd. Bråker heller ikke for mye.
Banks turbo
http://www.bankspower.com/
http://www.dragonsys...eos/F350Run.wmv
#5
Posted 17 September 2006 - 23:00
Raymond
#6
Posted 15 September 2006 - 23:00
når det gjelder motstand, så er det bare å kappe vekk og skjøte på!
flere her som kjører med 3" og større raka rør. til og med nesten uten vinkler på røra, og kappa de forran bakakselen!
Kai
Tahoe Z-71
Biler som bruker under 1,5 liter på mila er FEMI!
#7
Posted 15 September 2006 - 23:00
Var innom Thorsov og kikka på rør i dag.
Vet ikke helt om jeg vil ha raka rør uten potter, skal jo sitte inni der også.
Men ei lita fisepotte kan jo dempe litt ihvertfall
Åssen er reglene med rør ut foran bakhjulet ? Er det ikke noe med en viss avstand fra bakerste sidedør ?
Mitt CB forum : http://www.hostingph...rum=privatradio
Gammal dritt ruster mest!!
#8
Posted 15 September 2006 - 23:00
Hvorfor må det være så stort??? I så fall må det være en Subb!!!!
#9
Posted 16 September 2006 - 23:00
Kopi av melding:
Hei er den noen som har noe forslag til grøvere eksos på 6,2D er en G30.
Blir det noe bedere med å kutte bort pottene under å skjøte inn rakrør eller blir det for lite motstand da??
Eventuelt hvor stort rør for jeg plass til over bakakselen å som funker på den bilen??
Noen som har noe innspill bilder så mottas det med takk...
Opprinnelig postet av Chev_G30
Å bygge om til et system med bedre Flow er et must.
Er det noe som behøves på 6,2L så er det dette.
Om du planlegger raka rør, så gløm det.
Motoren vil ikke gi deg noen respons.
Den bare bråker.
Den må ha litt motstand.
Bruk turbo potte ® med high flow, så funker motoren best.
Motorer med turbo, så kan man fjerne potta.
Her får man motstand i turboen.
Her er det også viktig å ha best mulig flow.
Mindre motstand, gir bedre fart på turboen.
Kjør Diesel...Bensin lukter python
www.v8dieseltech.net
#10
Posted 16 September 2006 - 23:00
Kopi av melding:
Rør ut bak dørene skal være minst 30 eller 40 cm fra døråpning. Så skal du har dette lovlig, må nok røret stikke ut bak bakhjulene.
Hvorfor må det være så stort??? I så fall må det være en Subb!!!!
Opprinnelig postet av Nannestad-Sub
Det var vel egentlig det jeg hadde en anelse om jeg.
ja ja. Får sveise igjen bakdørene da
Neida.
Var å kikka på rør i dag hos Torshov også. dem har 2.5" da, rette og bøyer etc. Og noen potter. Er bare usikker på hva jeg skal bruke. Dem har sånne runde potter til ca 400 kr stk med 2.5" stuss på. Synes bare det ser litt smått ut liksom.
Mitt CB forum : http://www.hostingph...rum=privatradio
Gammal dritt ruster mest!!
#11
Posted 16 September 2006 - 23:00
Går det bra med 3" rør og turbopotter på 6,2`n??
Hvordan gjøres dette opp med manifolden for der må det vel lages om noe for å få 3" ut derfra??
#12
Posted 16 September 2006 - 23:00
#13
Posted 16 September 2006 - 23:00
****TheChieF****
****************
#14
Posted 16 September 2006 - 23:00
#15
Posted 16 September 2006 - 23:00
Kopi av melding:
En bekjent som driver med og bygger 6,2 diesler får båter sier att det er ca 30 hk mer i 6,2 en ved bytte til ett ordenlig eksosannlegg, og stemmer dette så e jo det en god ting:D
Opprinnelig postet av roy hp
Har aldrig målt hk etter bytte av potter.
Men på alle biler det er gjort på, så er det en markant økning.
30 HK er det ikke, men det vil merkes godt.
Kjør Diesel...Bensin lukter python
www.v8dieseltech.net
#16
Posted 16 September 2006 - 23:00
#17
Posted 16 September 2006 - 23:00
Da blir 3" rør fra turbo, og etter dette 3,5" eller 4" rør og såkalte turbo potte.
Men jeg har ikke bestemt meg om det blir 3,5" eller 4", noen gode tips:wtf:
Hvorfor må det være så stort??? I så fall må det være en Subb!!!!
#18
Posted 16 September 2006 - 23:00
Kopi av melding:
Men jeg har ikke bestemt meg om det blir 3,5" eller 4", noen gode tips
Jeg valgte 3", da fikk jeg perfekt flow. 4" tror jeg blir overkill.
Banks turbo
http://www.bankspower.com/
http://www.dragonsys...eos/F350Run.wmv
#19
Posted 16 September 2006 - 23:00
går det fint med 3" rør på 6,2L med high flow turbo potter??
#20
Posted 17 September 2006 - 23:00
Skal sjekke det i morgen.
Har tre - fire sett ligende her.
Det trangeste punktet er kon stykket, mellom manifoild og rør.
Kjør Diesel...Bensin lukter python
www.v8dieseltech.net