Clutchproblem + div
#21
Posted 02 October 2006 - 23:00
Skal likevel bli spennende å se hvilket gir jeg har når girspaken står i feks førstegir..
Har byttet toppdekselpakning også. Veldig kurant operasjon.
Kjekt med G, kunne stå på ene rammevangen når jeg skrudde på topplokket.. Til og med plass til et par dansetrinn der! (Vel og merke hvis man kan den slags..)
Fått islolert torpedoveggen innenfra og begynt å sette sammen dashbordet, ikke så kurant operasjon.
Mye fram og tilbake, men det kommer seg.
Jeg la fire mm asfaltplater og skumgummiplate bak hanskerommet. Regner med at det blir en forbedring.
Isolering.
En selvfølge med ekte tredetaljer i en standsmessig tysk prestisjebil..
Bak skjuler det seg ei 4 mm asfaltplate, så ei 20 mm skumgummiplate og ytterst den originale. Måtte bytte ut til lengre skruer for å komme gjennom alt.
Det kommer seg! Obs: sjekk den tøffe krokodille-koppen på toppen!
Dessuten var Iver460 så velvillig at jeg fikk kjøpt en reservehjulsholder av ham i helga, mangla det.
Har fortsatt bare fire hjul da.. Så hvis noen har felger, evt med dekk til salgs, kan det være interessant!
Dessuten kommer vinsjen i morgen.
#22
Posted 24 September 2006 - 23:00
Du kjenner om de er modne for utskifting om de går tregt rundt med akkurat passe motstand, som regel går de bare tregere og tregere helt til de stopper, skrur seg opp og hele greia roterer i karosseriet. Jeg har bare byttet de når de står HELT fast, men siden du først er i gang og har det ute så tror jeg jeg hadde byttet, det er adskillig lettere når varmeapparatet er ute!
300 GD STT Cab
(280 GE LWB)
#23
Posted 24 September 2006 - 23:00
Kjøper du nye gjennomføringer bør du åpne de OGSÅ, det er veldig sparsomt med grease på de nye, ekstra smøring gjør at de vil leve lengere.
Eks
http://www.offroad.n...813&whichpage=2
#24
Posted 24 September 2006 - 23:00
#25
Posted 25 September 2006 - 23:00
Mvh Øyvind
#26
Posted 25 September 2006 - 23:00
#27
Posted 25 September 2006 - 23:00
Slik ser det ut bak svinghjulet for de som måtte lure
Svinghjulet og clutchen
Sperra framme var skikkelig tung å dra på, dette var fordi selve festet til den var bøyd, slik at to av stagene gikk borti hverandre. Fikset dette med kontrollert bøying av festet i skruestikke... Ble bra.
Her sees det bøyde festet.
Ellers begynte vi å isolere med 20 mms skumgummiplater fra Biltema i varerommet, har også tenkt å ta innsiden av hjørnene bak og oppover mot taket, og selve taket også med tiden, virker ikke som det er noe der originalt.
Ellers har nok hjørnene på bilen vært glassfiber-reparert en gang i tiden, og på tross av funn av en gammel ølkork fra nordlands bryggeri under golvteppet bak, ser det ok ut fortsatt..
Tok også av innsuget/eksosmanifolden for å bytte pakningen der, og satte på skumgummiplate bak batteriet.
Har malt bunnen av batterikassa etter bildet ble tatt
T-max vinsj er bestilt fra netthandelen, og er på vei i posten. Blir spennende å se hvordan den er.
http://netthandelen....sjonsID=5659307
Ellers kan jeg nevne at jeg tok fra hverandre leamikken under girspaken for å rense og fette opp, men det er ikke å anbefale da det hører en viss mann til å sette dette sammen igjen!
Jeg strevde et par timer med dette i går, og i kveld klarte endelig bror min å få det til. (Krevde både tålmodighet og fingerferdighet, og da kom jeg til kort..)
Pirkearbeid!
Begynner å skjønne det følger mye arbeid med G-vogn, og verre blir det vel den dagen alt skal sammen igjen!
#28
Posted 26 September 2006 - 23:00
Mvh Øyvind
#29
Posted 26 September 2006 - 23:00
Kopi av melding:
ja nå har dere jammen vært flinke... at du hadde sånne evner skogen (gammel skogen) visste jeg ikke... nå blir det spennende å se det ferdige resultatet om du noen gang får det sammen igjen da:) he he
Mvh Øyvind
Opprinnelig postet av ROXY
#30
Posted 26 September 2006 - 23:00
Hilsen Anders
Det finnes ikke dumme spørsmål, bare dumme svar...
86 Geländewagen 300 STT Kort 35"
#31
Posted 26 September 2006 - 23:00
Har malt ferdig golvet og satt på igjen festene til baksetet. Og det er omtrent det jeg har gjort..
Skulle gjerne isolert litt mer, men regnestykket jeg gjorde i butikken var litt optimistisk. Seks plater med skumgummi på 50 X 100 cm ble i minste laget, så nå er det nok en ny tur for å kjøpe nye snart.
Må si jeg begynner å få lyst til å ta en tur i skog og mark nå.
Kjører subaru legacy nå, og det er ikke helt det samme, selv om det og er firehjulstrekk!
#32
Posted 27 September 2006 - 23:00
Mvh Øyvind
#33
Posted 01 October 2006 - 23:00
#34
Posted 01 October 2006 - 23:00
Mvh Øyvind
#35
Posted 03 October 2006 - 23:00
#36
Posted 03 October 2006 - 23:00
jeg venter egentlig besøk av deg bare så det er sagt... he he
fikk du vinsjen i dag eller? legg ut bilde av den i såfall da!
Mvh Øyvind
#37
Posted 03 October 2006 - 23:00
Slik ser vidunderet ut. Ble ca 3500 ferdig levert.. drar 8500 lbs.
Dessuten har jeg fått på innsuget igjen i kveld, med god hjelp av brodern og grisepikken hans.. Ene bolten var nemlig knekt akkurat i innfestinga, men det gikk fint å bore et hull og bruke spesialredskap med et slikt vakkert navn.. Dessuten hadde han tilfeldigvis liggende ei gjengestang med lik diameter så det ordna seg veldig greit.
Hmm, var det virkelig slik den skulle være da??
Og motoren starta etterpå, og girkassa virker tilsynelatende. Har bare flytta bilen et par cm fram og tilbake i garasjen, mangler fortsatt seter og og litt interiør.
Men det begynner å flaske seg!!
#38
Posted 03 October 2006 - 23:00
Mvh Øyvind
#39
Posted 04 October 2006 - 23:00
Ett clutchbytte som ender med fullrestauring.
Skal bare ta med litt med det samme jeg driver å skrur. Har vært inne på det sporet selv et par ganger, men ikke så ekstremt som det har utviklet for deg Morgan Kane
Fint blir det også. Flotte bilder. Stå på.
Mvh
Vidar
#40
Posted 04 October 2006 - 23:00