Gå til innhold



Foto

Clutchproblem + div


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
47 replies to this topic

#21 Morgan Kane

Morgan Kane

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 85 Innlegg:

Posted 02 October 2006 - 23:00

Nå har jeg fått byttet clutchen og fått på att girkassa og alt under bilen, etter litt prøving og feiling med giroverføringer.. Måtte nemlig forlenge den ene- bilen har jo blitt heva på karosseriet siden sist girkassa satt der! Men nå tror jeg det er ok.
Skal likevel bli spennende å se hvilket gir jeg har når girspaken står i feks førstegir..

Har byttet toppdekselpakning også. Veldig kurant operasjon.



Kjekt med G, kunne stå på ene rammevangen når jeg skrudde på topplokket.. Til og med plass til et par dansetrinn der! (Vel og merke hvis man kan den slags..)


Fått islolert torpedoveggen innenfra og begynt å sette sammen dashbordet, ikke så kurant operasjon.
Mye fram og tilbake, men det kommer seg.
Jeg la fire mm asfaltplater og skumgummiplate bak hanskerommet. Regner med at det blir en forbedring.



Isolering.


En selvfølge med ekte tredetaljer i en standsmessig tysk prestisjebil..
Bak skjuler det seg ei 4 mm asfaltplate, så ei 20 mm skumgummiplate og ytterst den originale. Måtte bytte ut til lengre skruer for å komme gjennom alt.


Det kommer seg! Obs: sjekk den tøffe krokodille-koppen på toppen!

Dessuten var Iver460 så velvillig at jeg fikk kjøpt en reservehjulsholder av ham i helga, mangla det.
Har fortsatt bare fire hjul da.. Så hvis noen har felger, evt med dekk til salgs, kan det være interessant!

Dessuten kommer vinsjen i morgen.

#22 Iver460

Iver460

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2473 Innlegg:

Posted 24 September 2006 - 23:00

Hvordan får du vindusviskergjennomføringene mer fra hverandre enn det der Maybach? Når du kjøper delen så får du hele greia fra staget, ingen vits i å plukke det enda mer fra hverandre.

Du kjenner om de er modne for utskifting om de går tregt rundt med akkurat passe motstand, som regel går de bare tregere og tregere helt til de stopper, skrur seg opp og hele greia roterer i karosseriet. Jeg har bare byttet de når de står HELT fast, men siden du først er i gang og har det ute så tror jeg jeg hadde byttet, det er adskillig lettere når varmeapparatet er ute!

300 GD STT Cab
(280 GE LWB)

#23 Maybach

Maybach

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 496 Innlegg:

Posted 24 September 2006 - 23:00

Om du ikke kjøper nye må du ta dem fra hverandre, gjøre rent, så smøre dem opp..., låseringen sitter i overgangen, ta løs kuleleddet først, bør også smøres...

Kjøper du nye gjennomføringer bør du åpne de OGSÅ, det er veldig sparsomt med grease på de nye, ekstra smøring gjør at de vil leve lengere.

Eks
http://www.offroad.n...813&whichpage=2

#24 knut e

knut e

    3skalle

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 720 Innlegg:

Posted 24 September 2006 - 23:00

ok da tror jeg vi misforstod litt hvilken del her som blir utslitt, jeg trodde vertfall det var selve pakningstellet mellom pusseropplegget og karosseriet som ble utslitt jeg men så jo i den andre tråden der hvordan det var.

#25 ROXY

ROXY

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 810 Innlegg:

Posted 25 September 2006 - 23:00

halla, nå har dere jammen vært flinke i helga! Når kommer vinsjene da?

Mvh Øyvind

#26 knut e

knut e

    3skalle

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 720 Innlegg:

Posted 25 September 2006 - 23:00

vinsjene nærmer seg nærmeste tollpost terminal så må gudene vite hvor det er

#27 Morgan Kane

Morgan Kane

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 85 Innlegg:

Posted 25 September 2006 - 23:00

Nå har jeg fått med min kjære bror på skru-dugnad i kveld! Fått skrudd av svinghjulet, men det så ganske tørt ut bak der. Begynner å tro at olja kommer fra topplokket siden det ser ut som det har rent ovenfra der og ned.Får prøve å bytte pakningen der.



Slik ser det ut bak svinghjulet for de som måtte lure



Svinghjulet og clutchen


Sperra framme var skikkelig tung å dra på, dette var fordi selve festet til den var bøyd, slik at to av stagene gikk borti hverandre. Fikset dette med kontrollert bøying av festet i skruestikke... Ble bra.



Her sees det bøyde festet.

Ellers begynte vi å isolere med 20 mms skumgummiplater fra Biltema i varerommet, har også tenkt å ta innsiden av hjørnene bak og oppover mot taket, og selve taket også med tiden, virker ikke som det er noe der originalt.






Ellers har nok hjørnene på bilen vært glassfiber-reparert en gang i tiden, og på tross av funn av en gammel ølkork fra nordlands bryggeri under golvteppet bak, ser det ok ut fortsatt..






Tok også av innsuget/eksosmanifolden for å bytte pakningen der, og satte på skumgummiplate bak batteriet.



Har malt bunnen av batterikassa etter bildet ble tatt









T-max vinsj er bestilt fra netthandelen, og er på vei i posten. Blir spennende å se hvordan den er.
http://netthandelen....sjonsID=5659307


Ellers kan jeg nevne at jeg tok fra hverandre leamikken under girspaken for å rense og fette opp, men det er ikke å anbefale da det hører en viss mann til å sette dette sammen igjen!
Jeg strevde et par timer med dette i går, og i kveld klarte endelig bror min å få det til. (Krevde både tålmodighet og fingerferdighet, og da kom jeg til kort..)


Pirkearbeid!


Begynner å skjønne det følger mye arbeid med G-vogn, og verre blir det vel den dagen alt skal sammen igjen!

#28 ROXY

ROXY

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 810 Innlegg:

Posted 26 September 2006 - 23:00

ja nå har dere jammen vært flinke... at du hadde sånne evner skogen (gammel skogen) visste jeg ikke... nå blir det spennende å se det ferdige resultatet om du noen gang får det sammen igjen da:) he he

Mvh Øyvind

#29 knut e

knut e

    3skalle

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 720 Innlegg:

Posted 26 September 2006 - 23:00

er noe med dette: hvis vi får det sammen igjen:) men men alt går bare man vil det nok.
Kopi av melding:
ja nå har dere jammen vært flinke... at du hadde sånne evner skogen (gammel skogen) visste jeg ikke... nå blir det spennende å se det ferdige resultatet om du noen gang får det sammen igjen da:) he he

Mvh Øyvind

Opprinnelig postet av ROXY



#30 advance

advance

    King Kong

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1322 Innlegg:

Posted 26 September 2006 - 23:00

Flott dokumentasjon! Morro å lese biggrin.gif. Dette blir nok en flott bil!

Hilsen Anders wink.gif



Det finnes ikke dumme spørsmål, bare dumme svar...


86 Geländewagen 300 STT Kort 35"

#31 Morgan Kane

Morgan Kane

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 85 Innlegg:

Posted 26 September 2006 - 23:00

Dagens arbeidsøkt er unnagjort!
Har malt ferdig golvet og satt på igjen festene til baksetet. Og det er omtrent det jeg har gjort..
Skulle gjerne isolert litt mer, men regnestykket jeg gjorde i butikken var litt optimistisk. Seks plater med skumgummi på 50 X 100 cm ble i minste laget, så nå er det nok en ny tur for å kjøpe nye snart.
Må si jeg begynner å få lyst til å ta en tur i skog og mark nå. smile.gif
Kjører subaru legacy nå, og det er ikke helt det samme, selv om det og er firehjulstrekk! tongue.gif

#32 ROXY

ROXY

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 810 Innlegg:

Posted 27 September 2006 - 23:00

dere må komme innom på kaffe da når dere skal handle flere plater... skal si jeg er forbanna nå, noen som har kjørt på og stikki fra cherokee`N min i skogen her på rirsdags kvelden:(

Mvh Øyvind

#33 knut e

knut e

    3skalle

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 720 Innlegg:

Posted 01 October 2006 - 23:00

hvordan gikk monteringa?

#34 ROXY

ROXY

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 810 Innlegg:

Posted 01 October 2006 - 23:00

jeg synes det hørtes ut som om det måtte gå bra... jeg fikk oppdatering på sms for hver del som var på plass igjen.. he he

Mvh Øyvind

#35 knut e

knut e

    3skalle

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 720 Innlegg:

Posted 03 October 2006 - 23:00

begynner og bli bra nå. så blir det nok 2x vinsjmontering i helga

#36 ROXY

ROXY

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 810 Innlegg:

Posted 03 October 2006 - 23:00

ja dette begynner å ta form.. får du sammen igjen bilen til helga eller?
jeg venter egentlig besøk av deg bare så det er sagt... he he

fikk du vinsjen i dag eller? legg ut bilde av den i såfall da!

Mvh Øyvind

#37 Morgan Kane

Morgan Kane

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 85 Innlegg:

Posted 03 October 2006 - 23:00

Nå er vinsjen i hus! Kom på døra med Tollpost.


Slik ser vidunderet ut. Ble ca 3500 ferdig levert.. drar 8500 lbs.

Dessuten har jeg fått på innsuget igjen i kveld, med god hjelp av brodern og grisepikken hans.. Ene bolten var nemlig knekt akkurat i innfestinga, men det gikk fint å bore et hull og bruke spesialredskap med et slikt vakkert navn.. Dessuten hadde han tilfeldigvis liggende ei gjengestang med lik diameter så det ordna seg veldig greit.




Hmm, var det virkelig slik den skulle være da??





Og motoren starta etterpå, og girkassa virker tilsynelatende. Har bare flytta bilen et par cm fram og tilbake i garasjen, mangler fortsatt seter og og litt interiør.
Men det begynner å flaske seg!!

#38 ROXY

ROXY

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 810 Innlegg:

Posted 03 October 2006 - 23:00

ja, nå blir det bra!! når regner du med å få inn iteriøret i bilen da?


Mvh Øyvind

#39 vidsvend

vidsvend

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 212 Innlegg:

Posted 04 October 2006 - 23:00

Denne topicen her må jo være forumets svar på mannen som skulle ut etter øl smile.gif
Ett clutchbytte som ender med fullrestauring. biggrin.gif

Skal bare ta med litt med det samme jeg driver å skrur. Har vært inne på det sporet selv et par ganger, men ikke så ekstremt som det har utviklet for deg Morgan Kane smile.gif

Fint blir det også. Flotte bilder. Stå på.

Mvh
Vidar

#40 knut e

knut e

    3skalle

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 720 Innlegg:

Posted 04 October 2006 - 23:00

begynner interiøret og ta form? skal bli artig med prøvetur