18 timer, 5 land, 1 lada...
#1
Posted 30 September 2006 - 23:00
eneste som skjedde som ikke var planlagt var att check engine lampa begynte å lyse litt av og til når det gikk som værst... på autobahn og sånnt... fikk målt den opp til 145kmt på gps`en å...
men nå holder jeg på å dø... noe trøtt..
russer niva
#2
Posted 01 October 2006 - 23:00
høres ut som en bra tur , men jeg liker bedre fly når jeg skal på jobb. vi sees imårra, blir vel en tur i manitou4x4.kan jeg forresten sitte på med deg imårra?
#3
Posted 30 September 2006 - 23:00
#4
Posted 30 September 2006 - 23:00
#5
Posted 30 September 2006 - 23:00
Njaa... Skeptisk
#6
Posted 30 September 2006 - 23:00
hva skule verden gjort uten skrot nisser som meg! Roger Berg 93049132
#7 Guest_Ural 375D_*
Posted 30 September 2006 - 23:00
Aktuelt! "Verksteder er ikke hva de en gang var. Det har de aldri vært!"
Se PRODUKSJONSFEIL / PRODUKSJONS-SVAKHET!
Siste nytt! "FSD’en er nå flyttet og byttet. Megaresultat!"
Mvh Kenneth Skailand
Ringveien 31
4400 Flekkefjord
Mobil: 917 93211
post@mobilcrane.com
www.mobilcrane.com
#8
Posted 30 September 2006 - 23:00
ATV 4x4 på hvite skilta kjøpes!!!
Niva '97 1.9D 31"
Grizzly 660 '06
Pedalen må vatres av;)
#9
Posted 30 September 2006 - 23:00
Kopi av melding:
For et par år siden fikk jeg et hasteoppdrag, og hentet 2 tonn med masindeler i Stavanger, og fraktet dette til Vigo, Spania. Kjørte med Tahoen 6,5tD og trakk min Aditek 2,5tonns henger. Samlet vekt bortimot 6 tonn. Distansen jeg kjørte var 4200 km, og tiden 60 timer, NONSTOP OG ALENE. Hadde ikke gått med en hvilken som helst bil. Se: http://www.mobilcran...&artikkelid=170
Aktuelt! "Verksteder er ikke hva de en gang var. Det har de aldri vært!"
Se PRODUKSJONSFEIL / PRODUKSJONS-SVAKHET!
Siste nytt! "FSD’en er nå flyttet og byttet. Megaresultat!"
Mvh Kenneth Skailand
Ringveien 31
4400 Flekkefjord
Mobil: 917 93211
post@mobilcrane.com
www.mobilcrane.comDownload: El-skjema 6,5TD 1997/Engine
Opprinnelig postet av Ural 375D
Skjerp deg Ural. Du kjørte jo BIL.
Afroalien kjørte LADA.
Det var nok en tur det står respekt av.
Hilsen Jan.
Kan alt dette være rust??
#10
Posted 30 September 2006 - 23:00
Godt å sjå at gamlebilen ikkje blir ståande å støve ned!
Gratulerer med bragden AfroAlien!
#11
Posted 30 September 2006 - 23:00
Mats Erik Mølster
Tlf :97143334
Valen i Kvinnherad
Suzuki SJ410
Kvinnherad Offroadklubb?
http://www.kvinnhera...dclub.piczo.com
----------------------------------------------------
Neisj! bilen tåle nok ein tur te...
#12
Posted 01 October 2006 - 23:00
Var kjøreturen oppvarming til turen gjennom Russland til året?
NIVA GIVE UP!
#13
Posted 01 October 2006 - 23:00
Kopi av melding:
Jaha... Det kan ikkje ha vært noko behagelig å kjørt lada i 145 mil!
Mats Erik Mølster
Tlf :97143334
Valen i Kvinnherad
Suzuki SJ410
Kvinnherad Offroadklubb?
http://www.kvinnhera...dclub.piczo.com
----------------------------------------------------
Neisj! bilen tåle nok ein tur te...
Opprinnelig postet av Mats Erik
Det er vel ikke det som er spørsmålet, men hvor lenge man holder ut:-)
Nissan Patrol Y60
Oppdal 4x4
#14
Posted 01 October 2006 - 23:00
#15
Posted 01 October 2006 - 23:00
eneste som var problemet der var støy`en da... lurte litt på å tre på meg hørselvern når jeg kjørte på autobahn.. men tok det på sikt....
planen er en tur innom polen på vei hjem, å muligens ett lada verksted der har lyst til å kikke litt på den.. evt ett her i nederland.. men jeg vet ikke om det finnes noen her...
mitsubishil400: klart du kan! bare kom til 257 før jeg kjører....
russer niva
#16
Posted 01 October 2006 - 23:00
#17
Posted 01 October 2006 - 23:00
#18
Posted 02 October 2006 - 23:00
har du forresten sjekka www.nordkystens4x4.dk ?
mye kult der!! forskjellige vinsjfangere også!!
#19
Posted 20 November 2006 - 00:00
evt noen som har en ny kasse liggende som de har lyst til å putte på plass? (5trinns)
russer niva
#20
Posted 20 November 2006 - 00:00
4500km 8 land til slutt og 3 dager med kjøring...
etter att jobben var ferdig i nederland bar det igjennom belgia og frankrike og toget over til england... derfra var det til bournemouth i england og så newcastle, for så båten over til bergen og fjellet over til oslo igjen...
eneste som skar seg på turen var girkassa.. nå hopper den stort sett ut av alle gir og 2.gir er vrient å få i..
jeg tror kansje noe har skjært seg nedi der når snittfarta lå på 130-140 i england å stort sett flatt hele tia...
toppfarta var forøvring 152kmt på gps`en og godt over 170 på speedo`n... skummelt
så... er det bare ei ny girkasse som må til nå? eller har noen noen smarte triks på lur? evt en ny girkasse?
russer niva