Ja, bl.a., men ikke bare. Målt tur/retur Rikshospitalet Oslo tirsdag, med skadet sønn innover. ca. 16mil.
Kjørte samme turen dagen etter, da sank måleren enda mer. Men den turen gikk i et roligere tempo.
Hilsen Jan.
Kan alt dette være rust??

Tuning av Excursion med EDGE
Started by
OT
, Oct 17 2006 23:00
29 replies to this topic
#21
Posted 15 December 2006 - 00:00
#22
Posted 15 December 2006 - 00:00
tøft...
Ford F250 2002 +Volvo v70 2,5td
Ford F250 2002 +Volvo v70 2,5td
#23
Posted 15 December 2006 - 00:00
Ikke for å være gledes-dreper
, men måleren din lyver så det renner av den. Jeg fikk samme effekten da jeg tok i bruk edge'en. Men gleden varte ikke lengre enn til første fylling. Da viste snittet seg å egentlig være 1.46. Egentlig ikke gæli da dette utelukkende var småkjøring.
Har sett dette fenomenet omtalt på amerikanske forum også. (www.ford-trucks.com) Kjørecomputeren er ikke spesielt nøyaktig i utgangspunktet, og Edge'en gjør den helt tullete
.

Har sett dette fenomenet omtalt på amerikanske forum også. (www.ford-trucks.com) Kjørecomputeren er ikke spesielt nøyaktig i utgangspunktet, og Edge'en gjør den helt tullete

Kopi av melding:
Ja, bl.a., men ikke bare. Målt tur/retur Rikshospitalet Oslo tirsdag, med skadet sønn innover. ca. 16mil.
Kjørte samme turen dagen etter, da sank måleren enda mer. Men den turen gikk i et roligere tempo.
Hilsen Jan.
Kan alt dette være rust??
Opprinnelig postet av Jahov
#24
Posted 15 December 2006 - 00:00
Vel - vel.
Ting som virker for godt til å være sannt er nok ikke det.
Og nå som jeg var så fornøyd.
Jeg får kjøre en tank eller to å måle på "gamle-måten".
Hilsen Jan.
Kan alt dette være rust??
Ting som virker for godt til å være sannt er nok ikke det.
Og nå som jeg var så fornøyd.
Jeg får kjøre en tank eller to å måle på "gamle-måten".
Hilsen Jan.
Kan alt dette være rust??
#25
Posted 16 December 2006 - 00:00
Har målt bilen min også over en periode. (på gamle-måten)
Så fort at det ikke stemte med kjørecomputeren, ble litt fort tomt gitt.
På program 2 har jeg klart 1,1 liter pr mil på en tur fra Telemark til Sverige tur retur. Meget forsiktig med gassen og jevnt 90 km på motorveien. Har ikke klart å bruke mer enn 1,6 pr mil, men 1,4 pr mil er nok snittet.
Så fort at det ikke stemte med kjørecomputeren, ble litt fort tomt gitt.
På program 2 har jeg klart 1,1 liter pr mil på en tur fra Telemark til Sverige tur retur. Meget forsiktig med gassen og jevnt 90 km på motorveien. Har ikke klart å bruke mer enn 1,6 pr mil, men 1,4 pr mil er nok snittet.
#26
Posted 28 December 2006 - 00:00
Hei, Jahov!
Meiner du computeren din måler forbruket korrekt? I så fall, kva har du gjort for å få han ned på under literen på mila??!!! Eg har ein 2001 excursion, TD intercooler, og eg har hatt han på dei to lægste hakka på edge evolution. Var varsam i byrjinga, men har køyrt på andre hakket no ei tid. Eg køyrer ein del med hengar, men det er ikkje snakk om meir enn 12-1500kg, og det er vel neppe for "trailer" å rekne på ein slik bil....(?) Kan hende skulle eg prøvd meg på det mest ekstreme hakket? Eg har ikkje montert eksostempmålar eller gjort noko med gir/converter/eksosanlegg. Sjekka prisar på målar, men kom ikkje lengre. No køyrer eg stort sett som folk, har enno ikkje botntrødd frå stilleståande, sjølv om det er fristande å prøve. Har ikkje lyst på ny girkasse. Trør litt i forbikøyringar og slikt, men da er bilen allereide i fart, så påkjenningane blir mindre. Er det slik at temperaturen kan nå farlege høgder ved normal køyring på ekstremnivået òg? Og er det andre ting du har gjort for å få forbruket ned så mykje?
Torkjel
Meiner du computeren din måler forbruket korrekt? I så fall, kva har du gjort for å få han ned på under literen på mila??!!! Eg har ein 2001 excursion, TD intercooler, og eg har hatt han på dei to lægste hakka på edge evolution. Var varsam i byrjinga, men har køyrt på andre hakket no ei tid. Eg køyrer ein del med hengar, men det er ikkje snakk om meir enn 12-1500kg, og det er vel neppe for "trailer" å rekne på ein slik bil....(?) Kan hende skulle eg prøvd meg på det mest ekstreme hakket? Eg har ikkje montert eksostempmålar eller gjort noko med gir/converter/eksosanlegg. Sjekka prisar på målar, men kom ikkje lengre. No køyrer eg stort sett som folk, har enno ikkje botntrødd frå stilleståande, sjølv om det er fristande å prøve. Har ikkje lyst på ny girkasse. Trør litt i forbikøyringar og slikt, men da er bilen allereide i fart, så påkjenningane blir mindre. Er det slik at temperaturen kan nå farlege høgder ved normal køyring på ekstremnivået òg? Og er det andre ting du har gjort for å få forbruket ned så mykje?
Torkjel
#27
Posted 28 December 2006 - 00:00
Opps, der var det ei side til, ja, og der stod det vel litt om det eg lurte på...
Torkjel
Torkjel
#28
Posted 30 December 2006 - 00:00
hehe
Ford F250 2002 +Volvo v70 2,5td
Ford F250 2002 +Volvo v70 2,5td
#29
Posted 05 January 2007 - 00:00
"Edge Juice & Attitude & Evolution 99-00 Powerstroke 7.3" er dette no og satse på? Tre ting på engang, ikke så værst pris eller.
#30
Posted 05 January 2007 - 00:00
Kopi av melding:
"Edge Juice & Attitude & Evolution 99-00 Powerstroke 7.3" er dette no og satse på? Tre ting på engang, ikke så værst pris eller.
Opprinnelig postet av Nitteberg


Ford F250 2002 Nå til salgs? 93836852
http://www.offroad.n...wGalery&id=6509