Jeg har erfaring med kanalbesyttere og de beskytter godt. jeg brukte en plate på hver side, som tilpasset nøye. Se under tips/linker siden, der ligger det tegninger på dette og det er bare å laste de ned.
Kanalbeskyttere
Started by
faraway
, Nov 12 2006 00:00
25 replies to this topic
#21
Posted 11 January 2008 - 00:10
Billøs, men ikke hjelpeløs!
#22
Posted 11 January 2008 - 07:58
Æ mein fortsatt at mine e sterkere, tål meire slag. Dem e i bunn å grunn en førsterka utgave av de som ligg på sian hær.
Ta å kom å se på dem en dag ladajada:)
Ta å kom å se på dem en dag ladajada:)
Niva '97 "Fred Flintstones engine" 31" Steel Front Diff, "The French Mod" T-Case,BTR60/UAZ Autolocker, OME 50mm, Rancho RS5000, ZF Servo, More to come!
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!
#23
Posted 11 January 2008 - 08:31
Det 'orginale' stigtrinnet syns jeg funker godt som kanalbeskytter. Mange niva'er ble levert med disse på slutten av 90tallet. Det er ekstrautstyr i tyskland på nye nivaer nå også.
Thor
Thor
Lada niva 1,7 1996
#24
Posted 11 January 2008 - 08:44
De kanalbeskytterene jeg hadde på min bil gikk ca.10cm opp langs bilen og ca.35cm inn under bilen. De var skjært ut der jekkfestene var og noen andre små ting. Med stigtrinn er det fult mulig og slå opp i gulvet og dermed kan transfer og girkasse stå i ubalanse. Kanalbeskytter og skliplate ville jeg ha satt på bilen min før jeg begynte å kjøre seriøst offroad.
Billøs, men ikke hjelpeløs!
#25
Posted 11 January 2008 - 11:52
Jepp heilt sant!!
Mine går opp på sia av bilen. men går desverre ikke inn langt nokk... vurder å lag no ekstra hær.
Men det funka dævelsk bra å sveis en L profil på innsia, bi sinnsykt sterk da!
Mine går opp på sia av bilen. men går desverre ikke inn langt nokk... vurder å lag no ekstra hær.
Men det funka dævelsk bra å sveis en L profil på innsia, bi sinnsykt sterk da!
Niva '97 "Fred Flintstones engine" 31" Steel Front Diff, "The French Mod" T-Case,BTR60/UAZ Autolocker, OME 50mm, Rancho RS5000, ZF Servo, More to come!
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!
#26
Posted 13 January 2008 - 19:59
Stagene som går langs bilen, er også en fordel å forsterke med et langsgående v-jern.
Mulig jeg har noen bilder som viser hvordan. Tverrstget som går bak burde også forsterkes på samme måte.
Mulig jeg har noen bilder som viser hvordan. Tverrstget som går bak burde også forsterkes på samme måte.
Billøs, men ikke hjelpeløs!