Tid i Prototype
#1
Posted 15 November 2006 - 00:00
Tommy Olsen
www.tommyolsen.no
#2
Posted 15 November 2006 - 00:00
Pål Blesvik
Tlf: 91531373
Bent There....Broke That!
http://www.limeauto.dk/catalog/
SPONSORS WANTED!
#3
Posted 15 November 2006 - 00:00
Dersom det er mange piler/lange seksjoner, vil arrangør alltid ha anledning til å gi "overtid."
Svein A.Stiansen
Stiansen Offroad Team
www.sveinstiansen.com
-01 Jeep G.Cherokee 3,1tdi
-57 Willys CJ5 på 33' g/y mtr
-86 Suzuki SJ trialbil, modified på 33' m/t
#4
Posted 15 November 2006 - 00:00
Tommy Olsen
www.tommyolsen.no
#5
Posted 15 November 2006 - 00:00
Sven Arne
#6
Posted 15 November 2006 - 00:00
Sett heller tiden ned til 2 minutter så det blir litt action igjen!!
(har nettopp sett Kjellis, Jonis og Øistein på en film fra 98.. og DA gikk det unna!)
Pål Blesvik
Tlf: 91531373
Bent There....Broke That!
http://www.limeauto.dk/catalog/
SPONSORS WANTED!
#7
Posted 15 November 2006 - 00:00
Sevn Arne
#8
Posted 15 November 2006 - 00:00
I Finnland har men ikke tidsfrist i det hele tatt.
I Proto kjører man så og si alltid lengst spor, og flest piler, i tillegg så har bilene ofte mye tekniske finurligheter som gjør at ting tar mere tid.
Og jeg er nå engang helt sikker på at Proto ikke er særlig kjedelig å se på, mitt tinntrykk er det stikk motsatte og det er at publikum ofte følger protobilene nettopp på grunn av allt man kan få til med disse bilene nettopp på grunn av teknikken.. arrester meg om jeg tar feil...
Tommy Olsen
www.tommyolsen.no
#9
Posted 15 November 2006 - 00:00
Stort sett har tiden til disposisjon holdt - det er ikke så ofte en ser noen går ut på tid (i proto heller) hvis en ikke har kjørt seg helt fast.
Og her hjemme er det vel mer teknikk å holde styr på i mange pro-mod biler enn i de få proto bilene vi har.(?)
Til slutt - et visst tidspress synes jeg bør være en del av gamet.
Svein A.Stiansen
Stiansen Offroad Team
www.sveinstiansen.com
-01 Jeep G.Cherokee 3,1tdi
-57 Willys CJ5 på 33' g/y mtr
-86 Suzuki SJ trialbil, modified på 33' m/t
#10
Posted 15 November 2006 - 00:00
Pål Blesvik
Tlf: 91531373
Bent There....Broke That!
http://www.limeauto.dk/catalog/
SPONSORS WANTED!
#11
Posted 16 November 2006 - 00:00
#12
Posted 16 November 2006 - 00:00
#13
Posted 17 November 2006 - 00:00
We only live once
www.blesvikracing.com
#14
Posted 16 November 2006 - 00:00
Hvis man gjør en liten feil i proto så er sjansene for at man går ut på tiden stor.
For min sin del har jeg slitt med tiden de få løpene jeg har kjørt, har du ike 100% flyt i kjøringen i Proto blir tiden veldig knapp.
abotte@frisurf.no
www.angelfire.com/yt/botters
www.nmk.no/molde/Offroad
#15
Posted 16 November 2006 - 00:00
Hva er argumentet for at f.eks. original ikke også skal få mer tid??
Tidspresset er en del av konseptet biltrial, og det er da det ofte blir litt action noe som virkelig er viktig for sporten!
Pål Blesvik
Tlf: 91531373
Bent There....Broke That!
http://www.limeauto.dk/catalog/
SPONSORS WANTED!
#16
Posted 16 November 2006 - 00:00
Kopi av melding:
Tror publikum vil bli skuffet hvis ikke bilene i den største klassen ikke må ta sjanser for å komme igjennom slik som alle andre klasser må!!
Hva er argumentet for at f.eks. original ikke også skal få mer tid??
Tidspresset er en del av konseptet biltrial, og det er da det ofte blir litt action noe som virkelig er viktig for sporten!
Opprinnelig postet av Pål
Helt enig med deg Pål. Disse bilene begynner jo å bli så kompliserte nå at de klarer det helt utroligste terreng. Jo mere hi-tec biler, jo vanskeligere løyper. Men tiden må være lik for alle.
#17
Posted 16 November 2006 - 00:00
Suzuki SJ 413 Standard.
Nytt prosjekt på gang!!!!
#18
Posted 17 November 2006 - 00:00
At ikke alle skal ha mere tid er klart siden det ville gjort allerede lange konkurranser lengre.. at jeg spør om dette i proto kommer av at vi ofte har 5-9 piler menso original har 0-3..
Synd er det at kun en annen Protofører har svart, siden det egentlig er dem det angår..
Jeg tror publikum vill få sett enda mer spekatkulær kjøring om vi hadde bedre tid. pr i dag opplever vi stadig at vi ikke rekker fram til de råeste hinderene på grunn av tiden man bruker på å komme dit.
Det jeg savner her er egentlig argumentene for å ikke gi mere tid i Proto, i Sverige kjører man nesten konsekvent 5 minutter, dette gir mye råere kjøring totalt sett..
Ekstra hyggelig er det å se at mange engasjerer seg når 4-6 biler lurer på om det er mulig med litt mere tid i banene;)
Tommy Olsen
www.tommyolsen.no
#19
Posted 17 November 2006 - 00:00
Kopi av melding:
Tidspresset er en del av konseptet biltrial, og det er da det ofte blir litt action noe som virkelig er viktig for sporten!Opprinnelig postet av Pål
Ikke helt enig Pål, jeg er jo foreløpig bare publikum, men jeg syns tidsfristen kun skal være for at biler som står helt fast skal slippe å stå og kuke i 15 minutter... det er kjedelig å se på De fleste bilene som 'fikser' løypene er jo gjennom på null komma niks, makstiden bør ligge godt over men ikke så lenge at det blir kjedelig for oss som ser på... Om det er 3 eller 5 minutter er for min del revnende likegyldig, men fri tid som i Finland høres noe trist ut - gir de seg ikke før de knekker 2 aksler og raser motoren da eller?
#20
Posted 17 November 2006 - 00:00
..Siden du nevner 4-6 biler, så kan vi bruke 5 biler som eksempel. 2minutter ekstra kjøring på alle 5 bilene i 8 seksjoner blir totalt 80minutter, som ikke bare påvirker proto ettersom alle andre klasser også står bak i de samme køene.
Synes du banene er for lange og har for mye piler så grip heller tak i det, heller enn å gjøre sær-regler for kun en klasse.
Jeg tror at biler i de andre klassene statistisk sett går ut på tid like hyppig som i proto-klassen, og da synes jeg ikke det er riktig at det kun er en klasse som får mer tid. Kanskje dette også er grunnen til at så mange (andre enn proto-førere) har engasjert seg, at en ved å løse problemet ved å gi mere tid i en klasse også påvirker de andre klassene. Bygg heller seksjonene anderledes slik at dere rekker å krype gjennom på 3 minutter, så er problemet løst.
...vi har alle lyst til å kjøre mer enn 3 minutter Tommy ;-)
Svein A.Stiansen
Stiansen Offroad Team
www.sveinstiansen.com
-01 Jeep G.Cherokee 3,1tdi
-57 Willys CJ5 på 33' g/y mtr
-86 Suzuki SJ trialbil, modified på 33' m/t