
forstilling ford f 250 vs excursion?
#1
Posted 17 November 2006 - 00:00
Går å vurderer å bytte Tahoen i en f250, men har ikke vært så mye borte i disse. Kjører en excursion nesten daglig på jobb og lurer derfor på om forstillingen er samme på f250 som på excursion?
Chevrolet er lidenskap.
#2
Posted 17 November 2006 - 00:00
Kopi av melding:
Ok, dette er en 99 modell som det er snakk om, vet ikke om hvilken type forstilling det er, men på den excursion vi har på jobb er det byttet masse greier i forstillinga. Liker ikke forstillinga på den noe særlig, bilen er urolig på veien å sporer nesten uansett underlag. Syns man må tviholde i rattet til enhver tid og enkelte ganger skjønner man hvorfor de på gammle amerikanske filmer sitter å ratter hele tiden selv om veien bak bilen er helt rett. Tahoen er ikke sånn, den har uavhengig fjæring forran. Dvs A armer og torsjonsfjæringer og delt aksling. Den er super å kjøre kontra ford`n, nå er det riktig nok andre grunner til at jeg ønsker å bytte bil, men er ford`n et bra alternativ? Jeg er ikke villig til å kjøpe en dårligere bil, men dette er kanskje feil plass å spørre om akkurat det.
Chevrolet er lidenskap.
Opprinnelig postet av Torgeir13
Chevy er da mye tøffere enn ford, både utseendesmessig å motor lyd messig:P

#3
Posted 17 November 2006 - 00:00
Kopi av melding:
Av fare for å banne i kjerka......hvis du er ute etter kjørekomfort så er nok Chevy et bedre alternativ.
Skal du ha Ford med samme kjørekomfort må du kjøpe en Expedition. Den har A-arms fjæreing både foran og bak.
Roar, Lightfoot Racing
Opprinnelig postet av Roar
Tull.
Excursion, ev. f-250, får fullgod kjørekomfort efter en tur til Arctic Truck.
Hilsen Jan.
Kan alt dette være rust??
#4
Posted 17 November 2006 - 00:00
Eldre F250 har TTB (en slags uavhengig fjæring foran)
Roar, Lightfoot Racing
#5
Posted 17 November 2006 - 00:00
Drømmer om Am Pickup =)
-1974 Volvo 164E
Rana Offroad Team
"HELLER EN RUNDBUNGLET STYGG AMERIKANER ENN EN BLANKPOLERT FIN JAPANER"
"I'm so country, my idea of a seven-course dinner is a possum and a sixpack"
#6
Posted 17 November 2006 - 00:00
Chevrolet er lidenskap.
#7
Posted 17 November 2006 - 00:00
Har kjørt slike biler selv og kan ikke si at de symptomene du never var dær!
Men uansett så er mangelen på castervinkel ett lite minus på fordene da de mangler til ganske stor grad selvoppretting! blir noe mindre sporstabil og vinglete...
Drømmer om Am Pickup =)
-1974 Volvo 164E
Rana Offroad Team
"HELLER EN RUNDBUNGLET STYGG AMERIKANER ENN EN BLANKPOLERT FIN JAPANER"
"I'm so country, my idea of a seven-course dinner is a possum and a sixpack"
#8
Posted 17 November 2006 - 00:00
Skal du ha Ford med samme kjørekomfort må du kjøpe en Expedition. Den har A-arms fjæreing både foran og bak.
Roar, Lightfoot Racing
#9
Posted 17 November 2006 - 00:00
Kopi av melding:
Chevy er da mye tøffere enn ford, både utseendesmessig å motor lyd messig:P
Det sier en hel del, har du musefletter og?

--
Bronco 408" 4R100 NP208 MegaSquirt

Smallblock460/AFR225/NOVI2000 på gang..
(http://www.offroad.n...?TOPIC_ID=61131)
www.balsa.no/bil/calcs/gearcalc
#10
Posted 17 November 2006 - 00:00
Kopi av melding:
Chevy er da mye tøffere enn ford, både utseendesmessig å motor lyd messig:P
Opprinnelig postet av Østhagen-Offroad
Godt du har så mye erfaring i din alder med begge type biler at du kan uttale deg på den måten...
#11
Posted 17 November 2006 - 00:00
Kopi av melding:
Tull.
Excursion, ev. f-250, får fullgod kjørekomfort efter en tur til Arctic Truck.
Jada, det er derfor alle bilprodusenter bruker bladfjærer og stive akslinger fortsatt.....

Det er kun en god grunn til å bruke bladfjærer og det er lastekapasitet.
Ikke misforstå, jeg er ingen utpreget Chevy fantast selv om jeg kjører Silverado for tiden. Har selv hatt 2 Broncoer og en Mustang.
Broncoene var helt sjef å kjøre, men ikke så bra som en bil med A-armer og torsjonsstaver slik Chevy bruker nå.
Roar, Lightfoot Racing
#12
Posted 17 November 2006 - 00:00
Jeg har hatt alle de overnevnte merker opp til flere av enkelte av de, hva som er best hvet jeg ikke men chevy er nok den bil jeg har fått skiftet flest forstillingsdeler på,og forsåvidt ellers deler.
Jeg er en utpreget fantast av alle disse bilene, men blir nok ikke å kjøpe flere gm.biler, så lenge der er ford og dodge.
#13
Posted 18 November 2006 - 00:00
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Av fare for å banne i kjerka......hvis du er ute etter kjørekomfort så er nok Chevy et bedre alternativ.
Skal du ha Ford med samme kjørekomfort må du kjøpe en Expedition. Den har A-arms fjæreing både foran og bak.
Roar, Lightfoot Racing
Opprinnelig postet av Roar
Tull.
Excursion, ev. f-250, får fullgod kjørekomfort efter en tur til Arctic Truck.
Hilsen Jan.
Kan alt dette være rust??
Opprinnelig postet av Jahov
Chevrolet er lidenskap.
#14
Posted 18 November 2006 - 00:00

Ford F250 2002 +Volvo v70 2,5td
#15
Posted 19 November 2006 - 00:00
raymond1 ? selge ? åffer ?
Drømmer om Am Pickup =)
-1974 Volvo 164E
Rana Offroad Team
"HELLER EN RUNDBUNGLET STYGG AMERIKANER ENN EN BLANKPOLERT FIN JAPANER"
"I'm so country, my idea of a seven-course dinner is a possum and a sixpack"
#16
Posted 19 November 2006 - 00:00
Ford F250 2002 +Volvo v70 2,5td
#17
Posted 20 November 2006 - 00:00
Chevrolet er lidenskap.
#18
Posted 20 November 2006 - 00:00
--
Hvit 2001.5 Dodge 2500 Cummins 4x4, kort hytte og langt plan. Alt utstyr + litt til :-)
#19
Posted 21 November 2006 - 00:00
men International motoren står ikke noe tilbake for en cummins...! snarere andre veien..
Inter er jævli bra greier... åsså er jo 8'er mye tøffere enn 6'er, selv om det er en diesel...
Drømmer om Am Pickup =)
-1974 Volvo 164E
Rana Offroad Team
"HELLER EN RUNDBUNGLET STYGG AMERIKANER ENN EN BLANKPOLERT FIN JAPANER"
"I'm so country, my idea of a seven-course dinner is a possum and a sixpack"
#20
Posted 21 November 2006 - 00:00

Neida det er ikke så stor forskjell, 7,3 er vel en veldig god motor. Forskjellen er at bunnen i en Cummins er utrolig overdimensjonert så den tåler trimming mye bedre uten å måtte koste på så mye. Vi har jo to bærelager mer i sekseren, og det er ikke tilfeldig at seksere er ofte benyttet i lastebiler. En annen ting er at det er mer moment i Cummins, lengere slag og lavere turtall.
--
Hvit 2001.5 Dodge 2500 Cummins 4x4, kort hytte og langt plan. Alt utstyr + litt til :-)