Gå til innhold



Foto

bytte dynamo, hvordan komme lettest til?


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
4 replies to this topic

#1 morten1976

morten1976

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 88 Innlegg:

Posted 30 December 2006 - 00:00

Jeg skal bytte dynamo på niva'n. Hvordan kommer jeg lettest til får å få skrudd ut den gamle? Jed har ikke vært under bilen og sett enda, men håper det lar seg gjøre å ta den ut fra undersida på bilen, da det ser veldig krøkkete ut ovenfra. Tips og råd mottas med stor takk!

-er a' fin a'? -dritfin.

#2 jarleNIVA

jarleNIVA

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 166 Innlegg:

Posted 30 December 2006 - 00:00

helt klart lettest unden ifra, tar nokk 15 nin ca.... bare løsne stramme braketten oven fra også resten nede.

#3 ingos

ingos

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5073 Innlegg:

Posted 30 December 2006 - 00:00

Ta den ut fra undersiden er lettest.

#4 Howard

Howard

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 34 Innlegg:

Posted 31 December 2006 - 00:00

tar kanskje 15 min hvis den lange bolten som går gjennom braketten
ikke er rustet fast, det var den på min. ikke enkelt å komme til å banke på den heller uten å skade gjengene.
Men som sagt enklest å ta den under ifra. husk å løsne kontakten fra oversiden.

#5 morten1976

morten1976

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 88 Innlegg:

Posted 01 January 2007 - 00:00

Kopi av melding:
husk å løsne kontakten fra oversiden.

Løsnet den ene kontakten fra oversiden, greit nok. Den andre derimot, den var et mareritt å få løsnet. Måtte ligge under bilen og holde dynamoen med den ene hånda og skru med den andre. Armene var som gele etterpå!
Bestilte dynamo på Mekonomen, men den viser seg å ikke passe(!)? Det er jo et beskyttelsesdeksel på orignialdynamoen, og denne passer overhode ikke på byttedynamoen. kontaktene stemmer heller ikke overens. Noen som har erfaring med dette? Vurderer å levere inn den nye og få pengene tilbake for deretter å bestille en ny en hos Ambra. Dyrt, men da blir det riktig.


-er a' fin a'? -dritfin.