Bi-Xenon
#21
Posted 06 January 2007 - 00:00
her er fronten på bilen min må jeg lage nye hull til tåkelysene eller går de inn i de som er der fra før?
#22
Posted 06 January 2007 - 00:00
#23
Posted 06 January 2007 - 00:00
kjøpte settet mitt hos www.minges.no
3500...verdt hver ei krone........
GUNG-HO
The artist formerly known as Spyflua
#24
Posted 06 January 2007 - 00:00
#25
Posted 06 January 2007 - 00:00
#26
Posted 06 January 2007 - 00:00
http://xenon-lys.no/om_xenon_lys.htm
__________________________________________________
Volvo L-3304 1963'Modell
Toyota Land Cruiser 2005'Modell
Nissan King Cab 1986'Modell
#27
Posted 06 January 2007 - 00:00
SPESIELT OM H4 og 9007:
I vårt sortiment for H4 finnes både dual-xenon (xenon nærlys og halogen fjernlys) og
BI-xenon (xenon nærlys og fjernlys i samme lampe, men styrt av en bevegelig kappe som skjermer / avdekker fjernlyset).
Begge disse systemene har ekstremt gode nærlys egenskaper, men fjernlysene er lagt til som substitutter for
lamper med 2 lyskilder i samme pære/reflektor og fungerer etter vår mening ikke godt nok som fjernlys under norske forhold.
Vår anbefaling er derfor klar: Den beste kombinasjonen er kun å bruke xenon nærlys i den originale reflektoren
og ettermontere ekstra fjernlys dersom bilen ikke har egne fjernlyskastere i utgangspunktet.
#28
Posted 06 January 2007 - 00:00
GUNG-HO
The artist formerly known as Spyflua
#29
Posted 06 January 2007 - 00:00
takk for alle svar, det har vært til stor hjelp
#30
Posted 06 January 2007 - 00:00
__________________________________________________
Volvo L-3304 1963'Modell
Toyota Land Cruiser 2005'Modell
Nissan King Cab 1986'Modell
#31
Posted 06 January 2007 - 00:00
#32
Posted 06 January 2007 - 00:00
Kopi av melding:
jeg vet at man får 500.- ibot for å kjøre med park i ekstra lysene i hvertfall.
Opprinnelig postet av navara2000
Nok en regel jeg ikke forstår. Hvorfor er det ikke lov å ha parklys i ekstralysene? De er ikke til sjenanse for andre trafikanter!
_______________________________
http://www.offroadblog.no/Navara01
#33
Posted 06 January 2007 - 00:00
#34
Posted 07 January 2007 - 00:00
#35
Posted 07 January 2007 - 00:00
#36
Posted 07 January 2007 - 00:00
Lykt frem til 2001
Lykt fra 2002 til 2006?
Lykt på den nye navara
_______________________________
http://www.offroadblog.no/Navara01
#37
Posted 07 January 2007 - 00:00
Ser di fleste forhandleran anbefale 6000 kelvin før mest optimal lys.
E d da sånn at jo mere kelvin, jo blåere blir lyse?
Å jo mere kelvin så bli åsså lysestyrken dårliare?
__________________________________________________
Volvo L-3304 1963'Modell
Toyota Land Cruiser 2005'Modell
Nissan King Cab 1986'Modell
#38
Posted 08 January 2007 - 00:00
Kopi av melding:
Korrsn e detta med Kelvin?
Ser di fleste forhandleran anbefale 6000 kelvin før mest optimal lys.
E d da sånn at jo mere kelvin, jo blåere blir lyse?
Å jo mere kelvin så bli åsså lysestyrken dårliare?
__________________________________________________
Volvo L-3304 1963'Modell
Toyota Land Cruiser 2005'Modell
Nissan King Cab 1986'Modell
Opprinnelig postet av Lundberg
Jo høyere fargetemperatur, jo sterker virker lyset på øyet vårt. Dvs...har man to lamper med samme LUX-verdi så er de i teorien like sterke, men menneskeøyet oppfatter den med høyest fargetemperatur som kraftigst. Stobelys på diskoteker eller blitzen på et fotoapparat ligger på ca 7000K om jeg ikke husker helt feil...dette er jo gassutladning også, så det er sannsynlig at slike Xenon-lys ligger i samme område. Det er riktig som du sier, lys med høy fargetemperatur kan "narre øyet" til å se blått.
www.partyfabrikken.no
KristianW. Johnsen
Mecedes 290 motor, anyone??
#39
Posted 10 January 2007 - 00:00
Har du nå erfaring me di Nord-diesel sell?
Eller ka d va firma hete...
Va bære innom Harrila i dag, di som tupsa meg om at di å selte Xenon Kit...
__________________________________________________
Volvo L-3304 1963'Modell
Toyota Land Cruiser 2005'Modell
Nissan King Cab 1986'Modell
#40
Posted 12 January 2007 - 00:00
JEPP