Gå til innhold



Foto

Korando: Delespec./deler som passer!


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
12 replies to this topic

#1 yeyeye

yeyeye

    londonbusseier

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 804 Innlegg:

Posted 08 January 2007 - 00:00

Hei!

Vi begynte vel engang å lage en slik tråd, kansje vi begynner på ny frisk, og i denne spesifiserer vi kun for Korando. De med Musso kan jo også lage en lik tråd.

Viktig å spesifisere hva en er 100% sikker på passer og ikke, hva må tilpasses og eventuelt hva er forskjellig! Kjempekjekt med delenr fra de forskjellige produsentene. Skal se om jeg finner noe av det gamle, ligger sikkert på låste emner. Alle må hjelpe med det vi kan.smile.gif

Redaktør kan jo redigere etterhvert og legge den som prioritert emne.

Arild Rabben

oohh! silly me, again...

#2 Newton

Newton

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 846 Innlegg:

Posted 09 January 2007 - 00:00

Her følger en litt mer oversiktlig liste smile.gif





st-lybe@online.no

#3 yeyeye

yeyeye

    londonbusseier

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 804 Innlegg:

Posted 09 January 2007 - 00:00

Jo, det var slik jeg tenkte. Bruktmarked får vi sikkert ikke ha hær på merkeforumet uansett. Ettersom vi nå har en litt spesiel bil, bør denne tråden kansje være viktigere hær hos oss, en på de andre merkeforumene. Blir litt sånn veteranbilting korandoen, noen deler finnes fortsatt, noe kan brukes fra andre biler osv. osv.
Jeg tenkte også litt på deler som hevesett, større skjermbreddere osv.,bling bling og nips hehe.

AR

oohh! silly me, again...

#4 yeyeye

yeyeye

    londonbusseier

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 804 Innlegg:

Posted 08 January 2007 - 00:00

Hovedlykt: delenr fra Hella, 1A6 002 395-071. Det finnes lykteinnsatser med parklyspærer også.(Opplysninger fra HAVANA)
En del bilrekvisitaforetninger har også lykteinnsatser som passer forskjellige amcars/engelse biler som også skal passe.
Biltema har en 7" hovedlykt uten parklys, til kun kr 98- med best.nr: 76-004, tror denne passer,denne skal jeg selv sjekke ut.

AR

oohh! silly me, again...

#5 yeyeye

yeyeye

    londonbusseier

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 804 Innlegg:

Posted 08 January 2007 - 00:00

Nylon foringene til vindusvisker overføringen er samme som gammel Nissan Sunny(fikk vite det av den gamle eieren) (opplyning fra Scuba)

Fant den gamle nå, lå ikke på arkiverte låste, men helt nederst som emne 100ognoe. Klipper og limer derfra. Kom med alt dere veit,dette er også flott for de nyeste som ikke har fått med seg alle trådene, selv har jeg glemt mye av det jeg alt har lært:blush:. Må lese gjennom trådene enda en gang.

AR

oohh! silly me, again...

#6 yeyeye

yeyeye

    londonbusseier

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 804 Innlegg:

Posted 08 January 2007 - 00:00

RADIATOR VIFTE I PLAST FRA VOLVO 240 GL BENSIN 2LITER .(tilKORANDO K4 2.3L D) (Opplysning fra HAVANA)

AR

oohh! silly me, again...

#7 Newton

Newton

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 846 Innlegg:

Posted 08 January 2007 - 00:00

Jeg kan lage ei liste over deler som jeg har på lager, så slipper du å lete etter dette i allefall.
KAROSSERI :
Framskjerm ( samme som CJ 7, men rekker 2cm lengre ned i bakkant)

Innerskjerm ( samme som CJ7 )
Ytterskjerm
Grill / Frontstykke ( samme som CJ, men firkantet hull for blinklys )
Insektsnett til grillen - samme som CJ

Støtfangerhorn forran og bak, kort og lang type, res.hjul deksel + +


Hjulbrønner- kort og lang type. Kan benyttes på CJ

Heldør, halvdør og bakdør ( ikke innmaten ) - Passer IKKE CJ

Skjermbreddere bak
Reservehjulsbom, tilhengerfeste, stigbrett bak ( kan gå til CJ7 )



Bladfjører Korando har egne, men 2,5+2,75" kan tilpasses
U-bolter- Skaffevare Sjakler - skaffevare Støtdempere - Skaffevare ( CJ7 - ihht heving ) Bladfjørforinger - CJ bladfjærdeler kan brukes.
Karosserigumme = CJ 7 -76 til 84
Gasspedal og fotbrekk har jeg. Noe varmeapparatdeler ( ikke likt CJ eller andre ) Bygg eget under panseret !
Jeg har til motor : råder, lagersett, toppdeksler, bunnpanner, registerdeksel, diselrør, oljekjøler, topper, veiv, dieseldysetupper, dieseldyser ( 1 sett ), glødeplugger, gløderele' , Spenningsregulator ( den som sitter ved foten din (TC-regulator) , LUFTFILTER, OLJEFILTER, CLUCH








Fotbremsekabel, bremseslanger, cluchkabel, cluch-thrustelager, styrekuler, bærekuler, Bakhjulslager, drivakselkryss, monteringsdetalje for bremser forran og bak, bremseskive, bremsekalippere, bremsesylindre, fremre eksosrør, vannpumpe og dieselfilter er vanlig skaffevare, men kan ta litt tid.



Dieselfilter ( noen modeller )




Hovedbremsesylinder sett.
Mellomaksler og stikkaksler forran og bak ( Kan ta innbytte på stikkaksel )
Har også knokkelhus og komplette spindler forran (hylse og nav m/lager) og carrier for diffen.
Har girstang - liten og stor, spedometerwire-feste i kassa m/drev, kjørelysrele', kabelsett, vindusviskere, noen hengsler, pakninger og gummilister, en del gikasse deler, motorpakninger og deler, Bremsekraftforsterker, kjølevifte med viskosekobling, radiatorhus/ramme , bumperette (gummiklump på bakre støtfanger), kalesjebøyle, fordelingskasser, motorfestrer, tempføler ++


#8 Sondre86

Sondre86

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 91 Innlegg:

Posted 11 January 2007 - 00:00

Fant i dag ut at repsett for Izusu trooper/campo passer på Korandokalippere... smile.gif

_____________________
1999 VW Bora 1.6l
1988 Korando Donga 2.2l
1997 Ski-Doo Formula 0.503l

#9 terra

terra

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 323 Innlegg:

Posted 23 January 2007 - 00:00

Fram skjermer samme som cj7 er vell og ta hart i , dette er og blir en kopi bil så formene er langt fra make. ikke for og terge noen har begge selv.

Æresmedlem i Foreningen mot skroting av gamle traktorer.

#10 Newton

Newton

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 846 Innlegg:

Posted 23 January 2007 - 00:00

Det er ikke ofte jeg motsier noen på dette, men jeg kan fortelle deg at jeg har også begge deler ( Korando og CJ7 )
Til CJ får man kjøpt EN REKKE FORSKJELLIGE framskjermer. Og de færreste er noe man kan kalle orginale- eller det er kanskje "orginale" som er mer passende ord.
Hvis det bare står OEM, så er det plutselig greit at man må trimme vekk halve innerskjærmen, bore opp hull for blinklys og bøye til bakkanten så delene passer.
Kapp av 2 cm i nedre kant av Korando skjærmen så er den ikke mer ulik en de fleste kopiene. Siden du har Korando så vet du at denne skjærmermen har mer stål enn det meste av OEM-deler til Jeep.
Dessuten : Dette er deler til Korando det er snakk om her. Ikke hva som kan brukes på en CJ. Der finnes det deler i haugevis, så det er lite intressant.
Innerskjermene er faktisk helt like, hvis du vil vite. De kan legges i hverandre. Men de finnes det en type av til hver motorutgave på CJ....
Og for ordens skyld : Korando har CJ6- modell 1976 -mal, og hardt skrives ikke "hart". Skal vi pirke så . . . . biggrin.gif


Korando til venstre og CJ (7) til høyre.

Her ser du Korando (Grå) og CJ (sort).

Her er Korando til vestre (1500,-) og CJ til høyre ( 1700,- i ekte tynnplate)ohmy.gif

wink.gif
Og til slutt: Dette er skjermen det skal sammenlignes med: http://www.quadratec...32502_01_07.htm (komplett m/ innerskjerm- lang type) wink.gif
st-lybe@online.no

#11 terra

terra

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 323 Innlegg:

Posted 23 January 2007 - 00:00

Så Så ikke meningen og såre noen , men du skriver kan også brukes på cj om flere deler her men fakta er at kanten som følger over skjerm bredderen framme har en annen form og er mer kantete på korando. Men delene kan tilpasses ja. Har selv montert mange deler fra sjuer på korandoen eg har.

Æresmedlem i Foreningen mot skroting av gamle traktorer.

#12 Newton

Newton

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 846 Innlegg:

Posted 23 January 2007 - 00:00

Ikke no' problem. Jeg må jo svare litt for meg... he he .
Fakta er at den kantete typen hører til CJ6 og IKKE CJ7. http://www.boyink.com/supersizedutch
Det er en HAUG med produsenter av CJ deler, og mange lager sin egen variant. Så du kan nesten like gjerne begynne å sa,,enligne de sorskjellige produsentene.
Hvis man vil, så kan man sette Korando-deler på en CJ med litt små-fix. Men hvem vil vel det?
Målet med denne linken er å finne hvilke deler som kan holde liv i Korando når lageret er tomt. ( det skal nemmelig bort-fort )

- Og nå så jeg hva du leste :
Kan gå til CJ = Passer CJ ( kan brukes på CJ - jeg kan selge til en JEEP-eier)
Samme som CJ = Du kan kjøpe CJ-deler
Jeg skrev IKKE at skjemene kan brukes på CJ. Det er feilsitert. Men forstå meg rett. Du kan bruke CJ skjermer på Korando, men da mangler du 2 cm i nedre kant . OK ? devil.gifbiggrin.gif:)

st-lybe@online.no ( sjefen for foreningen mot slitte ord og uttruykk - og feilsitater )

#13 Newton

Newton

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 846 Innlegg:

Posted 03 February 2007 - 18:58

Noen fler bilder av deler :
Manifold.JPG DSCF0481.JPG