Irok? Noen med erfaringer?
#1
Posted 09 January 2007 - 00:00
Må ha meg nye sommerdekk, og vurderer irok og mtr. Har mtr fra før som jeg nå har pigget og er blitt vinterdekk...
Gjerne erfaringer bias/radial...
Knut
selvbygg er velbygg...
#2
Posted 09 January 2007 - 00:00
selvbygg er velbygg...
#3
Posted 09 January 2007 - 00:00
Den er bygget for ProMod men jeg kjører Proto i norge pga bremsene mine.
Men på de stedene der grep er viktig har jeg har vel ennå ikke opplevd at protobilene med 39"-49" Irok har kommet lengre enn det jeg gjør med mine "små" 37" MT/R.
Det er stort sett motsatt.
Men det er selvfølgelig mange faktorer som spiller inn.
Dette ble litt off topic siden spørsmålet var Irok på asfalt, noe vi trialfolk har svært liten greie på
Pål Blesvik
Tlf: 91531373
#4
Posted 10 January 2007 - 00:00
Jeg var ikke fornøyd med vegegenskapene til dette dekket.
Som offroadhjul - ja sikkert bra.
Men som ett asfalt dekk - nei takk.
Dekket føltes som det "svømte" på en måte, likte ikke dette.
Nå er jo van temmelig tung, så det kan godt hende dette dekket oppfører seg bedre på lett bil.
Men dette er min erfaring med Iroc.
Mvh. Sheriffen
DORK-garasje
Go Chevy and Go Diesel - twice the size and twice the stink...
#5
Posted 09 January 2007 - 00:00
Kopi av melding:
Dette ble litt off topic siden spørsmålet var Irok på asfalt, noe vi trialfolk har svært liten greie på Opprinnelig postet av Pål
...vi "trialfolk" kjører vel egentlig mer på vei enn i skog vi også!?
Svein A.Stiansen
Stiansen Offroad Team
www.sveinstiansen.com
-01 Jeep G.Cherokee 3,1tdi
-57 Willys CJ5 på 33' g/y mtr
#6
Posted 09 January 2007 - 00:00
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Samme hva folk sier... alle ekte prototyper i Norge og også flere og flere i utlandet kjører IROK.. med god grunn ingen andre dekk matcher dette i terreng...
Om Pål sier at han aldri har sett IROK komme lengre enn hans MTR så er vel ikke det helt sant... er vel ikke bare sving som gjør at han stort sett er blitt slått i 2006...
(de tre første bilene i Promod i Eurotrial 2006 kjørte 3 forskjellige dekkmerker deriblant)
Om det er slik som mange får det til å høres ut så behøver vi jo ikke bygge biler lengre men bare få oss det rette dekket...
Jeg har da sett biler som nesten ikke har kommet seg fram på flatmark med MTR.. men kan vel ikke alltid konkludere med at MTR generelt er noe møkk...
Men for de som lurer, tommelfingerregel er Radial på vei, Diagonal i terreng....
IKKE selvrensende mønster som vinterdekk..
lykke til med dekkvalget...
Tommy Olsen
Men jeg har vel enda tilgode å høre noen si etter å ha sett en biltrialkonkurranse at Irok er ett bedre dekk enn MT/R...
Men det motsatte har vel vært nevnt;)
Pål Blesvik
Tlf: 91531373
Opprinnelig postet av Pål
Man hører vel det man vil høre...
Men som sagt dette er ikke en tråd der vi skal diskutere verdens beste trialdekk...
Til den bruken som er nevnt over, og valget sto mellom MTR og IROK så ville jeg uten tvil valgt MTR..
Tommy Olsen
www.tommyolsen.no
#7
Posted 09 January 2007 - 00:00
Kopi av melding:
Samme hva folk sier... alle ekte prototyper i Norge og også flere og flere i utlandet kjører IROK.. med god grunn ingen andre dekk matcher dette i terreng...
Om Pål sier at han aldri har sett IROK komme lengre enn hans MTR så er vel ikke det helt sant... er vel ikke bare sving som gjør at han stort sett er blitt slått i 2006...
(de tre første bilene i Promod i Eurotrial 2006 kjørte 3 forskjellige dekkmerker deriblant)
Om det er slik som mange får det til å høres ut så behøver vi jo ikke bygge biler lengre men bare få oss det rette dekket...
Jeg har da sett biler som nesten ikke har kommet seg fram på flatmark med MTR.. men kan vel ikke alltid konkludere med at MTR generelt er noe møkk...
Men for de som lurer, tommelfingerregel er Radial på vei, Diagonal i terreng....
IKKE selvrensende mønster som vinterdekk..
lykke til med dekkvalget...
Tommy Olsen
Men jeg har vel enda tilgode å høre noen si etter å ha sett en biltrialkonkurranse at Irok er ett bedre dekk enn MT/R...
Men det motsatte har vel vært nevnt;)
Pål Blesvik
Tlf: 91531373
#8
Posted 10 January 2007 - 00:00
Mange takk folkens...
selvbygg er velbygg...
#9
Posted 09 January 2007 - 00:00
selvbygg er velbygg...
#10
Posted 09 January 2007 - 00:00
klarer du å leve med støyen og at du ikke kommer langt i terrenget med IROC,er det vel egentlig hvilken dekk dimensjonen som blir avgjørende her!
MT/R dekkene er jo MYE bedre da...
skal du ha brede dekk , er det jo seff kun BOGGERE som gjelder !!!
#11
Posted 09 January 2007 - 00:00
Samme hva folk sier... alle ekte prototyper i Norge og også flere og flere i utlandet kjører IROK.. med god grunn ingen andre dekk matcher dette i terreng...
Om Pål sier at han aldri har sett IROK komme lengre enn hans MTR så er vel ikke det helt sant... er vel ikke bare sving som gjør at han stort sett er blitt slått i 2006...
(de tre første bilene i Promod i Eurotrial 2006 kjørte 3 forskjellige dekkmerker deriblant)
Om det er slik som mange får det til å høres ut så behøver vi jo ikke bygge biler lengre men bare få oss det rette dekket...
Jeg har da sett biler som nesten ikke har kommet seg fram på flatmark med MTR.. men kan vel ikke alltid konkludere med at MTR generelt er noe møkk...
Men for de som lurer, tommelfingerregel er Radial på vei, Diagonal i terreng....
IKKE selvrensende mønster som vinterdekk..
lykke til med dekkvalget...
Tommy Olsen
www.tommyolsen.no
#12
Posted 09 January 2007 - 00:00
#13
Posted 09 January 2007 - 00:00
#14
Posted 09 January 2007 - 00:00
og bfg crawler finnes bare i 35" til 15" felg. Og gå opp til 17" felg er helt uaktuelt.... ingen bling her i gården...
selvbygg er velbygg...
#15
Posted 09 January 2007 - 00:00
selvbygg er velbygg...
#16
Posted 09 January 2007 - 00:00
#17
Posted 09 January 2007 - 00:00
Hvilke alternativ finnes egentlig på 37/38 på 15" felg. (trenger ikke listen over super swamper dekk). Men andre...
selvbygg er velbygg...
#18
Posted 09 January 2007 - 00:00
Å dessuten så blir det slik at noen får et favoritt dekk å "beskytter" det for alle penga...
Jeg har kjørt på MTR en del på en orginal Hilux 85 mod, å jeg har nå selv en 84 mod Hilux (foreløpig orginal) med Irok på. Å jeg synes Irok er et bedre dekk. Har bedre fremkomelighet i terrenget enn MTR etter mine erfaringer (å jeg testet dekkene på samme bil under samme vær å føre) Irok renser seg MYE bedre enn MTR. Å nå snakker jeg om sommerføre da...
Synes MTR er bedre på vei da....men i skogen ville jeg valgt Irok.
Å bare så det er sagt, så har jeg INGEN favoritt merke. Jeg bruker det jeg synes funker best.
Når det gjelder boggere Knut, så er vel ikke de noe super råe offroad dekk, så lenge du ikke har en stor amerikaner med maaaasse power. Er jo nesten ingen som bruker de lengere....
Det vanskelige er en lek, å det umulie en utfordring
Hilux 4x4 -84 Allpro
#19
Posted 09 January 2007 - 00:00
Mine 34" 12.5 er i virkeligheten større en 34 og 13" breie
Pluss de er radial:) og helt verst i terrenget!!(min mening)
Mvh Marius
1980 Hilux
www.ringerikeoffroadklubb.no
www.h4k.no
www.formulaoffroad.no
#20
Posted 09 January 2007 - 00:00
selvbygg er velbygg...