Gå til innhold



Foto

Irok? Noen med erfaringer?


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
56 replies to this topic

#1 knixen

knixen

    Pirat

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1437 Innlegg:

Posted 09 January 2007 - 00:00

Irok på asfalt? Noen som har erfaring med det?

Må ha meg nye sommerdekk, og vurderer irok og mtr. Har mtr fra før som jeg nå har pigget og er blitt vinterdekk...

Gjerne erfaringer bias/radial...

Knut

selvbygg er velbygg... biggrin.gif

#2 knixen

knixen

    Pirat

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1437 Innlegg:

Posted 09 January 2007 - 00:00

Veldig fornøyd med offroad egenskaper svar også wink.gif

selvbygg er velbygg... biggrin.gif

#3 RockStar

RockStar

    RockCrawler & TinBender

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3789 Innlegg:

Posted 09 January 2007 - 00:00

Jeg kjører MT/R på trialbilen.
Den er bygget for ProMod men jeg kjører Proto i norge pga bremsene mine.
Men på de stedene der grep er viktig har jeg har vel ennå ikke opplevd at protobilene med 39"-49" Irok har kommet lengre enn det jeg gjør med mine "små" 37" MT/R.
Det er stort sett motsatt.
Men det er selvfølgelig mange faktorer som spiller inn.
Dette ble litt off topic siden spørsmålet var Irok på asfalt, noe vi trialfolk har svært liten greie påwink.gif




Pål Blesvik
Tlf: 91531373

#4 Chevy-Sheriff

Chevy-Sheriff

    Out for Justice

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3129 Innlegg:

Posted 10 January 2007 - 00:00

Jeg har prøvd 36 13.5 16 Iroc bias på van min.

Jeg var ikke fornøyd med vegegenskapene til dette dekket.
Som offroadhjul - ja sikkert bra.
Men som ett asfalt dekk - nei takk.

Dekket føltes som det "svømte" på en måte, likte ikke dette.

Nå er jo van temmelig tung, så det kan godt hende dette dekket oppfører seg bedre på lett bil.
Men dette er min erfaring med Iroc.

Mvh. Sheriffen
DORK-garasje
Go Chevy and Go Diesel - twice the size and twice the stink...

#5 supersvein

supersvein

    BilKiller

  • Validating
  • PipPipPipPipPip
  • 1095 Innlegg:

Posted 09 January 2007 - 00:00

Kopi av melding:
Dette ble litt off topic siden spørsmålet var Irok på asfalt, noe vi trialfolk har svært liten greie påwink.gif
Opprinnelig postet av Pål



...vi "trialfolk" kjører vel egentlig mer på vei enn i skog vi også!?


Svein A.Stiansen
Stiansen Offroad Team
www.sveinstiansen.com

-01 Jeep G.Cherokee 3,1tdi
-57 Willys CJ5 på 33' g/y mtr

#6 Tommy

Tommy

    Pirate....

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6300 Innlegg:

Posted 09 January 2007 - 00:00

Kopi av melding:
Kopi av melding:
Samme hva folk sier... alle ekte prototyper i Norge og også flere og flere i utlandet kjører IROK.. med god grunn ingen andre dekk matcher dette i terreng...
Om Pål sier at han aldri har sett IROK komme lengre enn hans MTR så er vel ikke det helt sant... er vel ikke bare sving som gjør at han stort sett er blitt slått i 2006...
(de tre første bilene i Promod i Eurotrial 2006 kjørte 3 forskjellige dekkmerker deriblant)
Om det er slik som mange får det til å høres ut så behøver vi jo ikke bygge biler lengre men bare få oss det rette dekket...
Jeg har da sett biler som nesten ikke har kommet seg fram på flatmark med MTR.. men kan vel ikke alltid konkludere med at MTR generelt er noe møkk...

Men for de som lurer, tommelfingerregel er Radial på vei, Diagonal i terreng....
IKKE selvrensende mønster som vinterdekk..
lykke til med dekkvalget...

Tommy Olsen


Men jeg har vel enda tilgode å høre noen si etter å ha sett en biltrialkonkurranse at Irok er ett bedre dekk enn MT/R...
Men det motsatte har vel vært nevnt;)biggrin.gif

Pål Blesvik
Tlf: 91531373


Opprinnelig postet av Pål



Man hører vel det man vil høre...
Men som sagt dette er ikke en tråd der vi skal diskutere verdens beste trialdekk...

Til den bruken som er nevnt over, og valget sto mellom MTR og IROK så ville jeg uten tvil valgt MTR..

Tommy Olsen
www.tommyolsen.no

#7 RockStar

RockStar

    RockCrawler & TinBender

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3789 Innlegg:

Posted 09 January 2007 - 00:00

Kopi av melding:
Samme hva folk sier... alle ekte prototyper i Norge og også flere og flere i utlandet kjører IROK.. med god grunn ingen andre dekk matcher dette i terreng...
Om Pål sier at han aldri har sett IROK komme lengre enn hans MTR så er vel ikke det helt sant... er vel ikke bare sving som gjør at han stort sett er blitt slått i 2006...
(de tre første bilene i Promod i Eurotrial 2006 kjørte 3 forskjellige dekkmerker deriblant)
Om det er slik som mange får det til å høres ut så behøver vi jo ikke bygge biler lengre men bare få oss det rette dekket...
Jeg har da sett biler som nesten ikke har kommet seg fram på flatmark med MTR.. men kan vel ikke alltid konkludere med at MTR generelt er noe møkk...

Men for de som lurer, tommelfingerregel er Radial på vei, Diagonal i terreng....
IKKE selvrensende mønster som vinterdekk..
lykke til med dekkvalget...

Tommy Olsen


Men jeg har vel enda tilgode å høre noen si etter å ha sett en biltrialkonkurranse at Irok er ett bedre dekk enn MT/R...
Men det motsatte har vel vært nevnt;)biggrin.gif

Pål Blesvik
Tlf: 91531373

#8 knixen

knixen

    Pirat

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1437 Innlegg:

Posted 10 January 2007 - 00:00

Kjempebra tilbakemeldinger! Får se hva jeg finner, men mulig at jeg ender på et sett til med mtr da... Angående MT MTZ så er de altfor dyre til å være aktuelle. Da kjøper jeg heller ett sett med mtr OG et sett boggers/Irok til skogsdekk.

Mange takk folkens... smile.gif

selvbygg er velbygg... biggrin.gif

#9 knixen

knixen

    Pirat

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1437 Innlegg:

Posted 09 January 2007 - 00:00

He he... skulle ønske mtr fantes i 14" bredde.... Men får vel ringe colormax i løpet av våren da... med mindre noe annet nytt og "bedre" kommer...

selvbygg er velbygg... biggrin.gif

#10 GeSolli

GeSolli

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 714 Innlegg:

Posted 09 January 2007 - 00:00

sammendrag :

klarer du å leve med støyen og at du ikke kommer langt i terrenget med IROC,er det vel egentlig hvilken dekk dimensjonen som blir avgjørende her!


MT/R dekkene er jo MYE bedre da...





biggrin.gif



skal du ha brede dekk , er det jo seff kun BOGGERE som gjelder !!!

#11 Tommy

Tommy

    Pirate....

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6300 Innlegg:

Posted 09 January 2007 - 00:00

På vei ville jeg kjørt Radial IROK i 36"

Samme hva folk sier... alle ekte prototyper i Norge og også flere og flere i utlandet kjører IROK.. med god grunn ingen andre dekk matcher dette i terreng...
Om Pål sier at han aldri har sett IROK komme lengre enn hans MTR så er vel ikke det helt sant... er vel ikke bare sving som gjør at han stort sett er blitt slått i 2006...
(de tre første bilene i Promod i Eurotrial 2006 kjørte 3 forskjellige dekkmerker deriblant)
Om det er slik som mange får det til å høres ut så behøver vi jo ikke bygge biler lengre men bare få oss det rette dekket...
Jeg har da sett biler som nesten ikke har kommet seg fram på flatmark med MTR.. men kan vel ikke alltid konkludere med at MTR generelt er noe møkk...

Men for de som lurer, tommelfingerregel er Radial på vei, Diagonal i terreng....
IKKE selvrensende mønster som vinterdekk..
lykke til med dekkvalget...

Tommy Olsen
www.tommyolsen.no

#12 1911

1911

    Portalvognfører

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4559 Innlegg:

Posted 09 January 2007 - 00:00

Hva med BFGoodrich Crawler da? Di er i bredere en 12,5"

#13 GeSolli

GeSolli

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 714 Innlegg:

Posted 09 January 2007 - 00:00

den har jeg ventet på i hele dag biggrin.gif

#14 knixen

knixen

    Pirat

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1437 Innlegg:

Posted 09 January 2007 - 00:00

Joda, har tenkt på bfg crawler... Men det er vel ikke så mange som bruker de? Men hvis noen har erfaringer med de så er jeg intr i å høre... smile.gif

og bfg crawler finnes bare i 35" til 15" felg. Og gå opp til 17" felg er helt uaktuelt.... ingen bling her i gården... cool.gif
selvbygg er velbygg... biggrin.gif

#15 knixen

knixen

    Pirat

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1437 Innlegg:

Posted 09 January 2007 - 00:00

Har egentlig lyst på et bredere dekk enn 12,5 som jeg har mtrene i... Men usikker på hva jeg skal velge. Jeg bruker bilen mest på vei, og endel i skogen. Har tenkt meg på lappland trophy til sommeren og det frister med skikkelige offroad dekk ala boggers...

selvbygg er velbygg... biggrin.gif

#16 GeSolli

GeSolli

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 714 Innlegg:

Posted 09 January 2007 - 00:00

til nå er det vel ingen som har blitt overbevist om at Iroc skal være et bra dekk , tror dette er en misforståelse.

#17 knixen

knixen

    Pirat

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1437 Innlegg:

Posted 09 January 2007 - 00:00

Det er litt pga rense egenskapene at jeg vurderer irok. Greit nok argument på boggere, men at det er de TØFFESTE dekkene som finnes er det liten tvil om. Og at de fungerer kan du vel bare se på Robert sin bil...

Hvilke alternativ finnes egentlig på 37/38 på 15" felg. (trenger ikke listen over super swamper dekk). Men andre...

selvbygg er velbygg... biggrin.gif

#18 Rukus

Rukus

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1358 Innlegg:

Posted 09 January 2007 - 00:00

Enig med Tommy der.
Å dessuten så blir det slik at noen får et favoritt dekk å "beskytter" det for alle penga...
Jeg har kjørt på MTR en del på en orginal Hilux 85 mod, å jeg har nå selv en 84 mod Hilux (foreløpig orginal) med Irok på. Å jeg synes Irok er et bedre dekk. Har bedre fremkomelighet i terrenget enn MTR etter mine erfaringer (å jeg testet dekkene på samme bil under samme vær å føre) Irok renser seg MYE bedre enn MTR. Å nå snakker jeg om sommerføre da...
Synes MTR er bedre på vei da....men i skogen ville jeg valgt Irok.

Å bare så det er sagt, så har jeg INGEN favoritt merke. Jeg bruker det jeg synes funker best.

Når det gjelder boggere Knut, så er vel ikke de noe super råe offroad dekk, så lenge du ikke har en stor amerikaner med maaaasse power. Er jo nesten ingen som bruker de lengere....

Det vanskelige er en lek, å det umulie en utfordring

Hilux 4x4 -84 Allpro

#19 Shortlux

Shortlux

    Bygger rc biler,,

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1446 Innlegg:

Posted 09 January 2007 - 00:00

hva med trxus mtr i 37"12.5. de er fysisk breiere en 12,5
Mine 34" 12.5 er i virkeligheten større en 34 og 13" breie
Pluss de er radial:) og helt verst i terrenget!!(min mening)

Mvh Marius
1980 Hilux
www.ringerikeoffroadklubb.no
www.h4k.no
www.formulaoffroad.no

#20 knixen

knixen

    Pirat

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1437 Innlegg:

Posted 09 January 2007 - 00:00

Finner de ikke i større enn 34".... til 15" felg

selvbygg er velbygg... biggrin.gif