Hva er enklest ta motoren ned eller ta av karoserie og ta moteren opp?
skal byte fra b18 til b20
motor bytte volvofeltt
Started by
thore
, Jan 14 2007 00:00
9 replies to this topic
#1
Posted 14 January 2007 - 00:00
#2
Posted 14 January 2007 - 00:00
Kopi av melding:
Hva er enklest ta motoren ned eller ta av karoserie og ta moteren opp?
skal byte fra b18 til b20
Opprinnelig postet av thore
å ta av karosseriet tror jeg det er best du glemmer:)
Om du løfter den opp tror jeg det vil bli for trangt.
Senker du den, så blir det vel litt enklere å få den ut/inn, men til gjengjeld blir det litt mer å skru. det er nok lettere å ta ut motor å gearkasse samtidig,litt bedre plass men dobbelt så tungt-_-
På Mariendal tar de alltid ut bare motoren, og lar girkassa sitte igjen.
#3
Posted 14 January 2007 - 00:00
takker:)
#4
Posted 29 January 2007 - 11:18
noen som har montert større volvomotorer ?
B23 med propell kanskje ?
B23 med propell kanskje ?
#5
Posted 29 January 2007 - 15:18
HUMMM...skal du fly da må du ha clutsj hus fra 76(tror jeg det var) 240 der passer både b-20 og-b21-23 på. og rett på m-40 box.men den er nok ikke lett å få has på.
eller blir det nok litt mere ombygninger enn man hadde tenkt til....
jeg hadde heller satt in en litt oppskremt b-20.annen forgasser og blyfri topp...knall motor det
eller blir det nok litt mere ombygninger enn man hadde tenkt til....
jeg hadde heller satt in en litt oppskremt b-20.annen forgasser og blyfri topp...knall motor det
#6
Posted 30 January 2007 - 11:44
Du kan løfte motoren opp uten girkasse. Det går med ett nødskrik. Mye mindre skruing. Tror ikke det blir så lett å sette i en større volvo motor, men du kan jo skremme opp B20 litt. Se linken. Funker veldig bra.
Turbo felt
Turbo felt
Edited by 57sugge, 30 January 2007 - 11:47.
TG
#7
Posted 30 January 2007 - 21:09
skall du bytte fra b20 til b23 på enkleste måte er det som cato sier ett kløtsj hus fra en 240 76 mod disel du trenger. men de er umulig å få tak i har prøvd mange huggere her på østlandet og i svergie. men du kan kjøpe eller lage en adapter eller sette på bunnpanna fra en b20 slik att b23 står rett
#8
Posted 01 February 2007 - 13:07
[quote name='thore' date='14 Jan 2007, 00:00' post='893886']
Hva er enklest ta motoren ned eller ta av karoserie og ta moteren opp?
skal byte fra b18 til b20
[/qu
tror nok det er lettest å ta motoren ned senke den ned . skal ikke si noe sikkert men høres lettest ut....
Hva er enklest ta motoren ned eller ta av karoserie og ta moteren opp?
skal byte fra b18 til b20
[/qu
tror nok det er lettest å ta motoren ned senke den ned . skal ikke si noe sikkert men høres lettest ut....
#9
Posted 21 February 2007 - 21:48
det er ikke noe problem og bytte motor ved å ta ut bare motoren men det lønner seg å ta ut radioatoren og løfte motoen opp det gjorde jeg og fatern på to dagen.
DODGE FOR LIFE, KING OF THE THE ROAD
#10
Posted 30 September 2007 - 09:25
Har byttet motor i feltvognen , koblet fra gearkassen , og løftet motoren opp i bilen , ikke noe problem , ble utført med håndmakt , uten bruk av taler ...