Ford Excursion er det noe å kjøpe seg da??
#1
Posted 15 January 2007 - 00:00
Har nettopp solgt bilen min og er på utkikk etter en ny.. Har sett litt rundt omkring men klarer ikke å bestemme meg. Kikker litt på F.E men har ikke noe kjennskap til denne typen bil.. Hva har dere å si om denne bilen da?????
Er det noen grunn til å bytte merke?? Kapitulere fra Chevy til ford?????
dame som lurer
#2
Posted 20 January 2007 - 00:00
Det viktige er at monteringa er i tråd med retningslinjene fra biltilsynet.Dette går på avstand mellom rør og eksos, antall rørklammer pr meter, pluss litt til.Du vet sikkert godt hva jeg snakker om.. Så lenge dette er gjort skikkelig tror jeg ikke firmaene har problemer med å godkjenne.
Forbruk ja..Jeg ligger på ca 2l pr.mil på langkjøring, og ca 2,2 på blanda kjøring. men da er jeg lett på foten;-)
Vet du forresten om det er tilfellet at Esso skal slutte helt med salg av LPG? Ryen ble jo plutselig nedlagt, uten at jeg skjønner hvorfor.
Når det gjelder den testen i Vi Menn...Du skal ikke tro på alt du leser:-)
2000 mod f-250 V10 + LPG
#3
Posted 19 January 2007 - 00:00
Når det gjelder 13,-pr.mil synes jeg det høres mye ut. Jeg ligger på mellom 9 og 10,- mila. men det kommer jo selvfølgelig litt an på hva slags rabatter man har fått på LPG da. kjørestilen også naturligvis..
uansett kan LPG anbefales.
2000 mod f-250 V10 + LPG
#4
Posted 18 January 2007 - 00:00
Kopi av melding:
Kopi av melding:
jo forsåvidt.. forbruket har egentlig ikke brydd meg så veldig, men om det var skyhøyt.. synd det er så få AT ombygde biler for saøg, og med diesel
"Ridin' Dirrty"
Opprinnelig postet av SilverFox
Hvorfor ikke få AT til å bygge om en brukt bil?!
Opprinnelig postet av Rett til himels
Finner det helt naturlig at få ønsker å selge en AT-perfeksjonert bil, jeg. Og forøvrig er LPG-drift konge - men det er klart, det koster jo tilsv som 295-ombygginga å få det på plass hvis brakka ikke har det fra før. Men ca 13 kr/mil for daglig blandet kjøring - DET er hyggelig det. (Uten til forkleinelse av dieseleiere: JEG var ikke mye i tvil om at det var V10ern jeg ville ha i sin tid etter å ha prøvd et par dieseldyr av arten, get my drift?)
-01 Exc. Ltd. V10 TechnoCarb LPG, Arctic Trucks "295"
#5
Posted 18 January 2007 - 00:00
Så også for meg et formidabelt bensinforbruk. Skal innrømme ar dette var før jeg hadde hørt så mye om LPG.
Så jeg gikk for en (ferdig AT ombyggd) diesel, og er så langt meget fornøyd etter ca. 6000km.
Hilsen Jan.
Kan alt dette være rust??
#6
Posted 19 January 2007 - 00:00
Kopi av melding:
når det gjelder montering av LPG-anlegg på bilen, er det mye man kan gjøre selv. Montering av tank,strekke rør osv.Da sparer du ganske mange tusenlapper bare der.
Når det gjelder 13,-pr.mil synes jeg det høres mye ut. Jeg ligger på mellom 9 og 10,- mila. men det kommer jo selvfølgelig litt an på hva slags rabatter man har fått på LPG da. kjørestilen også naturligvis..
uansett kan LPG anbefales.
2000 mod f-250 V10 + LPG
Opprinnelig postet av hardtail
Mange rabatter å få ja. Hvilket forbruk ligger du på med din V10 da?
sig
Hjelp meg å holde ajour LPG fyllestasjoner
Salg av LPG kjøretøy
#7
Posted 19 January 2007 - 00:00
En annenting er jo at disse firmaene leverer pakketilbud, skal du begynne å montere deler selv så tar de timepris for resten. Samt at de da heller ikke har noe garanti på hverken deler eller kompatibilitet opp mot anleggsmonteringen.
Forøvrig så så viser jeg til en gammel test i Vimenn hvor de testet ut suburban mot excursion. Forden ble slaktet i forhold. Dette var en standard versjon.
sig
Hjelp meg å holde ajour LPG fyllestasjoner
Salg av LPG kjøretøy
#8
Posted 15 January 2007 - 00:00
Kopi av melding:
Er det noen grunn til å bytte merke?? Kapitulere fra Chevy til ford????? Opprinnelig postet av Chevy4ever
Ja, Kvalitet...
-80 Chevrolet Malibu Classic 355/TH350
-92 Ford E350 7.3 IDI/E40D
#9
Posted 15 January 2007 - 00:00
Delvis fordi jeg innbiller meg at Fords 7,3 er en bedre motor enn GMs 6.2/6.5, dels fordi
bilen virket gedigen og solid. Har ettervert forstått at også disse har sine svakheter når de
har rundet 100 000km. Men tross allt er jeg meget fornøyd og angrer ikke.
Finner du en som er godt vedlikeholdt (og gjerne oppgradert hos Arctic Trucks) får du
en kongebil.
Lykke til.
Hilsen Jan.
Kan alt dette være rust??
#10
Posted 15 January 2007 - 00:00
Ford F250 2002 Nå til salgs? 93836852
http://www.offroad.n...wGalery&id=6509
#11
Posted 16 January 2007 - 00:00
Hva skjer etter de 100000.
En god bil må da ikke oppgraderes etter 100000
#12
Posted 16 January 2007 - 00:00
Kopi av melding:
Jeg har en excursion nå , har hatt både chevy og dodge tidligere, men har aldri hatt noen bil jeg har vært så fornøyd med som denne.
Hva skjer etter de 100000.
En god bil må da ikke oppgraderes etter 100000
Opprinnelig postet av gunder
Etter 100 000km. er vel tiden moden for en runde med forstilling og bremser. Dette er en tung bil som sliter godt på opphengskuler og hjullager. Jeg har i tilleg måttet skifte dynamo.
En god bil må naturligvis ikke oppgraderes, men en tur til ovennevnte firma gjør bilen mye støere å kjøre, og vegholdning blir mye bedre.
Hilsen Jan.
Kan alt dette være rust??
#13
Posted 16 January 2007 - 00:00
Jeg bor nord på og har desverre ikke verksted som har spesialisert seg på disse bilene.
#14
Posted 17 January 2007 - 00:00
Hvordan er forbruket på disse bilene? har vurdert å gå til innkjøp av en slik.
"Ridin' Dirrty"
http://www.home.no/kd-pettersen/
#15
Posted 17 January 2007 - 00:00
http://www.offroad.n...?TOPIC_ID=65403,
V-10ern: fra 1,6 til evigheten....
Som nevnt før her og der: altså ca litern, resten er hobby!
mvh, wizz
-01 Exc. Ltd. V10 TechnoCarb LPG, Arctic Trucks "295"
#16
Posted 17 January 2007 - 00:00
Kjørekomputeren og reelt forbruk er ikke særlig sammstemmt.
Det er bare å kjøre og kose seg, å fylle når lampa blinker.
Hilsen Jan.
Kan alt dette være rust??
#17
Posted 18 January 2007 - 00:00
"Ridin' Dirrty"
http://www.home.no/kd-pettersen/
#18
Posted 18 January 2007 - 00:00
Kopi av melding:
jo forsåvidt.. forbruket har egentlig ikke brydd meg så veldig, men om det var skyhøyt.. synd det er så få AT ombygde biler for saøg, og med diesel
"Ridin' Dirrty"
http://www.home.no/kd-pettersen/
Opprinnelig postet av SilverFox
Hvorfor ikke få AT til å bygge om en brukt bil?!
#19
Posted 18 January 2007 - 00:00
Får aldri igjen hele utlegget man har hos AT
Kai
Tahoe Z-71
Biler som bruker under 1,5 liter på mila er FEMI!
http://www.v8dieselt...gm65td/main.htm
#20
Posted 18 January 2007 - 00:00