Gå til innhold



Foto

Ford Excursion er det noe å kjøpe seg da??


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
33 replies to this topic

#1 Chevy4ever

Chevy4ever

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 6 Innlegg:

Posted 15 January 2007 - 00:00

Hei alle sammen..

Har nettopp solgt bilen min og er på utkikk etter en ny.. Har sett litt rundt omkring men klarer ikke å bestemme meg. Kikker litt på F.E men har ikke noe kjennskap til denne typen bil.. Hva har dere å si om denne bilen da????? smile.gif

Er det noen grunn til å bytte merke?? Kapitulere fra Chevy til ford?????

blink.gif dame som lurer

#2 hardtail

hardtail

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 84 Innlegg:

Posted 20 January 2007 - 00:00

Si ikke det. jeg hadde ingen vanskeligheter med å få godkjent egenmonteringen av tank osv, og garantien gjelder for hele pakka. Men godt mulig at jeg bare har vært heldig.(eller jævlig flink til å skru:-)hehe.
Det viktige er at monteringa er i tråd med retningslinjene fra biltilsynet.Dette går på avstand mellom rør og eksos, antall rørklammer pr meter, pluss litt til.Du vet sikkert godt hva jeg snakker om.. Så lenge dette er gjort skikkelig tror jeg ikke firmaene har problemer med å godkjenne.

Forbruk ja..Jeg ligger på ca 2l pr.mil på langkjøring, og ca 2,2 på blanda kjøring. men da er jeg lett på foten;-)
Vet du forresten om det er tilfellet at Esso skal slutte helt med salg av LPG? Ryen ble jo plutselig nedlagt, uten at jeg skjønner hvorfor.

Når det gjelder den testen i Vi Menn...Du skal ikke tro på alt du leser:-)

2000 mod f-250 V10 + LPG

#3 hardtail

hardtail

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 84 Innlegg:

Posted 19 January 2007 - 00:00

når det gjelder montering av LPG-anlegg på bilen, er det mye man kan gjøre selv. Montering av tank,strekke rør osv.Da sparer du ganske mange tusenlapper bare der.
Når det gjelder 13,-pr.mil synes jeg det høres mye ut. Jeg ligger på mellom 9 og 10,- mila. men det kommer jo selvfølgelig litt an på hva slags rabatter man har fått på LPG da. kjørestilen også naturligvis..
uansett kan LPG anbefales.

2000 mod f-250 V10 + LPG

#4 wizz

wizz

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 79 Innlegg:

Posted 18 January 2007 - 00:00

Kopi av melding:
Kopi av melding:
jo forsåvidt.. forbruket har egentlig ikke brydd meg så veldig, men om det var skyhøyt.. synd det er så få AT ombygde biler for saøg, og med diesel

"Ridin' Dirrty"


Opprinnelig postet av SilverFox



Hvorfor ikke få AT til å bygge om en brukt bil?!

Opprinnelig postet av Rett til himels



Finner det helt naturlig at få ønsker å selge en AT-perfeksjonert bil, jeg. Og forøvrig er LPG-drift konge - men det er klart, det koster jo tilsv som 295-ombygginga å få det på plass hvis brakka ikke har det fra før. Men ca 13 kr/mil for daglig blandet kjøring - DET er hyggelig det.cool.gif (Uten til forkleinelse av dieseleiere: JEG var ikke mye i tvil om at det var V10ern jeg ville ha i sin tid etter å ha prøvd et par dieseldyr av arten, get my drift?)

-01 Exc. Ltd. V10 TechnoCarb LPG, Arctic Trucks "295"

#5 Jahov

Jahov

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1333 Innlegg:

Posted 18 January 2007 - 00:00

Jeg prøvde også et par bensinutgaver, men ble egentlig skuffet. Hadde venter mer av en V 10 motor. (Har hatt en del v8 før)
Så også for meg et formidabelt bensinforbruk. Skal innrømme ar dette var før jeg hadde hørt så mye om LPG.
Så jeg gikk for en (ferdig AT ombyggd) diesel, og er så langt meget fornøyd etter ca. 6000km.


Hilsen Jan.

Kan alt dette være rust??

#6 Chevy-LPG

Chevy-LPG

    Onroader

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13961 Innlegg:

Posted 19 January 2007 - 00:00

Kopi av melding:
når det gjelder montering av LPG-anlegg på bilen, er det mye man kan gjøre selv. Montering av tank,strekke rør osv.Da sparer du ganske mange tusenlapper bare der.
Når det gjelder 13,-pr.mil synes jeg det høres mye ut. Jeg ligger på mellom 9 og 10,- mila. men det kommer jo selvfølgelig litt an på hva slags rabatter man har fått på LPG da. kjørestilen også naturligvis..
uansett kan LPG anbefales.

2000 mod f-250 V10 + LPG

Opprinnelig postet av hardtail



Mange rabatter å få ja. Hvilket forbruk ligger du på med din V10 da?


sig

Hjelp meg å holde ajour LPG fyllestasjoner
Salg av LPG kjøretøy

#7 Chevy-LPG

Chevy-LPG

    Onroader

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13961 Innlegg:

Posted 19 January 2007 - 00:00

Tror du får vanskeligheter med å finne verksted som er villig til å ta halve monteringen for så å godkjenne det i sitt navn.....
En annenting er jo at disse firmaene leverer pakketilbud, skal du begynne å montere deler selv så tar de timepris for resten. Samt at de da heller ikke har noe garanti på hverken deler eller kompatibilitet opp mot anleggsmonteringen.

Forøvrig så så viser jeg til en gammel test i Vimenn hvor de testet ut suburban mot excursion. Forden ble slaktet i forhold. Dette var en standard versjon.

sig

Hjelp meg å holde ajour LPG fyllestasjoner
Salg av LPG kjøretøy

#8 aeomholt

aeomholt

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2490 Innlegg:

Posted 15 January 2007 - 00:00

Kopi av melding:
Er det noen grunn til å bytte merke?? Kapitulere fra Chevy til ford?????
Opprinnelig postet av Chevy4ever



Ja, Kvalitet...

-80 Chevrolet Malibu Classic 355/TH350
-92 Ford E350 7.3 IDI/E40D

#9 Jahov

Jahov

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1333 Innlegg:

Posted 15 January 2007 - 00:00

Jeg har tidligere hatt flere Chevroleter og GMCer men kjøpte en Excursion i fjor høst.
Delvis fordi jeg innbiller meg at Fords 7,3 er en bedre motor enn GMs 6.2/6.5, dels fordi
bilen virket gedigen og solid. Har ettervert forstått at også disse har sine svakheter når de
har rundet 100 000km. Men tross allt er jeg meget fornøyd og angrer ikke.
Finner du en som er godt vedlikeholdt (og gjerne oppgradert hos Arctic Trucks) får du
en kongebil.
Lykke til.


Hilsen Jan.

Kan alt dette være rust??

#10 raymond1

raymond1

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 725 Innlegg:

Posted 15 January 2007 - 00:00

eller du hiver deg uti å kjøper f-250... hehe... har en 6seter (5) til slags

Ford F250 2002 Nå til salgs? 93836852
http://www.offroad.n...wGalery&id=6509

#11 gunder

gunder

    Nytt medlem

  • Validating
  • Pip
  • 45 Innlegg:

Posted 16 January 2007 - 00:00

Jeg har en excursion nå , har hatt både chevy og dodge tidligere, men har aldri hatt noen bil jeg har vært så fornøyd med som denne.
Hva skjer etter de 100000.
En god bil må da ikke oppgraderes etter 100000

#12 Jahov

Jahov

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1333 Innlegg:

Posted 16 January 2007 - 00:00

Kopi av melding:
Jeg har en excursion nå , har hatt både chevy og dodge tidligere, men har aldri hatt noen bil jeg har vært så fornøyd med som denne.
Hva skjer etter de 100000.
En god bil må da ikke oppgraderes etter 100000

Opprinnelig postet av gunder



Etter 100 000km. er vel tiden moden for en runde med forstilling og bremser. Dette er en tung bil som sliter godt på opphengskuler og hjullager. Jeg har i tilleg måttet skifte dynamo.
En god bil må naturligvis ikke oppgraderes, men en tur til ovennevnte firma gjør bilen mye støere å kjøre, og vegholdning blir mye bedre.


Hilsen Jan.

Kan alt dette være rust??

#13 gunder

gunder

    Nytt medlem

  • Validating
  • Pip
  • 45 Innlegg:

Posted 16 January 2007 - 00:00

Det stemmer nok dette med kuler jeg kjøpe min da var den gådt ca. 60000. da var den nye kuler på.
Jeg bor nord på og har desverre ikke verksted som har spesialisert seg på disse bilene.

#14 SilverFox

SilverFox

    Pajero Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1869 Innlegg:

Posted 17 January 2007 - 00:00

Siden det alt er en tråd for disse bilene, så kan jeg like godt spørre her i samme slengen:)
Hvordan er forbruket på disse bilene? har vurdert å gå til innkjøp av en slik.

"Ridin' Dirrty"



http://www.home.no/kd-pettersen/

#15 wizz

wizz

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 79 Innlegg:

Posted 17 January 2007 - 00:00

Sjekk her f.eks:
http://www.offroad.n...?TOPIC_ID=65403,
V-10ern: fra 1,6 til evigheten....
Som nevnt før her og der: altså ca litern, resten er hobby!

mvh, wizz

-01 Exc. Ltd. V10 TechnoCarb LPG, Arctic Trucks "295"

#16 Jahov

Jahov

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1333 Innlegg:

Posted 17 January 2007 - 00:00

For å være ærlig er vel ikke forbruk noe koselig tema.
Kjørekomputeren og reelt forbruk er ikke særlig sammstemmt.
Det er bare å kjøre og kose seg, å fylle når lampa blinker.



Hilsen Jan.

Kan alt dette være rust??

#17 SilverFox

SilverFox

    Pajero Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1869 Innlegg:

Posted 18 January 2007 - 00:00

jo forsåvidt.. forbruket har egentlig ikke brydd meg så veldig, men om det var skyhøyt.. synd det er så få AT ombygde biler for saøg, og med diesel

"Ridin' Dirrty"



http://www.home.no/kd-pettersen/

#18 Kaare

Kaare

    Rett til himmels

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1462 Innlegg:

Posted 18 January 2007 - 00:00

Kopi av melding:
jo forsåvidt.. forbruket har egentlig ikke brydd meg så veldig, men om det var skyhøyt.. synd det er så få AT ombygde biler for saøg, og med diesel

"Ridin' Dirrty"



http://www.home.no/kd-pettersen/

Opprinnelig postet av SilverFox



Hvorfor ikke få AT til å bygge om en brukt bil?!

#19 ChevyHoe

ChevyHoe

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3938 Innlegg:

Posted 18 January 2007 - 00:00

....fordi det er mye mer økonomi i å kjøpe en ferdigbygd en som har gått et par år vel...?
Får aldri igjen hele utlegget man har hos AT

Kai

Tahoe Z-71
Biler som bruker under 1,5 liter på mila er FEMI!

http://www.v8dieselt...gm65td/main.htm

#20 Kaare

Kaare

    Rett til himmels

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1462 Innlegg:

Posted 18 January 2007 - 00:00

...men mye moro!!!