Gå til innhold



Foto

Ford Excursion er det noe å kjøpe seg da??


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
33 replies to this topic

#21 Chevy-LPG

Chevy-LPG

    Onroader

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13961 Innlegg:

Posted 23 January 2007 - 00:00

Esso legger nok ned alt på landsbasis. Deres anlegg var ganske gamle, det stod en del for oppgradering. Alt har sin pris. Ble vist bestemt på et overordnet nivå at når anleggene gikk ut på sertifiseringsdato så ble de fjernet. Esso ønsket ikke å ta kostnaden med oppgraderinger.

Når det gjelder monteringen så betviler jeg ikke at du monterer like godt som enhver LPG montør. Det jeg mente var at man kan få problemer med å få en god pris hvis dette firma kun skal montere og koble opp selve LPG anlegget.

sig

Hjelp meg å holde ajour LPG fyllestasjoner
Salg av LPG kjøretøy

#22 Chevy-LPG

Chevy-LPG

    Onroader

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13961 Innlegg:

Posted 23 January 2007 - 00:00

www.LPGguiden.no er vel siden for deg da....

Her finner du også en news del.

sig

Hjelp meg å holde ajour LPG fyllestasjoner
Salg av LPG kjøretøy

#23 hardtail

hardtail

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 84 Innlegg:

Posted 23 January 2007 - 00:00

Den siden er jeg inne på ofte serru. Får også mail med div kjempenyttig info. Veldig bra side det der.
Synd at Esso legger ned, da jeg opplever Esso stort sett billigere på LPG enn Shell. men det er kanskje bare et lokalt fenomen. Mange som selger LPG her i Lørenskogdistriktet, så det blir vel litt konkurranse på prisene antar jeg. Det er vel også lettere å få rabattordninger hos etablerte bensinkjeder enn hos f.eks LPG Norge og RM Gass?? Eller??

Ser poenget ditt angående egenmontering vs pris fra verksted. Tror faktisk jeg var litt heldig med den avtalen jeg fikk.


2000 mod f-250 V10 + LPG

#24 Chevy-LPG

Chevy-LPG

    Onroader

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13961 Innlegg:

Posted 23 January 2007 - 00:00

Takker for komplimentet....er jeg som driver den siden...biggrin.gif

Esso har generelt vært billigere på LPG enn de andre.

Tar du en telefon til Shell så har jeg vært borti at privatpersoner får 80øre-1kr fra første liter hvis du har et greit forbruk.

Virker ikke som de private gasskjedene enda har begynt med noen samordning på rabattordninger.

Konkurranse merker man allerede effekten av. Etter at jeg starte prisbarometeret så har jeg merket at noen av de private aktørene har satt prisen ned, for de ønsker ikke å fremkomme som blandt de dyreste....så slik sett har siden min allerede hatt sin misjon overfor brukerne.laugh.gif

sig

Hjelp meg å holde ajour LPG fyllestasjoner
Salg av LPG kjøretøy

#25 Nævestad

Nævestad

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 555 Innlegg:

Posted 23 January 2007 - 00:00

Litt offtopic til emne nå men,

LPG-Norge Strømmen har vel en pumpepris på 5,40, skal bekrefte i morra for og være helt sikker, dette er vel lavere en både Shell og Esso i nærheten.
Og handler mann litt kvanta får mann sikkert en bedere avtale enn man har hos Shell/Esso hos denne nykomeren i markede som sikkert vil kapre kunder:)

#26 Chevy-LPG

Chevy-LPG

    Onroader

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13961 Innlegg:

Posted 23 January 2007 - 00:00

Hvilken rabatt tror du han kan gi da? Du får be han ta kontakt om han ønsker å profilere sin rabattordning.

Stemmer at han har 5,40, det ble innmeldt 18.januar.

sig

Hjelp meg å holde ajour LPG fyllestasjoner
Salg av LPG kjøretøy

#27 hardtail

hardtail

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 84 Innlegg:

Posted 25 January 2007 - 00:00

Stemmer det med Shell ja. jeg har 1,- i rabatt pr liter. Det eneste jeg synes er tullete, er at man får denne rabatten tilbakebetalt i form av Trumf-poeng. Sabla irriterende egentlig. Hadde vært bedre om man fikk rabatten fratrukket med en gang.

Konkurranse er sundt, og det er helt supert at arbeidet du gjør med hjemmesiden faktisk gir resultater i reduserte priser også.


2000 mod f-250 V10 + LPG

#28 Chevy-LPG

Chevy-LPG

    Onroader

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13961 Innlegg:

Posted 25 January 2007 - 00:00

Hvis du har firmaavtale med Shell går det rett i fradrag på månedens avregning. Mulig det går over Trumf-poeng hvis du er privatperson. Det kjenner jeg ikke til.

sig

Hjelp meg å holde ajour LPG fyllestasjoner
Salg av LPG kjøretøy

#29 wizz

wizz

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 79 Innlegg:

Posted 30 January 2007 - 10:43

QUOTE(hardtail @ 25 Jan 2007, 00:00) <{POST_SNAPBACK}>
Stemmer det med Shell ja. jeg har 1,- i rabatt pr liter. Det eneste jeg synes er tullete, er at man får denne rabatten tilbakebetalt i form av Trumf-poeng. Sabla irriterende egentlig. Hadde vært bedre om man fikk rabatten fratrukket med en gang.
Konkurranse er sundt, og det er helt supert at arbeidet du gjør med hjemmesiden faktisk gir resultater i reduserte priser også.
2000 mod f-250 V10 + LPG


Hvordan fikk du rede på muligheten for kr 1,- i rabatt som privatkunde? Jeg ringte Shell sentralt - de innrømmet denne rabatten uten å mukke og skal nå ha lagt det inn via Trumf-opplegget.
-01 Exc. Ltd. V10 TechnoCarb LPG, Arctic Trucks mod.

#30 Red Adair

Red Adair

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 11 Innlegg:

Posted 30 January 2007 - 11:05

Morn,

har kjørt X siden 2000, samme bil - har nå snart 140k km på den. Dette er bensin og gass. Gass gammel type med blanding i luftinntaket.

Bilen er topp, beholder den!. Har annen bil ved siden av, men trives best i X'n.

Må skifte noe mekker'n kaller nedre kule på høyre side nå, ellers er den ok - MEN har slitt noe forferdelig med et par ting. Coil on plugg - har skiftet alle og har fremdeles fusking.

Mistenker at det er pga sporadiske kjøleveskelekkasjer der gassmontørene har spleisa sammen rør for varme til kondensatoren for gassen.

Tenkte å kjøpe meg en tilpasset analysekobling med sw til pc'n så jeg kan overvåke maskinen sjøl - men har ikke funnet noe som passer enda - noen som veit om noe?

Red.

#31 hardtail

hardtail

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 84 Innlegg:

Posted 30 January 2007 - 15:26

wizz.
Denne rabattordningen fikk jeg opplysning om hos firmaet som monterte LPG-anlegget på bilen min.
Det sitter en hyggelig kar i Shell-systemet som jeg ikke husker navnet på i farta..Han har kontroll på alt som har med autogas og rabatter å gjøre. Sikkert mye annet også..En tlf til denne karen gjorde susen for min del.



tar litt tid før korttidsminnet aktiviseres...
Shell-mannen heter Vegard Mobråthen.

Så sånn er det med den saken:-)

Red Adair

Ta en tlf til GASPRO. (gaspro.no)
Mulig du får hjelp der...
2000 mod Ford F-250 V10 + LPG

#32 Chevy-LPG

Chevy-LPG

    Onroader

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13961 Innlegg:

Posted 30 January 2007 - 16:34

Mobråthen er ute av den stillingen for lenge siden.

Han jobber vel i dag for LPG Norge mener jeg.

Flere av de som monterer anlegg har denne avtalen hos Shell for sine kunder.

Har du stort forbruk så kan du ta kontakt direkte med Shell selv. Bare å be om å få snakke med rabattansvarlig på LPG.

#33 wizz

wizz

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 79 Innlegg:

Posted 30 January 2007 - 23:16

Takk og takk, mulig jeg uttrykte meg litt klønete, men ja, Shell sentralt punchet inn rabatten til meg. Får vel se etter hvert på trumf-oversikten om siste fylling med poeng dukker opp i henhold huh.gif. Det er forresten noe klønete som nevnt av Hardtail at dette går via Trumf poeng, men jeg skal vel klare å leve med det for en 3000-4000 i året!
-01 Exc. Ltd. V10 TechnoCarb LPG, Arctic Trucks mod.

#34 hardtail

hardtail

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 84 Innlegg:

Posted 31 January 2007 - 07:26

Han har slutta ja..Det visste jeg ikke nei.

Ja den trumfgreia er irriterende, men til å leve med.
2000 mod Ford F-250 V10 + LPG