Gå til innhold



Foto

Transport Trondenes


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
6 replies to this topic

#1 -Kenneth-

-Kenneth-

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 468 Innlegg:

Posted 26 January 2007 - 00:00

Halla Gutta...

Skal til Madla 20 Mars, og videre til Trondenes etter rekrutten.
biggrin.gifcool.gifbiggrin.gif
Hva gjør jeg for og få go'jobben som sjåfør på ein slik Scania å ikke havne i en minibuss... ??Noen gode råd??

Kjenner noen som hadde den tjenesten og mener detta er drømmejobben!!





Takker for svar smile.gif


____________________________
Kenneth
90526742
86 King Cab (Solgt)

user posted image
(Rigs: Klikk på bildet...)

#2 torfinn

torfinn

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2061 Innlegg:

Posted 26 January 2007 - 00:00

Du må jo ha klasse II eller er det C det heter i dag. Førerkort for lastebil. For å kunne ta det må man vel være 20 år eller mer.

Torfinn

#3 tåffår

tåffår

    Suzuki nærd

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2154 Innlegg:

Posted 28 January 2007 - 01:09

QUOTE(torfinn @ 26 Jan 2007, 00:00) <{POST_SNAPBACK}>
Du må jo ha klasse II eller er det C det heter i dag. Førerkort for lastebil. For å kunne ta det må man vel være 20 år eller mer.
Torfinn

Feil du kan ta C når du er 18, men du har nesten ikkje låv å kjøre noge som helst.. Har ikkje låv å kjøre under "kjøre og kviletid", men Army`n er fritatt fra d...

Når eg var i militere tok me C lappen der... detta var i hæren, veit ikkje korleis det er dei andre plassane..
www.zuki.no
Min Blogg


Suzuki SJ TinTop karros ønskes kjøpt

#4 milkik

milkik

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 8 Innlegg:

Posted 28 January 2007 - 07:33

Hei!

Mitt råd er at du så tidlig som mulig sier i fra hva du ønsker når du kommer i militæret.

På Trondenes har de noen vognførere på Lastevogn. Har faktisk vært med å utd noen selv (er forøvrig mine gamle skolevogner det er bilde av). De som blir plukket ut som vognførere lastevogn, kommer opp til Bardufoss på kurs. Her får du på skolen kjøre enten militær Scania P113 krokløft eller sivile Scania R500.

Alle vognførere på lastevogn i Forsvaret kjører opp til sivilt klasse C i tillegg til militær funksjonsrettet opplæring.

Lykke til med innrykk!

#5 Nizma

Nizma

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 47 Innlegg:

Posted 28 January 2007 - 08:53

madla er da marinen. har de så mye lastebiler der da?
far min ville også i transporten, han havna i snøen på skjold i hesteavdelingen smile.gif

#6 tator

tator

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 592 Innlegg:

Posted 28 January 2007 - 12:27

adolf_kanon.JPG Hvis du skal til madla så er du vel i marinen? Har marinen noe med trondenes å gjøre da? Jeg var sjåfør/mekaniker i forsvaret og var stasjonert på trondenes selv. Men når jeg var der så var det kystartilleriet som drev trondenes og så var det hæren som hadde befalskole der. Vi hadde riktignok mye kontakt med marinen i samband med ko plass og radiostasjonen på stangnes, men det var bare folk fra kystartilleriet som var stasjonert der. men det kan jo ha forandra seg siden jeg var der. Men trondenes var en fin plass å være på¨og det var fin tjeneste der. Jeg kjøpte foresten en willys kriger av en av gamlegutta på verkstedet mens jeg var der. husker jeg fikk den for 5000 og da følgte det med nu motor i kasse i tillegg. biggrin.gif De har oxo noen velvoksne kanoner der. de er store nok til at du kan krype gjennom løpet. lykke til. tongue.gif
"hvis ikke full gass er nok,, så gir vi enda mere gass"

#7 -Kenneth-

-Kenneth-

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 468 Innlegg:

Posted 29 January 2007 - 01:06

Madla utdanner Sjø og Luftforsvar-rekrutter ja. Og Kystjegerkommandoen er i Trondenes.

Stod oppført på Transport og Logistikk i Trondenes. Visstnok.

Edited by -Kenneth-, 29 January 2007 - 01:10.

____________________________

H/Kenneth
90526742