Gå til innhold



Foto

Dekkstørelse på y61


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
23 replies to this topic

#21 Kaare

Kaare

    Rett til himmels

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1462 Innlegg:

Posted 11 February 2007 - 23:26

Hei Påndus og velkommen i klubben! thumbsup.gif

Fjallasport Patrol 35" heves kun ved hjelp av klosser under de orginale fjærene. Demperne beholdes også. Det blir montert en ekstra styredemper som absolutt trengs (har prøvd å kjøre uten). Dette er igrunnen det eneste Fjallasport gjør med det danskene så treffende kaller "undervognen". Dette holder i massevis for kjøring på vei og lett offroadkjøring.

Hitill har bilene i hovedsak blitt levert med Cooper ATR i 315/75R16 (tilsvarer ca 35x12.50R16). Jeg likte ikke de dekkene på Patrolen, syntes de spora alt for mye og har igrunnen ingen ting offroad å gjøre. (På Pathfinder derimot er de dekkene veldig fine med veldig fin balanse i bilen). Mickey Thompson Baja Radial MTX ga meg en veldig god "onroad" bil som samtidig klarer seg bra nok i massevis offroad for de fleste. Nå har de ogs Yokohama Geolander AT til utprøving. Ser ut som et lovende allround dekk, men jeg har ingen erfaringer med dette dekket.

Nå spørs det egentlig hva du i hovedsak ønsker at bilen din skal være og hva du ønsker å bruke den til. Blir du først, som meg, helt bitt av offroadbasillen melder det seg fort ønsker om bedre "undervogn", grovere dekk, ARB-sperre forran +++. BNH Mountain Truck leverer også dette etter ønske. Snakk da med din selger. Her er det ingen ferdige pakkeløsninger, men tillpassninger etter dine egne ønsker og/eller behov.

Edited by Rett til himmels, 12 February 2007 - 09:15.


#22 colormax

colormax

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 640 Innlegg:

Posted 13 February 2007 - 00:42

Burde vel heller ikke Glemmer MTR GoodYear, som vel er det beste dekket for åss som kjører denne typen blandet kjøring.

Edited by colormax, 13 February 2007 - 09:48.


#23 Kaare

Kaare

    Rett til himmels

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1462 Innlegg:

Posted 13 February 2007 - 10:35

Det kan jeg skrive under på - ja. Går under betegnelsen enda grovere dekk i innlegget mitt over.

#24 patrolfan

patrolfan

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 10 Innlegg:

Posted 13 February 2007 - 16:10

Nå har jeg hørt så mye rart om de forskjellige leverandørene av felger, så veit ikke hva jeg skal velge!!!!
Har tenkt å setta på 33" hjul på Y61'n til våren, men hva slags felger skal jeg kjøpe?
Noen som har noen gode råd og tips???

Eventuelt ca pris?

Lurte litt på å heve den litt, noen som har prøvd de alu klossene??

Monterer man de sjøl? Å hva ligger prisen på for dem?

Mye spørsmål på en gang detta... rolleyes2.gif

Edited by patrolfan, 13 February 2007 - 16:15.