ALUMINISERTE RETTE STÅLRØR
#1
Posted 28 January 2007 - 09:20
Er det noen som kan forklare meg hva dette er og er det rustfritt?
Ingar:-)
#2
Posted 28 January 2007 - 10:51
Kan alt dette være rust??
#3
Posted 28 January 2007 - 13:42
#4
Posted 31 January 2007 - 17:26
Kan alt dette være rust??
#5
Posted 02 February 2007 - 16:18
#6
Posted 02 February 2007 - 22:30
trond.anders.halle@bluezone.no
#7
Posted 02 February 2007 - 22:37
#8
Posted 02 February 2007 - 22:52
trond.anders.halle@bluezone.no
#9
Posted 03 February 2007 - 08:13
#10
Posted 03 February 2007 - 20:34
Syrefast stål (AISI 316) er et bra alternativ, men er dyrt. Det varer derimot antagelig ut bilens levetid. Regner du på det, kan det lønne seg dersom du kan bygge det selv. Tynnveggede syrefaste rør er vanskelig å bøye uten at de knekker, så det blir å bruke bend og kappe og sveise. Sveisene må pusses blanke, ellers vil de ruste.
Rustfritt stål (304) er billigere, men vil ruste det òg, og er bortkastet arbeid/penger.
#11
Posted 03 February 2007 - 21:09
Syrefast stål (AISI 316) er et bra alternativ, men er dyrt. Det varer derimot antagelig ut bilens levetid. Regner du på det, kan det lønne seg dersom du kan bygge det selv. Tynnveggede syrefaste rør er vanskelig å bøye uten at de knekker, så det blir å bruke bend og kappe og sveise. Sveisene må pusses blanke, ellers vil de ruste.
Rustfritt stål (304) er billigere, men vil ruste det òg, og er bortkastet arbeid/penger.
Har hørt at syrefast ikke er bra, pga at d ikke gir fra seg varmen fort nok??
Men er sikkert holdbart ja...
Vidar, kun Vidar !
#12
Posted 03 February 2007 - 21:27
Her i traktene er det metallisering som er tingen.
Vi har en del kunder som kommer med eksosanlegg som vi metalliserer for dem, det vil si att vi sandblåser og "sprøyter" flytende zink eller alu på hele anlegget .
Dette fungere supert .
MVH
Maxpower
#13
Posted 04 February 2007 - 09:21
Men er sikkert holdbart ja...
Poenget med et større eksosanlegg, må jo være at den skal gi fra seg varmen fortere eller har jeg bærsja på leggen?
Har planer om å sette på 2,5" på min lange Y60:-)
Edited by ingos, 04 February 2007 - 09:24.
#14
Posted 04 February 2007 - 15:38
Poenget med et større eksosanlegg, må jo være at den skal gi fra seg varmen fortere eller har jeg bærsja på leggen?
Har planer om å sette på 2,5" på min lange Y60:-)
Jo du er nødt til å sandblåse det for å få metalliseringen til å henge på røret , vist ikke så flasser det av med ein gång.
MVH
MAXPOWER
#15
Posted 05 February 2007 - 19:24
Skal prøve å lage et slik 2,5" på min lange gen 1 pajero til sommeren.
har vært å siklet på rør og potter på thorshov.
Dem har alt jeg trenger, men det kommer klart til å koste, men trenger stort sett ikke tenke på det noe mer...
Jeg skal bruke mest mulig 90 graders-bend og kappe og sveise dette i steden for å bruke hele bend og eksosklemmer. Finfint å sveise rustfritt da.
Et 90 bend holder til to 45 eller tre 30graders bøter da.....
Ei potte koster 1000-2000kr Og jeg tenkte jeg skulle bruke ei potte for å få den feteste turbolyden
#16
Posted 05 February 2007 - 19:30
Edited by ingos, 05 February 2007 - 19:30.
#17
Posted 05 February 2007 - 22:44
Frister men begynner på jobb klokka 0530 og har naboer....
#18
Posted 06 February 2007 - 00:15
Men er sikkert holdbart ja...
Har ikke sjekket tabellen hvor stor forskjell det er på varmeavgivelsen mellom stål og syrefast. Kan ikke tenke meg at det er så mye at det har noen betydning i det hele tatt dersom man ikke bygger en hotrod.
#20
Posted 06 February 2007 - 20:34