Gå til innhold



Foto

Hjeeelp ! ! ! !


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
25 replies to this topic

#21 Bruker fjernet

Bruker fjernet

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 0 Innlegg:

Posted 16 February 2007 - 01:17

QUOTE(BRONCO86 @ 15 Feb 2007, 16:01) <{POST_SNAPBACK}>
Skjønner problemet... Det er den bilen jeg mente, ja...

en liten smakebit på hvordan det er en bil i "helsekø" for "hjernetransplantasjon" biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif


Du får si i fra da, hvis du skulle bestemme deg for å selge noen gang.
Har leta etter en 80-86 bronco jeg, men er jo bare de stygge 87+ modellene ute å går.
Stor, STOR feil av ford å bytte ut 80-86 fronten med sjel, til de utrolig stygge avrunda lyktene som kom i fra 87.

#22 Frode

Frode

    Jeep-bygger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3881 Innlegg:

Posted 16 February 2007 - 09:04

QUOTE(BRONCO86 @ 15 Feb 2007, 16:24) <{POST_SNAPBACK}>
Saftblanderene er ikke de jeg egentlig ville ha der, men måtte på grunn av jobb... (følgebil til bred last)..



Ikke for å ødelegge tråden din, men... smile.gif

Trodde det ikke var lov å bruke en lastebil som følgebil, jeg??
Forden er lastebil??
IPB Image

www.terrengbil.com

#23 BRONCO86

BRONCO86

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 40 Innlegg:

Posted 17 February 2007 - 15:11

QUOTE(Mr. Winchester @ 14 Feb 2007, 01:05) <{POST_SNAPBACK}>
Sikker på at det er jordingsfeil da? Har du prøvd å restarte "hjernen"?
Hadde noen problemer med hjernen på min F-150 86 mod. innimellom, gjerne etter at jeg hadde kjørt bensintomt. Da var det svært vanskelig å få start på den igjen, og bilen skjønte ikke helt hvordan den skulle blande bensin og luft. En restart fikk hurtig start på den igjen.



Veit du hva ??

Du er itte dum, du...

Faktisk nå går bilen som en drøm ! ! ! ! !
Var ute i dag og tok meg en lang tur med min elskede Bronco... Ahh, deilig.... Da takker jeg så utroooolig mye for tipset, og er litt klokere... blink.gif rofl.gif rofl.gif

Da vet jeg også at det at det er hjernen på bilen, som er problemet....

EN STOOOOR KLEM... Fra meg... (ikke missforstå)... laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
De GUD glemte å gi hjerne, gav han bil med stjerne...

#24 BRONCO86

BRONCO86

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 40 Innlegg:

Posted 17 February 2007 - 15:36

QUOTE(Mr. Winchester @ 16 Feb 2007, 01:17) <{POST_SNAPBACK}>
Du får si i fra da, hvis du skulle bestemme deg for å selge noen gang.
Har leta etter en 80-86 bronco jeg, men er jo bare de stygge 87+ modellene ute å går.
Stor, STOR feil av ford å bytte ut 80-86 fronten med sjel, til de utrolig stygge avrunda lyktene som kom i fra 87.


Er såååå enig.....
Det har vært mange på meg og vil ha den... Det som er litt spesielt med bilen, er at jeg slipper å skru på navene for å kopple inn 4x4`n... Har egen kasse og stang inne i bilen... (ekstrautsyr)...

Har nå og påkostet denne bilen snart 60.000,- og når jeg i tillegg har betalt 35.000,- for den, har jeg på ingen måte tenkt til å kvitte med meg den (med det første)... Mine planer er faktisk å få påmontert et måke-skjær foran, slik at jeg kan få lettet på denne snørike vinteren.. biggrin.gif biggrin.gif ... Så lenge det varer...






QUOTE(Frode @ 16 Feb 2007, 09:04) <{POST_SNAPBACK}>
Ikke for å ødelegge tråden din, men... smile.gif

Trodde det ikke var lov å bruke en lastebil som følgebil, jeg??
Forden er lastebil??


Hehehehe....
Den er desverre registrert som vanlig personbil....
Grunnen er ganske enkel... Ingen har vel lyst til å møte denne bilen i stor fart på trange norske veier...

Selv under "privat" kjøring, blir den respektert av andre billister... Når det er mørkt, ser jeg godt at de møtende bremser ned og legger seg godt ut til siden... Kan det være på grunn av mine "lastebil"markeringslys, tro ? ? ?

Du er bare konge i denne bilen... Det ooooser respekt.... shifty.gif shifty.gif
De GUD glemte å gi hjerne, gav han bil med stjerne...

#25 Bruker fjernet

Bruker fjernet

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 0 Innlegg:

Posted 17 February 2007 - 23:04

QUOTE(BRONCO86 @ 17 Feb 2007, 15:11) <{POST_SNAPBACK}>
Veit du hva ??

Du er itte dum, du...

Faktisk nå går bilen som en drøm ! ! ! ! !
Var ute i dag og tok meg en lang tur med min elskede Bronco... Ahh, deilig.... Da takker jeg så utroooolig mye for tipset, og er litt klokere... blink.gif rofl.gif rofl.gif

Da vet jeg også at det at det er hjernen på bilen, som er problemet....

EN STOOOOR KLEM... Fra meg... (ikke missforstå)... laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif


Hehehe, artig å høre!!
Hadde masse problemer meg min jeg, fikk ikke starte, dårlig på tomgang, ved pådrag kvaltes den med en gang. Fikk ett hint om å restarte hjernen. Det funka hver gang jeg kjørte bensintomt.
Og det var noen ganger, siden jeg undervurderte bensinforbruket i begynnelsen jeg eide den, og bensinmålern ikke funka. Samtidig merka jeg også at jeg fikk enda bedre resultat hvis jeg la meg under bilen, og kobla bort fuelslangen fra fuelfilteret. Vet ikke hva som skjer, men hadde alltid så mye luft i fuelslangene etter noen runder med startern uten fyr på motoren, så den gikk å hompa og skalv. Kobla jeg bort slangen under fuelfilteret kom det noe som minte om en lang, slapp fis smile.gif Etter jeg hadde sleppt ut lufta gikk bilen enda bedre.

Vet ikke hvor mange bronco 80-86 det er i norge jeg, men er vel ikke så mange. Så jeg ender vel med å måtte importere en.

Ta noen flere bilder a! Både utvendig og innvendig. Så har jeg noe å kose meg med i kveld å!

thumbsup.gif

#26 BRONCO86

BRONCO86

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 40 Innlegg:

Posted 18 February 2007 - 17:55

QUOTE(Mr. Winchester @ 17 Feb 2007, 23:04) <{POST_SNAPBACK}>
Hehehe, artig å høre!!
Hadde masse problemer meg min jeg, fikk ikke starte, dårlig på tomgang, ved pådrag kvaltes den med en gang. Fikk ett hint om å restarte hjernen. Det funka hver gang jeg kjørte bensintomt.
Og det var noen ganger, siden jeg undervurderte bensinforbruket i begynnelsen jeg eide den, og bensinmålern ikke funka. Samtidig merka jeg også at jeg fikk enda bedre resultat hvis jeg la meg under bilen, og kobla bort fuelslangen fra fuelfilteret. Vet ikke hva som skjer, men hadde alltid så mye luft i fuelslangene etter noen runder med startern uten fyr på motoren, så den gikk å hompa og skalv. Kobla jeg bort slangen under fuelfilteret kom det noe som minte om en lang, slapp fis smile.gif Etter jeg hadde sleppt ut lufta gikk bilen enda bedre.

Vet ikke hvor mange bronco 80-86 det er i norge jeg, men er vel ikke så mange. Så jeg ender vel med å måtte importere en.

Ta noen flere bilder a! Både utvendig og innvendig. Så har jeg noe å kose meg med i kveld å!

thumbsup.gif



Skal ta noen flere bilder... Akurat nå, fungerer bilen kun som et lager, der den står.... Så jeg må få ryddet den først.. Problemet mitt var at bilen startet helt greit, gikk pent de 5 første minuttene og så dødeha bare ut... startet ikke før han ble kald igjen..

Har bestilt ny hjerne fra USA, så jeg håper dette problemet er løst... For godt..

Hvordan er det elektroniske på din bil bygd opp ?
Som min bil er det elektronisk: Tenning, injection, tomgangsmotor, m.m. Og alt dette styrer jo hjernen..

Helt siden jeg var 13 år, demonterde (overhalte) jeg motorer, så noe teknisk kyndig har jeg blitt.. Men problemet blir da bilprodusentene dytter inn så mye elektronikk, slik at en stakkars mann som meg blir lettere forvirret laugh.gif ...

Ikke nok med det, har vel kjøredyktigheten min også steget med et par hakk... Må vel si det... Tar tross alt trafikklærer skolen i Stjørdal... whistle.gif

Ser ut som fuel filteret er rett og slett tett, på din bil.... Bytt det eller rens det, hvis du kan... Du bare forskyver problemet videre til neste filter, eller dyser...
Er jo også slik at kjører du tom tamken ofte, drar du med deg mye dritt inn i rørsystemet... Er et lite filter ved bensinpumpa di (som ligger nede i tanken.. Vet det fordi jeg måtte bytte bensintank selv), men det filteret beskytter ikke 100%..

Har du hatt problem med tomgangen ? Som min, daler tomgang opp og ned 1000 - 500 rpm.. Kanskje det forsvinner når hjernen er byttet....

Sorry...

Da du sendte dette, var jeg på fylla.... Første gang på 12 år..... beer.gif beer.gif beer.gif beer.gif

I dag er det reperasjon, på gang..... noexpression.gif noexpression.gif doctor.gif
De GUD glemte å gi hjerne, gav han bil med stjerne...