Gå til innhold



Foto

Pajero koker


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
48 replies to this topic

#41 lochlite

lochlite

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 53 Innlegg:

Posted 12 April 2007 - 20:27

Nei, nu får det faen meg være nok.. :S

Fikk litt start på den idag, kom en lyd som hørtes ut som om noe kom i klem. Forsøkte å dreie svinghjulet rundt for hånd og det gikk...
Sjekket så registerreima og andre reimer om de kunne ha kommet i klem, men alt så fint ut.. Tenkte jeg bare måtte forsøke nøkkelen igjen og gjorde det, men var forsiktig.

Den dro da rundt, men akkurat som om det skulle vært lite strøm, altså tregt også virket det som den kilte seg. Forsøkte igjen på svinghjulet, fikk lite bevegelse...

Hva kan ha skjedd? Bare for å spørre med en gang; Noen som har 2.5 motor til salgs wink.gif

#42 JT

JT

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2419 Innlegg:

Posted 15 April 2007 - 21:58

Fikk du gjort noe nå i helga?? Håper det går seg til, var en kjedelig lyd når det stoppet opp.
Lord.......
XL-7

#43 lochlite

lochlite

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 53 Innlegg:

Posted 16 April 2007 - 22:25

Hallais JT og takk for hjelpa!

Fikk skrudd av toppen igjen og helte på litt motorolje i sylinderne før jeg forsøkte å dreie veiva for hånd. Det gikk som smurt... så ingenting har skjært seg der iallefall.

Tenkte jeg måtte teste litt på toppen da, og forsøkte derfor å snurre på registerreim-hjulet som sitter på toppen. Det gikk treigt, og var tungt.
La også merke til at den stopp-bolten som sitter på på den veiva i toppen, som skal låse registerreimhjulet var knukket av. Sikkert da fordi veiva i toppen har vært vanskelig å dreie.

Forsøkte å dreie på den gamle toppen og det var betraktelig mye lettere...

Noen som har ide om hva som kan være galt med den nye "brukte" toppen da?

#44 silverbullit

silverbullit

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2206 Innlegg:

Posted 16 April 2007 - 22:42

kan jo vere at ventilene er skjeve etter at den muligens har stuka....
GUNG-HO

The artist formerly known as Spyflua

#45 Rune75

Rune75

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 232 Innlegg:

Posted 17 April 2007 - 11:42

Skal si du er j...... uheldig.... Før jeg pakket inn den toppen og sendte den så sjekket jeg om kammen svivde lett, og den sveiv like lett som på de andre toppene jeg har vært i besittelse av, og brukt.. Er jo forbruksvare di toppene der.. Mulig stempel og en eller noen ventiler har møttes når du prøvde å starte ??

#46 lochlite

lochlite

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 53 Innlegg:

Posted 17 April 2007 - 16:22

Ja, man kan vel kalle meg uheldig for tida når det gjeler bil..

Stempel og ventiler møttes nok neppe, jeg sjekket grundig ved å sveie rundt for hånd før jeg monterte registerreima.

Det store spørsmålet nu, som jeg trenger hjelp av dere mer erfarne folk for å svare på er:
Jeg tenker å levere både den gamle og den nye toppen inn til mitsubishi her i bodø og be dem flytte over kammen osv. fra den gamle til den nye samt slipe ventiler og "overhale" toppen.
De pratet om en ca. 2000 kr for dette..
god ide?

Bernt

#47 pat

pat

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 193 Innlegg:

Posted 17 April 2007 - 16:29

med de verkstedprisene vi har idag,så hørtes det billig ut(garanti på jobben?)Men så har du jo skrudd toppen løs sjøl da...Håper det retter seg!
werner nilsen

#48 pajerovrak

pajerovrak

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 17 Innlegg:

Posted 17 April 2007 - 19:49

QUOTE(lochlite @ 15 Feb 2007, 19:28) <{POST_SNAPBACK}>
Hei

Jeg har en Pajero 86mod TB Lang type og følgende problem:

Det er blitt kaldt ute nå og jeg har fått problem med at varmen forsvinner fra varmeapparatet, men temperatur-nåla i dashbordet stiger til topp og det koker i radiatoren.

Noen gode ideer til hva dette kan være? Jeg har lurt litt på termostaten..?

Håper noen kan komme med gode råd!

Takker
Mvh
Bernt

Har akkurat hatt full overhaling på min. 86 2,6 bensin. rasa motorn i sommer... så æ vet ka d koste!!!
men prøv detta: ta ei flaske me vann, ta røret som går til ekspansjonbeholderen og putt det ned i flaska.
Start så bilen, da vil du helt klart se om du har olje i kjølevæska. noe som er et klart tegn til brudd på toppakninga!! du kan også prøve å kjenne på slangene samtidig som det gis gass, vis du da kjenner kompresson i slangene, så er det ingen tvil... desverre..

Pajerovrak

#49 JT

JT

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2419 Innlegg:

Posted 18 April 2007 - 21:51

Det viste seg at den ene opplagringen til kammen var revet opp. Kammen gikk i knip, og stoppet helt opp. Mao, toppen var bare å arkivere..... wtf2.gif
Om ikke annet, så har Locklite vært jævlig tålmodig i det siste...... wink.gif
Lord.......
XL-7