Gå til innhold



Foto

PULVER PULVER PULVER


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
23 replies to this topic

#21 bjull

bjull

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 37 Innlegg:

Posted 23 March 2007 - 09:39

QUOTE(Skywalker @ 22 Mar 2007, 22:20) <{POST_SNAPBACK}>
Fine bilder av fin bil! Veldig fin farge, den liker jeg godt. Registrert første gang i rett by også. smile.gif

Jeg ser også problemet du beskrev om smal vei og smal port... Håper XJ'en svarer til forventningene. Ser forresten ut til at dere har fått en med 2" heving. Ingen ulempe det heller.


Den svarer absolutt til forventningene! Vi føler at XJen drar oss trygt og godt opp. Det eneste som er litt vemmelig, er paradoksalt nok at Jernbaneverket, etter press fra naboen, "fikset" en del av veien ved å asfaltere ca. 50 meter. Den "fiksede" stubben er en meget krapp sving på det bratteste stedet, og når jeg setter inn 4LO nedover med part-time, har jeg litt problemer med å få svingt nok. Det rykker og sliter litt i styringen, som beskrevet i de utallige postene om å kjøre med part-time på tørr asfalt i svinger. Samtidig er ikke morotbremsen kraftig nok, så her må jeg trå på bremsen.

Løsningen oppover er faktisk å kjøre innersving med det ene hjulet utenfor (eller innenfor, om man vil)... Skal se om jeg får tatt et bilde av dette stedet.

#22 TESZJ

TESZJ

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 697 Innlegg:

Posted 23 March 2007 - 10:13

Grisefin bil!

Er på kurs i Oslo og gleder meg til å komme hjem......

Savner bilen min jeg.... rolleyes2.gif

Jammen var det smalt der! Litt vanskelig å se hvor bratt det er utifra bildene, men det ser ut til at Jeep'en klarer brasene godt!
mvh
Tor-Erik

1991 XJ 4.0L HO Limited, (x) 1986 Lada Niva 1.6, (x) 1988 YJ 4.2L , (x) 1996 ZJ 2.5 TD, (x) 1989 XJ 4.0L
JEEP.com 4x4 Basics - JEEP 4x4 systemer - JEEP Forum.com - NAXJA.com - 4WD.com - Quadratec.com - Konvertering
_

#23 512TR

512TR

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1189 Innlegg:

Posted 23 March 2007 - 10:33

QUOTE(bjull @ 23 Mar 2007, 09:39) <{POST_SNAPBACK}>
Den "fiksede" stubben er en meget krapp sving på det bratteste stedet, og når jeg setter inn 4LO nedover med part-time, har jeg litt problemer med å få svingt nok. Det rykker og sliter litt i styringen, som beskrevet i de utallige postene om å kjøre med part-time på tørr asfalt i svinger. Samtidig er ikke morotbremsen kraftig nok, så her må jeg trå på bremsen.

Løsningen oppover er faktisk å kjøre innersving med det ene hjulet utenfor (eller innenfor, om man vil)... Skal se om jeg får tatt et bilde av dette stedet.


Litt av en vei du har ned til huset ohmy.gif





Her er en av fordelene med vacum styringen av front akselen, slik det er på YJ og de gamle XJ/MJ’ene. Ved en enkel modifisering kan en ha muligheten (ved hjelp av en liten ventil på dashbordet) til å kjøre i lavgir med bare 2hjuls-trekk, har modifisert YJ’n slik og det er ideelt i akkurat slike situasjoner som du beskriver her.
512TR

"There is only ONE true American sportscar...the JEEP" -- Enzo Ferrari

#24 bjull

bjull

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 37 Innlegg:

Posted 23 March 2007 - 14:29

2 hjul i LO hørtes bra ut nedover når man runder den svingen her:

IMG_0387.jpg