Gå til innhold



Foto

Sterio problemer......


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
4 replies to this topic

#1 Østhagen-Offroad

Østhagen-Offroad

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1344 Innlegg:

Posted 07 March 2007 - 21:45

Hallo folkens. jeg har ett lite problem me sterio'n i Volvo'n....

jeg har en Us Carvor forsterker 1000W. pioneer spiller og bass element. kobla opp detta. men jeg får støy fra dynamo og vindusvisker wink.gif ..... jeg har dratt + fra batteriet til forsterkern. den ligger på venstre side av girkasse tunellen og phono kabla ligger på høyre side. unna hverandre. (hørt at disse skal være adskilt.), Men de ligger sammen (jording + strøm + phono) der jeg tar det opp bak setet Ca 10 cm sammen.

Så bruker jeg den ledningen som er i midten på phono kabeln som styre strøm. er dette riktig. eller skar det væra jording??.

så har jeg tatt jording der reservehjulet ligger. er en m 10 skruer der... så det skal nukk være bra jording.

bruker forresten 20 mm2 kabler. jeg sliter med dette nå å finner ikke ut hvorfor. snart så kjem det en basser til ( blir 2 x 1000W pioneer 12"). så har jeg 2x 360W høyttalere. de skal brukes sammen med den 1000W forsterkern. så skal jeg ha en ADS 2800W til bassera... det kjem snart. så da vil jeg gjærne vite om noen vet hva prob kan være... men er det nukk me en 20mm2 kabel til dessa 2 forsterkera???.....


takker for alle vettue svar biggrin.gif

Edited by Østhagen-Offroad, 07 March 2007 - 21:53.


#2 Rajlig

Rajlig

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 722 Innlegg:

Posted 07 March 2007 - 22:06

-Helt riktig å bruke den tynne i phono kabelen til styring.
-Skal ikke være krise att de ligger sammen 10 cm(men ville gjort noen tester på å skille dem)
-Dersom du drar strømm til hovedenheten din fra det orginale el anlegget i dash'n kan det være her støyproblemet kommer, slike ting kan være nesten uhørbare på orginal anlegg, men blir svert plagsome gjennom en forsterker. Prøv å legg opp en separat pluss fra bateriet der og.
-20mm2 er vel i grenselandet, men ikke noe du behøver å tenke på før du har fått støyproblemet ut av verden;)

#3 toma

toma

    toma

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1017 Innlegg:

Posted 07 March 2007 - 22:22

sjekk at det ikkje er lakk der jordinga er festet. det kan skape problem
Tom Arild Slåtto


#4 rasmuss

rasmuss

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 393 Innlegg:

Posted 07 March 2007 - 22:44

Du må vere sikker på at du har god jording; prøv å legg opp en jording fra batt....
Hjelper ikke det, så prøv å bytt børstene å brua på dynamoen, veit at m slitte børster får man "dynamosus".

Regner med at du skal kjøre på med en eller to kondensatorer, sånn at forsterkeren(e) får nok strøm når bassene slår å brummer som verst..... smile.gif smile.gif smile.gif smile.gif

Edited by rasmuss, 07 March 2007 - 22:45.

Rasmuss.....

tlf 99 43 83 13



#5 Østhagen-Offroad

Østhagen-Offroad

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1344 Innlegg:

Posted 08 March 2007 - 08:01

Takker for svar. jeg skal prøve å legge jording rett til batteriet i kveld.. blir en 5 farad kondensator etterhvert.. takk for svar.