Gå til innhold



Foto

hjelpesnekke


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
19 replies to this topic

#1 ROXY

ROXY

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 810 Innlegg:

Posted 24 March 2007 - 21:05

Heisann, får fått mangel på eu kontroll, slitasje i hjelpesnekka. Da er det vel ingen bønn, den må vel skiftes? er vel ingen lure metoder for å gjøre noe med dette? så det holder en dag... dry.gif er det i så fall noen som har en liggende? gruer meg, tror det er et helvete å få den ut... sad.gif
Mvh Øyvind

#2 zellus

zellus

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1117 Innlegg:

Posted 24 March 2007 - 22:16

hva med å tømme snekka for evt olje ..ta fettpressa å tråka i ...da blir den tight og fin for eu kontroll .

#3 asunde

asunde

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 81 Innlegg:

Posted 25 March 2007 - 10:36

Hjelpesnekken?

Det er jo bare å skifte foringen, det er en enkel og grei jobb.

Hjelpesnekke og styresnekken er to forskjellige ting, hjelpesnekken er på høyreside av bilen, festet i rammen.

#4 Lada2103

Lada2103

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 177 Innlegg:

Posted 25 March 2007 - 13:13

Det sitter to plastforinger i hjelpesnekka, disse holder ikke evig. Det kan la seg gjøre å stramme etter snekka litt, men aller best er det å bytte foringene. Disse burde sikkert Ambra ha.

#5 ROXY

ROXY

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 810 Innlegg:

Posted 25 March 2007 - 19:02

ja vet det er forskjell på styresnekka å hjelpe snekka... men er bare litt redd for at det er lang vente tid på å bestille deler gjennom ambra... skulle hatt bilen godkjent før påske...
Mvh Øyvind

#6 ferox

ferox

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 43 Innlegg:

Posted 25 March 2007 - 20:56

Fikk også anmerkning på hjelpesnekka, men jeg fant ut at plastforingene var utslitte. Mye billigere å bytte disse enn hele snekka. Litt knotete å komme til under der, men det går

Edited by ferox, 25 March 2007 - 20:59.


#7 ingos

ingos

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5073 Innlegg:

Posted 25 March 2007 - 21:00

Sjekk siste innlegget ang deler: http://www.offroad.n...showtopic=75125
Billøs, men ikke hjelpeløs!


#8 ROXY

ROXY

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 810 Innlegg:

Posted 26 March 2007 - 16:10

huh, fant en ambra forhandler i elverum, Ringstad caravan.. og der viste det seg at han som jobba på verksted der hadde jobba på Lada verksted i mange år tidligere, så han skaffa foringer til i morra, FLAKS! gøy med noe nytt... he he smile.gif
Mvh Øyvind

#9 Lada2103

Lada2103

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 177 Innlegg:

Posted 26 March 2007 - 22:29

Jøss, sier du det gitt. Også i Elverum. Må nesten høre innom der da neste gang det er noe som skal oppgraderes! Vet du navnet på han typen?

#10 ROXY

ROXY

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 810 Innlegg:

Posted 26 March 2007 - 23:28

Nei desverre, men han var veldig hyggelig, lurte på om det ikke var no mer jeg ønska meg samtidig smile.gif he he nei det hadde ikke jeg trodd heller, men som nevt over, moro at noe skal være lettvint for engangskyld også smile.gif
Mvh Øyvind

#11 knut e

knut e

    3skalle

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 720 Innlegg:

Posted 27 March 2007 - 15:48

sikkert noe som henger igjen siden lada hadde sin storhetstid i alvdal og stor-elvdal. østerdalen er nok et ok distrikt mht ladadeler vil jeg tro

#12 Lada2103

Lada2103

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 177 Innlegg:

Posted 27 March 2007 - 21:22

Tja, vet ikke det. Hos storselger Granrud Bilverksted i Alvdal tror jeg ikke det ligger igjen mye. Dem begynte med Daihatsu og Kia når dem fikk sparken (!) av Lada Norge i 1995.

Gullet kan være hos dem som la opp med bilsalg etter at Lada gikk ut av markedet og lot alle deler ligge igjen på stabbur og loft.

#13 zellus

zellus

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1117 Innlegg:

Posted 16 April 2007 - 07:23

har noen et bilde av hjelpesnekka? den sitter på høyre rammevang helt inn mot torpedo ikke sant? sitter en slik stagg/foring anordning der på min .. fikk helt sjokk jeg ..tenkte kanskje at jeg har hjelpesnekke ..om jeg har så tørr jeg ikke å tenke på hjvor tung bilen egentlig er på rattet uten!!!

#14 ROXY

ROXY

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 810 Innlegg:

Posted 16 April 2007 - 08:05

stagg/foring anordningen din er hjelpesnekka smile.gif
Mvh Øyvind

#15 zellus

zellus

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1117 Innlegg:

Posted 16 April 2007 - 09:44

hm .da er det sannsyneligvis ettermontert ,,,men jeg vet at motoren som sitter i nå ikke er den orginale .. kanskje bilen orginalt i 1983 ble levert med diesel???? eller fantes ikke det så tidlig??? og hvem er så dust å bytter fra diesel til bensin ..

#16 Lada2103

Lada2103

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 177 Innlegg:

Posted 18 April 2007 - 14:59

Niva ble ikke levert orginalt med Diesel her i landet før i 1995. Hjelpesnekke har alle Niva montert orginalt, den er jo en del av styringssystemet.

#17 zellus

zellus

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1117 Innlegg:

Posted 18 April 2007 - 16:18

hm var ikke hjelpesnekka spesielt for diesel bilene får å få dem lettere på rattet? eller er det en annen type?

#18 ROXY

ROXY

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 810 Innlegg:

Posted 18 April 2007 - 17:08

nei, hjelpe snekka er bare et feste som sitter i skjermen på høyresida av bilen, den har ingen annenfunksjon enn å stabilisere styrestaget... hvis du skjønner hva jeg mener? dårlig men ordforåd i dag gitt.. he he den har ingen funkjson som gjør bilen lettere på rattet
Mvh Øyvind

#19 NivaNisse

NivaNisse

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 75 Innlegg:

Posted 18 April 2007 - 21:40

Hjelpesnekke.


Dieselsnekke, eller lettesnekke som det ofte blir kalla.

Dieselsnekka er kansje litt større og har aluminiumslokk, franskprodusert


Servosnekke
dry.gif

------------------------------
user posted image

#20 zellus

zellus

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1117 Innlegg:

Posted 19 April 2007 - 07:20

aha ...da er jeg med ..vel da har jeg den tunge versjonen .jaja . hehe