Gå til innhold

Foto

Gassanlegg

This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
28 replies to this topic

#21 Chevy-LPG

Chevy-LPG

Onroader

• Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13961 Innlegg:

Posted 08 April 2007 - 20:47

Helt enig, men hele poenget her er at når man betaler for en vare så mye som vi gjør så skal den fungere 100%. Dvs fra tomgang og til rødmerket.

Godtar vi noe annet så er vi med på å underbygge at halvveis er bra nok på gassmarkedet.

#22 Nævestad

Nævestad

Grand offroader

• Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 555 Innlegg:

Posted 08 April 2007 - 20:54

QUOTE(Chevy-LPG @ 8 Apr 2007, 20:47) <{POST_SNAPBACK}>
Helt enig, men hele poenget her er at når man betaler for en vare så mye som vi gjør så skal den fungere 100%. Dvs fra tomgang og til rødmerket.

Godtar vi noe annet så er vi med på å underbygge at halvveis er bra nok på gassmarkedet.

Helt klart, jeg har latt de drive og fikle for lenge, men nå er det saker på gang...
Så vi får se etter Påske, sist de skrude funka den ordentlig fra Torsdag kl. 14.00 til Fredag kl.. 12.00, skikkelig imponerende.... noexpression.gif noexpression.gif

#23 dalis

dalis

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 384 Innlegg:

Posted 09 April 2007 - 10:23

Å?
Nye regler, ang elgfanger???

Edited by dalis, 09 April 2007 - 10:23.

#24 Chevy-LPG

Chevy-LPG

Onroader

• Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13961 Innlegg:

Posted 09 April 2007 - 10:33

Nye og nye, de har vel vært varslet en stund, samt at jeg mener en del av de allerede har trådd i kraft på enkelte biltyper.

"Fra 25. Mai 2007 må også alle frontbøyler som selges eller monteres på bil i Norge, uavhengig av når de er importert av fabrikkens representant eller kjøpt av sluttbruker, tilfredsstille kravene i EU-direktiv 2005/66."

Det er vel denne som blir problemet for folk på dette forumet i hovedsak. Blir vel ingen av leverandørene som begynner med nye tester på gammelt utstyr for å få godkjenningspapirer.

Så vinnerne her er de som lovlydig fra første dag har møtt opp hos BT og fått sine kufangere innregistrert i vognkortet og betalt de hundrelappene dette har kostet. (som mange mente var bortkastet penger for ingenting)

Du finner mer om emnet her: http://www.4x4butikk....asp?sideID=315

Edited by Chevy-LPG, 09 April 2007 - 10:34.

#25 Jeepster

Jeepster

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 128 Innlegg:

Posted 09 April 2007 - 20:29

Har Lovato anlegg på astroen, med oppgradert elektronikk. Har forstått det slik at når batteriet tappes eller skiftes må den inn til justering, det må den nå, problemet er da at serviceexperten holder til i Oslo og jeg i Trheim, og det er vist ingen her i byen son kan justere disse. Har fått forklart hvordan jeg kan justere dette uten prog.vare, men det blir aldri helt bra da, synes den bruker litt mye ca 2 l. Har forstått det slik at på Astro brukes dingsebomsen på innsuget fra Voyager og den har vel 1000cm3 mindre motor, skulle hatt litt mer verktøy og litt forståelse for gass så hadde man vel kunne byttet til noe som er mer tilpasset Astro.

Det var bare noen tanker fra meg.

trond

#26 Chevy-LPG

Chevy-LPG

Onroader

• Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13961 Innlegg:

Posted 09 April 2007 - 20:43

Hadde lovato på min maxima og som første anlegg på chevyen. Riktig at dette ble nullstilt når det ble stående uten strøm en periode.

Når du skifter batteri så bruker du et batteri til eller bærbar starter for å opprettholde strømmen i den perioden.

Anlegget du har er av den typen som sender gass inn i luftinntaket. Disse hadde en ganske stor struping som også øket forbruket.

Dagens anlegg har egen hjerne og dyser. Tror ikke du kunne brukt disse på Atroen uansett.

#27 Eon280

Eon280

Offroader

• Supermedlem
  • PipPipPip
  • 434 Innlegg:

Posted 10 April 2007 - 23:16

QUOTE(dalis @ 7 Apr 2007, 18:20) <{POST_SNAPBACK}>
Noen som vet om noen som monterer i trøndelag?
Hvor lang tid tar det å montere?
Brukes det likt som med bensin, eller må motoren være over en viss temp?

Dette firmaet ligger på Melhus, og driver og monterer gass.

http://alltec-motors...ent/default.asp
X 280GE

#28 hardtail

hardtail

Offroad-wannabe

• Medlem
  • PipPip
  • 84 Innlegg:

Posted 11 April 2007 - 12:33

[quote name='Chevy-LPG' date='9 Apr 2007, 20:43' post='1332596']
Hadde lovato på min maxima og som første anlegg på chevyen. Riktig at dette ble nullstilt når det ble stående uten strøm en periode.

Når du skifter batteri så bruker du et batteri til eller bærbar starter for å opprettholde strømmen i den perioden.

Gjelder dette nyere Prins-anlegg også?

[quote name='Chevy-LPG' date='9 Apr 2007, 20:43' post='1332596']

Gjelder dette nyere Prins-anlegg også?

Svarte også...ble litt kål med siteringa..

Gjelder problematikken med frakobling av strøm for nyere Prins-anlegg også?

Tastaturviruset til ChevyHoe er visst smittsomt..
2000 mod Ford F-250 V10 + LPG

#29 Chevy-LPG

Chevy-LPG

Onroader

• Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13961 Innlegg:

Posted 11 April 2007 - 13:16

Nei. Disse har egen "hjerne" og tuningsopplysningene ligger der.

Edited by Chevy-LPG, 11 April 2007 - 13:17.