Kufanger - nye regler??
Posted 13 April 2007 - 22:12
Posted 13 April 2007 - 22:14
[/quote]
Regner da med at de SUV du selger er nye? Er de typegodkjent med bøyle etter 2005/66EF? Som sagt tidligere, etter 25. aug 2006 skal de være men det er gitt en innkjøringsperiode frem til 25. mai 2007 med godkjenning av bøyler på disse med dir. 74/483EØF eller 92/114EØF
Posted 13 April 2007 - 22:21
24. mai...
Nye regler trer i kraft fra og med 25. mai
Nye Suv'er stort sett ja. Importør tar seg heldigvis av byråkratiet der på Europa nivå...

For bruktbiler som skal ha slikt utstyr vil dette etter 25. mai kunne by på utfordringer og tidsbruk for å få det til...

-Lipton-
454/7,4/300 - Go big or stay home!!
"A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools."
Douglas Adams
"Collecting coins is just like life itself; It stopped beeing fun a long time ago..."
Homer Simpson
Visit LIPTON'S PALACE!!

Posted 13 April 2007 - 22:43

Men seriøst: Hvor fant du dette internnotatet? Og gjaldt det endringer fra 25. mai?
http://www.gjelstenl...
Posted 14 April 2007 - 00:39
Har egentlig en dårlig følelse for dette her..... Det som mangler er vel at kontroløren i tilegg begynner å pirke på PIAA lampene og dekkene mine....... Da jeg har snakket med de, virker det som de bare gleder seg til å sende meg på hue ut uten godkjenning.... Må være jævlig og ha en jobb som krever at man er drittsekk.....
Attached Files
Garasjen min
Posted 14 April 2007 - 08:24
Nå krever vel ikke jobben deres at de skal være drittsekker, men at de skal håndheve et regelverk som kanskje er LAGET av drittsekker i departementer både her hjemme og i Brüssel...

-Lipton-
454/7,4/300 - Go big or stay home!!
"A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools."
Douglas Adams
"Collecting coins is just like life itself; It stopped beeing fun a long time ago..."
Homer Simpson
Visit LIPTON'S PALACE!!

Posted 14 April 2007 - 09:26

Har egentlig en dårlig følelse for dette her..... Det som mangler er vel at kontroløren i tilegg begynner å pirke på PIAA lampene og dekkene mine....... Da jeg har snakket med de, virker det som de bare gleder seg til å sende meg på hue ut uten godkjenning.... Må være jævlig og ha en jobb som krever at man er drittsekk.....
BUDFOX.
Du må levere inn dokumentasjonen, fra artic trucks på BT dette arkiveres. Fikk innført samme bøyla m Bosh navigator Xenon i vognkortet i februar. pass på at nummer stemmer (dymotape med ramme rundt tallene). Bilen blir 12 cm lengre i vognkortet. Opplevde ingen problem, bare en hyggelig atmosfære ,mye er opptil oss og vår måte å opptre på når du møter opp på biltilsynet. Du kommer lengst med sakelighet og høflighet.
sågar ble skiltet bak foreslått byttet til lite pga reservehjulsheisen, jeg syntes det var en god ide og nå har jeg lite skilt bak.
Gebyret var på i underkant av 1 laks.
PS hvordan holder krommingen på felgene (DETATA)!? mine har begynt å flasse pga bremsestøv i kombinasjon med salting
Posted 14 April 2007 - 10:50
Du er vel litt seint ute....men tipset er....vask, vask og vask. Fra første stund. Hele vinteren igjennom. Bruk også WD40 for å fjerne gryende overflaterøst. WD gir også en hinne har jeg merket som er vannavstøtende ganske lenge. Bruker det på frontguarden og støtfangerene mine.
Edited by Chevy-LPG, 14 April 2007 - 10:51.
Posted 14 April 2007 - 11:05
Du er vel litt seint ute....men tipset er....vask, vask og vask. Fra første stund. Hele vinteren igjennom. Bruk også WD40 for å fjerne gryende overflaterøst. WD gir også en hinne har jeg merket som er vannavstøtende ganske lenge. Bruker det på frontguarden og støtfangerene mine.
Hjelper ikke, bilen vaskes 1-2 g pr uke året rundt. iflg fabrikant (har reklamert med bilder) er ikke krommede felgene konstruert for nordiske forhold , her saltes ekstremt, derfor holder ikke krommen. Årsak sies å være at når bremsestøv ( holder flere hundre grader C) treffer felgen så får du ett lite overflatesår som salt eter seg inn i på "no time" Har samme felgene på sommerdekkene, der er ikke flassingen særlig synbar, kun bitte litt på V forhjul.
Posted 14 April 2007 - 19:19
Posted 14 April 2007 - 20:30

BUDFOX.
Du må levere inn dokumentasjonen, fra artic trucks på BT dette arkiveres. Fikk innført samme bøyla m Bosh navigator Xenon i vognkortet i februar. pass på at nummer stemmer (dymotape med ramme rundt tallene). Bilen blir 12 cm lengre i vognkortet. Opplevde ingen problem, bare en hyggelig atmosfære ,mye er opptil oss og vår måte å opptre på når du møter opp på biltilsynet. Du kommer lengst med sakelighet og høflighet.
sågar ble skiltet bak foreslått byttet til lite pga reservehjulsheisen, jeg syntes det var en god ide og nå har jeg lite skilt bak.
PS hvordan holder krommingen på felgene (DETATA)!? mine har begynt å flasse pga bremsestøv i kombinasjon med salting
felgene har holdt seg bra, men det er flasset av litt her og der. Disse felgene er ikke akkurat for norske forhold... Det er heller ikke solgt særlig mande av de i Norge. Jeg vasker bilen 1 gang i uka, i tilegg har det vært lite snø i år. Jeg bør midt i sentrum og her saltes det ikke mye.
Garasjen min
Posted 14 April 2007 - 20:35
Posted 14 April 2007 - 20:39
Det er Wagen som har levert bilene med disse felgene, mine er ikke ille, men hvis man går helt innpå mkan man se det enkelte steder
Garasjen min
Posted 14 April 2007 - 23:19
Posted 14 April 2007 - 23:41
Posted 15 April 2007 - 21:04
Vet ikke om du har prøvd deg på dropinn alt, det gjorde jeg hos BT i Asker og Bærum, det gikk ikke. Måtte bestille time og det var laaaaaaang vente tid. Hadde hørt at de var veldig greie på Kongsberg, siden jeg skulle i nærheten stakk jeg innom. De var litt opptatte i kontrollhallen da jeg kom, ble bedt om å komme igjen om et par timer. En halvtime etter nytt oppmøte var "lyktebøylen" skrevet inn i vognkortet. Hadde med tüv-papirer på tysk, samt en monteringsavnvisning som fulge med fangeren der var det bilder av fangeren.
Posted 15 April 2007 - 22:52
Godt spørsmål! Trur det er att det danner ei beskyttende fetthinne. Hadde noen chromespoke felger for en del år siden når eg fikk de så var de fulle med rustflekker som eg pusset vekk med stålull, vasket de 1-2 ganger i uka med parafin rustet kom aldri tilbake. Har også ein svigerfar som vasker med parafin han hadde ein opel tidligere som han alltid hadde vasket med parafin, når han solgte bilen så var den 17 år og det var ikkje ein rustflekk på karosseriet. Foretrekker selv å bruke fritidsparafin eller lampeolje for det lukter ikkje så.
Posted 17 April 2007 - 08:42

BUDFOX.
Takk og takk. Stilte meg i kø 06:00 på Riskløkka i dag og fikk bøylen skrevet inn........ Alt gikk greit for seg, heldigvis........ De krevde dok m/stempel og VK 1 og 2
Garasjen min
Posted 17 April 2007 - 20:59
Har nemmelig akkurat fått satt på bøyle og litt usikker på hvilke ekstralys jeg skal gå for...
Må ekstralys også skrives inn i vognkort???
Dyr hobby dette her ass ...
Kommentarer kan taes her: http://www.offroad.n...53l-t76402.html
Posted 17 April 2007 - 21:00