Gå til innhold



Foto

Durango 5.7 Hemi Limited m/Gass


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
10 replies to this topic

#1 sammyboy

sammyboy

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 83 Innlegg:

Posted 12 April 2007 - 14:54

Hei!

Sitter på nippet til å bytte min Pajero i en Durango (04) med Hemi og gass.

Hadde vert kjempetaknemlig om noen gidder å skrive litt om både pluss og minus med Dogde Durangoen.

Har prøvd å finne ut en del selv men det er jo ikke en alt for populær bil her i Norge så info er begrenset.

Stemmer det at det bare er 2 år og 60 000km garanti på disse ? i så tilfelle hvorfor så dårlig? Mitsu har 5 år og 100 000km.

Hadde en gang en amerikansk bil (jeep cherokee) og det var et sorgens kapittel kvalitetsmessig, sto mer eller mindre på verksted hele tiden.. er derfor litt skeptisk til US biler..

Bør jeg sitte med Mitsuen og la dogden seile sin egen sjø???

Edited by sammyboy, 12 April 2007 - 14:58.


#2 børge k

børge k

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 10 Innlegg:

Posted 13 April 2007 - 22:03

Heisan.

Føler jeg må kommentere.Japanske biler er nok verdens mest driftssikre,men
Durango`n har nå jort unna 70000 feilfrie KM.Min 90Mod jeep XJ er utrolig snill
til å være så gammel.Så er det følsene da.Jeg blir blid og glad av å kjøre "sånne"
biler.Er til og med litt opprømt og blid når jeg må ta fram verktøykassa.
Vet vel ikke om dette er forvirrende eller til hjelp.
Løp å kjøp.

#3 skrotnissen

skrotnissen

    møllspist kakelakk

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3203 Innlegg:

Posted 13 April 2007 - 22:12

QUOTE(sammyboy @ 12 Apr 2007, 14:54) <{POST_SNAPBACK}>
Hei!

Sitter på nippet til å bytte min Pajero i en Durango (04) med Hemi og gass.

Hadde vert kjempetaknemlig om noen gidder å skrive litt om både pluss og minus med Dogde Durangoen.

Har prøvd å finne ut en del selv men det er jo ikke en alt for populær bil her i Norge så info er begrenset.

Stemmer det at det bare er 2 år og 60 000km garanti på disse ? i så tilfelle hvorfor så dårlig? Mitsu har 5 år og 100 000km.

Hadde en gang en amerikansk bil (jeep cherokee) og det var et sorgens kapittel kvalitetsmessig, sto mer eller mindre på verksted hele tiden.. er derfor litt skeptisk til US biler..

Bør jeg sitte med Mitsuen og la dogden seile sin egen sjø???




hei har samme tanken sjøl-- er lei av gamle japser... har en mitsjubishi reparero. og en dodge ram. so tanken/drømmen å bytte ut repareroen me en durango sår øverst etter huset er ferdig..

Edited by skrotnissen, 13 April 2007 - 22:15.

tlf 97670022
valmstad@yahoo.no

#4 Buhund

Buhund

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1600 Innlegg:

Posted 14 April 2007 - 08:20

Jeg bytta ut L200en med en Jeep Cherokee 4,0l og har aldri angra et sekund. Amerikanske biler har sjel og du blir glad i dem. Eneste "feilen" med Durangoen er vel at den ikke har stiv foraksel:-))
Stopper bare for tog og elefanter !

#5 sammyboy

sammyboy

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 83 Innlegg:

Posted 19 April 2007 - 23:39

Er tilbake fra testtur... for en gedigen skuffelse Durangoen var å kjøre.

Motoren var "gøy" men den har ingenting i durangoen å gjøre ... Utrolig at en V8 på 5.7L med 340hk går så stille.. hadde panseret oppe da den gikk på tomgang.... hørte bare en svak summing.... kult. Kunne faktisk tenkt meg mer lyd.....

Prøvde kick down i påkjøringsfeltet på motorveien og bilen reagert med å vri seg, sette deg god på ræv (gikk nesten på bakhjulet :-) ) og eg ble spyttet inn i riktig fil.... gøy nok det men ganske "ubehaglig når Durangoen er så Jæ*** løs i oppsettet at den hoppet både hit og dit. Tror ikke engang den hadde håndtert 3.2'en som står i Mitsuen min på en skikkelig måte. Bilen som etter ryktet skal være mer "europeisk" i kjørekomforten enn andre US biler var kanonblaut... I slakke kurver knekker bare fronten ned som du få følelsen av at dette går beint åt skogen. Pajeroen min er som en sportsbil til sammenligning.... Om eg skulle være så syndig å slippe rattet på Pajeroen noen sekunder i 120km/t forsetter bilen rakt og støtt som en linjal... Durangoen derimot var direkte ubehaglig å i det hele tatt dra opp i 120 og slapp man rattet var en på god vei til en real skogstur. Nå sier ikke eg at eg pleier kjøre rundt i 120 uten hendene på rattet men det er ein grei måte å sjekke stabiliten i bilen på...

Faktisk føles Pajeroen min sprekere enn Durangoen.... skjedde lite der i gården før en nådde 4 000 rmp og det er ganske stressende i en så stor og tung bil å hele tiden måtte gå så høyt opp i turtall for å hente power...

Durangen burde vert MYE stivere (kankje annet hjuloppheng og annen vektfordeling) og hatt en frisk og moderne CRD motor.. da kanskje hadde det blitt bil av det....

Bør også nevnes at bilen som bare var gått 33 000 var begynnt å ruste i nedre kant på dørene... skinninteriøret var så slitt at det så ut som den var gått 150 000.... Pajeroen min er gått 100 000 og alt innvendig skinn inkl seter ser tilnærmet nytt ut.

Dommen er enstemmig... Mitsuen blir i familen en god stund enda....

Måtte bare få utløp for min skuffelse... så hvorfor ikke her....

Edited by sammyboy, 20 April 2007 - 00:03.


#6 Buhund

Buhund

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1600 Innlegg:

Posted 20 April 2007 - 10:50

Du må ikke gi opp så lett :-)
Bilen du prøvde kan jo ha kaputte støtdempere og kanskje har den gått mye lenger--------
Lyd får du ved å sette inn et åpent luftfilter og f.eks komplett eksosanlegg fra Borla.
Prøv en annen Durango!
Mvh
Odd Buhund
Stopper bare for tog og elefanter !

#7 skrotnissen

skrotnissen

    møllspist kakelakk

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3203 Innlegg:

Posted 20 April 2007 - 10:52

QUOTE(sammyboy @ 19 Apr 2007, 23:39) <{POST_SNAPBACK}>
Er tilbake fra testtur... for en gedigen skuffelse Durangoen var å kjøre.

Motoren var "gøy" men den har ingenting i durangoen å gjøre ... Utrolig at en V8 på 5.7L med 340hk går så stille.. hadde panseret oppe da den gikk på tomgang.... hørte bare en svak summing.... kult. Kunne faktisk tenkt meg mer lyd.....

Prøvde kick down i påkjøringsfeltet på motorveien og bilen reagert med å vri seg, sette deg god på ræv (gikk nesten på bakhjulet :-) ) og eg ble spyttet inn i riktig fil.... gøy nok det men ganske "ubehaglig når Durangoen er så Jæ*** løs i oppsettet at den hoppet både hit og dit. Tror ikke engang den hadde håndtert 3.2'en som står i Mitsuen min på en skikkelig måte. Bilen som etter ryktet skal være mer "europeisk" i kjørekomforten enn andre US biler var kanonblaut... I slakke kurver knekker bare fronten ned som du få følelsen av at dette går beint åt skogen. Pajeroen min er som en sportsbil til sammenligning.... Om eg skulle være så syndig å slippe rattet på Pajeroen noen sekunder i 120km/t forsetter bilen rakt og støtt som en linjal... Durangoen derimot var direkte ubehaglig å i det hele tatt dra opp i 120 og slapp man rattet var en på god vei til en real skogstur. Nå sier ikke eg at eg pleier kjøre rundt i 120 uten hendene på rattet men det er ein grei måte å sjekke stabiliten i bilen på...

Faktisk føles Pajeroen min sprekere enn Durangoen.... skjedde lite der i gården før en nådde 4 000 rmp og det er ganske stressende i en så stor og tung bil å hele tiden måtte gå så høyt opp i turtall for å hente power...

Durangen burde vert MYE stivere (kankje annet hjuloppheng og annen vektfordeling) og hatt en frisk og moderne CRD motor.. da kanskje hadde det blitt bil av det....

Bør også nevnes at bilen som bare var gått 33 000 var begynnt å ruste i nedre kant på dørene... skinninteriøret var så slitt at det så ut som den var gått 150 000.... Pajeroen min er gått 100 000 og alt innvendig skinn inkl seter ser tilnærmet nytt ut.

Dommen er enstemmig... Mitsuen blir i familen en god stund enda....

Måtte bare få utløp for min skuffelse... så hvorfor ikke her....



har ikke prøvd noen durango da men dette hjørest da utuleg ut. skulle tru du hadde vert på tur med en korianer eller noe slikt,,
ramen min har da gådt 300t ++ finst da ik en rustprikk på hele bilen. og teknisk so berer den ikke preg av å gådt noe i det hele tatt. bortsett fra dørhengsle og førersete.. har og en pajero som har gådt 340t og det er som å ver i norsjen med en 7 fots seiljolle i orkan!!! og dodgen er 10.000 ganger bere o kjøre en pajeron.. og pajeron har da sikker 1000 arbeidstimer på seg for å fortsatt vere i drift.
tlf 97670022
valmstad@yahoo.no

#8 sammyboy

sammyboy

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 83 Innlegg:

Posted 20 April 2007 - 13:23

QUOTE(skrotnissen @ 20 Apr 2007, 10:52) <{POST_SNAPBACK}>
har ikke prøvd noen durango da men dette hjørest da utuleg ut. skulle tru du hadde vert på tur med en korianer eller noe slikt,,
ramen min har da gådt 300t ++ finst da ik en rustprikk på hele bilen. og teknisk so berer den ikke preg av å gådt noe i det hele tatt. bortsett fra dørhengsle og førersete.. har og en pajero som har gådt 340t og det er som å ver i norsjen med en 7 fots seiljolle i orkan!!! og dodgen er 10.000 ganger bere o kjøre en pajeron.. og pajeron har da sikker 1000 arbeidstimer på seg for å fortsatt vere i drift.




Kan godt være smak og behag dette.. eg bare likte ikke det jeg prøvde... Ramen din har jo en svær diesel..
Tror mye av problemet med Durangoen var at bil og motor overhodet ikke passer sammen.

Standen på Durangoen kan jo bare være resultat av tidligere eiers vandalisme.. er ikke vankelig å herpe en bil samme hvilken om man ikke tar hensyn...

Kjørekomfort på din gen1? paj og min gen3 kan vel ikke sammenlignes.... tongue.gif

På veien over fjellet lå jeg å plukket biler i bra tempo hele tiden uansett føre og helt uanstrengt med pajeroen... Samme sittestilling i 12 timer (frem og tilbake) uten å kjenne det minste ubehag.... Med Durangoen er eg usikker på om jeg hadde kommet frem i det hele tatt..

Edited by sammyboy, 20 April 2007 - 13:28.


#9 Buhund

Buhund

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1600 Innlegg:

Posted 20 April 2007 - 13:40

Løsningen er jo enkel: Mitsu for deg, amerikaner for oss :-)
Stopper bare for tog og elefanter !

#10 ragnar_garli

ragnar_garli

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 104 Innlegg:

Posted 23 April 2007 - 23:27

Durangoen er veldig følsom på om demperne er slitt eller ikke, og de sykkelpumpene de ha satt under der er jo i golfstørrelse, så de blir fort slitt.

Den orginale dekktrykktabellen burde vært skrevet på mykt papir...

Hvis den går til siden når du slipper rattet er det noe feil med forstillinga på den bilen. Min går rett som en snor.

Uansett er biler som klær. De skal passe til den som bruker dem.

-------------------------
--------------------------------------
Ragnar Garli

Plass mellom tre'a. Her e det veg.

#11 Morten Gab

Morten Gab

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 7 Innlegg:

Posted 28 July 2008 - 12:13

QUOTE(sammyboy @ 12 Apr 2007, 15:54) <{POST_SNAPBACK}>
Hei!

Sitter på nippet til å bytte min Pajero i en Durango (04) med Hemi og gass.

Hadde vert kjempetaknemlig om noen gidder å skrive litt om både pluss og minus med Dogde Durangoen.

Har prøvd å finne ut en del selv men det er jo ikke en alt for populær bil her i Norge så info er begrenset.

Stemmer det at det bare er 2 år og 60 000km garanti på disse ? i så tilfelle hvorfor så dårlig? Mitsu har 5 år og 100 000km.

Hadde en gang en amerikansk bil (jeep cherokee) og det var et sorgens kapittel kvalitetsmessig, sto mer eller mindre på verksted hele tiden.. er derfor litt skeptisk til US biler..

Bør jeg sitte med Mitsuen og la dogden seile sin egen sjø???


Jeg har en Durango 5,7 hemi 04 mod som går på gass og er kjempe fornøyd med den. Amerikanske biler nå til dags er ikke som før. Du for mer glede ut av de nå

Edited by Morten Gab, 29 July 2008 - 10:21.