Gå til innhold



Foto
- - - - -

LCO garasjen


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
123 replies to this topic

#61 Amund

Amund

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 8481 Innlegg:

Posted 28 March 2004 - 23:00

Hvorfor bruker du ikke den bilen hvis du har hele?

P.S. godt gjort å ribbe hele bilen så fort!

#62 Frode

Frode

    Jeep-bygger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3881 Innlegg:

Posted 29 March 2004 - 23:00

Du har virkelig gjort en kjempejobb i helgen. Kjøpte du hele bilen?
Bilen ser jo ikke helt vrak ut, gulvet er helt??
Din hund? Hvilken rase er det?



#63 Frode

Frode

    Jeep-bygger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3881 Innlegg:

Posted 29 March 2004 - 23:00

Nå har du mye bra deler til å bygge en hel bil...

Siden du har komplett drivverk burde det gå greit å sette diesel i en annen bil. Flytte over det som ikke passer fra bensin.

Hva vil ubetalt vrakpant si??



#64 Frode

Frode

    Jeep-bygger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3881 Innlegg:

Posted 29 March 2004 - 23:00

Hehe, ja nå forstår jeg.
Det er forskjell på utbetalt og ubetalt???
blush.gifblush.gifblush.gif

Du har et chassis/bil på hånd som du skulle kjøpe i påska?



#65 Amund

Amund

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 8481 Innlegg:

Posted 01 April 2004 - 23:00

Kan du kjøre da? Legg ut noe film av deg i aksjon på den da, det er så sinnssykt tøft å se folk som kan kjøre trialsykkel!

#66 d21

d21

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 513 Innlegg:

Posted 01 April 2004 - 23:00

Er det du som er Supermann på bildet?
Må værra vondt å få en slik sykkel på magen etter en rygglanding...

#67 ShuDuck

ShuDuck

    x-mod og pirat...

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4142 Innlegg:

Posted 03 April 2004 - 23:00

Skal si du strålte av lykke biggrin.gif



#68 Frode

Frode

    Jeep-bygger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3881 Innlegg:

Posted 03 April 2004 - 23:00

Hvor er bildene av nye-bilen???tongue.gif:P:P



#69 Frode

Frode

    Jeep-bygger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3881 Innlegg:

Posted 03 April 2004 - 23:00

Grattulere!smile.gifsmile.gif

Luxus modell med bakrute-visker???



#70 Frode

Frode

    Jeep-bygger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3881 Innlegg:

Posted 05 April 2004 - 23:00

Du står på, ser jeg...
Hva er det som er galt med toppen??



#71 Amund

Amund

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 8481 Innlegg:

Posted 05 April 2004 - 23:00

Så bra, da er det ikke bare prat med deg likevel! Er det ikke moro å endelig ha bil? biggrin.gif Så ut som det var rimelig bra fleks på niva'n... har du tatt av stabstaget? Du satser på å følge planen til Cloggy?

#72 Per F

Per F

    Team x-files

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4284 Innlegg:

Posted 05 April 2004 - 23:00

Kommer du til Svindal på søndag?

Per
91791531 / 64988722
Per@offroad.no / Ptf@c2i.net
Delespørsmål:23032000
Mfa@offroad.no

Team X-Files (Du tror det ikke før du ser det!)

#73 Frode

Frode

    Jeep-bygger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3881 Innlegg:

Posted 05 April 2004 - 23:00

De har et godt rykte i terrenget, og det er fortjent...
Fult på høyde med Suzuki, og det er vel den det er naturlig å sammenligne seg med? Du burde teste om ventilene tetter skikkelig før du skrur på toppen.



#74 Amund

Amund

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 8481 Innlegg:

Posted 08 April 2004 - 23:00

Du kan skru av linken mellom stabstaget og hjulopphenget på ene siden når du skal av veien, hvis opplegget er noe lignende av på min bil, og la den andre henge på.

#75 Mad Max

Mad Max

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3468 Innlegg:

Posted 08 April 2004 - 23:00

Kopi av melding:


..... Og enda er det en stygg lyd fra motoren....



Stramminga til registeret ditt...

Tron Rui 91846960
user posted image
NO GUTZ NO GLORY !!!
http://www.offroad.n...page=1&ARCHIVE=

#76 Hans Holmboe

Hans Holmboe

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 360 Innlegg:

Posted 08 April 2004 - 23:00

Så lenge man kan kjenne igjenn at det er en niva kan du vel delta i classic også. Men hele reglementet står jo på http://www.bilsport....kn_biltrial.htm så det er bare å finne en klasse som passer. Men jeg er enig i at proto kan være vanskelig å delta i.

Hans

#77 Amund

Amund

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 8481 Innlegg:

Posted 08 April 2004 - 23:00

Modifisert er ikke så strengt som dere kanskje tror, det går mest på at man ikke kan endre akselavstanden, og ikke forstørre hjulbuene oppover. Er vel også noen krav til motorbytte også, men du som har en tilnærmet original bil vil kanskje passe bedre i modifisert?`Du trenger uansett et godkjent bur, men det kan du sikkert få noen til å lage for deg.

#78 ZukiJack

ZukiJack

    Huffroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3756 Innlegg:

Posted 08 April 2004 - 23:00

Det er godt å se at du også har fått noe annet å henge fingrene i inne offroad....enn bare PC'n....

Vi får håpe at motorlydene dine kommer av bagateller og at du snart er ute og spretter rundt i felten...

Om du ikke er for kravstor, så behøver ikke dekk og slike ting være så dyrt...
Det er nok av folk i miljøet som er mer enn nok jålete:o:lol:, og skal ha større og bedre hjul stadig...og da blir de gamle til salgs...ofte til en grei pris...
Tommelen opp for Niva'n nå...

Jeg tror det er helt utelukket å kjøre på Trandum....har jeg hørt nyss om..
Vet ikke om det gamle kjørefeltet har blitt "oppspist" av den nye flyplassen og derfor borte, eller om området bare er avstengt av forsvaret fordi de vil ha det for seg selv..

Jeg skal finne ut mer om det...



"Jai sover ikke, Jai skruuuur!"
->>MIN GARASJE!!!<<-

#79 ingos

ingos

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5073 Innlegg:

Posted 08 April 2004 - 23:00

TLCO: Registerkjedet er enkelt å stramme(13mm) og hvis det er løst blir det en del ulyder fra motoren(kjeder kaster). Min røyk så der var det god læte fra . Dekk 30x9.5-15MT 4 stk. til 3000kr fra Evje Dekkomsetning er bilig, snakk med Vidar(red.) først, så får du også det til denne prisen.

Lykke til med nybilen.

IngarB)

#80 ZukiJack

ZukiJack

    Huffroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3756 Innlegg:

Posted 10 April 2004 - 23:00

Jeg regner med at mange av de som reiser mye rundt på treff med sine uregistrerte kjøretøy har skaffet seg sin egen henger/transportbil...
Med litt rask hoderegning, så tror jeg at kjøp av en brukt transporthenger, eller en eldre liten lastebil raskt betaler seg inn i forhold til å leie henger flere ganger i løpet av et år...

Organiser kjøring på lukket bane krever ikke skilter på kjøretøy, men jeg har hørt at enkelte som arangerer "kose-treff" eller eller uofesielle sammenkomster gjerne krever skilter på deltagende biler for å sikre at de som er med har ansvarsforsikring på sine kjøretøy i tilfelle noe skulle skje og det oppstår skade på annenmanns eiendom...

Om bilen er så god teknisk stand at du selv tør å ta ansvaret med å kjøre etter veien med prøveskilter, så er det i utgangspunktet opp til deg selv...
Reglene for bruk av prøveskilter er strenge...
Kopi av melding:

Prøveskilter kan du få leie på dagsbasis når et kjøretøy skal flyttes, prøves, demonstreres eller kjøres i forbindelse med registrering. Du kan ikke bruke prøveskilter til å frakte personer eller gjenstander uten spesiell tillatelse. Ved tildeling av prøveskilter må du oppgi formål med flyttingen av kjøretøyet og den eksakte strekningen du skal kjøre. I tillegg må du vise vognkort, evt. chassisnummeret på bilen. Deretter blir det vurdert om man får prøveskilter for en eller flere dager. Per dag koster dette deg 150,- kroner inkludert ansvarsforsikring.

Viktig kjøreseddel
Ved tildeling av prøveskilter får man en kjøreseddel som må kunne fremvises sammen med evt. vognkort og førerkort dersom man blir stoppet av politiet.

Misbruk fører til inndragning av prøveskiltene på stedet, og bilen regnes for å være uten skilter. Man vil også motta en bot, normalt cirka 1.500,- kroner. Dette beløpet gjelder ved de vanligste overskridelsene som er bruk av skilter som er utgått på dato, eller kjøring utenfor avtalt område.

Det er viktig å merke seg at den medfølgende forsikringen ikke gjelder ved misbruk. Skjer det en ulykke, for eksempel utenfor avtalt område, står du dermed uten forsikring. Du blir da personlig ansvarlig for enhver skade.

Det er heller ikke så lett å leie prøveskilter til stadighet for å unngå å betale omregistrering og årsavgift. Biltilsynet legger inn en sperre når en person forsøker seg, og som oftest vil et utleieforbud gjelder for tre måneder.



Men du....bor du i Oslo eller i umiddelbar nærhet?
Hvor gammel er du?


"Jai sover ikke, Jai skruuuur!"
->>MIN GARASJE!!!<<-