Gå til innhold



Foto

G-400 cdi prisene på vei nedover?


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
21 replies to this topic

#21 G-wagen400

G-wagen400

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 1 Innlegg:

Posted 09 May 2008 - 01:10

QUOTE(oborgen @ 24 Apr 2007, 12:38) <{POST_SNAPBACK}>
Prisene på 400 CDI er tydelig på vei nedover, her er en til under 300.000,-. Det står ikke om denne må ha fartssperre, lette lastebiler som er registret før en eller anne dato på høsten 2001 slipper farstsperre (husker ikke nøyaktig dato, mener det var 1/10-01). Ikke særlig kult å ha en slik bil med farstsperre punk.gif . Selv om bilene blir billigere, har de forsatt ganske høye vedlikeholds kostnader. Det har jo vært en del tull med elektronikken på disse bilene.

http://www.finn.no/f...innkode=9919680


400 CDI en bråkemaker eller ufortjent rykte?

He he, det er mange her inne som har sterke meninger om G 400 CDI, eller 400 CDI motoren og det er ikke rart, en bil i denne prisklassen skal levere varene! Men det er nok noen flere antydninger og ”snakk” her inne som ikke helt stemmer med realitetene. Jeg har 400 CDI selv en 2001 modell - Denne er original BOS. Jeg har oppdatert elektronikken, egentlig en software oppdatering og skiftet en Eger ventil samt et spjeld i ene turboen. Ellers har bilen fungert fantastisk! Aldri fusket, alltid startet og for de som har prøvd….noe helt annet en de tidligere G-wagen i komfort. Ikke et galt ord om gode gamle G’er for de er rå, men den er en kraftig oppgradering i standard innvendig. Utenpå er de jo like alle sammen – en klassiker!

Jeg vet ikke om de som trimmer en G-wagen diesel bil med 580 Nm på 2 500 tonn med innslag på turboen på 1400 omdr og 3500 på neste tenker at dette er drøyt for en slik bil? De fleste forstår vel at man kan regne med at den ene eller i verste fall begge turboene går om man grise kjører med bilen. Det er jo vanskelig å la være når man har så mye krefter å ta av Har snakket med BOS og Fjeldstad, de har skiftet noen turboer, men ikke mange og de fleste kom fra biler som var chip trimmet. Så det er nok ikke så smart!

En lei feil for deg som kjøper er at noen rett og slett hekter av koblingen til Eger ventilene istedenfor å skifte de når de skal skiftes! Det koster ca 10 000 kr og går ved hver 100 000 slik jeg har forstått. Om du kommer over en slik bil vil du kunne oppleve at du får mange feilmeldinger som ikke slutter. I tillegg genereres det mange nye feil som ikke eksisterer!

Har opplevd at det kommer noen feil meldinger ved oppstart som følge av for lite strøm ved start av bilen. Mye elektronikk som går hele døgnet i bilen, sirkulasjonsvifter, Webasto osv, men dette kan skrues av slik at du beholder mer strøm på vinter. Mange fancy innstillinger og det lønner seg å lese håndboken! Har du en gåen glødeplugg på vinter kan dette gi en del meldinger. Alle som har 400 vet at det er stort sett handler om en omstart så går det fint. Ta feilene etter hvert og følg manualen! Jeg har kun hatt gode opplevelser med bilen selv om service kan være hard å svelge! 10-20 000 kr alt etter størrelse og vedlikehold.

Lykke til med potensielt kjøp - det er glede i hver krone!

Edited by G-wagen400, 09 May 2008 - 01:55.


#22 Gurba

Gurba

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3428 Innlegg:

Posted 09 May 2008 - 14:48

Trodde det var mye feil på de gamle GM'ene vi har, men det der ut til at stjernebiler har litt de og. smile.gif