Gå til innhold



Foto

Nedregistrering av F-250 1999-


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
32 replies to this topic

#21 Nitteberg

Nitteberg

    Rocker!

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1516 Innlegg:

Posted 26 November 2007 - 10:27

Da har jeg og fått papirer i posten, har drøyd det en stund i frykt av nye høyere avgifter på diesel, som kanskje lett lastebil ville slippe. Men ikke hørt noe om det og bakdelene står i kø her(eu-kontroll, maks 80, kjettinger, vektkontroll og hengervekt)

Noen som har noen argument mot å regge ned? Bortsett fra tapt lastekapasitet på planet og de stygge grønne skiltene.

Noen fler som har sluppet unna gitteret på planet? Mye jobb å få på sad.gif

#22 Kenny_g

Kenny_g

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 881 Innlegg:

Posted 26 November 2007 - 16:33

Kun tre seter er et minus..!

#23 toma

toma

    toma

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1017 Innlegg:

Posted 26 November 2007 - 19:45

eg hadde ikkje gitter på plana når eg rega ned,,, men har fårr sykt mye spørsmål om hvordan eg hadde fått det til.
Tom Arild Slåtto


#24 Nitteberg

Nitteberg

    Rocker!

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1516 Innlegg:

Posted 27 November 2007 - 20:17

Kanskje best å montere gitteret da, har sjelden flaks.

Jeg har tre seter godkjent nå, så det blir ingen forskjell.

Edited by Nitteberg, 27 November 2007 - 20:18.


#25 kaiat

kaiat

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 50 Innlegg:

Posted 28 November 2007 - 19:41

Gitteret må vel være der som lastsikring. Tror ikke du slipper unna det. Har en bror som nylig var i markedet for ny pick up. Da så han bl.a. på ny Hi Lux. Denne hadde ikke gitter, i følge forhandler var det på grunn av at bakruta var av herdet glass. Nå ville broderen ha gitteret da, når han kjører lange gjenstander, er det fint å legge de på det i stedet for rett ned på taket.

Forresten, hvordan blir vektene etter nedreg.? Totalvekt, nyttelast?

Edited by kaiat, 28 November 2007 - 19:46.


#26 Nitteberg

Nitteberg

    Rocker!

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1516 Innlegg:

Posted 30 November 2007 - 21:07

QUOTE(kaiat @ 28 Nov 2007, 19:41) <{POST_SNAPBACK}>
Gitteret må vel være der som lastsikring. Tror ikke du slipper unna det. Har en bror som nylig var i markedet for ny pick up. Da så han bl.a. på ny Hi Lux. Denne hadde ikke gitter, i følge forhandler var det på grunn av at bakruta var av herdet glass. Nå ville broderen ha gitteret da, når han kjører lange gjenstander, er det fint å legge de på det i stedet for rett ned på taket.

Forresten, hvordan blir vektene etter nedreg.? Totalvekt, nyttelast?


Totalvekt blir 3490kg, nyttelast vet jeg ikke enda, men blir vel ett enkelt regnestykke med vognkort foran seg.

#27 Kenny_g

Kenny_g

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 881 Innlegg:

Posted 30 November 2007 - 21:56

Blir vel +- 250kg i nyttelast det.

#28 YRO

YRO

    YRO

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 601 Innlegg:

Posted 09 March 2008 - 14:56

Hva om en omregger til personbil da , blir vel noe avgift da sikkert ?

#29 Nitteberg

Nitteberg

    Rocker!

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1516 Innlegg:

Posted 14 March 2008 - 08:24

QUOTE(Kenny_g @ 30 Nov 2007, 21:56) <{POST_SNAPBACK}>
Blir vel +- 250kg i nyttelast det.


Jeg fikk 380kg nyttelast, fikk beskjed om å kjøre på vekta, og den var lettere en det som sto i vognkortet og fikk mer nyttelast smile.gif . Hadde 45kg hund, bur, hjelpefjærer som var demontert, nesten full tank og meg selv i bilen under veiing biggrin.gif

#30 YRO

YRO

    YRO

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 601 Innlegg:

Posted 14 March 2008 - 17:48

Tilhengervekt / vogntogvekt da ?

#31 Nitteberg

Nitteberg

    Rocker!

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1516 Innlegg:

Posted 16 March 2008 - 22:29

QUOTE(YRO @ 14 Mar 2008, 17:48) <{POST_SNAPBACK}>
Tilhengervekt / vogntogvekt da ?


Tilhengervekt med brems er 6030kg

#32 Einar A

Einar A

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 3 Innlegg:

Posted 26 May 2008 - 22:29

QUOTE(Nitteberg @ 16 Mar 2008, 23:29) <{POST_SNAPBACK}>
Tilhengervekt med brems er 6030kg



så om en klasser ned til 3490 kan en dra henger med brems opp til 7500 ? Allså henger på 4010.

Eller må henger være under 3,5 tonn.

Min henger er med nyttelast no 4,2 tonn så det går hvertfall ikke om eg klasser ned bilen. Men det er vel bare og ta av nyttelast på hengern på papiret.
Takker for svar


Lurer på og regge min ned til person bil.

#33 Broncoholic

Broncoholic

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 100 Innlegg:

Posted 27 May 2008 - 20:41

QUOTE(RRC @ 5 Jul 2007, 11:16) <{POST_SNAPBACK}>
Har omsider fått sjekket bilen min. Jeg har ikke den typen hjelpefjær som du beskriver. Det er 4 vanlige bladfjærer. Under dem ligger en kort kraftig fjær som er ca dobbelt så tykk og halvparten så lang som den lengste vanlige fjæra. Er dette hjelpefjæra ?


Det er dette som er hjelpefjaera paa din ja, du trenger ikke noen nye deler for aa fjerne denne saa sant du har nok gjenger paa U-boltene, noe du skulle ha.

Hmm.. glemte aa se paa datoen her ja, kansje litt sent aa svare... :-)