Siden jeg for tiden er i Irak, var det dama som var og så på en Niva i går. Den så veldig fin ut, fortalte hun (dvs hel og pen ut) men det var noe problemer med clutchen etter at de hadde testet sperrene. Samt at det var mye dødgang på rattet, over 5 cm og slark i forhjulene. Dette er en relativt ny Niva, gått under 100 000, så jeg lurer på om dette er vanlig for Niva'er....
Det vi ønsker å gjøre nå, er å få testet bilen på NAF, tilstandsrapport, hvor vi samtidig utfører en EU kontroll. Bilen har ikke vært kontrollert.
Skal bruke bilen til et alternativ til Jeep'en som jeg ikke liker å bruke på vinteren da jeg ikke har garasje på Rena. Som de fleste sikkert vet, blir det grise kaldt og mye snø der. Hadde en Suzuki til vinterbil i fjor, må prøve noe nytt denne gangen. Dessuten skal de som eier SJ'er ofte ha vel mye for dem. Fordelen er jo at de er populære så de er lette og bli kvitt, det samme kan vel ikke helt sies om Niva'en. Dog, om bilen jeg vurderer å kjøpe, er i relativt god form, vil jeg jo kunne ha bil i mange år framover.
Men, tilbake til det jeg lurer på:
- Er de feilene jeg nevnte tidligere i meldingen vanlige
- Hvor får man tak i deler nytt?
- Er det noen spesielle "klubber" hvor det er lett å få tak i brukte deler og hint når man trenger hjelp, eller er dette kanskje det beste stedet
- Bruker 1,7i mye suppe
- Hva er største dimmen på dekke man greit kan sette på uten videre jobb
- Er det vanskelig å heve bilen
Dette får holde for denne gang, håper på flest mulige svar
Kos dere, og godt nytt år i Kongeriket
Mvh C3
http://www.geocities.../cggh/jeep.html

Info om Niva
Started by
C3
, Dec 30 2003 00:00
21 replies to this topic
#21
Posted 31 December 2003 - 00:00
#22
Posted 30 December 2003 - 00:00
Ja hva kan man si. God bil.
Dette er vel en bil for spesielt int. Har selv kun hatt en bil med 4x4 så jeg kan ikke sammenligne den med noen andre, offroadmessig altså.
Det som er negativt er at det ikke er servo(kan ettermonteres), bråker mye og liten og svak motor med dårlig topp.
Men man betaler jo ikke akkurat mye heller for en niva så man kan ikke forvente seg mer
Er det noe spesifikt du vil vite
Erling
'92 Lada Niva
'03 Ski-Doo Mxz 800 REV x
Dette er vel en bil for spesielt int. Har selv kun hatt en bil med 4x4 så jeg kan ikke sammenligne den med noen andre, offroadmessig altså.
Det som er negativt er at det ikke er servo(kan ettermonteres), bråker mye og liten og svak motor med dårlig topp.
Men man betaler jo ikke akkurat mye heller for en niva så man kan ikke forvente seg mer
Er det noe spesifikt du vil vite
Erling
'92 Lada Niva
'03 Ski-Doo Mxz 800 REV x