1995 Chevrolet 4,3V6 Vortec motor problem:
#1
Posted 29 May 2007 - 01:12
Brukte bilen og den startet og gikk fint, akkurat slik den skal gjøre. Eg kjørte heim og jekka den opp å plukka av begge hjulene og skiftet bremsebandene bak. Stod ute å gjorde jobben, så lot den stå opp jekket ei natt, då det begynte å regne da eg akkurat hadde fått løst hjulene. Startet den opp engang mens den stod opp jekket. Dagen etter gikk eg ned og skiftet banda og jekka den ned på lande jorden. Fyrte opp skuta og tok meg en tur ut på veien. Det første eg gjorde var å ta en brå nedbremsing. Etter det kjørte eg videre. Når eg kom nedpå hovedveien og skulle gi gass forover, følte eg det som bilen ville kubbe. Den ville ikkje akselrere seg opp i fart, slik at bilen girte frå 1-2 giret. Den startet heller og smelle og ville bare kubbe. Feil tenning. Eg kopla opp en bensintrykk måler på nippelen som går frå bensintanken og inn i innsuget og trykket er stabilt når det begynner å smelle, så den får bensin. Bilen går heilt fint på tomgang, og når den står i park får eg rusa bilen heilt fint, som regel. Ofte går det, og av og til ikkje. Av og til kubber den bare. Men merker problemet mest når eg kjører. I startet merket eg det mest i oppover bakker, at den ikkje ville gire og heller ikkje akselrere. No merka eg det på flate veien og. Så virker som om at problemet er blitt verre. Kan høres ut som om smellene når den feiltenner er i innsuget og det tyder vell på fortenning.
Skiftet fordeler lokk og rotor, for stiften såg litt dårlig ut. Men det løste ikkje problemet. Koplet fra luftmengdemåleren, men da ville ikkje bilen starte. Koplet fra batteriet i ca 5 min og satt det på igjen for å restarte computeren, men det hjalp heller ikkje. Og når bilen går heilt fint på tomgang, så er vell pluggane og fine, ellers ville den jo gått ujevnt på tomgang og.. I dashen viser d ingen feil kode på motoren, men den funksjonen kan vell vere defekt. Pæren lyser når bare tenningen står på, så det fungerer.
Kan det vere: Tenningsmodul? lambdasonde? sensorer på ditt og datt?
Er det noken som kan ha tips på kva problemet mitt kan vere?, så setter eg meget stor pris på den hjelpen.
#2
Posted 29 May 2007 - 15:37
#3
Posted 29 May 2007 - 20:46
#4
Posted 29 May 2007 - 20:57
#5
Posted 29 May 2007 - 22:42
Too much rice makes me sick!
#6
Posted 30 May 2007 - 01:23
Har i dag skiftet alle plugger bortsett fra 1stk, da den satt så trangt til. Skal få laga noke som eg ska få den ut med i morgen.
Har forsket litt i dag, og etter å ha skiftet de restrerende 5 pluggene, så er problemet fortsatt like ille. Nå er symptomene slik at det er ikkje alltid like lett å få start på bilen, men når eg først får start på den, så går den nokså pent. Så snart eg prøver å gi gass brått for å ruse den, så kutter den. Virker som om at den enten ikkje tenner på bensinen, ikkje får luft, får for masse eller for lite bensin. Den kutter. Enten kubber den, eller så antyder den at det er nummeret før den vil gjør d. Men om eg skyver gassen meget jevnt og pent innover, så øker turtallet og eg får rust den forsiktig. (Alt dette skjer på tomgang i "P"). Virker som om at problemet egentlig har forverret seg litt gradvis. For de første dagene var det mulig og kjøre bilen, men at problemet først ble ett problem i oppoverbakker, men no er det knapt nok ikkje vits å sette bilen i Drive, da den kubber så snart enn tar foten på gass pedalen.
Bensintrykket er utmerket. Gnist er det på pluggene. Men kan nesten virke som om at pluggene tenner på feil tidspunkt. Har skiftet fordeler lokk og kablene er sett på rett sted på lokket, garantert. Sjekket om det var overslag eller lignendes på pluggene no i mørket, men kunne ikkje sjå noke. No ville ikkje bilen starte, virka nesten som om bilen va "sur". Lukta på eksosen mens en kamerat kjinnet, og det luktet bensin i eksosrøret. Uforbrent eksos. Og bilen ville overhode ikkje starte. Av og til kom der en antydning til at den ville, men ikkje noke meir.
Er veldig usikker på det her. Er egentlig avhengig av bilen då det der er konebilen. No står eg uten bil, og frøkna har stukket av med min 1987 Chevy Blazer K5 (Ghostflames - gammle bilen til "K5").
Håper dere har tips. Tenningsmodulen kan det vell vere, men er det ikkje slik med den at den enten fungerer, ellers fungerer den ikkje? Har ett inntrykk av at det som oftes er slik med slike el.komponenter at enten fungerer de, ellers fungerer de ikkje.
MAP sensoren, kan det vere den? Eg har ikkje luftmengdemåler på bilen min.
Var innpå www.autozone.com og såg litt på rep.guide til denne typen motor og fann ei fin tegning av innsuget med forskjellige komponenter.
Korleis oppfører en motor seg om MAP sensoren er gåen? kan det vere slik eg beskriver det?
Eller tomgangsregulatoren? Engine coolant temperature, visst den er defekt kva skjer då? Sensor throttle position? De komponentene eg no har nevnt, er det slik at de kan vere halvveis ødelagte, eller er det enten eller, med desse?
Intake manifold tuning, skjønnte ikkje heilt korleis denne typen innsprut fungerer, men det er no ikkje det som er problemet. Problemet er som tidligere beskrevet.
På forhånd takk for all hjelp!
Digitale instrumenter på denne skuta, så ingen turteller her.
men er det slik med pluggledningene at eg kan stoppe bilen på heime om kvelden og gå uten dagen etter for å kjøre på jobb, så er det umulig og kjøre med bilen. Og det bare blir verre og verre? Utvendig så ser jo kablene fine ut, men spørs kanskje hvordan de er i stand ja. Men tror de skal vere greie.
kva er en TPS? og kva er misjonen dens?
Edited by ggdennik, 30 May 2007 - 13:02.
#7
Posted 30 May 2007 - 09:32
Har lest noe om modifisering av dette systemet på dieselversjoner. Er det mulig å gjøre det på bensin også??
BBC
Edited by bbc, 30 May 2007 - 10:01.
#8
Posted 30 May 2007 - 09:46
Såpass.. Har en kar som har jobbet på amcar verksted tidligere som skal komme å sjå på den senere i dag. Spesialist innen det her, men han seie at som oftest er det kjekt og ha en data og kople seg opp til. Men han mente han hadde ny tps, map, og tenningsmodul liggendes til den eldre type v6ern. TBI. men mente det skulle passe. Får sjå ka som skjer. Skal nevne det med egr til han.
No får eg jo ikkje start på bilen lenger... forbanna mannsjit!!
#9
Posted 31 May 2007 - 00:11
Har sett litt meir på problemet, og gnisten min er gul aktig. D vil vell sei litt dårlig gnist? ¨så første eg skal gjør i morgen er å skifte coilen og sjå om det kjem seg.
#10
Posted 02 June 2007 - 13:00
Har sett litt meir på problemet, og gnisten min er gul aktig. D vil vell sei litt dårlig gnist? ¨så første eg skal gjør i morgen er å skifte coilen og sjå om det kjem seg.
finner søren ikkje utav d.. noken fleire tips?
har bytte map sensor, tenningsmodul.. starter bilen uten tps og samme problemet er på bilen da, bortsett fra at det kom feil melding i dash når den var utkoplet og bilen ruste seg opp på ett tomgangsturtall på ca 1200omdr. Og d skal skje om tps er fra koplet. Koplet og av egr og da kom d feilmelding og bilen gikk men dårlig på tomgang... men samme problemet når enn rørte gassen...
kan coil og tenn plugg kabler gjøre til ett slikt problem`?
#11
Posted 02 June 2007 - 14:36
Nåe det gjelder pluggledninger så kan de også være årsaken men kanskje ikke så sannsynlig. Du kan jo måle mostanden i dem med et Ohm meter og se om det er store forskjeller på dem.
TPS kan være delvis ødelagt, den kan også måles med et Ohm meter og da skal det være en jevn økning i motstanden når du roterer akslingen.
Hvor mange kontakter har den?
RedWolf
#12
Posted 04 June 2007 - 09:03
Nåe det gjelder pluggledninger så kan de også være årsaken men kanskje ikke så sannsynlig. Du kan jo måle mostanden i dem med et Ohm meter og se om det er store forskjeller på dem.
TPS kan være delvis ødelagt, den kan også måles med et Ohm meter og da skal det være en jevn økning i motstanden når du roterer akslingen.
Hvor mange kontakter har den?
Tpsen har 3 kontanter. Rundt kontakt. Var ett helvete og kommi inni tpsen og ohme den, så bestiller ny så får vi sjå. Men var litt merkelig at den oppførte seg på samme måten når eg hadde koplet den av... tok av kontakten på den og da ruste den opp på 1200omdr ca og holdt seg der på tomgang. Så snart eg var borti gassen var det de samme symptomene. Merkelig. Spenningen inn til både tps og map sensor er som de skal vere, 5volt.
Pluggkablene, kan de vere bra på tomgang, og bli heilt ville når de får belastning?
Takk for hjelp, redWolf:)
Pluggkablene, kan de vere bra på tomgang, og bli heilt ville når de får belastning?
Takk for hjelp, redWolf:)
¨
Har brukt litt startgass og sprutet rundt men merker ingen økning i turtall så det virker tett. Begynte å lure på om d kunne vere sprekk i innsug eller noke, men sprutet ganske kraftig rundt og det virket normalt. Går kunn en vakumslange inni motoren trur eg, og den trur eg går til cruisekontroll. Kanskje eg bare skulle plugga d hullet og sett. Kan jo vere noke problem med cruise kontrollen som gjør d?
#13
Posted 04 June 2007 - 15:05
#14
Posted 29 January 2008 - 13:53
Problemet er d samme, men kanskje blitt verre? Den er veldig veldig tung og få start på. Ikkje alltid eg får det til heller. Men når den starter går den svært fint på tomgang. Har også merket at når eg mata me startgass, så starter den. Og da går den fint og av og til går den etter startgassen er oppbrent, men som oftes stopper den når den er oppbrent? Tenkte da på bensintilførsel. Har pratet med div. De snakker om den temp føleren til hjernen og at membranen i map sensoren kan vere gåen? El. tps.. Derfor handlet eg de delene. Har gått over heile motoren me startgass og leita etter vakum lekkasje, men har ikkje funne noken.... Når eg får start, så kubber den viss eg sette den i gir. Den går heilt fint på tomgang. Men den kubber også viss eg rusa den raskt. Da kutter den, og du hører d er nr før den stopper. Er du forsiktig og trykker gassen forsiktig inn, så greie enn å ruse den.....
Har nokon hatt ett lignende problem? Det er fruen sin bil. Ho ha lån på den, og syns det er svært kjedelig at den bare står der... Håper noen kan hjelpe:)
På forhånd takk!!
#15
Posted 29 January 2008 - 14:05
På forhånd takk!!
Skags i Brummundal har jeg brukt noen ganger før, De driver kun med AMcars
Så kompetansen er inne hos dem. Deler tar de ofte fra Summit Racing i USA
Men det virker på meg nå at Bilen nå må på verksted uansett. så kopler de på alt de har av utstyr for å finne noe feil eller feilkilder.
Svein
LA3CLA
-------------------------------------------------------------------------------------------
98mod 6,5TD Chevrolet Suburban K1500LS 4wd 8bolter. m/detroit true track diffrensial
DS4-5521 IP m/#9 motstand pluss cooler, operation dieselflow, fleetguard spin-on dieselfilter, Icom Ic-7000 HF/VHF/UHF radio, Icom ic-AH4 Antennetuner og 1,65m kort Springer antenne hvor antenne foten er modifisert til Longwire type, 5/8 ECO antenne på VHF
#16
Posted 29 January 2008 - 14:15
Cause
Under certain conditions, fuel elements may deposit on the poppet balls, seats, or pintles, which can cause the poppet balls to stick in either an open or closed position.
Correction
Follow the Strategy-Based diagnostics for your customer's specific driveability concern. If diagnosis leads to sticking poppet nozzles, this cleaning procedure should be performed prior to replacement of the CPI injector.
ENGINE HARD START OR NO START (REPLACE FUEL PUMP PULSATOR)
CAUSE:
THE FUEL DELIVERY SYSTEM MAY HAVE LOW OR NO PRESSURE DUE TO A RUPTURED FUEL PUMP PULSATOR. THE PULSATOR IS THE FLEXIBLE CONNECTOR BETWEEN THE FUEL PUMP AND THE METAL FUEL LINE IN THE TANK. THIS RUPTURE APPEARS AS A TEAR IN THE PULSATOR OPENINGS AND IS THE RESULT OF EXPOSURE TO GASOLINE CONTAINING A HIGH PERCENTAGE OF ETHANOL.
CORRECTION:
FOLLOW THE STRATEGY BASED DIAGNOSTIC STEPS FOR THE REPORTED SYMPTOMS. IF DIAGNOSIS REVEALS LOW OR NO FUEL SYSTEM PRESSURE, AND THE FUEL PUMP IS IDENTIFIED AS A POSSIBLE CAUSE, FOLLOW THE SERVICE PROCEDURE FOR, ON-VEHICLE SERVICE, FUEL PUMP, IN THE APPROPRIATE TRUCK SERVICE MANUAL. BEFORE REPLACING THE FUEL PUMP, INSPECT THE PULSATOR FOR SIGNS OF TEARS OR LEAKS. IF THE PULSATOR IS DAMAGED, REPLACE IT WITH P/N 25175836 AND RE-TEST THE FUEL SYSTEM FOR NORMAL PRESSURE. THIS PULSATOR IS MADE OF VITON WHICH IS RESISTANT TO ETHANOL CONTENT FUELS. P/N 25175836 REPLACES P/N 25094266 FOR TRUCKS. THIS CHANGE WILL APPEAR IN GMSPO PARTS CATALOGS AS THEY ARE REVISED.
PART INFORMATION:
P/N DESCRIPTION QTY 25175836 DAMPER ASM - FUEL PULSATOR 1
Dette er tatt ut fra GM Factory Repair manual
Svein
LA3CLA
-------------------------------------------------------------------------------------------
98mod 6,5TD Chevrolet Suburban K1500LS 4wd 8bolter. m/detroit true track diffrensial
DS4-5521 IP m/#9 motstand pluss cooler, operation dieselflow, fleetguard spin-on dieselfilter, Icom Ic-7000 HF/VHF/UHF radio, Icom ic-AH4 Antennetuner og 1,65m kort Springer antenne hvor antenne foten er modifisert til Longwire type, 5/8 ECO antenne på VHF
#17
Posted 29 January 2008 - 14:29
Syns å huske at for å finne ut om regulatoren lekker må en måle bensintrykket stoppe motoren å se om det synker. tror det skal være en 50-60 Psi. Hvis det renner fra returslangene så kan det være vanskeligere å finne men kanskje det lukter bensin av eksosen.
Correct me if I am wrong..............
RedWolf
#18
Posted 29 January 2008 - 23:10
Smellingen ved belastning kan godt være feil på høyspentdelen av tenningsanlegget. Men du har jo allerede eliminert det meste med lokk, rotor ,plugger og ny coil. Er en plugg kabel dårlig vil som oftest bare den sylinderen kutte ut ved belastning, selv om det finnes unntak hvor gnisten hopper feil og gir feiltenning.
Hva ligger bensintrykket ditt på? Med tenning på og med motor igang?
Har du prøvd å koble vekk luftmengde måleren? Går den finere med den utkoblet ligger nok feilen der. Kan ofte gi lignende symptomer med ok tomgang men fusking med gasspådrag.
På den tykke slangen mellom trottle bodyen og luftfilteret går den en slange innpå. Sjekk at ikke den har poppet ut det gir feil signal til Luftmengdemåleren.
Edited by v8, 29 January 2008 - 23:12.
Too much rice makes me sick!
#19
Posted 30 January 2008 - 02:01
Smellingen ved belastning kan godt være feil på høyspentdelen av tenningsanlegget. Men du har jo allerede eliminert det meste med lokk, rotor ,plugger og ny coil. Er en plugg kabel dårlig vil som oftest bare den sylinderen kutte ut ved belastning, selv om det finnes unntak hvor gnisten hopper feil og gir feiltenning.
Hva ligger bensintrykket ditt på? Med tenning på og med motor igang?
Har du prøvd å koble vekk luftmengde måleren? Går den finere med den utkoblet ligger nok feilen der. Kan ofte gi lignende symptomer med ok tomgang men fusking med gasspådrag.
På den tykke slangen mellom trottle bodyen og luftfilteret går den en slange innpå. Sjekk at ikke den har poppet ut det gir feil signal til Luftmengdemåleren.
Går det å måle desse verdiene med OBD 1 kontakt? Denne bilen er en 95 modell. Siste året med OBD 1. 96 har OBD 2 plugg...
Finnes ingen som er såpass kompetente til at eg gidde å levere den inn. Når eg ringer på ett verksted her i nærheten og forteller at d er en astro så er de såpass ærlige og sier at d e noe dei veit minst mulig om.. nærmeste er bergen. tre fire timer unna...
Ja har eliminert d meste henhold til høyspennten ja... Og pluggkablene tviler eg svært sterkt på at d er...
Bensintrykket ligger på 50 PSI.. dvs ca 3,5bar?
Ingen slanger er løse... Throttle bodyen? hmm.. vil d si innsuget? Denne har dyse innsprut. Ikkje TBI motor, men tror det er sånn direkte innsprut og ikkje sånn form for dyse sprut i forgasser som tbi er?
Syns å huske at for å finne ut om regulatoren lekker må en måle bensintrykket stoppe motoren å se om det synker. tror det skal være en 50-60 Psi. Hvis det renner fra returslangene så kan det være vanskeligere å finne men kanskje det lukter bensin av eksosen.
Correct me if I am wrong..............
Du Red Wolf imponerer stadig! Virker som du har mye kunnskap inni hode... Stemmer at d der har vært ett problem med desse bilene.. Har spekulert meg grønn og blå og har vurdert og kople fra både retur røret og røret som kjem frå tanken inn til motoren. Få laga meg noken nippla som eg skrur innpå der desse rørene egentlig skal stå. Så hive eg innpå slanger på desse... Og har en kanne me bensin. Har også ei høgtrykkspumpe som leverer 7 bar. Regulatoren justerer vell trykket? kopler opp ett lite drivstoff system me ei kanne og denne pumpa og filter... me returslangen oppigjen i kanna... Høres d ut som en ide? Lurer da på om noen vet hvilken str d er på de utstikkerne som bensinrørene blir skrudd innpå?
Bensintrykket legger seg på ca 50PSI så lenge bilen går... når man får start på den. Men får eg start og slokker den, så går den nedpå 20 PSI el noke sånt? og blir der ei stund.. veit ikkje korlenge... Har oppkoplet trykkmåler på den nippelen som er der begge rørene kjem innpå dysegalleriet.. på utsiden av motoren... Tror jammen d må vere lekk i regulatoren... d kan d vere faktisk... For egentli skal vell trykkket holde seg på 50psi en stund etter man har slukket motoren?
Takk for gode svar... Deilig og prate me folk som har litt innsikt i mitt problem...
Cause
Under certain conditions, fuel elements may deposit on the poppet balls, seats, or pintles, which can cause the poppet balls to stick in either an open or closed position.
Correction
Follow the Strategy-Based diagnostics for your customer's specific driveability concern. If diagnosis leads to sticking poppet nozzles, this cleaning procedure should be performed prior to replacement of the CPI injector.
ENGINE HARD START OR NO START (REPLACE FUEL PUMP PULSATOR)
CAUSE:
THE FUEL DELIVERY SYSTEM MAY HAVE LOW OR NO PRESSURE DUE TO A RUPTURED FUEL PUMP PULSATOR. THE PULSATOR IS THE FLEXIBLE CONNECTOR BETWEEN THE FUEL PUMP AND THE METAL FUEL LINE IN THE TANK. THIS RUPTURE APPEARS AS A TEAR IN THE PULSATOR OPENINGS AND IS THE RESULT OF EXPOSURE TO GASOLINE CONTAINING A HIGH PERCENTAGE OF ETHANOL.
CORRECTION:
FOLLOW THE STRATEGY BASED DIAGNOSTIC STEPS FOR THE REPORTED SYMPTOMS. IF DIAGNOSIS REVEALS LOW OR NO FUEL SYSTEM PRESSURE, AND THE FUEL PUMP IS IDENTIFIED AS A POSSIBLE CAUSE, FOLLOW THE SERVICE PROCEDURE FOR, ON-VEHICLE SERVICE, FUEL PUMP, IN THE APPROPRIATE TRUCK SERVICE MANUAL. BEFORE REPLACING THE FUEL PUMP, INSPECT THE PULSATOR FOR SIGNS OF TEARS OR LEAKS. IF THE PULSATOR IS DAMAGED, REPLACE IT WITH P/N 25175836 AND RE-TEST THE FUEL SYSTEM FOR NORMAL PRESSURE. THIS PULSATOR IS MADE OF VITON WHICH IS RESISTANT TO ETHANOL CONTENT FUELS. P/N 25175836 REPLACES P/N 25094266 FOR TRUCKS. THIS CHANGE WILL APPEAR IN GMSPO PARTS CATALOGS AS THEY ARE REVISED.
PART INFORMATION:
P/N DESCRIPTION QTY 25175836 DAMPER ASM - FUEL PULSATOR 1
Dette er tatt ut fra GM Factory Repair manual
Ikkje dreven i english, men pulsatoren. er d det grovfilteret som står på pumpa i tanken? Viss den er tett så suger den seg flat, men da skulle ikkje trykket vært 50psi... men d er d... Merkelige er at når eg kjinna så e trykket 50psi... men den tenner ikkje.... Men som Redwolf sier, at om d e lekk i trykkregulatoren, kan d jo vere at den får for mykje bensin sjølom trykkreg. viser d rette trykket... eller? i så tilfelle får den da for mye bensin og drukner... ?
#20
Posted 30 January 2008 - 03:27
Finnes ingen som er såpass kompetente til at eg gidde å levere den inn. Når eg ringer på ett verksted her i nærheten og forteller at d er en astro så er de såpass ærlige og sier at d e noe dei veit minst mulig om.. nærmeste er bergen. tre fire timer unna...
Ja har eliminert d meste henhold til høyspennten ja... Og pluggkablene tviler eg svært sterkt på at d er...
Bensintrykket ligger på 50 PSI.. dvs ca 3,5bar?
Ingen slanger er løse... Throttle bodyen? hmm.. vil d si innsuget? Denne har dyse innsprut. Ikkje TBI motor, men tror det er sånn direkte innsprut og ikkje sånn form for dyse sprut i forgasser som tbi er?
Du Red Wolf imponerer stadig! Virker som du har mye kunnskap inni hode... Stemmer at d der har vært ett problem med desse bilene.. Har spekulert meg grønn og blå og har vurdert og kople fra både retur røret og røret som kjem frå tanken inn til motoren. Få laga meg noken nippla som eg skrur innpå der desse rørene egentlig skal stå. Så hive eg innpå slanger på desse... Og har en kanne me bensin. Har også ei høgtrykkspumpe som leverer 7 bar. Regulatoren justerer vell trykket? kopler opp ett lite drivstoff system me ei kanne og denne pumpa og filter... me returslangen oppigjen i kanna... Høres d ut som en ide? Lurer da på om noen vet hvilken str d er på de utstikkerne som bensinrørene blir skrudd innpå?
Bensintrykket legger seg på ca 50PSI så lenge bilen går... når man får start på den. Men får eg start og slokker den, så går den nedpå 20 PSI el noke sånt? og blir der ei stund.. veit ikkje korlenge... Har oppkoplet trykkmåler på den nippelen som er der begge rørene kjem innpå dysegalleriet.. på utsiden av motoren... Tror jammen d må vere lekk i regulatoren... d kan d vere faktisk... For egentli skal vell trykkket holde seg på 50psi en stund etter man har slukket motoren?
Takk for gode svar... Deilig og prate me folk som har litt innsikt i mitt problem...
Ikkje dreven i english, men pulsatoren. er d det grovfilteret som står på pumpa i tanken? Viss den er tett så suger den seg flat, men da skulle ikkje trykket vært 50psi... men d er d... Merkelige er at når eg kjinna så e trykket 50psi... men den tenner ikkje.... Men som Redwolf sier, at om d e lekk i trykkregulatoren, kan d jo vere at den får for mykje bensin sjølom trykkreg. viser d rette trykket... eller? i så tilfelle får den da for mye bensin og drukner... ?
Skal sjekke DVD`n for mer info. har GM sin fabrikk rep.manual
men skaugs i brummunddal har jo så de får lest av feilkoder
hvis ikke må du kople deg inn på ODB1 kontakten og telle antall blink på check engine lampa
http://www.troublecodes.net/GM/
Edited by Biringen, 30 January 2008 - 03:35.
Svein
LA3CLA
-------------------------------------------------------------------------------------------
98mod 6,5TD Chevrolet Suburban K1500LS 4wd 8bolter. m/detroit true track diffrensial
DS4-5521 IP m/#9 motstand pluss cooler, operation dieselflow, fleetguard spin-on dieselfilter, Icom Ic-7000 HF/VHF/UHF radio, Icom ic-AH4 Antennetuner og 1,65m kort Springer antenne hvor antenne foten er modifisert til Longwire type, 5/8 ECO antenne på VHF