1911's Garasje
#501
Posted 20 August 2010 - 21:26
Overhaling av bremsene forran. Etter Finnlandsturen i sommer fikk jeg varmt nav på VF. En hjulsylinder hang på. Har byttet alle forran. I tillegg ble det nye bremsebånd også. Di gamle var nesten som nye så di får ligge i garasjen i beredskap. Bak velger jeg å ikke gjøre noe med bremsene. Di fungerer godt og det er bra med bånd igjen. Så di nye delene til bakakslingen får være i garasjen ei stund til.
Suburban ble forøvring godkjent etter andre forsøk på eu... avgass og litt annet småtteri måtte utbedres.
#502
Posted 28 October 2010 - 18:02
Har fått testet vårens dekk innvestering på vinterføre nå i kveld. Di tåler ikke sammenligning med Good Year MT/R, men med seip går det greit like vel. Regner med det blir mere bruk av 4x4 på veien med Michelin xzl dekkene.
#503
Posted 02 November 2010 - 12:08
#504
Posted 11 November 2010 - 23:05
#505
Posted 12 November 2010 - 08:40
Så sa svigersen.....hvis du kan bygge en bil som går like godt til fjells og til skogs ...... og i myra med...... så skal du få henne og halve riket attpå.
Garasjen.....http://forum.h4k.no/...2951&highlight= _______Stunts.....http://www.youtube.c...ser/Moejoenorge
Photos and film: http://s570.photobuc...50/Moejoenorge/
#506
Posted 12 November 2010 - 10:34
Nei ikke enda, men den holder vel et halvår den også siden det e sånn orginal volvo møkk......
For å slippe å plages montere æ først på den sia som del lekker på (høyre) så blir æ å bytte den andre også før det går hull i og med at det bare e et tidsspørsmål før den å å ødelagt. Kan jo la den ligge i beredskap i bilen. Men di nye skal forhåpentligvis holde i mange år!
Blir det ikke trailer tur i helga så skal æ bytte på høyre sia på søndag.
#508
Posted 13 December 2010 - 20:19
#509
Posted 14 December 2010 - 19:28
98 Pajero 2,8 td, 2" ome og 32"
95 Cherokee 2,5 td 4" Trailmaster og 31"
92 Cherokee 4,0 HO 4" ome+bb og 31"
86 Cherokee 2,6 V6 prosjekt høvdingen
89 Terrano 3,0 V6, 32"
#510
Posted 14 December 2010 - 21:02
Så sa svigersen.....hvis du kan bygge en bil som går like godt til fjells og til skogs ...... og i myra med...... så skal du få henne og halve riket attpå.
Garasjen.....http://forum.h4k.no/...2951&highlight= _______Stunts.....http://www.youtube.c...ser/Moejoenorge
Photos and film: http://s570.photobuc...50/Moejoenorge/
#511
Posted 14 December 2010 - 21:25
#512
Posted 14 December 2010 - 22:44
Gratulere med nybil!
Jarl Martinussen
- 85 Suzuki SJ 413
- 06 Ford Ranger Wildtrack Double Cab "Blåmann" 31x10,5x15 BF AT
- 94 BMW F650 Funduro "Gularsj"
- 69 Opel Kadett L Coupe "Gullgutten"
- 04 Tysse 6320
"Den belligste biln, med de minste hjulan... æ e så imponert!…"
www.llh.no
www.bodo.mc.no
www.facebook.com
www.opelregisteret.no
www.saltenmotorhistorisk.info
http://www.saltenmotorsport.com/
#513
Posted 14 December 2010 - 23:25
Den blir vel holdt mere eller mindre orginal. Er 33" nye Hankook mud med seip (31" orginal dim). Går rett på uten modifikasjoner. Aussie Locker bak kan det bli med tia. Ellers e det ikke gjort noen bygge tanker... Men hvem vet... en vinsj e jo heller aldri dumt å ha liggende i bilen så da må det kansje bli firkantfester på bilen.
Gratulere med nybil!
Nei det er nok bare bensin å få... men større er en mulighet da. Er også levert med 351 cid (5,8 liter). Men 302 (5 liter) holder i masse vis den skal levere 185 hk.
#514
Posted 25 December 2010 - 16:17
Gratulere med nybil!
Nja.... Om du anser Bronco Centurion som en Bronco får du den me Power Stroke, å om du anser Bronco II som en Bronco får du den som 2.3TD fra mitsu....
Bronco Centurion finnes det i hvertfall 1 av i norge.
Vanlig Bronco e uansett skitt tøff!!!!
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!
#515
Posted 25 December 2010 - 16:48
Bronco Centurion finnes det i hvertfall 1 av i norge.
Vanlig Bronco e uansett skitt tøff!!!!
Det e bare 1 sort Aman... å det vet du, Bronco II e ikke bil. Bronco Centurion e noe Ford Ikke har laget selv! Så det finnes ikke Bronco levert fra Ford med diesel orginalt
Men en 7,3 Power Stroke hadde vært kanon! Men har nu kjørt litt med bilen. Det e vel den 4x4 kjærra æ har hat så langt som går desidert bæst! Faktum e vel at dette er den bilen jeg har eid så langt med størst motor. Hadde en 760 Turbo som leverte 180 hk.
Har forøvrig oppdatert med runde ekstralys i dag. I morgen skal jeg ta meg en titt på støtdemperne bak. Har liggende noen nesten nye fra hi-lux. Om di har rett innfestning og sånn ca rett lengde skal jeg bytte. Di som står på bilen er skikkelig slapp. Vurderer å bytte stereo også, den som står i bilen har ikke inngang i front for aux... må jo ha muligheter for å koble til Iphone som lydkilde.
Et lite bilde fra dagens lille prøvekjøring, kan funke greit... slapp ikke ut luft i dag. Krysser fingre for viskermotor nå!
#516
Posted 25 December 2010 - 21:29
Men en 7,3 Power Stroke hadde vært kanon! Men har nu kjørt litt med bilen. Det e vel den 4x4 kjærra æ har hat så langt som går desidert bæst! Faktum e vel at dette er den bilen jeg har eid så langt med størst motor. Hadde en 760 Turbo som leverte 180 hk.
Har forøvrig oppdatert med runde ekstralys i dag. I morgen skal jeg ta meg en titt på støtdemperne bak. Har liggende noen nesten nye fra hi-lux. Om di har rett innfestning og sånn ca rett lengde skal jeg bytte. Di som står på bilen er skikkelig slapp. Vurderer å bytte stereo også, den som står i bilen har ikke inngang i front for aux... må jo ha muligheter for å koble til Iphone som lydkilde.
Et lite bilde fra dagens lille prøvekjøring, kan funke greit... slapp ikke ut luft i dag. Krysser fingre for viskermotor nå!
Powerstroke e kult i hvertfall. Holdt på å kjøp en centurion en gang.... men rust
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!
#517
Posted 26 December 2010 - 19:34
Forden e nu oppgradert på lys fronten. Byttet ut til runde Bosch lykter 3 i tallet
Visker motor demontert, klart for å sette inn ny motor når den kommer! Den orginale stod fast. Når jeg plukket den ned var magnetene løsnet inne i huset.
#518
Posted 27 December 2010 - 09:28
#519
Posted 31 December 2010 - 13:29
Å doningen funka bra på Setermoen hørte æ rykter om?
#520
Posted 31 December 2010 - 13:54
Det som ikke imponerer er motor prestasjonene etter landeveien.... den drikker bensin og er kjempe lat. Men en overgang av EFI systemet gjør nok susen.








