Gå til innhold

Foto
* * * * * 1 votes

1911's Garasje

This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
653 replies to this topic

#501 1911

1911

Portalvognfører

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4559 Innlegg:

Posted 20 August 2010 - 21:26

Klargjøring til EU for volvo'en og tur til Setermoen.

Overhaling av bremsene forran. Etter Finnlandsturen i sommer fikk jeg varmt nav på VF. En hjulsylinder hang på. Har byttet alle forran. I tillegg ble det nye bremsebånd også. Di gamle var nesten som nye så di får ligge i garasjen i beredskap. Bak velger jeg å ikke gjøre noe med bremsene. Di fungerer godt og det er bra med bånd igjen. Så di nye delene til bakakslingen får være i garasjen ei stund til.

Suburban ble forøvring godkjent etter andre forsøk på eu... avgass og litt annet småtteri måtte utbedres.

#502 1911

1911

Portalvognfører

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4559 Innlegg:

Posted 28 October 2010 - 18:02

Nermer seg eu for min kjære volvo. Bestandig spennede med gamle biler. Tror ikke det skal være noe å sette fingern på....

Har fått testet vårens dekk innvestering på vinterføre nå i kveld. Di tåler ikke sammenligning med Good Year MT/R, men med seip går det greit like vel. Regner med det blir mere bruk av 4x4 på veien med Michelin xzl dekkene.

#503 1911

1911

Portalvognfører

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4559 Innlegg:

Posted 02 November 2010 - 12:08

Da e Volvoen også klar for 2 nye år! Så da e det bare å bruke pæng på prosjekt hydraulikk pumpe og hydraulikk vinsj!

#504 1911

1911

Portalvognfører

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4559 Innlegg:

Posted 11 November 2010 - 23:05

Nye mansjetter til portalene ankommet fra Sverige i dag. Ser bra ut. En langt annen kvalitet en volvo orginal! Skal bli bra å få inn noe som varer i mere en 1 års tid....

#505 Johnny (Moejoe)

Johnny (Moejoe)

Mekk&Mødd

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2005 Innlegg:

Posted 12 November 2010 - 08:40

Har du kjørt sund mansjetten fra lapland.....
---Moejoeland---

Så sa svigersen.....hvis du kan bygge en bil som går like godt til fjells og til skogs ...... og i myra med...... så skal du få henne og halve riket attpå.

Garasjen.....http://forum.h4k.no/...2951&highlight= _______Stunts.....http://www.youtube.c...ser/Moejoenorge
Photos and film: http://s570.photobuc...50/Moejoenorge/

#506 1911

1911

Portalvognfører

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4559 Innlegg:

Posted 12 November 2010 - 10:34

QUOTE(Johnny (Moejoe) @ 12 Nov 2010, 08:40) <{POST_SNAPBACK}>
Har du kjørt sund mansjetten fra lapland.....

Nei ikke enda, men den holder vel et halvår den også siden det e sånn orginal volvo møkk...... dry.gif

For å slippe å plages montere æ først på den sia som del lekker på (høyre) så blir æ å bytte den andre også før det går hull i og med at det bare e et tidsspørsmål før den å å ødelagt. Kan jo la den ligge i beredskap i bilen. Men di nye skal forhåpentligvis holde i mange år!

Blir det ikke trailer tur i helga så skal æ bytte på høyre sia på søndag.

#507 1911

1911

Portalvognfører

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4559 Innlegg:

Posted 13 December 2010 - 20:00

Da ser det ut som det kommer nytt kjøretøy i garasjen min...

Var en drømmebil for ca 14 år siden... men finnansene villde det ikke den gangen.

fordbikini.gif

Edited by 1911, 16 December 2010 - 12:13.

#508 Tor Einar (luggis)

Tor Einar (luggis)

Grand offroader

• Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 923 Innlegg:

Posted 13 December 2010 - 20:19

ser ut som det kan bli en artig snø bil

#509 jasswass

jasswass

Grand hamster

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1321 Innlegg:

Posted 14 December 2010 - 19:28

ser man det...dette er gromt! Grattis!
Hadde
98 Pajero 2,8 td, 2" ome og 32"
95 Cherokee 2,5 td 4" Trailmaster og 31"
92 Cherokee 4,0 HO 4" ome+bb og 31"
86 Cherokee 2,6 V6 prosjekt høvdingen
89 Terrano 3,0 V6, 32"

#510 Johnny (Moejoe)

Johnny (Moejoe)

Mekk&Mødd

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2005 Innlegg:

Posted 14 December 2010 - 21:02

Artig doning. Skal den være orginal eller bygges litt på. Den har jo potensiale til noe heftig... whistle.gif
---Moejoeland---

Så sa svigersen.....hvis du kan bygge en bil som går like godt til fjells og til skogs ...... og i myra med...... så skal du få henne og halve riket attpå.

Garasjen.....http://forum.h4k.no/...2951&highlight= _______Stunts.....http://www.youtube.c...ser/Moejoenorge
Photos and film: http://s570.photobuc...50/Moejoenorge/

#511 Grønnli

Grønnli

Grand US Offroader

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 759 Innlegg:

Posted 14 December 2010 - 21:25

Bronco bensiner biggrin.gif Tøffe greier.

#512 Jarl_

Jarl_

4x4-Høvding

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2343 Innlegg:

Posted 14 December 2010 - 22:44

QUOTE(Grønnli @ 14 Dec 2010, 21:25) <{POST_SNAPBACK}>
Bronco bensiner biggrin.gif Tøffe greier.
Finnes det ainna enn bensin? smile.gif

Gratulere med nybil! cool.gif

Jarl Martinussen

- 85 Suzuki SJ 413
- 06 Ford Ranger Wildtrack Double Cab "Blåmann" 31x10,5x15 BF AT
- 94 BMW F650 Funduro "Gularsj"
- 69 Opel Kadett L Coupe "Gullgutten"
- 04 Tysse 6320
"Den belligste biln, med de minste hjulan... æ e så imponert!…"
www.llh.no
www.bodo.mc.no
www.facebook.com
www.opelregisteret.no
www.saltenmotorhistorisk.info
http://www.saltenmotorsport.com/

#513 1911

1911

Portalvognfører

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4559 Innlegg:

Posted 14 December 2010 - 23:25

QUOTE(Johnny (Moejoe) @ 14 Dec 2010, 21:02) <{POST_SNAPBACK}>
Artig doning. Skal den være orginal eller bygges litt på. Den har jo potensiale til noe heftig... whistle.gif

Den blir vel holdt mere eller mindre orginal. Er 33" nye Hankook mud med seip (31" orginal dim). Går rett på uten modifikasjoner. Aussie Locker bak kan det bli med tia. Ellers e det ikke gjort noen bygge tanker... Men hvem vet... en vinsj e jo heller aldri dumt å ha liggende i bilen så da må det kansje bli firkantfester på bilen. laugh.gif

QUOTE(Jarl_ @ 14 Dec 2010, 22:44) <{POST_SNAPBACK}>

Nei det er nok bare bensin å få... men større er en mulighet da. Er også levert med 351 cid (5,8 liter). Men 302 (5 liter) holder i masse vis den skal levere 185 hk.

#514 AMan

AMan

Ikke spesiellt tungbedd

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5729 Innlegg:

Posted 25 December 2010 - 16:17

QUOTE(Jarl_ @ 14 Dec 2010, 22:44) <{POST_SNAPBACK}>

Nja.... Om du anser Bronco Centurion som en Bronco får du den me Power Stroke, å om du anser Bronco II som en Bronco får du den som 2.3TD fra mitsu....

Bronco Centurion finnes det i hvertfall 1 av i norge.

Vanlig Bronco e uansett skitt tøff!!!! smile.gif
Niva '97 "Fred Flintstones engine" 31" Steel Front Diff, "The French Mod" T-Case,BTR60/UAZ Autolocker, OME 50mm, Rancho RS5000, ZF Servo, More to come!
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!

#515 1911

1911

Portalvognfører

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4559 Innlegg:

Posted 25 December 2010 - 16:48

QUOTE(AMan @ 25 Dec 2010, 16:17) <{POST_SNAPBACK}>
Nja.... Om du anser Bronco Centurion som en Bronco får du den me Power Stroke, å om du anser Bronco II som en Bronco får du den som 2.3TD fra mitsu....

Bronco Centurion finnes det i hvertfall 1 av i norge.

Vanlig Bronco e uansett skitt tøff!!!! smile.gif

Det e bare 1 sort Aman... å det vet du, Bronco II e ikke bil. Bronco Centurion e noe Ford Ikke har laget selv! Så det finnes ikke Bronco levert fra Ford med diesel orginalt laugh.gif

Men en 7,3 Power Stroke hadde vært kanon! Men har nu kjørt litt med bilen. Det e vel den 4x4 kjærra æ har hat så langt som går desidert bæst! Faktum e vel at dette er den bilen jeg har eid så langt med størst motor. Hadde en 760 Turbo som leverte 180 hk.

Har forøvrig oppdatert med runde ekstralys i dag. I morgen skal jeg ta meg en titt på støtdemperne bak. Har liggende noen nesten nye fra hi-lux. Om di har rett innfestning og sånn ca rett lengde skal jeg bytte. Di som står på bilen er skikkelig slapp. Vurderer å bytte stereo også, den som står i bilen har ikke inngang i front for aux... må jo ha muligheter for å koble til Iphone som lydkilde.

Et lite bilde fra dagens lille prøvekjøring, kan funke greit... slapp ikke ut luft i dag. Krysser fingre for viskermotor nå!

#516 AMan

AMan

Ikke spesiellt tungbedd

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5729 Innlegg:

Posted 25 December 2010 - 21:29

QUOTE(1911 @ 25 Dec 2010, 17:48) <{POST_SNAPBACK}>
Det e bare 1 sort Aman... å det vet du, Bronco II e ikke bil. Bronco Centurion e noe Ford Ikke har laget selv! Så det finnes ikke Bronco levert fra Ford med diesel orginalt laugh.gif

Men en 7,3 Power Stroke hadde vært kanon! Men har nu kjørt litt med bilen. Det e vel den 4x4 kjærra æ har hat så langt som går desidert bæst! Faktum e vel at dette er den bilen jeg har eid så langt med størst motor. Hadde en 760 Turbo som leverte 180 hk.

Har forøvrig oppdatert med runde ekstralys i dag. I morgen skal jeg ta meg en titt på støtdemperne bak. Har liggende noen nesten nye fra hi-lux. Om di har rett innfestning og sånn ca rett lengde skal jeg bytte. Di som står på bilen er skikkelig slapp. Vurderer å bytte stereo også, den som står i bilen har ikke inngang i front for aux... må jo ha muligheter for å koble til Iphone som lydkilde.

Et lite bilde fra dagens lille prøvekjøring, kan funke greit... slapp ikke ut luft i dag. Krysser fingre for viskermotor nå!

Powerstroke e kult i hvertfall. Holdt på å kjøp en centurion en gang.... men rust
Niva '97 "Fred Flintstones engine" 31" Steel Front Diff, "The French Mod" T-Case,BTR60/UAZ Autolocker, OME 50mm, Rancho RS5000, ZF Servo, More to come!
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!

#517 1911

1911

Portalvognfører

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4559 Innlegg:

Posted 26 December 2010 - 19:34

Men om man skulle finne på å montere en sånn 7,3 diesel så blir den hinsides tung i fronten. Nu ønske æ å ha en så lett bil som mulig.

Forden e nu oppgradert på lys fronten. Byttet ut til runde Bosch lykter 3 i tallet biggrin.gif Det ser litt bedre ut en 4 kantet lys.

Visker motor demontert, klart for å sette inn ny motor når den kommer! Den orginale stod fast. Når jeg plukket den ned var magnetene løsnet inne i huset.

#518 Roar M

Roar M

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 309 Innlegg:

Posted 27 December 2010 - 09:28

Grattis Thor-Jørgen....det her har gått meg hus forbi. Får håpe du får deler slik at du får tatt deg en sørovertur med nykjøpingen biggrin.gif .

#519 Grønnli

Grønnli

Grand US Offroader

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 759 Innlegg:

Posted 31 December 2010 - 13:29

Trudde man fikk dem med 7,3 suge diesel også, men der tok æ feil.
Å doningen funka bra på Setermoen hørte æ rykter om?

#520 1911

1911

Portalvognfører

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4559 Innlegg:

Posted 31 December 2010 - 13:54

Ford'en overasket litt. Jeg må si jeg er litt imponert over hvor greit den tok seg fram. Hankook Dynapro MT er et greit dekk til snøkjøring.

Det som ikke imponerer er motor prestasjonene etter landeveien.... den drikker bensin og er kjempe lat. Men en overgang av EFI systemet gjør nok susen.