Gå til innhold

Foto
* * * * - 14 votes

Wazzza`s RAMgarasje

This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
1285 replies to this topic

#301 the_dragon_no1

the_dragon_no1

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 221 Innlegg:

Posted 02 December 2007 - 04:58

ka jo ettermonteres da tongue.gif rofl.gif

SVAR NR 300 biggrin.gif biggrin.gif laugh.gif

#302 1911

1911

Portalvognfører

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4559 Innlegg:

Posted 02 December 2007 - 09:42

Ser du skal koble fjernstyringen inne i bilen. Det er veldig greit å kunne kjøre vinsjen inne i bilen, men det er også greit å kjøre vinsjen på utsia enkelte ganger. Om du skaffer deg en bryter som er lik den som er på fjernstyringen nå så er det greit å koble opp i solinoid pakken. Da blir det ole brom... ja takk begge deler biggrin.gif

#303 wazzza

wazzza

oljearbeider/bilberger

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 Innlegg:

Posted 02 December 2007 - 16:54

Blir å beholde den orginale fjernkontrollen fortsatt, med den orginale pluggen, men kobler opp ei fjernstyring paralelt inni bilen... På den måten kan jeg både sitte inne i bilen og vinsje eller vinsje fra utsiden...

Edited by wazzza, 05 December 2007 - 00:06.

Øystein Grønås
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363

#304 mercemann

mercemann

Skogens Konge

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1199 Innlegg:

Posted 02 December 2007 - 19:48

QUOTE(wazzza @ 2 Dec 2007, 16:54) <{POST_SNAPBACK}>
Blir å beholde den orginale fjernkontrollen fortsatt, med den orginale pluggen, men kobler opp ei fjernstyring paralelt inni bilen... På den måten kan jeg både sitte inne i bilen og vinsje eller vinsje fra utsiden...

Høre lite fra dæ når det e kjøring... Ka det ska bety?
Mattis. Offroader og pirat....

#305 wazzza

wazzza

oljearbeider/bilberger

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 Innlegg:

Posted 02 December 2007 - 21:33

Må jo få prøvd biln før alle står å flire når æ står fast:p Starte i d små...
Øystein Grønås
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363

#306 wazzza

wazzza

oljearbeider/bilberger

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 Innlegg:

Posted 03 December 2007 - 19:28

Måtte ut å prøve vinsjen her en kveld tongue.gif

Samen sjøl

Den jordkabelen var midlertidig. Har laget ny av sveisekable og lagt den bak grillen

Edited by wazzza, 03 December 2007 - 19:31.

Øystein Grønås

#307 wazzza

wazzza

oljearbeider/bilberger

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 Innlegg:

Posted 04 December 2007 - 22:25

Montert nye lys.. to stk. Bosch Navigator.. Skal montere 100W pærer i morgen..

SKulle ut å teste lysene sammen med en kompis.. Endte med at vi satt oss fast på en avstikker på en lokal fjellovergang.. Måtte vinsje litt tongue.gif

Det ser ut som at lyktene stikker mye ut, men de er klint helt inni grillen

Edited by wazzza, 06 December 2007 - 21:58.

Øystein Grønås

#308 turru

turru

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 137 Innlegg:

Posted 21 December 2007 - 18:24

lite som har skjedd i d siste Wazzza? var så stilt her:(
gje gass. d går sikkert

#309 wazzza

wazzza

oljearbeider/bilberger

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 Innlegg:

Posted 21 December 2007 - 18:45

QUOTE(turru @ 21 Dec 2007, 18:24) <{POST_SNAPBACK}>
lite som har skjedd i d siste Wazzza? var så stilt her:(

Sitt ute på statfjord A på jobb.. Blir her over jula.. Har kanskje kjøpt meg delebil.. Skulle hatt ekstra akslinger og litt div... Problemet er bare at jeg vet ikke hvor jeg skal ha den...

Blir enten delebil eller hevesett.. Skal uansett til kongsberg på kurs når jeg kommer hjem, så får se hvor mye tid det blir til bilen....
Øystein Grønås

#310 wazzza

wazzza

oljearbeider/bilberger

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 Innlegg:

Posted 23 December 2007 - 09:52

Sånn går det når GRB (meg inkludert) lager pepperkakehus.... Jeg lagde styrekrets til lysdioder i topplanterne, helidekk på både båt og lastebøye... 7 mann, 300kr timen, 15 timer pr. mann.... Ca 30000kr biggrin.gif

Passe stor...

[supplybåten ble laget på reservedeler til tankeren.. Regnet med å knekke noen deler, så vi lagde ekstra...

Edited by wazzza, 23 December 2007 - 09:59.

Øystein Grønås

#311 FrankWS

FrankWS

Skogens Konge

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1234 Innlegg:

Posted 23 December 2007 - 11:21

Jævlig bra, Øystein, Jævlig bra laugh.gif
Frank
LA5MSA

Det er ikke farten som dreper, det er smellen.
Eller som vi cowboys sier; It's not the fart that kills, it's the smell.

#312 Festus 3 3 super roof

Festus 3 3 super roof

Offroad-wannabe

• Medlem
  • PipPip
  • 96 Innlegg:

Posted 24 December 2007 - 13:56

Ja jeg må gjenta det alle sier, du har litt av et pågangsmot, det skulle jeg ønsket jeg å hadde.

Jeg har en lang 160 som jeg har begynt på, men jeg kommer til å løfte av karossen slik at jeg får sandblåst ramma, og sveist nye fester bak. Når man først begynner med denne jobben så tror jeg at det er best å gjøre det skikkelig, slik at jeg ikke trenger å gjøre noe mere på ei stund etter at jeg er ferdig. jeg har en god del rust i karosseriet og som jeg må ta. Jeg jobber i 8 uker og fri i 8 uker så jeg håper jeg er ferdig i løpet av et år. Jeg har heller ikke dette pågangsmotet som wazza har. GOD JUL ALLE SAMMEN!

#313 wazzza

wazzza

oljearbeider/bilberger

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 Innlegg:

Posted 25 December 2007 - 12:43

Takk skal du ha festus.. Hjelper mye på pågangsmotet og få høre slikt... smile.gif

Jeg har også lyst til å løfte av karossen, men har ikke plass til å gjøre d.. Har heller ikke annen bil med skilt som jeg kan bruke i mellomtiden.. Hvis jeg først skal ta av karossen blir det med bremserørbytte, fjerne gamle bensinrør, legger dieselrør og ikke bare slange helt bak. Sandblåse og varmgalvanisere ramme osv.. Mye jobb som tar mer tid/penger enn det smaker.. Dette er for meg en bruksbil og uansett hvor strøken den er/blir får en aldri igjen pengene ved et eventuelt salg...

God jul til deg å biggrin.gif Kommer hjem til Tromsø på torsdag etter julefeiring her på plattforma.. btw. Vi vant pepperkakehuskonkurransen tongue.gif
Øystein Grønås

#314 Festus 3 3 super roof

Festus 3 3 super roof

Offroad-wannabe

• Medlem
  • PipPip
  • 96 Innlegg:

Posted 25 December 2007 - 14:16

Jo du har rett i at de koster noen kroner, men for meg er bruksverdien meget høy. Man får helt sikkert ikke pengene tilbake, men så koster jo en nyere bil en drøss med penger. Jeg tar det som en rekreasjon etter 8 uker på sjøen. Jeg får stå på et verksted til en kamerat av meg som driver med biloppretting og lakkering, slik at jeg har god plass og alt jeg ellers trenger for å gjøre jobben, så nor jeg drar ut på jobb så setter jeg bilen unner en presenning. Det blir som en liten(stor) hobby.

#315 wazzza

wazzza

oljearbeider/bilberger

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 Innlegg:

Posted 25 December 2007 - 14:59

Joda, du sier noe der. Jeg liker også å skru, men når jeg ikke har særlig god garasjeplass uten varme, så er det ikke noe fristende å stå uten i snøen å skru...

Jeg liker å kjøre bilen.. bare digger lyden.. Den får alt for mye diesel nå, så hvis jeg klemmer fjøla i bunn uten turbotrykk så står svartrøyken over i motsatt kjørefelt biggrin.gif Smokey!
Øystein Grønås

#316 1911

1911

Portalvognfører

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4559 Innlegg:

Posted 25 December 2007 - 16:11

QUOTE(wazzza @ 25 Dec 2007, 14:43) <{POST_SNAPBACK}>
Takk skal du ha festus.. Hjelper mye på pågangsmotet og få høre slikt... smile.gif

Jeg har også lyst til å løfte av karossen, men har ikke plass til å gjøre d.. Har heller ikke annen bil med skilt som jeg kan bruke i mellomtiden.. Hvis jeg først skal ta av karossen blir det med bremserørbytte, fjerne gamle bensinrør, legger dieselrør og ikke bare slange helt bak. Sandblåse og varmgalvanisere ramme osv.. Mye jobb som tar mer tid/penger enn det smaker.. Dette er for meg en bruksbil og uansett hvor strøken den er/blir får en aldri igjen pengene ved et eventuelt salg...

God jul til deg å biggrin.gif Kommer hjem til Tromsø på torsdag etter julefeiring her på plattforma.. btw. Vi vant pepperkakehuskonkurransen tongue.gif

Det med pengene ved eventuelt salg kan jeg skrive under på. Min Patrol kostet meg en plass mellom 90 og 100k (inkl kjøpet av bilen 20k) Bilen ble solgt for 45 k forige uke. Men om man skal ha det ultimate så koster det... biggrin.gif

Men nå har jeg nok fått det ultimate offroad kjøretøyet, en Volvo TGB 11 (c-303). Onroad suger den stortsett ræv rolleyes.gif Men det går da også greit om man ikke har det travelt.

#317 wazzza

wazzza

oljearbeider/bilberger

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 Innlegg:

Posted 28 December 2007 - 16:58

Da er jeg hjemme igjen.. Vært ute å kjørt en tur idag bare for å ta de værste abstinensene.. tongue.gif Det endte med at slangen ut fra turboen revnet på langs og null turbotrykk... Gikk som et dass bort til Bilxtra hvor jeg kjøpte en sånn fænsi Samco silikonslange...
Øystein Grønås

#318 Lundblad

Lundblad

Grand offroader

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 624 Innlegg:

Posted 30 December 2007 - 20:44

QUOTE(wazzza @ 28 Dec 2007, 16:58) <{POST_SNAPBACK}>
Da er jeg hjemme igjen.. Vært ute å kjørt en tur idag bare for å ta de værste abstinensene.. tongue.gif Det endte med at slangen ut fra turboen revnet på langs og null turbotrykk... Gikk som et dass bort til Bilxtra hvor jeg kjøpte en sånn fænsi Samco silikonslange...

Hihi!
Katti hiv du dæ me å kjøre?

#319 wazzza

wazzza

oljearbeider/bilberger

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 Innlegg:

Posted 30 December 2007 - 20:49

E me katti som helst. Skal på kurs dn 6. januar og hele den påfølgene uka, men ellers har æ fri nesten hele januar...
Øystein Grønås

#320 wazzza

wazzza

oljearbeider/bilberger

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 Innlegg:

Posted 31 December 2007 - 19:04

Har vært på en liten nyttårstur i dag sammen med en kompis.. Nydelig føre med frost i marka og noen minusgrader. Familien er medeier på skogsveien vi kjørte etter ifall noen lurer på om det er ulovlig kjøring..http://www.offroad.no/forum/index.php?showforum=37
Garasjer

Vi huka på vairen FØR han kjørte uti ifall vi måtte bli nødt til å vinsje. Veien går faktisk over elva her

UTSIKT!

Gjett om bremsene satt fast etter kaffepausen biggrin.gif

Edited by wazzza, 31 December 2007 - 19:22.

Øystein Grønås