Gå til innhold

Foto
* * * * - 14 votes

Wazzza`s RAMgarasje

This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
1285 replies to this topic

#701 wazzza

wazzza

oljearbeider/bilberger

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 Innlegg:

Posted 01 July 2009 - 22:07

Oookeii.. Skliplata er ferdig. Blei to 5x50mm flattjern på langs av tanken med ei tverravstivning og ei 2 mm stålplate.. Det tar ikke de største og skarpeste steinene, men den tar av og fordeler presset utover tanken.

Også begynte jeg å pille litt i glassfiberen på venstre hjørne, klarte ikke dy meg. Er stort sett like ille som på andre siden. Bilen er ferdig plukket ned og klar til å angripes av vinkelsliperen i morgen.. Har 14 dager på meg før Finland, så det burde gå greit...

Øystein Grønås
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363

#702 wazzza

wazzza

oljearbeider/bilberger

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 Innlegg:

Posted 03 July 2009 - 15:30

Biten til hjulhuset er ferdig sveist, bare å finkappe det og sveise fast. Om jeg får en god dag i morgen regner jeg med at hjørnet blir ferdig sveist. Da er det bare noen dager med sparkel og pussing og litt lakk så er den klar smile.gif

Øystein Grønås
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363

#703 TVERFJELL

TVERFJELL

Offroader

• Supermedlem
  • PipPipPip
  • 221 Innlegg:

Posted 03 July 2009 - 23:42

Må si jeg ser fram til å se den bilen din i Finland, hatten av for alt arbeidet du har lagt ned i den smile.gif Det e så man nesten sjemmes sjøl over kor lite man har klart å få til rolleyes2.gif hehe..

Du vet ikke om nån som har høyre bakdør liggende til en 160 lang for en overkommelig penge? dribble.gif

gallery_12088_190_2772.jpg
Sjåen
D.Tverfjell

If you can't fuck it, screw it!

#704 wazzza

wazzza

oljearbeider/bilberger

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 Innlegg:

Posted 04 July 2009 - 14:41

Hei, takk skal du ha. Gleder meg som en unge til Finland. Når har jeg sveist ferdig hjørnet. Har smurt på fosforsyre som står og godgjør seg nå.. Åsså ett bilde av skliplata..

Øystein Grønås

#705 Allpro

Allpro

Team Hilux

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2141 Innlegg:

Posted 05 July 2009 - 02:38

Blir bare mere og mere imponert her Øystein.. Råbra..
Frode Flottorp

- 07 Toyota Hilux 37" AT
- 87 Toyota Hilux 38" Allpro V8

#706 Johnny (Moejoe)

Johnny (Moejoe)

Mekk&Mødd

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2005 Innlegg:

Posted 05 July 2009 - 08:52

Ser bra ut dette ja.... skal bli artig i finnland.
Må kansje lage noe under tanken jeg også.
---Moejoeland---

Så sa svigersen.....hvis du kan bygge en bil som går like godt til fjells og til skogs ...... og i myra med...... så skal du få henne og halve riket attpå.

Garasjen.....http://forum.h4k.no/...2951&highlight= _______Stunts.....http://www.youtube.c...ser/Moejoenorge
Photos and film: http://s570.photobuc...50/Moejoenorge/

#707 wazzza

wazzza

oljearbeider/bilberger

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 Innlegg:

Posted 05 July 2009 - 15:24

Takk folkens smile.gif Har begynt å montere sammen nå. Har loddet på kontakt på lykta, så den kan enkelt kobles fra ved en senere anledning. Bare tailgate, eksos,støtfanger og receiver igjen så er jeg kjørbar igjen...

Øystein Grønås

#708 1911

1911

Portalvognfører

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4559 Innlegg:

Posted 11 July 2009 - 20:35

Noen oppdateringer her før start til LT? E du i rute?

#709 wazzza

wazzza

oljearbeider/bilberger

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 Innlegg:

Posted 12 July 2009 - 20:00

Hallois. Har vært opptatt hele helga med teltur. Bilen er stort sett klar. Skal rydde og kaste litt søppel, bytte om på to hjul (har ett som vibrerer), presse fett og pakke klær... Blir avgang i morgen ettermiddag...
Øystein Grønås

#710 1911

1911

Portalvognfører

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4559 Innlegg:

Posted 12 July 2009 - 23:03

Tidlig avgårde du da.... Hva skjer på turen nedover? Hvem av dere starter sammen?

#711 wazzza

wazzza

oljearbeider/bilberger

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 Innlegg:

Posted 12 July 2009 - 23:37

Jeg kjører sammen med Arild & Christian, team fosland, Per martin og Frode. Team fosland har jobb i morgen så det blir avmarsj etter middag. Vi tar oss god tid nedover. Orker ikke å stresskjøre...
Øystein Grønås

#712 wazzza

wazzza

oljearbeider/bilberger

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 Innlegg:

Posted 19 July 2009 - 23:57

Da er jeg tilbake etter Lapland trophy og Sweden offroad tour. Kanon uke med mye kjøring. Fikk noen skader på bilen, noen mer alvorlig enn andre.

Fikk bulker i begge kanalene og begge de nysveiste hjørnene mine. Bøyde to styrestag, paralellstaget og det som går fre paralellstaget til hjelpesnekka. Fikk en real smell i tanken. Heldigvis tok den nylagde skliplata av for det meste, men det løsnetmye dritt i tanken som tettet dieselfilteret. Motoren begynte å fjuske midt inni skauen.. Fikk horket meg til campen hvor Daniel heldigvis hadde med ekstra filter. Tusen takk Daniel. Det berga turen! smile.gif

Den mest alvorlige skaden skjedde da jeg bøyde eksosanlegget. Da revna ramma ved innfestningen til eksosen helt bakerst.. Her har fan meg en tulling brukt glassfiber for å skjule hull... Ramma holdt heldigvis, men det blir en større sveisejobb...

Her er noen få filmsnutter fra treffet..

Edited by wazzza, 19 July 2009 - 23:58.

Øystein Grønås

#713 PzKpfw

PzKpfw

Offroader

• Supermedlem
  • PipPipPip
  • 131 Innlegg:

Posted 20 July 2009 - 13:21

Man må vel sikkert regne litt svinn på sånne turer wink.gif Kjedelig med de nysveisa steinbrettene og kanalene da. Litt ekkel den når det slår rett i selve karosseriet. Går litt kaldt i en laugh.gif Så tidligere at du planla å lage rocksliders! Er det kanalbeskyttere?

Blir vel sikkert mere bilder osv fra LT? wink.gif

Men du! Har fulgt litt med på tråden din, så jeg merket meg at du var fra Kvaløysletta utenfor Tromsø! Kjenner en kar som heter Glenn Stian fra et sted som heter Kvaløyvågen. Høres nå for meg ut som at de to stedene er i nærheta av hverandre smile.gif Han er automasjonsmekaniker foresten. Ringer det no bjelle?

#714 wazzza

wazzza

oljearbeider/bilberger

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 Innlegg:

Posted 20 July 2009 - 15:44

Rocksliders er kanalbeskyttere ja. Må vel mekke noe sånt når kanalene er bortrustet. Kvaløyvågen er i området ja.. Jeg er automatiker, ikke automasjonsmekaniker som han. Jeg jobber med instrumentering og reguleringer..

Det kommer bilder osv. ettehvert. Må bare få rydda bilen og kommet "hjem" igjen først...
Øystein Grønås

#715 PzKpfw

PzKpfw

Offroader

• Supermedlem
  • PipPipPip
  • 131 Innlegg:

Posted 20 July 2009 - 17:13

QUOTE(wazzza @ 20 Jul 2009, 16:44) <{POST_SNAPBACK}>
Rocksliders er kanalbeskyttere ja. Må vel mekke noe sånt når kanalene er bortrustet. Kvaløyvågen er i området ja.. Jeg er automatiker, ikke automasjonsmekaniker som han. Jeg jobber med instrumentering og reguleringer..

Det kommer bilder osv. ettehvert. Må bare få rydda bilen og kommet "hjem" igjen først...

Tenkte kanskje du kjente han.

Men da er det bare å vente på bilder da, kommer vel når du får stokket deg smile.gif

#716 wazzza

wazzza

oljearbeider/bilberger

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 Innlegg:

Posted 21 July 2009 - 17:41

Da er det herved bestemt. Bilen skal nå inn på sin siste EU-kontroll.. Den ramma er helt ferdig. Ramma revnet da jeg trykte opp eksosen. Har sveist i 20 cm på yttersia der den revna og nesten 1 meter (!) på undersiden. Den forpulte tectylen har skjult rusta godt. Det er egentlig et under at ikke hele driten ga seg i Finland når det sto på som værst.. Ikke rart BT-mannen som kjørte bilen på en transportetappe var skeptisk...

HVIS bilen går gjennom kontrollen til høsten, så blir det med et nødskrik.
Øystein Grønås

#717 wazzza

wazzza

oljearbeider/bilberger

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 Innlegg:

Posted 22 July 2009 - 16:09

Litt bilder i halvveis rekkefølge

Prøvemontering av vinsj på 2" receiver

Klar til avgang

Ankommet Raajarvi

Retting av paralellstag

Duppa utti et gjørmehull

Camp i kiruna

kommer flere bilder senere. Fikk en masse bilder av en hyggeli kar som kjørte hvit suki i finland.

Øystein Grønås

#718 1911

1911

Portalvognfører

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4559 Innlegg:

Posted 22 July 2009 - 19:36

Trur ikke du tar den Eu kontrollen på BT...

Alle mine bilder blir lagt ut på galeriet til LT så om du vil se alt så kommer det dær.

Ellers så blir det nok lagt ut en og annen godbit i min garasje også.

#719 wazzza

wazzza

oljearbeider/bilberger

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 Innlegg:

Posted 23 July 2009 - 07:53

Hvordan legger jeg ut bildene på det albumet?
Øystein Grønås

#720 wazzza

wazzza

oljearbeider/bilberger

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 Innlegg:

Posted 24 July 2009 - 18:58

Da har jeg begynt å forberede EU-kontroll. I dag har det vært bremser. Byttet band bak og smurte opp alt. Hjulsylindrene gikk kjempelett så de gjorde jeg ikke noe med. Fremme hang begge caliperne. Skivene er blåsvidd og støvmansjetten på ene siden var smeltet bort! Her har det vært varmt. Nye tetteringer og mansjetter på begge sider. Skal kjøpe nye klosser i morgen. Bremsebelegget har delvis løsnet på ene klossen.
Øystein Grønås