4WD
#1
Posted 23 August 2007 - 18:59
#2
Posted 23 August 2007 - 19:01
- 07 Toyota Hilux 37" AT
- 87 Toyota Hilux 38" Allpro V8
#3
Posted 23 August 2007 - 19:18
Men du vill jo spare en del diesel på og vri de ut, er det jo også en del foringer og sånt tull som vill vare mye lengre....
#4
Posted 23 August 2007 - 22:21
Edited by Da9boy, 23 August 2007 - 22:24.
#5
Posted 24 August 2007 - 18:36
#6
Posted 24 August 2007 - 20:11
Det kommer en stygg lyd, men du har du fremdeles 2wd...
Slimjim
Jeep Grand Cherokee 99' 4,7 V8 - 2,5" løft, 32/11,5-16
Land Rover Discovery II (Aldri mer) (Solgt, heldigvis)
Jeep Grand Cherokee 5,2 V8 (Solgt)
91 Jeep XJ 4H.O. 4" løft og 31/10,5 - 15
Chervrolet Suburban - 33-12,5-16 Goodyear Wrangler DT m/pigg (Solgt)
Yamaha TrailWay. bakdekk: 180-80-14 knast(!) (Solgt)
Toyota Hilux D-cab 31-10,5-15 - Solgt
Jeep XJ 4.0L H.O - 3" Skyjacker og 32-11,5-15 hjul. Solgt
Toyota 4-Runner 94mod 3" Dobinson på 32-11,5-15 - Solgt
Toyota Landcruiser LJ70 på 2" OME, 32-11,5-15, fanger og masse lys. Solgt
Jeep garasje: http://www.offroad.n...showtopic=94509
Toyota garasje: http://www.offroad.n...p;#entry1383886
Er dumt å legge skylda på storken for noe en gjøk har gjort....
#7
Posted 24 August 2007 - 21:36
Norges største trosamfunn er folk som har kjøpt ett VAG produkt å tror de har fått en bra bil
(sitat Volvo-Lars på http://volvoforum.no)
#8
Posted 24 August 2007 - 22:28
Kommer ingen stygg lyd så lenge du ikke dytter spaken fra 2wd til 4wd når bilen er i bevegelse og navene står i free. Går fint å bruke f eks lavserien når en skal rygge sakte og ikke trenger 4wd..navene i free
#9
Posted 25 August 2007 - 19:49
#10
Posted 26 August 2007 - 11:07
Dersom du har navene i LOCK kan du bytte mellom 2wd og 4wd i hastighet oppad begrenset til 80kmt... NB! Da må du ha dem i LOCK.. fordi da går driverk forran og bak med samme hastighet når det kobles til ved fordelingskassa.
NB! ALDRI skift mellom 2wd og 4wd når navene forran står i FREE og du er i fart. For da gå drivverk bak rundt, mens det forran står i FREE og står i ro... Altså det du gjør da er å koble inn foraksling/-stilling til å akslerere fra 0kmt til den hastigheten du kjører i på 0,00001sek. Kobler du inn da knuser du garantert noe(det under forutsettning at du klarer å koble mellom 2wd og 4wd... du vil høre tannfiling så snart du prøver å koble fra 2wd til 4wd her.)
Edited by glennnr, 26 August 2007 - 11:10.
#11
Posted 26 August 2007 - 21:45
#12
Posted 30 August 2007 - 15:30
Edited by PrinZe, 30 August 2007 - 15:31.
#13
Posted 22 September 2007 - 16:36
#14
Posted 22 September 2007 - 17:15
Ja, da vil ting bli smurt. Men da vil også ting bli slitt...
#15
Posted 22 September 2007 - 18:35
Eller i free og blir ikke.
#16
Posted 22 September 2007 - 20:42
Eller i free og blir ikke.
Husker ikke ordrett hva som står, men i bruksanvisningen som fulgte med bilen da den var ny, står det att du skal kjøre med navene innkoblet litt hver måned for å få smurt de
Norges største trosamfunn er folk som har kjøpt ett VAG produkt å tror de har fått en bra bil
(sitat Volvo-Lars på http://volvoforum.no)