Gå til innhold



Foto

chip-pajero 04mod...


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
25 replies to this topic

#21 EvoMan

EvoMan

    PajeroTeam

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6501 Innlegg:

Posted 21 December 2009 - 21:12

kommer sikekrt et svar til deg her snart, husker det var en som handlet stt gjennom et firma ved oslo kanten..gjelleråsen eller noe rundt der..

men hva mener du med alle 8 parametre?hvilke er det? og hvordan klarer den å styre turbotrykket?
_RalliArt_

#22 Edan

Edan

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 359 Innlegg:

Posted 22 December 2009 - 00:41

QUOTE(outback @ 1 Sep 2007, 10:09) <{POST_SNAPBACK}>
Mine papirer var fra en 04 mod, altså ikke min bil men en lik en. Men det var Tüv papirer, altså "benket" av et firma som BT pent må godta papirene på. I 06 kom jo Pajero Dakar utgaven i Norge, utover ralitronic tuningen var det vel baklyktene og pedalsettet + merke på skjermen som var endringen. Så motormessig er min lik en Pajero Dakar levert av MMC Norge.

Likheten mellom Toyota sin TTE tuning og Mitsubishi sin Ralitronic er vel at det er motorsport avdelingen til disse to bilmerkene som står bak, om jeg ikke er helt på bærtur. Dermed er det vel logisk at de ikke vil godkjenne konkurerende tuninger.

Forøvrig greit å få info om såpass lang erfaring med kcr, og at det har fungert ok. Hvordan ser dreiemomentkurven ut, min faller som en stein fra 3000rpm, og det merkes, med vogna var det helt tydelig at området mellom 2500-3000rpm var det beste å ligge i.


Outback: Siden tollvesenet og BT rasler heftig med avgiftssabelen for tiden, vurderer jeg å melde inn min som har STT-tuning. Jeg har kjørt i 5 år uten innmelding, men nervene tåler mindre med alderen. unsure.gif

På bakgrunn av din innmelding av ralitronic, hvor vanskelig tror du det blir å få godkjent STT-løsningen?

mvh
edan
edan

#23 outback

outback

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 469 Innlegg:

Posted 22 December 2009 - 10:40

QUOTE(Edan @ 22 Dec 2009, 01:41) <{POST_SNAPBACK}>
Outback: Siden tollvesenet og BT rasler heftig med avgiftssabelen for tiden, vurderer jeg å melde inn min som har STT-tuning. Jeg har kjørt i 5 år uten innmelding, men nervene tåler mindre med alderen. unsure.gif

På bakgrunn av din innmelding av ralitronic, hvor vanskelig tror du det blir å få godkjent STT-løsningen?

mvh
edan


Har du TÜV papirene går det som en lek, og er det en varebil koster det så lite at det ikke er noe å tenke på, betalte drøyt 3000kr på en 1 år gammel varebil mener jeg å huske, + kontrollen hos BT da. De var mer opptatt av kufanger og xenon 1000m, hadde H4bixenon i hovedlysa, det så de ikke på engang.


Har du ikke papirene går det nok litt dårligere.

Hilsen Kjell Pettersen
Sortland
Kjører 12 Instyle+ 7 seter


#24 outback

outback

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 469 Innlegg:

Posted 22 December 2009 - 10:42

QUOTE(helgaairhead @ 21 Dec 2009, 13:55) <{POST_SNAPBACK}>
Noen av dere Mitshu guys som vet om eller hvem som selger STT Emtec sitt trimmings kit til Pajero.
Jeg kjenner til Rallytronic og andre, men vil ha dette iogmed det er det eneste såvidt jeg vet som bruker alle 8 parametre samt styrer
ladetrykket.

Helge


http://www.bohler.as/ han solgte før i alle fall, ved en 170 hk stt chip er det vel mulig du ikke trenger å betale avgift grunnet at det er under 12% økning.

Hilsen Kjell Pettersen
Sortland
Kjører 12 Instyle+ 7 seter


#25 Edan

Edan

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 359 Innlegg:

Posted 22 December 2009 - 22:21

QUOTE(outback @ 22 Dec 2009, 11:42) <{POST_SNAPBACK}>
http://www.bohler.as/ han solgte før i alle fall, ved en 170 hk stt chip er det vel mulig du ikke trenger å betale avgift grunnet at det er under 12% økning.


Jeg kjøpte hos Bøhler for 4-5 år siden, og har vært svært fornøyd med løsningen - ikke hatt noen problemer. I mitt tilfelle (01-mod) gir det 190 hk og 480 Nm.

Jeg mailet direkte til produsenten i Sverige, og fikk opplyst Bøhler som norsk forhandler. Den gang.

edan

#26 Edan

Edan

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 359 Innlegg:

Posted 22 December 2009 - 22:23

QUOTE(outback @ 22 Dec 2009, 11:40) <{POST_SNAPBACK}>
Har du TÜV papirene går det som en lek, og er det en varebil koster det så lite at det ikke er noe å tenke på, betalte drøyt 3000kr på en 1 år gammel varebil mener jeg å huske, + kontrollen hos BT da. De var mer opptatt av kufanger og xenon 1000m, hadde H4bixenon i hovedlysa, det så de ikke på engang.


Har du ikke papirene går det nok litt dårligere.


Takk for svar. Får rote frem gamle papirer og se om TÜV-papirene finnes der.

edan