Supervitara's Garage
#61
Posted 22 November 2007 - 13:03
Supervitara garasjen : http://www.offroad.n...showtopic=81865
Double Trouble garasjen : http://www.offroad.n...showtopic=93905
Kjellermann EsbenSJ's : http://www.offroad.n...sje-t88047.html
#62
Posted 23 November 2007 - 23:32
Trenger bare 4 hull å nå så er det bare bolt up
Litt moro, og så over til det negative, fontruta mi fikk seg en liten knert her i sommer, men trodde sprekkene hadde klart seg, at ingen ville spekke no mer, men der kan jeg se hvor feil jeg kan ta Den ene har vel vandra nærmere 10 cm nå de siste dagene, så tror ikke den vil stoppe med det første
Det positive med den er at den har endre retning, og er på vei oppover OG det er på passasjersiden, så den hindrer ikke mitt utsyn, men det jeg håper på da er at enten så stopper sprekken nå snart, eller så forsetter den på høyre side av vinduet, og endre opp på toppen, da kan jeg vel kanskje leve med det til jeg får tak i en ny rute til "gi-bort" pris
Vis det er noen som har en rimelig frontrute de vil kvitte seg med er det bare å skrike ut (Roar? )he he
Edited by Supervitara, 24 November 2007 - 01:12.
Supervitara garasjen : http://www.offroad.n...showtopic=81865
Double Trouble garasjen : http://www.offroad.n...showtopic=93905
Kjellermann EsbenSJ's : http://www.offroad.n...sje-t88047.html
#63
Posted 03 December 2007 - 00:09
Var så mye mer jeg skulle ha rukket å gjør med bilen denne helga, rakk ikke så mye som vi hadde håpt på...
EDIT:
Hadde 2 lusene mobilbilder, så legger de ut
Ja, vet bilen er litt lavere bak, klarte å kutte en ring for mye på fjørene, en gang i tiden Har nye, men har bare ikke fått bytta de
Edited by Supervitara, 03 December 2007 - 00:16.
Supervitara garasjen : http://www.offroad.n...showtopic=81865
Double Trouble garasjen : http://www.offroad.n...showtopic=93905
Kjellermann EsbenSJ's : http://www.offroad.n...sje-t88047.html
#64
Posted 03 December 2007 - 02:37
Vet du drømmer om 33 tommere, men husk på at du blir nødt til å kutte i skjermene for å få plass da. Ville jo være synd å gjøre det på en nylakka bil liksom. Torpedo'n må også flyttes innover nesten 10 cm.
Har gjort dette på min og det subber fortsatt.
Fikk prøvd bilen min i terrenget litt i dag med 33" AT dekk (ja, det er flaut å ha på gatebildekk) og felger som bygger mer utover. Det gikk litt bedre bak, men subbet fremdeles.
Var jeg deg ville jeg gått for 32x11,5, det vil passe bilen bedre.
Har 2 stk dører til deg nå som du kan bruke til halvdørerprosjektet ditt. De skal du få billig
#65
Posted 03 December 2007 - 08:29
Lurer å på noen 32"...men planen fraomover er jo 2" coilspacers også...rakk bare ikke det denne helga...Og senke framdiff'en og lage en spacert til bakakselen, + driveshaftspacer Men det blir en stund til Hvordan tror du det hadde blitt med 33" med 2" xtra løft da?
Skal bestile meg noen wheelspacers oxo etterhvert, så jeg får hjula litt ut
Tar gjerne et sett med dører jeg, så bare pass godt på de til jeg henter de...he he (Blir det med hengsler og "dørlåsen" da?)
Kommer å henter de jeg, men akkurat nå for tiden er det litt dårlig på bilbudsjett fronten Og i tillegg så har frontruta begynt å sprekke seriøst mye, så må jo ha den og ny etterhvert...Men så lars solgte nye for 1360,- da, så ekke så galt det...
Ca pris vil du ha for dørene da? MASSE rust og bulker eller..?
Supervitara garasjen : http://www.offroad.n...showtopic=81865
Double Trouble garasjen : http://www.offroad.n...showtopic=93905
Kjellermann EsbenSJ's : http://www.offroad.n...sje-t88047.html
#66
Posted 03 December 2007 - 11:34
Venstredøra har en bulk, men er uten rust. Høyredøra har rust i bunnen, men er uten bulker. Låser og slikt skal jeg nok klare å rote frem. 800 kr så er de dine. Dørene står her de, så det er bare å komme når pengebingen har vokst litt igjen.
Senke fremmdiffen ville jeg ikke brukt noe tid på, bytt til nye manskjetter på drivakslene du, så holder det. Bilen min har blitt brukt!, men har ennå ikke kjørt i stykker noen drivknuter.
#67
Posted 04 December 2007 - 00:12
Blir nok ikke før snøen er vekk før jeg har tenkt å begynne på dørene, men ser litt ann når jeg kommer å henter de er jeg forbi, så svinger jeg innom Okay?
PS: Er det mye rust på høyredøra, for har en høyre liggendes, med en del rust nederst, så om din er like ille så trenger jeg kanskje ikke 2 hmmm...
Greit nok, den blir nok litt stivere...vet ikke hva jeg kommer til å gjør, men har jo coilspacerene liggendes, så det ender sikkert opp med at jeg ihvertfall prøver dem en gang ville jeg tro...Men du tror framdiffen ville klart seg til og med med coilspacere på fjørene? For vis det funker så gidder jeg nok ikke senke den nei...
Supervitara garasjen : http://www.offroad.n...showtopic=81865
Double Trouble garasjen : http://www.offroad.n...showtopic=93905
Kjellermann EsbenSJ's : http://www.offroad.n...sje-t88047.html
#68
Posted 04 December 2007 - 01:22
Bodylift - 80mm
Gjort med en kompis i en god og varm garasje en lørdagskveld
Hjulbuene før: Forran 84cm, bak 79cm (for korte bakfjører )
Bak, vakke veldig mye klaring til 28" dekket her nei Forran er det litt bedre klaring
På vei OPP
BL-klosser 80mm
Høyre side ser bra ut
Venstre side ikke fult så bra Kaross-festet var rustet av, så ble en litt lengre bolt her, oxo gjennom gulvet med en solid 4kant skive på toppen
Må nok holde et xtra godt øye med akkurat denne bolden el liten stund jah
Kloss venstre side, nest bakerste feste
Bakerste feste (litt rustent, men tror nok det går bra likevel)
Og her ser dere oxo den nye bakfanger "braketten" det er der for å få fangeren i lik høyde som karosseriet
Bilde nr 2 her viser hvordan jeg festet de orginale boltene og skivene (gjorde slikt på alle festene, unntatt de fremste, der fant vi på no anna lurt
Ettermål: forran 94cm, er nok 92, nå etter jeg har kjørt den litt, så den har "satt" seg nedpå igjen Og 89cm bak, er nok 87 nå det jah
Her er hvordan jeg festa klossene forran, brukte gummien i dens orginale posisjon
Girspaker: kutta halvveis gjennom dem i bøyen med en tykk kutteskive, så var det bare bøye de til de funka alright, så var det en liten sveis på dem Når jeg monterte dem måtte jeg snu girmanskjettene opp-ned og bak-fram, U get the picture, or what?
Sånn...
Det var vel alt for denne gang, fikk ikke tatt no bilde av bilnen etter vi rulla den ut, var bltt mørkt da
hmmm...men skal få tatt et snart
Nå er 31" pakka inn i bilen for å legges på felg og pigges i morra...gleder meg
Edited by Supervitara, 13 January 2008 - 09:11.
Supervitara garasjen : http://www.offroad.n...showtopic=81865
Double Trouble garasjen : http://www.offroad.n...showtopic=93905
Kjellermann EsbenSJ's : http://www.offroad.n...sje-t88047.html
#69
Posted 04 December 2007 - 23:32
Kom en hyggelig kar å henta bilen, og 2 timer etterpå kom han tilbake med 31" rundt om, alle 4 med ca 200 pigg i (30" resdekk u/pigg)
Supervitara garasjen : http://www.offroad.n...showtopic=81865
Double Trouble garasjen : http://www.offroad.n...showtopic=93905
Kjellermann EsbenSJ's : http://www.offroad.n...sje-t88047.html
#70
Posted 06 December 2007 - 00:08
31" rundt om + 30" på res.hjulet
Supervitara garasjen : http://www.offroad.n...showtopic=81865
Double Trouble garasjen : http://www.offroad.n...showtopic=93905
Kjellermann EsbenSJ's : http://www.offroad.n...sje-t88047.html
#71
Posted 30 December 2007 - 13:34
A4 er spinklere, og noe lavere tror jeg...
Jobben tok bare 15 min eller no sånn da, men det er det å bare få kommet seg ut å begynt som tar tid he he
Audi 80 vs A4
Så nå bør bilen slutte å være "saggy" bak
Legger ved bilder av arbeidsmetoden oxo, setter bare bilen i flex så er det ut med de gamle og inn med de nye
måtte riktinok bruke "fjørklammer" for å få de inn igjen...Men en veeeeldig enkel jobb jah
Supervitara garasjen : http://www.offroad.n...showtopic=81865
Double Trouble garasjen : http://www.offroad.n...showtopic=93905
Kjellermann EsbenSJ's : http://www.offroad.n...sje-t88047.html
#72
Posted 11 January 2008 - 01:29
Ikke så mye action her men
Supervitara garasjen : http://www.offroad.n...showtopic=81865
Double Trouble garasjen : http://www.offroad.n...showtopic=93905
Kjellermann EsbenSJ's : http://www.offroad.n...sje-t88047.html
#73
Posted 13 January 2008 - 08:56
Oxo flytta jeg den litt lengre fram på en måte, så den ikke ligger klistra intil fronten
Sorry mobilbilde, men hakke no dyrt og fancy kamera
Ikke den største garasjen å jobbe i men, det er bedre enn å stå ute nå på vintern
Supervitara garasjen : http://www.offroad.n...showtopic=81865
Double Trouble garasjen : http://www.offroad.n...showtopic=93905
Kjellermann EsbenSJ's : http://www.offroad.n...sje-t88047.html
#74
Posted 29 January 2008 - 00:18
Den ga seg gradvis i skauen da, funka så vidt når jeg hadde bestemt meg for å snu, og komme meg ut igjen, oxo fikk jeg rygga 20 meter eller noe (med et sinnsykt turtall ), så var det bom stopp , så klarte vi faktisk å dra oss ut med en 410, utrolig nok hehe
Men det virker som om det er clutchen, ikke sant?
Har en "ny" en (som ser godt brukt ut, men vet ikke hvor godt brukt) liggendes, men vet ikke hvor brukendes den er Legger ved et bilde, i håp om at noen kan fortelle meg om det er vits å sette denne inn eller ikke
Hvor får jeg evt tak i ny "rimelig" en?
Supervitara garasjen : http://www.offroad.n...showtopic=81865
Double Trouble garasjen : http://www.offroad.n...showtopic=93905
Kjellermann EsbenSJ's : http://www.offroad.n...sje-t88047.html
#75
Posted 29 January 2008 - 03:26
http://video.google....019876736540478
http://www.facebook....lvang/545571533
Gullet mitt
#76
Posted 31 January 2008 - 16:12
Skulle egentlig hatt den idag, men de hadde klart å sende feil But no worry, de driver jo ordli butikk, så servicen er god, har den nok i morra tidlig 09.00
Så da håper vi på et clutchbytte til helga, vis det er fint vær i min "garasje" med veeldig åpen løsning
Tenkte å ta med meg hjem sentrerings verktøy ifra biltema http://www.biltema.n...p?iItemId=82429 , er det brukendes eller?
Edited by Supervitara, 31 January 2008 - 16:19.
Supervitara garasjen : http://www.offroad.n...showtopic=81865
Double Trouble garasjen : http://www.offroad.n...showtopic=93905
Kjellermann EsbenSJ's : http://www.offroad.n...sje-t88047.html
#77
Posted 04 February 2008 - 12:00
Girkassa har jeg jo bytta en gang før, så detta burde være en enkel sak tenkte jeg...har jo hatt den ned før...Fant ut at jeg bare drar den bakover og lar den hvile på jekken og feste mens jeg bytter clutchen
Girkassa burde ikke vært no problem å få ut, men en idiot (undertegnede) klarte å overse en bolt
Vi styra å stressa, og kunne ikke huske at den satt så jævli fast forrige gang...plutselig får jeg øye på bolten, så fort den var ute var det jo ingen problem Mellomakslene bandt jeg bare opp, så vi slapp å bade i girolje
Fikk dratt kassa bakover og pilt av clutchen, den var det ikke mye tak i lengre nei, den lå bare å skangla inni clutch huset den...
Bilder
Den "gode" siden, ikke mye igjen her
Den dårlige siden, ingenting igjen her
Da var ihverfall ny clutch inne og trøstelager bytta, kassa setter vi på plass igjen i kveld, ble litt sent og kaldt for den lille hjelpern min
Sentreringsverktøy lagde vi av 2 piper og litt teip Håper det gikk greit
EDIT
Clutchen vakke helt sentrert, eller så var det vi som knota litt for mye, anyway, ble så lei av å knote under bilen at jeg gikk å kappa av et "sentreringsverktøy" fra en gammel kasse jeg hadde liggendes Så vis noen trenger å låne er det bare komme
Men fikk kassa på plass da, og clutchen funker perfekt, litt uvant med så god clutch da...men bare flott
Edited by Supervitara, 07 February 2008 - 10:35.
Supervitara garasjen : http://www.offroad.n...showtopic=81865
Double Trouble garasjen : http://www.offroad.n...showtopic=93905
Kjellermann EsbenSJ's : http://www.offroad.n...sje-t88047.html
#78
Posted 07 February 2008 - 10:40
Supervitara garasjen : http://www.offroad.n...showtopic=81865
Double Trouble garasjen : http://www.offroad.n...showtopic=93905
Kjellermann EsbenSJ's : http://www.offroad.n...sje-t88047.html
#79
Posted 24 February 2008 - 10:26
Supervitara garasjen : http://www.offroad.n...showtopic=81865
Double Trouble garasjen : http://www.offroad.n...showtopic=93905
Kjellermann EsbenSJ's : http://www.offroad.n...sje-t88047.html
#80
Posted 24 February 2008 - 17:26
Supervitara garasjen : http://www.offroad.n...showtopic=81865
Double Trouble garasjen : http://www.offroad.n...showtopic=93905
Kjellermann EsbenSJ's : http://www.offroad.n...sje-t88047.html