Gå til innhold



Foto

mer heving bak


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
14 replies to this topic

#1 runny

runny

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 39 Innlegg:

Posted 28 September 2007 - 21:24

har hevet runneren min 4 tommer men er litt lavere bak, noen som har eit forslag?

#2 runny

runny

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 39 Innlegg:

Posted 02 October 2007 - 16:52

noen som har peiling?????????

#3 KLAA

KLAA

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 591 Innlegg:

Posted 02 October 2007 - 17:02

hvordan har du hevet den hittil da??

*Kenneth*

#4 Hoelern

Hoelern

    Veteran

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2563 Innlegg:

Posted 02 October 2007 - 17:24

QUOTE(runny @ 2 Oct 2007, 16:52) <{POST_SNAPBACK}>
noen som har peiling?????????


Du kan evt slippe den litt ned på torsjon, eller montere spacere på fjærene bak.
Hvilke hevesett har du montert ?
Never learn ! -
cell: +47 95103322 - 23-7
4x4butikken
TOYLET

#5 runny

runny

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 39 Innlegg:

Posted 05 October 2007 - 21:00

har brukt trail master hevesett, med pro comp spiral fjerer

har også problem med hjulstillinga, har hatt 2 verksteder som har prøvd og stille den inn ,men den er fortsatt veldi dårli og kjøre sad.gif sad.gif sad.gif sad.gif noen som har vert borti det samme? eller er det noko eg berre må leva med

#6 RonMaster

RonMaster

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1130 Innlegg:

Posted 06 October 2007 - 18:29

QUOTE(runny @ 5 Oct 2007, 21:00) <{POST_SNAPBACK}>
har brukt trail master hevesett, med pro comp spiral fjerer

har også problem med hjulstillinga, har hatt 2 verksteder som har prøvd og stille den inn ,men den er fortsatt veldi dårli og kjøre sad.gif sad.gif sad.gif sad.gif noen som har vert borti det samme? eller er det noko eg berre må leva med



Hørt av med flere av dem som har disse settene at den foryverseg på festeboltene slik at den må sveise fast.

Jeg bruker ikke ett slik hevesett, og det er ikke uten grunn.

Har 30mm heveklasser bak på min+ fjærer fra HT-suspention "AT fjærer", og torsjon i orginal stillig, slik at den er 6 cm høyere bak en framme.

Edited by RonMaster, 06 October 2007 - 18:31.

uten_navn1_155.gif
www.H4K.no
07 LC120 AT44
Man hever ikke 4x4 man bredder dem.

Hilsen
Ronny
LA3ZPA


#7 4løpern

4løpern

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 120 Innlegg:

Posted 06 October 2007 - 18:39

Hei..
Er ganske ny med dette 4x4 greiene..

Akkurat kjøpt meg 4Runner, å er utrolig fornøyd med den. Men dere skriver stadig om IFS.. Hva betyr det?


Today

Tomorrow

Forever

#8 ralph

ralph

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 389 Innlegg:

Posted 06 October 2007 - 22:38

Independent Front Suspensjon, Beklager engelsken, seint på kvelden.
Morgenstund har gull i munn, men bly i ræva!

#9 4løpern

4løpern

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 120 Innlegg:

Posted 06 October 2007 - 22:40

ahh.. takker:)


Today

Tomorrow

Forever

#10 runny

runny

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 39 Innlegg:

Posted 06 October 2007 - 22:47

hmm.... da får eg skjekke om noko er laust... for det skal vel i teorien gå ann å kjøre med bilen over 60km i timen... vist eg jer da no så har eg ingen kontroll på bilen kor han svinge... mad.gif

#11 colormax

colormax

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 640 Innlegg:

Posted 06 October 2007 - 23:51

QUOTE(runny @ 6 Oct 2007, 22:47) <{POST_SNAPBACK}>
hmm.... da får eg skjekke om noko er laust... for det skal vel i teorien gå ann å kjøre med bilen over 60km i timen... vist eg jer da no så har eg ingen kontroll på bilen kor han svinge... mad.gif

Kjøp OME neste gang, da er det ganske så bekymrings fritt, i lang tid fremover.
kjøper du noe til bilen som ikke holder mål , så send det i retur.
Alle seriøse firmaer vil ha forståelse for ditt problem, og gjøre noe med det.

#12 runny

runny

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 39 Innlegg:

Posted 07 October 2007 - 15:21

ja eg får kjøpa da neste gong då biggrin.gif men hadde håpt på å finna ein løsning på probleme for eg har brukt 2 mnd, på å montera settet biggrin.gif kva med og senke den på torjon litt?? er det nokon som har bilder av kor torsjonskruen er? holder foresten på og montere skjermbreddere fra samtak på island

#13 Hoelern

Hoelern

    Veteran

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2563 Innlegg:

Posted 07 October 2007 - 22:27

QUOTE(colormax @ 6 Oct 2007, 23:51) <{POST_SNAPBACK}>
Kjøp OME neste gang, da er det ganske så bekymrings fritt, i lang tid fremover.
kjøper du noe til bilen som ikke holder mål , så send det i retur.
Alle seriøse firmaer vil ha forståelse for ditt problem, og gjøre noe med det.



Ome leverer ikke et slikt hevesett, det vet du godt Roger. Klart det er bekymringsfritt med 2 nye torsjonstaver og bakfjærer med 2" løft. Det er ikke heving... kun erstatningsfjærer for tyngre last.. det vet du også ..man får fra 30-55mm ekstra høyde ved å montere settene.


Runny:
Trailmaster 4" hevesett er sveiset i ytterbrakettene så der er det ikke slinger i valsen.
Om det er montert riktig, skal du ikke ha problemer. Jeg kan sikkert sette deg i kontakt med mange som har bygd om. Ta evt kontakt på telefon.
Never learn ! -
cell: +47 95103322 - 23-7
4x4butikken
TOYLET

#14 runny

runny

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 39 Innlegg:

Posted 08 October 2007 - 20:08

takk for eit utfyllende og godt svar holern! det satte eg stooor pris på... no får eg berre dobbeltskjekke om det er noko som ikkje er jort rett, men eg følte bruksanvisningen ganske nøye unsure.gif

#15 knixen

knixen

    Pirat

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1437 Innlegg:

Posted 08 October 2007 - 22:06

QUOTE(runny @ 8 Oct 2007, 20:08) <{POST_SNAPBACK}>
takk for eit utfyllende og godt svar holern! det satte eg stooor pris på... no får eg berre dobbeltskjekke om det er noko som ikkje er jort rett, men eg følte bruksanvisningen ganske nøye unsure.gif



Hvis de ikke får justert forstillingen riktig så har du glemt å sett 4kant skivene i original hulla til nedre bærebru fester. Vil tro at det er det som skaper problemet ditt.

Har du husket å ta hull til bolten som hindrer sideveis bevegelse på panhard staget??? Prøvde å ringe deg i dag... men ikkeno ringetone... utenfor dekning... Husk at alle delene var på min bil og alt fungerte der wink.gif

Legg ut noen bilder eller send de på sms til meg så skal jeg fortelle deg hva som er galt...

At den henger med ræva er egentlig normalt, bakfjærene hever 3,5" mens settet hever 4" foran. Få deg noen klosser å legg imellom bak så korrigerer du det... Evt skal bilen bare brukes langs veien så justerer du den bare ned på torsjonene. Men husk å jekk bilen opp slik at den står på støtter og forhjulene henger fritt før du justerer på torsjonene. Spray litt crc på gjengene hvis du kommer til, og kanskje ta en metallbørst fatt så slipper du mye styr...

Du får LOV til å ringe!!! rofl.gif

Knut

Så forstår jeg fortsatt ikke hvorfor du spør her... mener jeg har sagt til deg at på pirat forumet så får du nesten umiddelbart svar på det du spør om... blink.gif