mer heving bak
#1
Posted 28 September 2007 - 21:24
#2
Posted 02 October 2007 - 16:52
#3
Posted 02 October 2007 - 17:02
*Kenneth*
#4
Posted 02 October 2007 - 17:24
Du kan evt slippe den litt ned på torsjon, eller montere spacere på fjærene bak.
Hvilke hevesett har du montert ?
#5
Posted 05 October 2007 - 21:00
har også problem med hjulstillinga, har hatt 2 verksteder som har prøvd og stille den inn ,men den er fortsatt veldi dårli og kjøre noen som har vert borti det samme? eller er det noko eg berre må leva med
#6
Posted 06 October 2007 - 18:29
har også problem med hjulstillinga, har hatt 2 verksteder som har prøvd og stille den inn ,men den er fortsatt veldi dårli og kjøre noen som har vert borti det samme? eller er det noko eg berre må leva med
Hørt av med flere av dem som har disse settene at den foryverseg på festeboltene slik at den må sveise fast.
Jeg bruker ikke ett slik hevesett, og det er ikke uten grunn.
Har 30mm heveklasser bak på min+ fjærer fra HT-suspention "AT fjærer", og torsjon i orginal stillig, slik at den er 6 cm høyere bak en framme.
Edited by RonMaster, 06 October 2007 - 18:31.
www.H4K.no
07 LC120 AT44
Man hever ikke 4x4 man bredder dem.
Hilsen
Ronny
LA3ZPA
#7
Posted 06 October 2007 - 18:39
Er ganske ny med dette 4x4 greiene..
Akkurat kjøpt meg 4Runner, å er utrolig fornøyd med den. Men dere skriver stadig om IFS.. Hva betyr det?
Today
Tomorrow
Forever
#8
Posted 06 October 2007 - 22:38
#9
Posted 06 October 2007 - 22:40
Today
Tomorrow
Forever
#10
Posted 06 October 2007 - 22:47
#11
Posted 06 October 2007 - 23:51
Kjøp OME neste gang, da er det ganske så bekymrings fritt, i lang tid fremover.
kjøper du noe til bilen som ikke holder mål , så send det i retur.
Alle seriøse firmaer vil ha forståelse for ditt problem, og gjøre noe med det.
#12
Posted 07 October 2007 - 15:21
#13
Posted 07 October 2007 - 22:27
kjøper du noe til bilen som ikke holder mål , så send det i retur.
Alle seriøse firmaer vil ha forståelse for ditt problem, og gjøre noe med det.
Ome leverer ikke et slikt hevesett, det vet du godt Roger. Klart det er bekymringsfritt med 2 nye torsjonstaver og bakfjærer med 2" løft. Det er ikke heving... kun erstatningsfjærer for tyngre last.. det vet du også ..man får fra 30-55mm ekstra høyde ved å montere settene.
Runny:
Trailmaster 4" hevesett er sveiset i ytterbrakettene så der er det ikke slinger i valsen.
Om det er montert riktig, skal du ikke ha problemer. Jeg kan sikkert sette deg i kontakt med mange som har bygd om. Ta evt kontakt på telefon.
#14
Posted 08 October 2007 - 20:08
#15
Posted 08 October 2007 - 22:06
Hvis de ikke får justert forstillingen riktig så har du glemt å sett 4kant skivene i original hulla til nedre bærebru fester. Vil tro at det er det som skaper problemet ditt.
Har du husket å ta hull til bolten som hindrer sideveis bevegelse på panhard staget??? Prøvde å ringe deg i dag... men ikkeno ringetone... utenfor dekning... Husk at alle delene var på min bil og alt fungerte der
Legg ut noen bilder eller send de på sms til meg så skal jeg fortelle deg hva som er galt...
At den henger med ræva er egentlig normalt, bakfjærene hever 3,5" mens settet hever 4" foran. Få deg noen klosser å legg imellom bak så korrigerer du det... Evt skal bilen bare brukes langs veien så justerer du den bare ned på torsjonene. Men husk å jekk bilen opp slik at den står på støtter og forhjulene henger fritt før du justerer på torsjonene. Spray litt crc på gjengene hvis du kommer til, og kanskje ta en metallbørst fatt så slipper du mye styr...
Du får LOV til å ringe!!!
Knut
Så forstår jeg fortsatt ikke hvorfor du spør her... mener jeg har sagt til deg at på pirat forumet så får du nesten umiddelbart svar på det du spør om...