Gå til innhold



Foto

Flatbed


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
13 replies to this topic

#1 Sectio

Sectio

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 372 Innlegg:

Posted 12 October 2007 - 19:16

tenkte jeg kunne sveise meg et plan/flatbed. noen som veit hva bt sier til det ? noen som har godkjent der før?
Suzuki Sj 413 85mod cab

#2 Ante

Ante

    Skogs same

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 997 Innlegg:

Posted 12 October 2007 - 20:27

Flatbed er noe av det styggeste jeg ser sad.gif
Mye penere med et resturert plan smile.gif
Man kapper ikke i en lux-man hæver dem!

#3 Sectio

Sectio

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 372 Innlegg:

Posted 12 October 2007 - 20:31

mange ja. men hvis det blir gjort sikkelig, så kan det bli bra. billigere en og resturert et plan som det er mer sparkel på en stål.

event noen som veit hvor mye det koster for et nytt stål eller glassfiberplan?
Suzuki Sj 413 85mod cab

#4 85Landcruiser

85Landcruiser

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 30 Innlegg:

Posted 12 October 2007 - 21:18

Jeg bygde selv et plan til min hilux , kjøpte deler hos Tredal og bygde som en tilhengerkasse .
Mitt råd er å ta kontakt med BT før du begynner .
De vil kontrollere om mål og tyngde er lik det originale .
Men det skulle ikke by på store problemer å få det godkjent .

Lykke til med bygginga .

Attached Thumbnails

  • DSCN0172.JPG


#5 Allpro

Allpro

    Team Hilux

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2141 Innlegg:

Posted 12 October 2007 - 21:48

Er helt enig med Ante her, man ødelegger jo bilen med å bygge på slikt søppel, både treplan og flatbed.

Men uansett så burde det være en enkel sak og få til, men ta kontakt med BT og hør.
Frode Flottorp

- 07 Toyota Hilux 37" AT
- 87 Toyota Hilux 38" Allpro V8

#6 PrinZe

PrinZe

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 930 Innlegg:

Posted 13 October 2007 - 12:52

QUOTE(-Turbolux- @ 12 Oct 2007, 21:48) <{POST_SNAPBACK}>
Er helt enig med Ante her, man ødelegger jo bilen med å bygge på slikt søppel, både treplan og flatbed.

Men uansett så burde det være en enkel sak og få til, men ta kontakt med BT og hør.



hehe, det er bilen din han vil bygge det på frode tongue.gif det detter jo fra hverandre tongue.gif

Edited by PrinZe, 13 October 2007 - 12:53.

- Because it all went to hælvete in a very krapp turn, som Petter Solberg sier -

#7 Rukus

Rukus

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1358 Innlegg:

Posted 13 October 2007 - 13:14

QUOTE(-Turbolux- @ 12 Oct 2007, 21:48) <{POST_SNAPBACK}>
Er helt enig med Ante her, man ødelegger jo bilen med å bygge på slikt søppel, både treplan og flatbed.

Men uansett så burde det være en enkel sak og få til, men ta kontakt med BT og hør.




Å takke F... for at det er delte meninger her i verden....! Skal man ha en ren skogsbil så er det meget praktisk med flatbed. Utrolig oversiktlig.
Det vanskelige er en lek, å det umulie en utfordring

Hilux 4x4 -91 Allpro SAS

#8 PrinZe

PrinZe

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 930 Innlegg:

Posted 13 October 2007 - 13:18

QUOTE(Rukus @ 13 Oct 2007, 13:14) <{POST_SNAPBACK}>
Å takke F... for at det er delte meninger her i verden....! Skal man ha en ren skogsbil så er det meget praktisk med flatbed. Utrolig oversiktlig.


svært sant, det er godt å kjøre med når man skal ha bra utsikt tongue.gif men denne bilen skal gå mest på vei, bare i skogen når lysten kaller wink.gif det som er synd er at det ikke er stort igjen av metall på nevnte plan, så det er snart ikke noe å sveise i, derfor han vurderer alternativene.. noen som vet bgnor sine priser på plansider i glassfiber? er du inne her i dag hoel? ellers ringer jeg deg på mandag uansett.. wink.gif
- Because it all went to hælvete in a very krapp turn, som Petter Solberg sier -

#9 Allpro

Allpro

    Team Hilux

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2141 Innlegg:

Posted 13 October 2007 - 17:55

QUOTE(PrinZe @ 13 Oct 2007, 12:52) <{POST_SNAPBACK}>
hehe, det er bilen din han vil bygge det på frode tongue.gif det detter jo fra hverandre tongue.gif


Blir det treplan på den bilen min, så skal eg kverke dere begge.. biggrin.gif
Frode Flottorp

- 07 Toyota Hilux 37" AT
- 87 Toyota Hilux 38" Allpro V8

#10 Ante

Ante

    Skogs same

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 997 Innlegg:

Posted 13 October 2007 - 18:20

Mener han tar rundt 14000-15000 for plansider og framskjermer.
Hvorfor skal du rygge så mye Rukus, vi andre kjører framover laugh.gif
Man kapper ikke i en lux-man hæver dem!

#11 Rukus

Rukus

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1358 Innlegg:

Posted 13 October 2007 - 19:28

QUOTE(Ante @ 13 Oct 2007, 18:20) <{POST_SNAPBACK}>
Mener han tar rundt 14000-15000 for plansider og framskjermer.
Hvorfor skal du rygge så mye Rukus, vi andre kjører framover laugh.gif




*rygge rygge* rofl.gif hehe. Må jo rygge litt av å tel i steinura vet du wink.gif er ikke hveeer gang man treffer sporet rett ser'u dry.gif

*rygge rygge*
Det vanskelige er en lek, å det umulie en utfordring

Hilux 4x4 -91 Allpro SAS

#12 PrinZe

PrinZe

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 930 Innlegg:

Posted 13 October 2007 - 22:25

QUOTE(-Turbolux- @ 13 Oct 2007, 17:55) <{POST_SNAPBACK}>
Blir det treplan på den bilen min, så skal eg kverke dere begge.. biggrin.gif



moahahaha.. pengene bestemmer trur jeg.. kanskje vi lager et nytt av bare glassfiber? tongue.gif
treverk blir det iallfall ikke ;)

Edited by PrinZe, 13 October 2007 - 22:26.

- Because it all went to hælvete in a very krapp turn, som Petter Solberg sier -

#13 heiahilux

heiahilux

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 285 Innlegg:

Posted 14 October 2007 - 11:37

Jeg har kjøpt helt glassfiberplan fra statene gjennom bgnor. Koster flesk! Men de har bare til x-cab. baklem følger ikke med, å den orginale baklemmen her i norge er ikke lik som den i statene, så du må kjøpe det å derfra. Jeg syntes det var alt for dyrt pga. kvaliteten var ikke best, pluss at det er så å si halvfabrikat. en del modifisering før det passer med baklykter å alt...

#14 Hoelern

Hoelern

    Veteran

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2563 Innlegg:

Posted 14 October 2007 - 19:07

QUOTE(heiahilux @ 14 Oct 2007, 11:37) <{POST_SNAPBACK}>
Jeg har kjøpt helt glassfiberplan fra statene gjennom bgnor. Koster flesk! Men de har bare til x-cab. baklem følger ikke med, å den orginale baklemmen her i norge er ikke lik som den i statene, så du må kjøpe det å derfra. Jeg syntes det var alt for dyrt pga. kvaliteten var ikke best, pluss at det er så å si halvfabrikat. en del modifisering før det passer med baklykter å alt...


De lager den lengden vi vil ha, short eller longbed. Faktisk de eneste som lager fiberplan lenger.(Hannemann Fioberglass)
Jeg tipper prisen ville ligget rundt 30 lapper om du skulle lage et slikt her hjemme. Kanskje en grunn til at det ikke tilbys fra norsk produsent.
Om ønskelig kan selvsagt baklem fra USA modellen skaffes, de kjøper vi fra California Minitruck, sannsynligvis USA`s største Hilux hoggeri... blant andre merker. Der ligger også plan stablet i reoler. Farge kan velges.. meen det er i USA - Los Angeles - samme sted som glassfiberplanene blir laget, på andre siden av jorda. Fraktes kun hjem i container.

Kan nevne at jeg fikk lagd form av plansidene og framskjermene på den gule jeg hadde (Toylet), og det kostet 8000.- + moms, selve kassa orket jeg ikke å tenke på. Jeg skjønner godt at de tar betalt for å si det slik.

Vet at man også kan få de fra Thailand, men hvem orker å ta hjem en 40 fot container med plan for å selge 1 eller 2. Vet de ligger rundt 8000.- + moms om man tar hjem 20 stk om gangen. Butikk for den som vil.

Jeg har et tre/aluplan som har sittet på en -87 X-cab. Det gis bort ved avhenting på Eidsvoll før snøen kommer.

QUOTE(PrinZe @ 13 Oct 2007, 13:18) <{POST_SNAPBACK}>
svært sant, det er godt å kjøre med når man skal ha bra utsikt tongue.gif men denne bilen skal gå mest på vei, bare i skogen når lysten kaller wink.gif det som er synd er at det ikke er stort igjen av metall på nevnte plan, så det er snart ikke noe å sveise i, derfor han vurderer alternativene.. noen som vet bgnor sine priser på plansider i glassfiber? er du inne her i dag hoel? ellers ringer jeg deg på mandag uansett.. wink.gif


Stian har rett, plansider med ca 3" bredding er lagervare, 3500.- pr side + mva
Framskjermene er også lagervare.
Jeg bygger min nye trailbil med alle de bitene fra Hannemann. Tror det blir spenstig !
Never learn ! -
cell: +47 95103322 - 23-7
4x4butikken
TOYLET