Gå til innhold



Foto

Plombering? Polaris Sportsman 500 2007mod


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
7 replies to this topic

#1 sportsman500

sportsman500

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 51 Innlegg:

Posted 05 November 2007 - 19:59

hei!
er ny på forumet her så er litt uvant med regler og sånt

det jeg lurer på er hvor plombene er på atv'en min, jeg har injection på den. jeg har og åpnet helt fra luftfilteret til innsuget og gått i gjennom injection og ventilen som styrer luftgjennomstrømningen og det er ingenting som ligner på innsnevring eller plombering, så jeg er svært usikker på om det er det.
jeg lurte og på om det er plombering i potta og hvor den er? har hørt fra noen at den er i det lille røret bak på potta, men har tatt enn ståltrå og stappt opp der og det er ikke noe problem å stappe den helt inn...

takker for alle svar!
Nissan king cab 1999 2"heva 31" dekk. Honda 450 trx. Polaris 500 sportsman. Ktm 525 xc.

#2 muddyman

muddyman

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 168 Innlegg:

Posted 12 July 2008 - 19:58

QUOTE(sportsman500 @ 5 Nov 2007, 19:59) <{POST_SNAPBACK}>
hei!
er ny på forumet her så er litt uvant med regler og sånt

det jeg lurer på er hvor plombene er på atv'en min, jeg har injection på den. jeg har og åpnet helt fra luftfilteret til innsuget og gått i gjennom injection og ventilen som styrer luftgjennomstrømningen og det er ingenting som ligner på innsnevring eller plombering, så jeg er svært usikker på om det er det.
jeg lurte og på om det er plombering i potta og hvor den er? har hørt fra noen at den er i det lille røret bak på potta, men har tatt enn ståltrå og stappt opp der og det er ikke noe problem å stappe den helt inn...

takker for alle svar!


Så vit jeg vet, så er det sperre i giret. Med dette så antar jeg at du kun har et gir fremover. Dette er tilfellet på min BIG BOSS 500. Snakk med en forhandler om å få tilgang til det neste giret. Men når jeg sier dette, så vet jeg ikke hva som er tilfellet på din, så dette er kun en antagelse fra min side.

Muddyman
2002 LC VX 90
Buster Magnum m/ 200hk Yamaha
 


#3 OJ

OJ

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 412 Innlegg:

Posted 16 July 2008 - 08:11

Har en Sportsmann 500 X2 selv. Kjøpte den brukt, så kan ikke garrantere noe, men trur ikke det finnes så mange sperrer.
Jeg har selv sjekket innsug, og der ligger nada. Den forrige eieren sa han hadde plukket ut noe fra innsuget, men sa ikke hvor eller hvordan den så ut.
Jeg har fjernet den "dingsen" helt bak i potta. Jeg merket ikke forskjel, så den er vel ikke noe vits å fjerne (bortsett fra hvis den er tett).
Min 500 gjør ca 110 på topp, men bruker litt lang tid for å komme dit.
Det du kansje kan gjøre er å bytte vekter og fjør på fremre reimhjula. Dette har ikke jeg noe peiling på, så jeg kan ikke svare på noen spm ang dette.

Men på www.atvforumet.com er det mange med masse erfaringer. Ta en svingom innom der og spør.

Lykke til biggrin.gif



IPB Image

#4 naffi

naffi

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 1 Innlegg:

Posted 21 May 2009 - 23:01


er ikke helt sikker på hvor plomba sitter, men etter det jeg vet så pleier de å sitte i styringe for insprøytingen hvis du har en efi.
er vist bare og kippe av en leding eller noe.. ikke spørr meg hvilken.. lurer på det samme

#5 DAHL

DAHL

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 43 Innlegg:

Posted 15 August 2009 - 07:02

hei kjøpte en sportsmann 500 efi i går. fjerna plomberingen på 5 min.
plomberingen ligger i insugs slangen. er en stor kopp av aluminium. bare og løsne luft filter boksen og klemma på insuget. og så kjenner du den bare og vippe den rett ut. så kutter du av bakre del av eksos ca 25 mm fra stussen. ligger en dobbel tesil inni der. blir litt mere bråk men effekt på topp blir bedre.
kan ta bilde av plomben i innsug og legge ut senere i dag

#6 refser

refser

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 10 Innlegg:

Posted 27 October 2009 - 21:02

QUOTE(DAHL @ 15 Aug 2009, 07:02) <{POST_SNAPBACK}>
hei kjøpte en sportsmann 500 efi i går. fjerna plomberingen på 5 min.
plomberingen ligger i insugs slangen. er en stor kopp av aluminium. bare og løsne luft filter boksen og klemma på insuget. og så kjenner du den bare og vippe den rett ut. så kutter du av bakre del av eksos ca 25 mm fra stussen. ligger en dobbel tesil inni der. blir litt mere bråk men effekt på topp blir bedre.
kan ta bilde av plomben i innsug og legge ut senere i dag


venter på bildet jeg;-P

#7 v60

v60

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 113 Innlegg:

Posted 28 October 2009 - 08:05

QUOTE(OJ @ 16 Jul 2008, 09:11) <{POST_SNAPBACK}>
Har en Sportsmann 500 X2 selv. Kjøpte den brukt, så kan ikke garrantere noe, men trur ikke det finnes så mange sperrer.
Jeg har selv sjekket innsug, og der ligger nada. Den forrige eieren sa han hadde plukket ut noe fra innsuget, men sa ikke hvor eller hvordan den så ut.
Jeg har fjernet den "dingsen" helt bak i potta. Jeg merket ikke forskjel, så den er vel ikke noe vits å fjerne (bortsett fra hvis den er tett).
Min 500 gjør ca 110 på topp, men bruker litt lang tid for å komme dit.
Det du kansje kan gjøre er å bytte vekter og fjør på fremre reimhjula. Dette har ikke jeg noe peiling på, så jeg kan ikke svare på noen spm ang dette.

Men på www.atvforumet.com er det mange med masse erfaringer. Ta en svingom innom der og spør.

Lykke til biggrin.gif

hvis den gjør 110 så er det vel ikke en sperra modell du har, endel er jo sperra på 45 km/t..

#8 refser

refser

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 10 Innlegg:

Posted 19 November 2009 - 20:01

QUOTE(sportsman500 @ 5 Nov 2007, 19:59) <{POST_SNAPBACK}>
hei!
er ny på forumet her så er litt uvant med regler og sånt

det jeg lurer på er hvor plombene er på atv'en min, jeg har injection på den. jeg har og åpnet helt fra luftfilteret til innsuget og gått i gjennom injection og ventilen som styrer luftgjennomstrømningen og det er ingenting som ligner på innsnevring eller plombering, så jeg er svært usikker på om det er det.
jeg lurte og på om det er plombering i potta og hvor den er? har hørt fra noen at den er i det lille røret bak på potta, men har tatt enn ståltrå og stappt opp der og det er ikke noe problem å stappe den helt inn...

takker for alle svar!


det er en blank slange, som går i fra vakumklokka som står forran luftfilterboksen. ta slangen fra plastdelen på venstre side, og sett inn en bit av en skrue(slett del), eller en kul fra et kulelager. dimensjonen skal være 8 mm. når denne er ført inn i slangen, er det bare å sette den tilbake på plass, og du slipper at speedometernåla blir stående på 40 tongue.gif jeg skal selv sette inn en ventil i slangen, da det vil gjøre det enkelt å "plombere" igjen. om man skulle bli nødt til det.

den silen i eksospotta vil ikke utgjøre det helt store i fart, men vil skape en god del mer lyd...

hvis du ønsker det, kan jeg sende deg bilde. send meg da en melding om det, så skal jeg sende det over snarlig wink.gif