Gå til innhold



Foto

Daihatsu 4*4 problemer


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
3 replies to this topic

#1 qimmeq

qimmeq

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 2 Innlegg:

Posted 11 November 2007 - 11:53

Ja nu håpe eg på hjelp fra garva 4hjulstrekker folk.
rocky får ikkje koblet inn 4*4. Trykke på knappen men ingenting skjer. Har tatt ut føleren å prøvd å trykt inn bryteren på kassa uten hell.E det luft å inni bildet her?

Kan skal gjøres for å få den til å koble inn? rolleyes2.gif

Edited by qimmeq, 12 November 2007 - 21:58.


#2 hår ball

hår ball

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 210 Innlegg:

Posted 12 November 2007 - 00:11

har aldrig vært borti rocky med elektronisk innkobling?
men om jeg ikke husker feil, så har jeg sett en slik knapp i dele bilen jeg var og så på i forrige uke...

du har vell frihjuls nav,? selv med knappen? eller er det helt automatisk..?
er det frihjuls nav så kan du jo sjekke om de er kobbla helt inn, og du har smekka den i h4?l4? samma i begge di girene?
85 rocky 2,8TD: hilux akslinger og 35 to come.
83 hilux: 4" trailmaster, 2,4 td, 35-14x15
82 hilux: sur 2,2diesel,4trinns, mangler platt.

#3 ragnar_garli

ragnar_garli

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 104 Innlegg:

Posted 12 November 2007 - 19:41

Elektrisk/Vacuum kom vel på 88 tror jeg. Vacuumet er sannsynligvis problemet ditt. Slet med det samme på min, eller rettere sagt fikk ikke koblet ut 4wd. Satte i stedet inn fordelingskassa fra en 87B, men så et par ting jeg tror kan ha vært årsaken til problemet da jeg byttet.


sjekkliste (forutsetter 2.8TD)
1: Bakpå dynamoen sitter en vakuumpumpe. På den banjokoblinga som det er tatt ut vakum til bremsekraftforsterkeren sitter også et lite rør der vakuum til styringa av fordelingskassa blir tatt ut. Dette røret kan ryke helt inne ved rota, (Vanskelig å se, ta av slangen og bruk god lommelykt)

2:Oppå girkassa ligger et grenstykke. Det er her vakumet som kommer foranfra deles ut til de to servoene. Her hadde det hoppet av en slange på min. Dette er vanskelig å se eller kjenne fra nedsida, men jeg tror jeg kunne se det når jeg hadde ute lokket rundt girstengene oppe i bilen. Ettersom alle som har Rocky burde ha ut fremste teppet i blandt for å sjekke for rust /spyle i olje, kan du ta en titt ned der.

3:ellers er det å sjekkke at alle slanger på vakumsida er tett, og at slangene på 0 trykk side (den som henger på høresida i mottotrommet og bakover) ikke er tilstoppet.

Edited by ragnar_garli, 12 November 2007 - 19:45.

--------------------------------------
Ragnar Garli

Plass mellom tre'a. Her e det veg.

#4 qimmeq

qimmeq

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 2 Innlegg:

Posted 12 November 2007 - 22:03

Tusen takk. skal sjekke detta i morra den dag. Detta e da en 90 mod 2,8 td.Nava e kobla inn og alt men når e trykke på knappen slår den ikkje inn..

Nån som vil kjøpe den????
AutoDB-kode: 1699597